www.medineweb.net, yükleniyor... 'den beri Kesintisiz Yayında....

Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > SAKARYA İlitam > Sakarya ilitam TEFSİR METİNLERİ II VİZE 2013

Konu Başlıkları: Sakarya ilitam TEFSİR METİNLERİ II VİZE 2013 Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( oruç )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
16 Ağustos 2020 15:32
Hâdimul İslam TEFSİR METİNLERİ II VİZE VE QUİZ SINAV SORULARI 2013

1 ) Ahkâmu’l-Kur’ân isimli tefsirde ele alınan âyetlerin sayısı ne kadardır? 1.Ünite
a.1050***
b. 1040
c. 1000
d. 950
e. 750

2) Suyûtî hayatı boyunca kaç hadis ezberlemiş ve kendisinin hadis ilminde aşağıdaki mertebelerden hangisine ulaştığını ifade etmiştir? 2.ünite

A. 100.000/müceddidliğe
B. 250.000/müçtehitliğe
C. 150.000/mehdiliğe
D. 200.000/müçtehitliğe **
E. 1.000.000/mehdiliğe

3 ) Derveze’nin et-Tefsîru’l-Hadis adındaki tefsiri hangi tefsir ekolünden sayılır? 3.ünite

A.Rivayet
B.Dirayet
C.Tasavvufi
D.Edebi***
E.Ahkam

4) Suyûtî’nin ‘ikinci babam’ dediği hocasının isminedir? 2.ünite

A.Cassâs
B. Râzî
Ç. Kâfiyeci***
D.Seyfeddin ibn Kutluboğa
E.Kâdılkudât İzzeddin el-Kinânî



5 ) Aşağıdakiler denhangisi Cassas’ın eserlerinden birisidir? 1.ünite

A.Te’vîl-i Âyi’l-Kur’an
B.Mefâtîhu’l-Gayb
Ç. Kitâbu Cevâbâti'l-Mesâil.**
D.Envâru’t-Tenzîl
E.Tefsîru Edebi'l-Kâdî
________________________________________
6) Âyetteki خمرهن kelimesine Derveze yukarıdaki metne göre hangi anlamı vermiştir? 3.ünite

a) Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların başlarından aşağıya sarkıttıkları veya başlarına örttükleri şeydir.** *
b) Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların örtündükleri şeydir.
c) Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların sırtlarını örttükleri şeydir.
d) Hımar, humur kelimesinin çoğulu olup, kadınların dışarıda giydikleri şeydir.
e) Humur, hımar kelimesinin çoğulu olup, kadınların yakalarını kapattıkları şeydir.

7 ) ولا تنهرهما أي :لا تزجرهمابإغلاظ وصياح âyetteki ولا تنهرهما kelimesinin anlamı aşağıdakilerdenhangisinde doğru verilmiştir? 4.ünite

a) ikisini kabaca ve yüksek sesle azarlama **
b) ikisine küfretme
c) ikisine iyilikten geri durma
d) ikisine duadan geri durma
e) Yaşlandıklarında onlara iyilik etmekten geri durma

8) Aşağıdaki metne göre salatın anlamı nedir? 5.Ünite

إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَىالنَّبِيِّ [الْأَحْزَابِ: 56] الْآيَةَ، إِنَّ الصَّلَاةَ مِنَ اللَّهِ فِيهَذِهِ الْآيَةِ الرَّحْمَةُ، وَمِنَ الْمَلَائِكَةِ الِاسْتِغْفَارُ، وَمِنَ الْمُؤْمِنِينَالدُّعَاءُ

a. Salat, Allah’tan dua, meleklerden istiğfar, müminlerden ise rahmettir
b.Salat, Allah’tan rahmet, meleklerden dua, müminlerden ise istiğfardır
c. Salat, Allah’tan mağfiret, meleklerden ve müminlerden ise duadır
d. Salat, Allah’tan rahmet, meleklerden istiğfar, müminlerden ise duadır ***
e. Salat, Allah’tan afv, meleklerden dua, müminlerden ise merhamettir

9 ) فقل لهم قولا ميسورا âyetinin anlamı aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir? 4.ünite

a.Onlara bol bol dua et
b. Onlara asla kötü söz söyleme
c. Onlara gönül alıcı bir şeyler söyle **
d. Onlara bir şeyler vaad et
e. Onları geri çevirme

10) Tabersi’nin tefsiri aşağıdakilerden hangisidir? 4.ünite

a. et-Tefsiru’l-Kebir
b. Tevîlâtu’l-Kur’ân
c. Mecme’u’l-Beyan fî Tefsîri’l-Kur’ân**
d. Mehasinu’t-Te’vil
e. Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm
________________________________________

11) ( إن الله يحب المتقين ) يعني أن الوفاء بالعهد من أخلاق المتقين ،والتربص بهؤلاء إن استقاموا من أعمال المؤمنين ، والتقوى تتضمن الإيمان والوفاءبالعهد .
Müfessir Ebû Hayyân’ın Tevbe 7. ayetle ilgili yukarıdaki tefsirine göre aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır? 6.ünite

a) İman etmek de antlaşmaya bağlı kalmak da takvanın bir gereğidir
b) Şirk koşmak Allah’a ihanet olduğundan müşriklerle yapılan antlaşmaya bağlı kalınmaz ***
c) Antlaşmaya bağlı kalmak müttakilerin niteliklerinden biridir
d) Müminler, antlaşmaya sadık kalan müşriklere dokunmaz
e) Takva, verilen sözün yerine getirilmesini gerektirir

1 2 ) (لا يرقبون في مؤمن إلا ولا ذمة وأولئك هم المعتدون هذا تنبيه على الموصف الموجب للعداوة وهو الإيمان
Müfessir Ebû Hayyân’ın Tevbe, 9. ayetle ilgili yukarıdaki yorumundan aşağıdakilerden hangisi anlaşılır 6.ünite

a.Müşrikler, Müslümanlara mümin oldukları için düşmanlık besler **
b.Müslümanlar her zaman antlaşmalarına bağlıdır
c. Müşrikler, Müslümanlardan çekindikleri için antlaşmaya bağlı kalmaz
d. Müşrikler, Müslümanlara menfaatlerine dokundukları için düşmanlık besler
e. Müşrikler, hiçbir antlaşmaya bağlı kalmazlar

13) Nahiv üstadı Sîbeveyh’e büyük bir sevgi besleyen, talebelerine başlangıçta mutlaka onun
“el-Kitâb”ını okutan müfessir kimdir? 6.ünite

a. Fahreddin Râzî
b. İbn Atıyye
c.Kâdî Beydâvî
d.Ebû Hayyân el-Endelüsî **
e. Ebussuûd Efendi

14 ) Aşağıdaki müellif-eser eşleştirmelerinden hangisi doğrudur? 7.ünite

a. Fahreddin Razî → el-Bahru’l-muhît
b. İbn Atıyye→ Rûhu’l-me‘ânî
c. Seyyid Kutub→ et-Tahrîr ve’t-tenvîr
d.Zemahşeri→ Esâsü’l-belâğa **
e. Ebussuûd Efendi→ el-Keşşâf
________________________________________
15 ) Derveze’nin eseri en fazla hangi açıdan tenkide maruz kalmıştır? 3.ünite

a. İsrailiyata yer vermesi
b. Zayıf hadisleri kullanması
c. Modernist yorumlar içermesi
d. Nüzul sırasına göre tefsir etmesi **
e. Çok detaya girmesi

16) Aşağıdaki metin hangi konu üzerinde durmaktadır? 5.ünite
الم قَالَ الشَّعْبِيُّوَجَمَاعَةٌ: الم وَسَائِرُ حُرُوفِ الْهِجَاءِ فِي أَوَائِلِ السُّوَرِ مِنَالْمُتَشَابِهِ الَّذِي اسْتَأْثَرَ الله بِعِلْمِهِ، وَهِيَ سِرُّ الْقُرْآنِ،فَنَحْنُ نُؤْمِنُ بِظَاهِرِهَا وَنَكِلُ الْعِلْمَ فِيهَا إِلَى اللَّهِتَعَالَى، وَفَائِدَةُ ذِكْرِهَا طَلَبُ الْإِيمَانِ بِهَا. قَالَ أَبُو بَكْرٍالصِّدِّيقُ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] [2] : فِي كُلِّ كِتَابٍ سِرٌّ وَسِرُّ اللهفِي الْقُرْآنِ أَوَائِلُ السُّوَرِ.وَقَالَ عَلِيٍّ [رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ] :أَنَّ لِكُلِّ كِتَابٍ صَفْوَةٌ وَصَفْوَةُ هَذَا الْكِتَابِ حُرُوفُ التَّهَجِّي
a. Müteşabihlerden
b.Garibu’l-Kur’ân’dan
c. Ahkamdan
d.Huruf-u Mukattaadan**
e. İsrailiyattan

17) بَرَاءَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى الَّذِينَ عَاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ) و المعنى : أن اللّه و رسوله قد برئا من العهد الذيعاهدتم به المشركين و أنه منبوذ إليـهم.
Müfessir Zemahşerî’nin Tevbe 1. ayetle ilgili yukarıdaki yorumunda yer alan (و أنـه منبوذ إليـهـم ) ifadesinin anlamı nedir? 7.ünite

a. Allah ve Resûlü’nün müşriklerle yapılan antlaşma ile bir ilişkisi kalmamıştır **
b. Müşriklerle yapılan antlaşma bozularak tümüyle müşriklere iade edilmiştir
c. Müşriklerle yapılan antlaşma ikinci bir emre kadar askıya alınmıştır
d. Müşriklerle yapılan antlaşmanın sürdürülmesi imkanı kalmamıştır
e. Müşriklerle yapılan antlaşmanın bozulmasının sorumlusu müşriklerdir

18) Suyûtî’nin, müfessirlerin biyografilerini anlattığı eserinin adı nedir? 2.ünite

a. et-Tahbîr fî Ulûmi’t-Tefsîr
b. el-İtkân fî ‘Ulûmi’l-Kur’ân
c. el-İklîl fî İstinbâti’t-Tenzîl
d. Katfü’l-Ezhâr fî Keşfi’l-Esrâr
e. Tabakâtü’l-Müfessirîn **

19 ) Aşağıdakilerden hangisi Beğavi’nin eseridir? 4.Ünite
a. Meâlimu’t-Tenzîl**
b. Tefsîru’l-Beğavi
c. Tefsiru’l-Kebîr
d.Tevilat
e. Tefsiru’l-Kur’âni’l-Azim
16 Ağustos 2020 02:27
Mehmet Muslu soruların cevapları Allah razı olsun
Alıntı:
Burak efe Üyemizden Alıntı Mesajı göster
lazım mı cevaplar
24 Aralık 2013 13:27
Medineweb
Sakarya ilitam TEFSİR METİNLERİ II VİZE 2013

Sorular cevaplanmiş ve düzenlenmiş haliyle aşağıdadır.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.