Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 1.SINIF*Bahar Dönemi* > Tefsir Tarihi Ve Usulü > tefsir tarihi ve usulü notlarımız

Konu Başlıkları: tefsir tarihi ve usulü notlarımız Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
17 Nisan 2019 15:20
fatmabalci19
Alıntı:
mehmet akif2 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
konunuz hayırlı olsun
Allah razı olsun hocam

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
25 Mayıs 2013 11:02
EyMeN&TaLhA
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

10.ünite

1)Kur’ân’ı anlama ve yorumlamada yeni yönelişlerin doğuşunu hazırlayan sebeplerin başında hangisi gelir?

a)Müslüman entelektüellerin Batı dünyasındaki gelişmelerden etkilenmiş olmaları
b)sosyal ve kültürel şartlar
c)ekonomik sebepler

2) Ömer Nasuhi Bilmen tefsirinin genel özelliği nedir?

a)Zaman bakımından da yöntem bakımından da eski bi çalışma olmaması
b)Zaman bakımından yeni ancak yöntem ve içerik açısından eski bir çalışma olması
c)Zaman bakımından eski ancak yöntem ve içerik açısından yeni bir çalışma olması

3) insanı ve toplumu anlamak için mutlak surette tarihsel koşullara gidilmesi gerektiğini, tarihin dışına çıkarak insan tabiatını anlamanın imkânsız olduğunu savunan yaklaşıma ne ad verilir?

a) Tarihselcilik (historicism)
b) Semantik (Anlambilim)
c) Hermeneutik (Yorumsamacılık/Yorumbilimi)

5)Tarihselcilik kavramının kullanımına Batı’da ilk kez hangi yüzyılda rastlanmaktadır?

a)15.yy
b)16.yy
c)17.yy

6) epistemolojik ve metodolojik açıdan beşeri bilimlerin de tabiat bilimleri kadar özgür olması
gerektiğini savunan kimdir?

a)Palmer
b)Vico
c)Wilhelm Dilthey

7) Kur’ân’ın mahlûk (yaratılmış) olduğu düşüncesini savunan kimdir?

a)Mu’tezile
b)Habermas
c)Apel

8) Kıssalar çerçevesinde Kur’ân âyetlerini tarihsel metinler olarak değerlendiren ilk sistematik çalışma hangisidir?

a) Fazlurrahman’’ İslâm ve Çağdaşlık ‘’
b) Cürcânî, Delâilü’l-İ’câz,
c) Halefullah’ın, “Kur’ân’da Öyküleme Sanatı”

9) İyi bir tefsir yazmanın vazgeçilmez şartı nedir?

a) Semantik
b) Etimoloji (kökenbilim)
c) Hermeneutik(yorumbilim)

10)Kelimelerin gelişen tarihsel süreçteki kazanımlarına ya da kayıplarına nasıl ulaşılır?

a)Artsüremli(diyakronik) incelemeyle
b)Hermeneutik(yorumbilim)
c)Semantik

11) Semantik ilminin bir disiplin olarak kuruluşu ve geliştirilmesi kime aittir?

a)Türklere
b)Batı dünyasına
c)Araplara

12) Kur’an’ın mucizevi süpersentetik bir dil örgüsü olduğunu bu sebeple muhatabın Kur’an bütüncüllüğü içerisinde şık durmayan bir anlamı nasslara yükleyemeyeceğini ifade eden meşhur dilbilimci kimdir?

a)Vico
b) Toshihiku İzutsu
c) Abdulkahir el-Cürcani

13) Hıristiyan ilahiyatında Kutsal Kitabın yorumlanması sürecine ne denir?

a)Teolojik hermenötik
b)Teoloji
c)Hermeneoloji

14) Fazlurrahman’a göre İslam dünyasındaki en ciddi mesele nedir?

A)ahlak
B)öğretim
C)eğitim

15) Fazlurrahman’a göre hangi asırda İslam dünyasında modernleşme başlamıştır?

a)17.asırda
b)18.asırda
c)19.asırda

16) Ebu Zeyde göre Kur’an yetkinliğine nerden alır?

a)türkçeden
b)batı dillerinden
c) İnmiş olduğu dilden

17) Matbu Kur’an tercümelerinin ilk basımları ne zamandır?

a)Tanzimat fermanından sonra
b)Tanzimat fermanından önce
c)Bilinmemektedir

18) Türkiye’de şiir şeklinde yapılan meal çalışmasına örnek veriniz?

A) Ömer Rıza Doğrul
B) Bedri Noyan - Kur’an-ı Kerim(Türkçe –şiir)
C) Muhammed İzzet Derveze

19) Türkiye’de yapılan en özgün meal çalışması?

a) Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır’ın Hak Dini Kur’an Dili Meali
b) Yaşayan Kur’ân: Türkçe Meâl ve Tefsîri
c) Tefsîrde Semantik Metod

20) Ömer Rıza Doğrul’un meali hangisidir?

a) Tanrı Buyruğu
b)Adalet
c)Hak

Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
25 Mayıs 2013 10:54
EyMeN&TaLhA
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

9.ünite

1)esbabı nuzul nedir?

a)Nüzul sebepleri
b)Özel sebepler
c)genel sebepler

2) Kur’an’da kaç ayet sebeplere bağlı inmiştir?

a)450
b)500
c)505

3) aşağıdakilerden hangisi Esbab-ı nüzulun çeşitlerinden değildir?

a) Doğrudan Hz. Peygambere yöneltilen sorulara cevaben inen ayetler
b) Toplumda infiale sebep olan bir olay hakkında inen ayetler
c) Herhangi bir meselede dini hükümlere bakmaksızın karar verme

4)aşağıdakilerden hangisi Esbab-ı nüzulü bilmenin faydalarından biri değildir?

a)Bildiğimizi insanlara kanıtlamak,kendimize göre açıklamak için önemlidir
b)Çeşitli konularla ilgili hükümler içeren ayetlerin hikmetlerinin tespiti kolaylaşır
c)Ayetlerin manalarını anlamak kolaylaşır

5)aşağıdakilerden hangisi nesh kelimesinin anlamlarından biri değildir?

a)yok etmek
b)konuşmamak
c)gidermek

6)herhangi bir şer’î hükmün yerine başka bir şer’î hükmün gelerek öncekinin hükmünü ortadan kaldırmasına ne denir?

a)ayet
b)kıssa
c)nesh

7)aşağıdakilerden hangisi nesh türlerinden değildir?

a)Kur’an’ın hükümle neshi
b)Kur’ân’ın sünneti neshi
c)Kur’ân’ın Kur’ân’ıneshi

8) Kur’anda kaç tür kıssa bulunmaktadır?

a)2
b)3
c)4

9) Kök itibarıyla ‘k-s-s/ﻗـﺺ dan türemiş bir kelime olan kıssa; iz sürmek, peşinden gitmek; bir haberi ya da sözü açıklamak, bildirmek; saçı makasla kesmek ya da göğsün üst kısmı anlamlarına gelen kelime hangisidir?

a)kıssa
b)hikaye
c)anlatı
10)hangisi Kur’an kıssalarının özelliklerinden değildir?

a) Kur’ân, birçok kıssadan müteşekkil bir kitap görünümündedir
b) Kıssalar, Allah’ın tarih boyunca elçiler aracılığı ile insan varlığına gönderdiği mesajları, müspet ya da menfî insanî tutumlara verdiği cevapları bize anlatır.
c) Kur’ân’da dünya ve ahiret ikilisi, birbirlerinin alternatifi olarak kullanılır

11) Kur’andaki kıssaların hedefleri nelerdir?

a) Tevhid, nübüvvet ve ahiret inancı gibi itikadî konuları, önceki ümmetlerin kıssalarını anlatarak tahkim etmek.
b) Akla ve kalbe dengeli hitap ederek toplumu eğitmeme ve yetiştirmeme
c) İslâm toplumunu, önceki ümmetlerin kıssalarıyla yetiştirmek

12) Batı düşüncesini referans göstererek yapılan yorumlara ne denir?

a)Çağdaş İsrailiyat
b)Modernize israiliyye
c)Gelenekçi İsrailiyat

13)aşağıdakilerden hangisi İsraili haberleri nakletmekte öne çıkmış isimlerden değildir?

a)übey b.ka’b
b)Ka’bul Ahbari
c)Abdullah bin Sellam el-Ensari


Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
24 Mayıs 2013 18:00
pehlivan
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

ÜNİTE-9
Yahudi hristiyan ve diğer kültürlerden islama giren rivayetler bütününe ne denir?
israiliyat
ictimai
kinaye

hangisi israili haberler nakletmekle öne çıkmış sahabelerden değildir ?
kabul ahbar
muhammed abduh
vehb bin münebbih

Arapçada hak kelimesinin anlamı nedir?
ödünç almak
kapının kanadını taşıyan delikli taştır
gizli ve kapalı olmak


islam alimleri kaç türlü nesihten bahseder?
1
2
4

hükmü ortadan kaldırılan ayete ne denir?
nasih
mensuh
tahsis

mensuh un manası nedir?
yok etmek
hükmü kalkmış ayet
yeri değiştirilmiş

hangisi sahabenin israiliyata müracat ettiği konulardan değildir ?
itikadi konular
fıkhi hükümler
ameli hükümler

hangisi nüzul sebeblerini bilmenin faydalarından değildir ?
ayetin kastettiği asıl mana çıkar
kolayca ibadet etmek sağlanır
ayetlerin hikmeti anlaşılır



Müslüman toplumlarda cahiliyeyi bilmeyenler zuhur ettiğinde islam ilmek ilmek çözülmeye başlar ... sözü kime aittir
hz. ali
hz.ömer
hz. Osman
17 Mayıs 2013 21:29
EyMeN&TaLhA
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

8.ÜNİTE


1 : Muhkem'in kelime manası hangisidir ?

A : Benzemek, ayırt edilmesi zor olacak şekilde birbirine benzer olmak , benzediği için de şüphe uyandırmak gibi manalara gelir.
B : Muhkem açıklama, beyan etme manasındadır .Ayetlerdeki müştereklik, müşkil, mücmel, hafi gibi hususları açıklayan ayetlere de Muhkem ayetler denir
C : Muhkem h-k-m kökünden türemiş bir isimdir. H-k-m kökü ise Arapça'da hüküm vermek , hükmetmek .sağlam ve dayanıklı olmak gibi manalara gelir.
D : Muhkem kelime olarak özel bir isimdir.Doğru olmak ,hak yolunca olmak manalarına gelir.



-Ş-b-h kökünden türer. Ş-b-h fiil kökü ise, benzemek ayırt edilmesi zor olacak şekilde birbirine benzer olmak , benzediği için de şüphe uyandırmak gibi manalara gelir.Türkçe'deki ŞÜPHE kelimeside bu kökten gelir.
- Birçok manaya ihtimali olan ve bu manalardan birini tayin edebilmek için harici bir delile ihtiyacı olan ayetler demektir.Bu tür ayetler hakkında da kesin olarak hüküm vermek ve ne anlama geldiğini ortaya koymak çok zordur.

2 : Yukarıda hem terim/ıstılah , hemde kelime manası verilen hangi tür ayetlerdir ?

A : Mutlak
B : Müteşabih
C : Muhkem
D : Mücmel


3 : H.z Peygamber efendimizin, ''Seni şüpheye düşüreni bırak , şüpheye düşürmeyene bak '' şeklindeki evrensel tavsiyesi hangi tür ayetler içindir ?

A : Müteşabih
B : Muhkem
C : Mücmel
D : Mutlak


4 : Subeyğ adında biri Medine'ye gelmiş ve Kur'an ' ın müteşabihleri hakkında sorular sormaya başlamıştı. bu durumu öğrenen ........... ,Subeyğ'i çağırtmış ve cezalandırarak , memleketine geri göndermiştir . Valisi olan .............. 'de bu şahısla hiç kimsenin görüşmemesi talimatını vermiştir.
Yukarıdaki anlatımda boşluğa gelmesi gereken halife ve valisi hangi şıkta doğru verilmiştir ?

A : H.z Ebu Bekir - Muğire B.Şu'be
B : H.z Ömer - Ebu Musa el Eşari
C : H.z Osman - Ebu Süfyan
D : H.z Ali - Mâlik bin El-Hârisî


I : İnsanlığın ilerlemesine olan katkısı
II : Medeniyetlerin kurulması açısından önemli faydaları
III : Hangi noktaya ulaşırsa ulaşsın son noktaya ulaşamadığını bilmek
IV : İnsanlığın halifelik görevinde başarılı olmasında, yönettiği dünyayı mamur ve huzurlu hale getirmesi

5 : Yukarıdakilerden hangisi Müteşabih Ayetlerin faydalarındandır ?

A : I-II
B : I-II-III
C : I-II-III-IV
D : Hiç birisi


6 : Mücahid'in ,İbn Abbas'tan naklettiği görüşe göre muhkemler'in içeriği nedir?

A : Yeminler ve iman edilen esasları içerir
B : Mekki ayetleri içerir
C : Medeni ayetleri içerir
D : Helal ve Haramı açıklayan ayetleri içerir


7 : Müteşabih ayetler ne tür konuları içerir ?

A : Mensuh , Mukaddem
B : Muahhar, emsal
C : Yeminler ve iman edilen ancak amele konu olmayan hususlar
D : Hepsi


8 : Kur'an'da geçen ,'' Namaz kılın,zekat verin '' ve ''Allah'ın haram kıldığı cana kıymayın'' ''Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin'' , '' Zinaya yaklaşmayın'' gibi yasaklar hangi alana girer ?

A : Muhkem
B : Müteşabih
C : Mücmel
D : Mekruh


I : Bilinmesi mümkün olmayan mutlak müteşabihlerdir ki bunları ancak Allah bilir Kıyametin ne zaman kopacağına dair ayetler gibi... Bunu ancak Allah bilir.
II : İnsanın sebeplere sarılarak manasını bilebileceği izafi müteşabihlerdir.Mesela garip lafızlarla muğlak hükümler böyledir.
III :Bilgisi sadece ilimde derinlik kazanmış bazı kimselere tahsil edilmiş müteşabihlerdir. Bu kısma misal olarak Peygamberimizin '' Allah'ım onu dinde alim kıl ve ona te'vili öğret '' diye dua ettiği İbn Abbas hatırlanabilir.

9 : Yukarıda verilen ve müteşabih ayetlerin 3 kısımda incelenebileceğini belirten alim kimdir ?

A : İmam Malik
B : İmam Şafii
C : Rağıp İsfahani
D : Hasan-ı Basri



I : Selefi mezhebi - Malik b. enes , İmam Şafii
II : Halef mezhebi - Hasan - ı Basri
III : Selefi mezhebi - İbn Abbas
IV : Halef mezhebi - İbn Haldun

10 : Müteşabih sıfatlar hakkında ulema iki mezhebe ayrılmıştır . Birincisi Selef Mezhebi , ikincisi ise halef Mezhebidir.
Yukarıdaki hangi şıklarda verilen isimler ve temsil ettiği mezhepler doğru olarak verilmiştir ?

A : I - II
B : II - III
C : III - IV
D : hepsi


11 : Allah'ın arşa istiva etmesi sorulduğunda ''İstiva malumdur , keyfiyeti meçhuldür , bu konuda soru sormak ise kötü bir şeydir ,bidattır'', bu sözü söyleyen , aşağıda alimlerden hangisidir ?

Not : Şıklardaki bütün alimler Selefi Mezhebi görüşündendir.

A : İmam Şafii
B : Malik b. Enes
C : Evzai
D : Süfyan-ı Sevri


12 : ''İstiva malumdur , keyfiyeti meçhuldür , bu konuda soru sormak ise kötü bir şeydir ,bidattır'' bu cümledeki ''istiva'' kelimesini Halef mezhebi hangi manayı verip te'vil etmiştir ?

A : Muhkem
B : Müteşabih
C : İstikbal
D : İstikrar


13 : Kur'anda bazı surelerin başında bazen bir , bazen de bir kaç harfin birleşmesinden meydana gelen rumuzlar bulunmaktadır.Örnek : Elif lam mim ,Kaf ha ya ayn sad,Ta sin mim ,Ta sin ,Ya sin. Bu harflere ne denir ?


A : Müşkilü'l Kur'an
B : İcazul Kur'an
C : Huruf-ı Mukattaa'a ( kesik harfler)
D : Esbabul Nuzül


14 : Tam bir ayet olup olmadıkları ihtilaflı olan Huruf-ı Mukattaa'a (kesik harfler ) hakkında aşagıdaki bilğilerden hangisi doğrudur?

A : 25 Mekki 3 Medeni olmak üzere 28 tanedir
B : 27 Mekki ,2 Medeni olmak üzere 29 tanedir
C : 27 Medeni , 2 Mekki olmak üzere 29 tanedir
D : 25 medeni , 3 mekki olmak üzere 28 tanedir


15 : Huruf-ı Mukatta'nın ne anlama geldiği konusunda temelde aşağıdaki iki yaklaşımın bulunduğunu belirten alim kimdir ?
-''Bu harflerin bilğisi sadece yüce Allah'a aittir''
-''Bu harflerin manaları vardır ve bu manaların araştırılmasında bir sakında yoktur''

A : İbn Mes'ud
B : Fahreddin Razi
C : Şa'bi
D : Zeccac


alıntıdır
17 Mayıs 2013 14:51
EyMeN&TaLhA
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

Tefsir 7.ünite
Kur’an lafızlarına dair ilimler


1)kur’an ın anlaşılması hangi düzeyde başlar?

a)lafız
b)mana
c)terkib

2)aşağıdakilerden hangisi lafız kısımlarından değildir?
a)isim
b)yüklem
c)fiil

3) Herbiri kendi içinde müstakil bir çeşit olan ve belli prensip ve kurallara sahip lafız türlerini karşılayan kavram hangisidir?

a)Emsalu’l-Kur an
b)Aksamu’l-Kur an
c) Elfâzu'l – Kuran

4) Kuran lafızları yüklediği anlam açısından neyi karşılamaz?

a) Temel anlam
b) Yan anlam
c)Yarım anlam

5) kuranda ismi açıkça zikredilmeyip kapalı ifadelerle (İsm-i mevsul, zamir vb.) zikredildiğinden kapalı kalan lafız ve ibareler nasıl ifade edilir?

a) mübhem
b) mücmel
c) garib

6)Aşağıdakilerden hangisi, anlamı kapalı olan lafızlar grubundandır?

a. Mücmel
b. Müteşâbih
c. Müterâdif


7) Lafızın umumi dilde konulduğu anlamda kullanılmasına ne denir?

a) Şeri hakikat
b) Dini hakikat
c) Luğavi hakikat

8) Hakiki failine isnadına mani bir karinenin bulunması şartıyla bir alakadan dolayı bir eylemin gerçek failinden başkasına isnad edilmesine ne denir?

a) Akli mecaz
b) Luğavi mecaz
c) İsti'are

9) Kullanılan lafzın türemeyen isim olması onun hangi istiare çeşidi olduğunu gösterir?

a) istiare-i mürekkabe
b) istiare-i mekniyyen
c) istiare-i asliye

10) Bir sözü, hakiki manasında kastedebilecek şekilde hakiki anlamın dışında bir anlamda kullanmaya ne denir?

a)mecaz
b)kinaye
c)istiare


11) Kinayeden ortaya çıkan anlamla, bizzat sıfatın kendisinin kastedilmesine ne denir?

a) Nisbetten kinaye
b) Mevsuftan kinaye
c) Sıfattan kinaye

12) -Bir kullanımdaa sözlük anlamına uygun olarak bütün fertleri istisnasız bir şekilde kapsayan lafza ne denir?

a) Âmm
b) Hâss
c)Kinaye
13) Az kullanılması farklı lehçe ve dillerden alınması sebebiyle manası sözlükler veya uzmanlarına başvurulmadan anlaşılamayan kapalı lafza ne denir?

a)kinaye
b)garib
c)istiare

14) Kuranda yer alan garip kelimelerle ilgili ilk çalışmayı kim yapmıştır?

a)ibn abbas
b)zeyd b.haris
c) Nafi b. Erzak

15) İsimleri doğrudan zikredilmeyip ism-i mevsul, zamir, künye, lakap ve sıfatla kapalı bir şekilde ifade edilen lafza ne denir?

a) mübhem
b) mütebâyin
c)mücmel

16) Atalardan gelen ve onların yüzyıllar içindeki deneyim ve gözlemlerine dayalı düşüncelerini değişmez kalıp ve klişeleşmiş özlü sözlerle öğüt ve hüküm içerecek biçimde yansıtan halleri açıklamak ve örneklemek amacıyla kullanılan anonim özdeyişe ne denir?

a)istiare
b)mesel
c)mecaz

17) Soyut kavramları tasvir, teşbih ve temsil yoluyla açıklayan uzun tasvire ne denir?

a)sarih mesel
b)sair mesel
c)kıyas-i mesel

18) -teşbih unsuru olmaksızın çok veciz bir lafzın:yoğun bir anlamla ortaya konan bir kısım ayetlerin vecize gibi değerlendirmesine ne denir?

a)mürsel mesel
b)hurafi mesel
c)sair mesel

19)''ve namazınızı kılın'' ayetindeki kapalılığı karşılayan kur an terimi hangisidir?

a)mücmel
b)mübhem
c)kasem

20)''müminler,ancak kardeştir'' ayetinde hangi tür teşbih yapılmıştır?

a)teşbih-i müekked
b)teşbih-i mücmel
c)teşbih-i beliğ


soru-cevap

1) Tefsîr ilminde kasem konusunu ele alan Kur’ân ilmine ne denir? Aksâmü’lKur’ân
2) Kasemin en önemli gayesi nedir? söylenilen sözü tekid etmektir.
18 Nisan 2013 17:21
güll
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

1-tasavvuf erbabının kalbine doğan tevil hangisi
beyani
irfani
burhani

2-hangisi eksik tercüme anlamındadır
tefsir
müfesser
te vil
meal

3-Kur an ı müstakil olarak ilk tefsir eden
mukatil b. süleyman
süfyanüs sevri
yahya b. Sellam

4-hangisi tercüme çeşidi değildir
tefsiri
harfi
beyani

5-gündüz nazil olan vahiy hangisi
şitai
hadari
nehari

6-hangisi nüshayı çoğaltan heyet te yoktur
abdullah b. zübeyir
abdurrahman b. haris
abdullah b. Mesud
18 Nisan 2013 12:58
EyMeN&TaLhA
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

tefsir
1-4 ÜNİTELER KARMA

1)aşağıdakilerden hangisi vahiy kelimesinin anlamı değildir?

fısıldamak
işaret etmek
aşırı saygı göstermek

2)tehannüs ne demek?

emretmek
ibadet
ilham etmek

3)aşağıdakilerden hangisi vahyin yazıldığı malzemelerden değildir?

ince beyaz taşlar
bez parçaları
işlem görmüş deri

4)tencimu'l-Kur'an terimi ne ifade etmektedir?

kur anın parça parça indirilmesi
gizli konuşmak
bir şeyi başkasına intikal ettirmek


5)kelam,lafız ve mana yönünden tamamlanmadan ve kendisinden sonraki lafız ile her iki cihetten şiddetli alakası bulunan yerde yapılan vakfa ne denir?

hasen vakıf
tam vakıf
kabih vakıf

6)kıraat ilminde hadr ne demektir?

ta'lim ve temrin,tertil ise tefekkür içindir
kur an ı tecvit kaidelerine uyarak hızlı bir şekilde okuma
okuyuşta orta bir yol izlenir

7)duyular ve akıl yoluyla bilinme imkanı olmayan gaybi hakikatlerin gözle görünürcesine apacık bir şekilde kişiye bildirilmesine ne denir?

mükaşefe
keşf
sezgi

8)kalp gözünün açılması ve gayb aleminin görülmesini sağlayan hal kavramını karşılayan sözcük hangisidir?

keşf
mükaşefe
vakıf

9)hz.peygamber(sas)yeryüzünde iken inen vahiylere ne denir?

el-firaşi
es-sayfi
el-ardi

10)arapça,süryanice ve ibranice hangi dil ailesine mensuptur?

sami diilleri
ural dilleri
altay dilleri

11)kur'an ın herhangi bir suresinde bir yada birkaç kelime yada cümleden meydana gelen,başından ve sonundan ayrılmış olan bölümlere ne denir?

sure
ayet
yedi harf

12)kur'an'da kaç ayet vardır?

6236
6200
6336

13)kur an da kaç sure vardır?

112
113
114


14)es-sebu't-tuvel ne demektir?

ayet adedi 100 civarı olan sureler
en uzun 7 sure
ayet adedi 100 den az olan sureler

15)aşağıdakilerden hangisi tefsir kavramını karşılamaz?

beyan etmek
açıklamak
gizlemek

16)ayetin lafzi tahlilinden sonra ortaya çıkan -makul ve kuvvetli delillerle desteklenmiş olmak şartıyla-muhtemel manalarından bağlamına en uygun olarak çevirme faaliyetlerine ne denir?

te'vil
tercüme
meal

17)aşağıdakilerden hangisi te'vilin çeşitlerinden değildir?

beyani
burhani
lafzi


18)bir kelamı bir dilden başka dile çevirmek,bir sözü diğer bir dilde
tefsir ve beyan etmekgibi manalara gelen sözcük anlamı hangisidir?

te'vil
tercüme
meal

19)batı da en eski kur'an meali hangi dilde,kaç yılında hazırlandı ve kaç yılında nerede basıldı?

dili arapça olup,1144 yılında hazırlanıp,1544 yılında fransa'da basılmıştır
dili farsça olup,1142 yılında hazırlanıp,1543 yılında ingiltere'de basılmıştır
dili latince olup,1143 yılında hazırlanıp,1543 yılında isviçre'de basılmıştır

20)kur'an ın bazı ayetleri arasında ihtilaf ve tezat gibi görünen hususlar diye tanımlanan kavram hangisidir?

mutlakın takyidi
müşkilin tavzihi
mübhemin tafsili

21)tavus b.keysan hangi tefsir mektebine mensuptur?

medine
mekke
şam

Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
11 Nisan 2013 11:16
muuskem
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

6.ÜNİTE TEFSİR EKOLLERİ

1.Mezhebi tefsir geleneğinde hangisi ilk dönemde sistemleşmemiş
kadıyanilik
mutezile
haricilik

2.hangisi fıkhi mezheplerin ilgi alanına girmez

ibadet
itikat

hukuk

3.hangisi mutezilenin temel esasında yer almaz
tevhid
adalet
kadere iman

4.hangisi mutezile müfessiri değil
kadı abdülcebbar
fahrettin razi
şerif murteza

5.şianın diğer mezheplerden ayrıldığı nokta nedir
tevhid
imamet

nübüvet

6.şianın temel görüşü olmayan hangisidir
menzile beynel menzileteyn
rical
takiyye

7.keşf ilham sezgi yoluyla kuran ayetlerinin yorumlanmasına ne denir
şii tefsir
harici tefsir
işari tefsir

8.fakihlerin tefsir alanında sadece kurandaki ahkam ayetlerini tefsir etmelerine ne denir
ahkamul kuran
mutezili kuran


9.hangisi ahkam tefsiri yaparken kendi görüşünü ön plana çıkarmamıştır
tahavi
şafii
sabuni


10.bilimsel tefsir ekolü 20yy da kimile ortaya çıkmış
mevdudi
tantavi
seyyid kutup

11.Türkiyede bilimsel tefsir adıyla anılan eserlerin arapçadaki ismi nedir
et tefsirul ilmi
et tefsirul ictimai


12.mutezile tefsir ekolü ne başlığı altında toplanır
fıkhi
kelami
rivayet

13.gurerul fevaid kimin tefsiridir
zamahşeri
şerif murtaza


14.leduni bilgi nasıl elde edilir
keşf ve ilham
zühd ve takva

Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
04 Nisan 2013 15:53
muuskem
Cevap: tefsir tarihi ve usulü notlarımız

ÜNİTE 5.Temel Tefsir Yöntemleri

1.Rivayet tefsirinin tarihinde ilk bahsedilme­si gereken malzeme aşağıdakilerden han­gisidir?
A) Cahiliyye dönemi kültürü
B) İsrailiyyat
C) Arap şiiri
D) Hz. Peygamberin tefsiri
Sahabe tefsiri

2. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamberin bütün Kur'an’ı tefsir etmesini gerekli kıl­mayan sebeplerden birisi değildir?
E) İnsanların vahyin inişine şahit olmaları
F) İnsanların vahyin direkt muhatabı olmaları
G) Hz. Peygamberin böyle bir zorunluluk his­setmemesi
H) İnsanların dillerinin saflığı
Meselelerin azlığı

3.Aşağıdakilerden hangisi tefsire uydurma haberlerin girmesinin sebeplerinden birisi değildir?
İ) İlk dönemdeki siyasi olaylar
J) Kur'an'ın buna müsait olması
K) Mezhebi ayrışmalar
L) Bidatler
M) Kıssacılar



4.Aşağıdakilerden hangisi rivayet tefsirinin
özelliklerinden birisi değildir?
N) Tefsirde aslolan rivayettir.
O) Rivayet tefsirinin kaynakları Kur’an, sün­net ve merfu haber hükmündeki sahabe kavilleridir.
P) Müfessir mevcut rivayetleri verdikten son­ra kendi görüşünü söyler.
Q) Rivayet tefsirlerinde uydurma haberler de vardır.
İsrailiyyata da yer verilmişti

5.Aşağıdakilerden hangisinin rivayet alanında eseri yoktur?
R) Taberi
S) Fahrettin Razi
T) Begavi
U) İbn Kesir
V) Suyuti

6.. Taberi, Kur’an’ı tefsir ederken vayet malzemesini kullanmıştır?
W) 30.000
X) 32.543
Y) 38.397
Z) 39.250
39.765

7. Yalnızca rivayetlere bağlı kalmayıp dil, edebiyat, mantık, kıyas ve daha başka İlimlere dayanılarak yapılan Kur'an tefsiri­ne ne ad verilir?
AA) Rivayet tefsiri
BB) Dirayet tefsiri
CC) Nakli tefsir
DD) Sahabe tefsiri
Tabiun tefsiri


8.Aşağıdakilerden hangisi dirayet müfessiri- nin hataya düşmemesi, yanlış görüş ve yorum bildirmemesi için gereken kurallardan birisi değildir?
1. Yorumlarda delil ve karineye dayanmak
2. İsrailiyyatı iyi bilmek
3. Kişisel ve sübjektif yorum yapmaktan kaçınmak
4. Mezhep taassubundan uzak durmak
5. Delilsiz olarak Allah’ın muradı konusunda kesin yargıya varmamak

9.Aşağıdakilerden hangisinin eseri dirayet tefsirine örnek değildir?
A) Zemahşeri
B) Fahrettin Razi
C) İbn Kesir
D) Reşid Rıza
E) Ebussuud

10.Aşağıdakilerden hangisi Zemahşeri'nin tefsirinin ismidir?
1. Mefatihu’l-Gayb
2. El-Bahru’l-Muhit
3. Medariku’t-Tenzil
4. Tefsiru’l-Menar
5. El-Keşşaf an Hakaiki’t-tenz

11.Fahrettin Razi’nin tefsirinin ismi nedir?
1. Mefatihu’l-Gayb
2. El-Bahru’l-Muhit
3. Medariku’t-Tenzil
4. Tefsiru’l-Menar
5. El-Keşşaf an Hakaiki't-tenzil


12.İrşadu'l-Akli's-Selim adlı tefsir kime aittir?
  1. Fahrettin Razi
  2. ibn Kesir
  3. Reşid Rıza
  4. Ebussuud
  5. Beydavi

13.Elmalılı Hamdi Yazır’ın Hak Dini Kur’an Dili adlı tefsiri hangi alanda yazılmış bir tefsirdir?
1. Rivayet
2. İsrailiyyat
3. Dirayet
4. Merviyyat
5. Nakli tefsir

14.Aşağıdakilerden hangisinin eseri diğerlerinkinden farklı bir alana aittir?
1. Razi
2. Sa'lebi
3. Ebu Hayyan
4. Alusi
5. Şirbini

15.Rivâyet-dirâyet tefsirleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
a. Rivâyet malzemelerini hiç kullanmayan tefsirlere rivâyet tefsîri denir.
b. Dirâyet tefsîrleri, başlangıçta hadis ilminin bir koludur.
c. İsrailiyat girdiği için dirâyet tefsîrleri eleştiri almıştır.
d. Taberi tefsîri, en önemli rivâyet tefsîrlerinden biridir.
e. İbn Kesir tefsîri, en önemli dirâyet tefsîrlerinden biridir.

16.Dirâyet tefsirleri ile ilgili aşağıdaki eşlemelerden hangisi yanlıştır?

a. Zemahşerî-Keşşâf an Hakâiki’t-Tenzîl.
b. Râzî-Mefâtîhu’l-Gayb.
c. Kâdî Beydâvî-Envâru’t-Tenzîl ve Esrâru’t-Te’vîl.
d. Nesefî-Medâriku’t-Tenzîl ve Hakâiku’t-Te’vîl.
e. Ebussuûd Efendi-Bahru’l-Muhît.

17.Aşağıdaki eşlemelerden hangisi rivâyet tefsîrleri için yanlıştır?
a. İbn Kesîr-Dürrü’l-Mensûr fî Tefsîri’l-Me’sûr.
b. İbn Cerîr et-Taberî-Câmiu’l-Beyân an Te’vîli Âyi’l-Kur’ân.
c. Ebû’l-Leys es-Semerkandî-Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm.
d. Begavî-Meâlimu’t-Tenzîl.
e. İbn Ebî Hâtim-Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm

18. .Dirâyet tefsirleri ile ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
a. İnsanların artan ihtiyaçlarından doğmuştur.
b. Üç şeyin aslıyoktur: tefsîr, megazi ve melahim.
c. Memduh ve mezmumolmak üzere iki kısma ayrılır.
d. Kur’ân’ıkendi görüşüyle tefsîr eden, cehennemdeki yerine hazırlansın.
e. Dirâyet müfessiri çeşitli yollarla elde ettiği bilgi ve birikimi neticesinde
oluşan kanaatine yer verir.

Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.