Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Tevhid Ve Şirk Konuları > MÜŞRİK TOPLUMLAR VE FERDLER İLE İLiŞKiLER.

Konu Başlıkları: MÜŞRİK TOPLUMLAR VE FERDLER İLE İLiŞKiLER. Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
31 Ekim 2013 21:06
Medine-web
Cevap: MÜŞRİK TOPLUMLAR VE FERDLER İLE İLiŞKiLER.

harici kafası diyelim.dikkat et tarihte harici kafası sığ bir kafa idi.yani dar bir pencereden amaç üzüm yemek değil bağcıyı dövmek politikasıdır.bir yahudinin bahçesinden ücretsiz üzüm yemeyı red eden bu kafa bir sahabiyi dere kenarına götürüp koyun boğazlar gibi boğazlamıştır.hamile karısının karnıda deşilmiştir.o sahabinin suçu hz aliye küfür etmemek idi.
sence amaç takvamı idi?
asrımızda harici kafası hakim kesimler hala mevcut.kendisinden olmayan her gurubu çok ucuz bir şekilde tekfir edebiliyor.bir menzil kafası ile bir gülen kafasının bir araya gelmesi mümkün değil(bir karış suda birbirlerini boğarlar) ama iki kafa da israil ile dıstluk kurabiliyor!
yine küfür dünyasına meydan okuyan tek islam kokan bir devlet olan iranı sırf şii diye tuka ka etmiyormuyuz?
yine sırf vahhabi diye arabistana yıllardır düşmanlık eden tc değilmi ?
yine sırf şii diye zalim esede destek veren iran değilmi?

amacımız sakat!
sakat amacın gideceği hedefte sakattır.namaz için abdest lazımdır.abdest alınmadan kılınan namazın spor olduğu gibi.
amacımıza abdest aldırabilirsek çözülmeyecek konu yoktur.yeter ki sığ kafa yapısını bırakalım.
31 Ekim 2013 18:11
bilinmez
Cevap: MÜŞRİK TOPLUMLAR VE FERDLER İLE İLiŞKiLER.

abi haricilik farklı bi sıkıntıdır,kişi yeterki öyle olsun KURANIDA AYNI YÖNDE kullana biliyor insan...
31 Ekim 2013 12:21
Medine-web
Cevap: MÜŞRİK TOPLUMLAR VE FERDLER İLE İLiŞKiLER.

el kutsiye ait bu kitap doğrularından istifa edilmesi gereklidir ama doğrularını doğru yöne doğru amaca doğru hedefe doğru niyete endeksli olmadığından pek tutarlılığını görmüyorum.
elimde olan bu kitabı incelediğimde hariciler hortladı cümlesi kitabın özetidir denilebilir.
30 Ekim 2013 19:34
YaŞuHa
Cevap: MÜŞRİK TOPLUMLAR VE FERDLER İLE İLiŞKiLER.

Allah razı olsun güsel bir paylaşım
30 Ekim 2013 07:04
bilinmez
MÜŞRİK TOPLUMLAR VE FERDLER İLE İLiŞKiLER.

Kişinin müslüman olabilmesi için sadece sahte ilahları reddedip, bütün ibadetleri yalnız Allah-u Teâlâ'ya yapmış olması yeterli değildir. Aynı zamanda tağutlara itaat edenleri red etmesi, onları müslüman olarak kabul etmemesi, tağutlara ve onların uşakları olan diğer müşriklere sevgi ve dostluk göstermemesi, onlardan uzak olması, onlarla beraber hareket etmemesi gerekir.

Allah-u Teâlâ aşağıdaki ayette bunu açıkça belirtiyor:

"İbrahim ve bareberinde olanlarda sizin için güzel bir örnek vardır. Hani bir zaman onlar kavimlerine şöyle demişlerdi:

"Biz sizden ve Allah’tan başka taptıklarınızdan uzağız. Sizi reddettik. Yalnız Allah'a iman etmenize kadar bizimle sizin aranızda ebedi bir düşmanlık ve kin ortaya çıkmıştır." (Mümtahine: 4)

Allah-u Teâlâ ayette:

İbrahim ve beraberinde olanlarda bizim için uyulması gereken güzel bir tutum olduğunu bildiriyor. Ayette onların yalnız Allah-u Teâlâ'ya iman edip, Allah’tan başka ibadet edilen ilah ve tağutlardan ve tağutlara ibadet eden kimselerden de uzak oldukları, kavimlerini müslüman olarak kabul etmedikleri, onlara karşı kalplerinde hiçbir sevgi duymayıp onlara kin duydukları ve bunu da onlara karşı düşmanlık ederek hareketleriyle gösterdikleri belirtiliyor. İşte "Lâ ilâhe İllallah’ın" gerçek manası budur.

Kişi bu kelimeyi bu şekilde kabul edip bu kelimeye uygun olarak yaşar ve bu kelimeyi bozacak hareketlerden kaçınırsa işte ancak o zaman müslüman olur.

Allah-u Teâlâ mü’minlerin sıfatlarını belirtirken şöyle buyuruyor:

"Allah'a ve ahiret gününe inanan bir milletin babaları veya oğulları veya kardeşleri ya da akrabaları olsa bile Allah'a ve rasulüne karşı gelenlere sevgi beslediklerini göremezsin. İşte Allah imanı bunların kalplerine yazmış ve katından bir nur ile onları desteklemiştir. Onları altlarından ırmaklar akan içinde temelli kalacakları cennetlere koyar. Allah onlardan razı olmuştur. Onlar da Allah’tan razı olmuştur. İşte bunlar Allah’tan yana olanlardır. İyi bilin ki saadete erişecek olanlar Allah’tan yana olanlardır." (Mücadele: 22)

Allah-u Teâlâ bu ayette en yakın akraba dahi olsa kafirleri seven, kafirleri destekleyen, geçerli bir mazeret olmaksızın onlarla haşir-neşir olan kişinin iman iddiasının geçersiz olduğunu bildiriyor.

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:

"Mü’minlerden başkasını dost edinme. Allah’tan korkanlardan başkasına da yemeğini yedirme."

(Tirmizi-Ahmed-Hakim, İbni Hibban sahih senetle (Ebu Davud Hadis No:4832) (Cem'ul-Fevaid: C.4. Adab bah. Salim b. Gaylan an'l-Velid b. Kays an Ebu Said asl-i senedi ile tahric ettiler.) (Tac: C.5 Sevgi bah.)

"Kişi kimi severse onunla beraber haşrolunur."

(Buhari Edep bah.) (Müslim bir bah.) Ebu Davud-S. Tirmizi, Taberani sahih senedle (Tac: C.5 Dinin temeli Allah ve Rasulünü sevmekten ibarettir bah.)

"Din Allah için sevmek ve Allah için buğzetmekten ibarettir."

(Ahmed-Hakim (Ebu bekir Abdullah b. Muhammed b. Ebu İeybe (vh.235), El-İman, 45) Tabarani bu hadisi ibn. Mesud'dan merfu olarak el-Kadir'inde zikretmiştir. Hasen bir hadistir.)

İbni Abbas radiyallahu anh şöyle diyor:

"Sevdiğini Allah için seven, darıldığına Allah için darılan, dostuna Allah için dost olan, düşmanına Allah için düşman olan kimse; işte ancak bu tutumuyladır ki Allah’ın sevgisine ve himayesine erişir. Kişi böyle yapmadıkça namazı ve orucu çok olsa bile imanın tadına varamaz. İnsanların dostlukları genellikle dünya ile ilgili konulara dayanır oldu. Bu da onlara bir şey kazandırmayacaktır." (İbni Cerir-Taberi )

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:

"Kim müşriklerin topluluğuna girer ve aynı yerde yerleşirse o da onlar gibidir."

(Ebu Davud Siyer bah.) (Tirmizi Siyer bah.) (Sahiha Camius-Sağir 6/279)

"Allah-u Teâlâ müşrik olan bir kişinin müslüman olduğu zaman şirk topluluğunu bırakıp da İslam topluluğuna geçmedikçe hiçbir amelini kabul etmez." (İbni Mace sahih senedle)

İmanı bozan kafirleri dost edinmekten maksat; İslam’a karşı olan, İslam’ı yok etmeye çalışan, tağutu destekleyen kişileri dost edinmektir. Bunlar en yakın akraba olsa bile mü’min, onlara dostluk göstermez. Fakat bunların dışındaki kişilere; onları İslam’a ısındırmak için iyi muamelede bulunmak İslam’ın yasaklamadığı bilakis tavsiye ettiği şeylerdir.

Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

"Allah, din uğrunda sizinle savaşmayan, sizi yurdunuzdan çıkarmayan kimselere iyilik yapmanızı ve onlara karşı adil davranmanızı yasak kılmaz. Doğrusu Allah adil olanları sever." (Mümtahine: 8)

Esma binti Ebu Bekir şöyle dedi:

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem zamanında müşrik olan annem ziyaret etmek için bana geldi. "Anneme iyi davranabilir miyim?" diye Rasulullah’a sordum.

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:

"Evet" dedi. Bunun üzerine Mümtahine: 8 ayeti indi.

(Buhari: (hibe) 29/2, 3. 142 (edeb) 8/1, 7,71) (Müslim Zekat bah.) (Ebu Davud 1668 Hiİam b. Urvenin an ebihi an Esma asl-İ senedi ile tahriç ettiler.) Tac: C.5 S.10 İyilik ve Ahlak bah.) Cem'ul Fevaid: C.4 S.308 Sİb-i Rahime iyilik bah.)

Ömer b. Hattab radiyallahu anh mescidin yanında çok güzel bir ipek elbise gördü.

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’e şöyle dedi:

"Bu elbiseyi cuma günü ve heyetleri karşılamak üzere giymek için alsaydın."

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Ömer’e şöyle dedi:

"Bu elbiseyi ancak kıyamet gününde hüsrana uğrayacak kişiler giyer."

Sonra Rasulullah’a bu elbiselerden ganimet olarak geldi. Rasulullah bir tanesini Ömer radiyallahu anh’e verince Ömer radiyallahu anh şöyle dedi:

"Daha önce bu elbiseyi giyenler hakkında iyi şeyler söylemediğin halde bana niçin veriyorsun?"

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Ömer‘e:

"Ben sana giymen için vermedim" buyurdu.

Ömer sonra bunu Mekke’de bulunan müşrik kardeşine hediye etti."

(Cem'ul-Fevaid: C.3 S.114 Elbise ve zinet bah.) (Muvatta: Libas bah. C.18 S.917-8) (Buhari: Cuma bah. 7.1.214. ideyn I-II. 2 büyü III 16 hibe bah.) (Müslim Libas bah. No 6-9 S: 1688-40) (Ebu Davud: Hadis No: 4041-1) (Nesei: Zinet bah. 84-86-97 VIII 196-8) İbni Ömer an ömer senedi ile tahric etti.)


Bir kimsenin nasıl müslüman olacağı hususu Kur’an ve sünnetten delilleriyle anlatılmış oldu. Bu anlatılanlar hususunda "ehli sünnet alimleri" arasında da hiçbir ihtilaf yoktur.

Artık bundan böyle inananlar bilerek inansınlar inkar edenler de bilerek inkar etsinler.

Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

"Mahvolan apaçık bir delilden ötürü mahvolsun, yaşayan da apaçık bir delilden ötürü yaşasın." (Enfal: 42)

Hidayete tabi olanlara selam olsun.

KAYNAK..İŞTE MÜSLÜMAN kitabından..

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.