05 Aralık 2019 19:26 | ||
nurşen35 | Hayırlı çalışmalar | |
05 Kasım 2019 23:55 | ||
Hâdimul İslam |
Sayin Fatmabalci tapatalk tan konuları takip ettiğinizde renkli kısımları goremiyorsunuz. Cevap renklendirilmiş. Lütfen Chromeden girin konuları daha sağlıklı okuyabilin. Sizin anlayacağınız şekilde anlatmaya çalışayım; 1. Google ye girin. 2.forum.medineweb.net yazın veya medineweb fıkıh soruları yazın 3.Karşınıza çıkan medineweb adresine tıklayın. Sorun kalmayacak. ![]() | |
05 Kasım 2019 22:13 | ||
fatmabalci19 | Alıntı:
GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi | |
03 Kasım 2019 14:02 | ||
Hâdimul İslam |
Bu çalışmaya göz atmadan sınava girmeyin😉 Arsiv👇👇👇 [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] | |
08 Ocak 2015 18:02 | ||
nurşen35 | Cevap: Re: Günümüz fıkıh problemleri soru-cevap (NURŞEN35) Allahın kulu ölen gayrimüslimin oğlu müslümansa mirasını alamıyor. Fakat annesinin de müslüman olması durumunda mirasçısı olamaz. Çünkü; gayrimüslim bir kadın gayrimüslim bir erkekle evlendikten sonra kadın müslüman olursa bu evliliği sürdürmesi caiz değildir. Müslüman kafire , kafir müslümana mirasçı olamaz... Din ayrılığı miras almaya engeldir. Fakat müslüman olan erkek gayrimüslim bir kadınla evliliğini devam ettirebilir, kadına da müslümanlığı tavsiye etmeye de devam ettiği sürece hem evliliği sürdürebilir hem de mirasçı olabilir... | |
08 Ocak 2015 16:32 | ||
Allahın kulu_ | Re: Günümüz fıkıh problemleri soru-cevap (NURŞEN35) 15.soruda annesi alabilir mi kardesim | |
08 Ocak 2015 00:17 | ||
nurşen35 | Cevap: Günümüz fıkıh problemleri soru-cevap (NURŞEN35) 10. ÜNİTE 1. Gayrimüslimi ifade eden isimlerden hangisi doğrudur? a.Ehl-i kitap b. Mecusi c. Sabii d. Hepsi 2. Tevrat , Zebur , İncil veya Suhufu olan her ümmet ehl-i kitaptır, görüşü kime aittir ? a. Maliki b. Şafii / Hanbeli c. Hanefi / Ebu Ya'la 3. Ebu Hanife aşağıdakilerden hangisini ehl-i kitap olarak değerlendirir? a. Mecusiler b. Sabiiler c. Müşrikler 4. İslam Devleti ile vatandaşlık sözleşmesi yapan ehl-i kitap kimlerdir? a. Zimmiler b. Harbiler c. Müs'temenler 5. İslam'ın egemenliğinde her türlü varlıklarının korunması ve bazı kamu hizmetlerinden muaf tutulmaları karşılığında cizye denilen bir vergi ödemek şartıyla dini inanç , ibadet , eğitim ve şahsi hukuk özerkliğine sahip olmak ve süreklilik arz eden akite ne denir? a. Yaşama hakkı b. Mülkiyet hakkı c. Zimmet sözleşmesi 6. Bir gayrimüslim İslam ülkesinde toprak satın alıp, kendisi için ev yaptırabilir mi? a. O ülkenin vatandaşı olmuşsa ev yaptırmasında sakınca yoktur. Zimmet sözleşmesi yapmamışsa bu haktan yararlanamaz. b. Gayrimüslimde müslümana verilen haktan yararlanır. c. Hiçbiri 7. Hanefi ve Malikilere göre '' bir müslüman gayrimüslimin domuz ve içki gibi mallarını telef etme '' hakkındaki görüşü nedir ? a. Zarar veren kişi isterse tazmin eder. b. Gayrümüslimin malı domuz ya da içki bile olsa maldır, tazmin edilmesi gerekir. c. Hiçbiri 8. Kişinin kendi iradesiyle müslümanlıktan vazgeçtiğini söz veya yaşantı şeklinde ortaya koymasına ne denir? a. İrtidat b. Mürted c. Gayrimüslim 9. Evlilik akdinden sonra eşlerden birisinin irtidat etmesi halinde bu akdin bozulacağı görüşünü bildiren hangi mezheptir? a. Şafii ve Hanbeli b. Selefi ve Maturidi c. Hanefi ve Maliki 10. Gayrimüslim eşlerden birinin müslümanlığı seçmesi, yani ihtidası hakkındaki Hanefi mezhebinin görüşü nedir? a. Eşlerden hangisi önce müslüman olursa, diğerinede müslüman olmasını teklif ettiğinde kabul ederse evlilik akdi devam eder, redederse kadının iddeti beklemeden evlilik hayatı sona erer. b. Kadın müslüman olmuşsa nikah akdi kendiliğinden bozulur. c. Hiçbiri 11. '' Gayrimüslim eşlerden kadının ihtidası halinde zifaf öncesi gerçekleşmişse nikah akdi kendiliğinden son bulur ya da ihtida zifaf sonrası gerçekleşmişse diğerinin ihtidası da kadının beklemekte olduğu iddet içerisinde meydana gelirse nikah akitleri devam eder, aksi halde iddetin sona ermesiyle evlilikleri son bulur '' görüşü kime aittir? a. Şafii - Ahmet b. Hanbel b. Hanefi - Tabiun c. İbn Teymiyye - İbnü'l Kayyım 12. İslam alimlerinin geneline göre hangisinde eşlerden biri müslüman olursa ayrılık zorunlu değildir? a. Eşlerden ikisi de ehl-i kitaptan olan kadın müslüman olursa b. Eşlerden ikisi de müşrikken erkek müslüman olursa c. Eşlerden ikisi de ehl-i kitaptan olan erkek müslüman olursa 13. İslam hukuku açısından mirasa engel olan durum hangi şıkta doğru verilmiştir? a. Din ayrılığı b. Kölelik c. Miras bırakanı öldürme d. Hepsi 14. İslam bilginlerinden hangisi din ayrılığını miras engeli olarak görmez ? a. Said İbnü'l Müseyyeb b. Ebu Hanife c. Zahiriler 15. Bir gayrimüslimin müslüman oğlu ölen babasından miras alabilir mi? a. Din ayrılığı müslüman oğulu ölmüş babasının mirasından yoksun edemez. b. Gayrimüslimin müslüman oğlu , ölmüş olan babasına mirasçı olamaz c. Hiçbiri. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] hazırlayan nurşen35 | |
02 Ocak 2015 16:54 | ||
nurşen35 | Cevap: Günümüz fıkıh problemleri soru-cevap (NURŞEN35) 9. ÜNİTE 1. Sahibine ortaklık veya alacaklılık sağlayan ve belirli bir meblağı temsil eden kıymetli evrağa ne ad verilir ? a. Faiz b. Menkul kıymetler c. Çek 2. Menkul kıymetler arasında yatırım aracı olan hangisidir? a. Tahvil b. Hazine bonusu c. Kar- zarar ortaklığı belgesi d. Hepsi 3. Menkul kıymetlarin grubundan olan '' para ve alacak senetleri'' arasında hangisi yer almaktadır ? a. Tahviller b. Kar -zarar ortaklığı belgeleri c. Finans bonoları d. Gelir ortaklığı senetleri e. Hepsi 4. Menkul kıymetlerin diğer bir grubu olan ortaklık senetlerini kapsayan aşağıdakilerden hangisidir? a. Hazine bonosu b. Hisse senetleri c. Tahviller 5. Sabit gelirli menkul kıymetler hangisidir? a. Tahviller b. Hazine ve banka bonoları c. Hepsi 6. Değişken gelirli menkul kıymetler hangisidir? a. Klasik hisse senetleri b. kar -zarar ortaklığı belgeleri c. Hepsi 7. Kamu kuruluşları veya özel şirketlerin ödünç para bulmak için çıkardıkları bir yıldan uzun vadeli, borç senedi olan tahvilin değeri aşağıdakilerden hangisidir? a. Nominal değer b. İhraç değeri c. Piyasa değeri d. Hepsi 8. Bir ananom şirketin sermayesinin eşit paylara bölünmesi sonrasında bu paylardan her birini temsil eden, kıymetli evrak olan hisse senedi sahibine aşağıdaki haklardan hangisini sağlar? a.Şirket karından pay alma hakkı b. Sermaye artırımından yeni sermayeden eldeki hisseler oranında yeni hisse alma hakkı c. Şirket yönetiminde oy hakkı d. Tasfiyeden pay alma ve şirket faaliyetlerini takip etme hakkı e. Hepsi 9. Devlete ait bir kurum ve kuruluşun gelirine ortak olunması için çıkarılan senetler '' gelire endeksli senettir'' bu senedin diğer adı nedir? a. Hisse senedi b. İntifa senedi Alacak senedi 10. Faizli borç senedi olan menkul kıymetler hangisidir? a. Tahvil b. Hazine bonoları c. Hepsi 11. Hisse senetlerinin hükmünü etkileyen durum aşağıdakilerden hangisidir ? a. Genel kurul karar vermedikçe küçük pay sahiplerine kar dağıtımı yapılmaz, zengin bir şirketin itiraz etmeleri halinde şirketin zenginliğinden istifade edemez. b. İslam fıkhında '' şirket sermayesinin ancak nakit olması '' prensibi holdingleşme esnasında uygulanmadığı için bir şirketin hisse senedi için ikinci bir şirket kurulabilmekte böylece gerçekte az bir sermayeye sahiplermiş gibi insanlar aldatılmaktadır. c. Alıcı ya da satıcıdan birinin diğerini aldatarak satımda gayn-ı fahiş ( fahiş aldatma ) yaptığı sabit olursa aldanan tarafın satım akdini feshedebileceğini hükme bağlamaktadır. Ayrıca şirket ortakları şirketten ayrılmak istediklerinde şirketin kendisine düşen pay mal olarak verilmesi gerekir, şirketler bu kurala uymamaktadır. d. Hisse senetlerinin değeri gerçek değeri ile paralellik arz etmelidir. İslam dinine göre yasaklanmış olan alanlarda hisse senedinin alınıp satılması da bir nevi kumar haline geldiği için caiz değildir e. Hepsi 12. Bankadan alacaklı bulunan bir kişinin hamiline veya adı yazılı kişiye para ödemesi için bankaya verdiği yazılı emri taşıyan kağıda ne denir? a. Hisse senedi b. Çek c. Tahvil 13. Senet kırdırmanın caiz olmadığı görüş hangisidir? a. Senet ve vadeli günü gelmeden bir banka aracılığıyla nakde çevrilmesinin borcun daha aşağı bir miktar para ile peşin satışı olarak görenler bu işlemi faiz olarak görmüşlerdir b. Çek kırdırırken alınan komisyonun karşılıksız bir para olduğundan caiz değildir. c. Hepsi 14. Senet kırdırmanın caiz olduğunu düşünenlerin görüşü hangisidir ? a. Borç senedi araya üçüncü bir şahıs girmeksizin alacaklı tarafından borçluya senetteki yazılı tutardan daha az bir miktara satılacak olsa çek kırdırma sayılmadığından caizdir b. Çek veya senedin ciro edilmesine İslam hukukunda havale denir. Faizli işlemle ilgisi olmadığı için caizdir. c. Hepsi 15. Menkul kıymetlerin zekatıyla ilgili temek husus hangisidir? a. Kar - zarar ortaklığı belgelerinin intifa senetlerinin ve gelire endeksli senetlerin yıl sonundaki ana para ve kar toplamı üzerinden zekat verilir b. Tahvil ve hazine bonolarının ana parasından % 2,5 oranında zekat gerekir. Faizinden zekat verilmez. c. Hepsi 16. Tahvil ve hazine bonosu gibi kıymetli evraklardan faiz gelirlerinden zekat verilmemesinin hükmü hangisidir? a. Nisap miktarının bulunmaması b. Faiz gelirinin üzerinden bir yıl geçmesi c. İslam fıkhına göre mülk edinme yolu olmaması [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] hazırlayan nurşen35 | |
31 Aralık 2014 16:39 | ||
nurşen35 | Cevap: Günümüz fıkıh problemleri soru-cevap (NURŞEN35) 8. ÜNİTE 1. Faizsiz bankacılık ya da katılım bankacılığı nerede ve hangi yılda başlamıştır? a. İran - 1961 b. Mısır - 1963 c. Suriye - 1950 2. Fıkıh literatüründe faizin türleri hangisidir? a. Borç faizi ( ribe'n - nesie ) b. Alış-veriş faizi ( ribe'l - bey ) c. Hepsi 3. Alış - verişde paranın para karşılığında veya misli malların birbiriyle takasında karşılıklardan birindeki ölçülebilir fazlalığa ne denir ? a. Alış- veriş faizi ( ribe'l - bey ) b. Fazlalık faizi ( ribe'l - fazl ) c. Borç faizi ( ribe'n - nesie ) 4. İslam'ın izin verdiği vadeli satış aşağıdakilerden hangisidir ? a. Paranın para ile takası b. Bedellerden birinin para, diğerinin mal olduğu işlem c. Hiçbiri 5. Satım akdinden kaynaklanan ikinci faiz türü hangisidir? a. Fazlalık faiz b. Borç faizi c. Veresiye faiz 6. Ubade b. Samit'in rivayet ettiği '' Altına karşılık altın, gümüşe karşılık gümüş, buğdaya karşılık buğday, arpaya karşılık arpa, hurmaya karşılık hurma, tuza karşılık tuz cinsi cinsine eşit ve peşin olmak şartıyla istediğiniz gibi satın '' hadisi aşağıdakilerden hangi isimle anılmaktadır ? a. Altı mal hadisi b. Faizi açıklayan hadis c. Hiçbiri 7. Faizin gerçekleşmesine neden olan temel özellikler aşağıdakilerden hangisidir ? a. Misli misline birbirine eşit b. Aynı cins ve aynı ölçü birimine bağlı c. Hepsi 8. Sermaye , para ve kredi ile ilgili her türlü işlemi yapan mali aracı kurumuna ne denir ? a. Zaruret halinde faiz b. Fazlalık faiz c. Katılım bankacılığı 9. Katılım bankacılığının işlemleri arasında hangisi yanlıştır ? a. Sermaye toplama b. Sermaye kullandırma c. Bankacılık hizmetleri d. Ticaret yatırım 10. Katılım bankacılığında sermaye toplama temel yollarından hangisi yanlıştır? a. Öz sermaye b. Mevduat c. Ticari sermaye 11. Cari hesap ve katılım hesabı hangi temel sermayeyi kapsamaktadır ? a. Mevduat b. Öz sermaye c. Katılım bankacılığı 12. Bankacılıkta hesapları faizli uygulamadan ayıran en önemli farklılık nedir ? a. Zaruret b. Katılım hesaplarında kar ve zarara katılma şartı c. Sermaye sahibinin yararına olması 13. Katılım bankacılığı kurumlarına katılım hesabı yoluyla para yatıranlar , belirlenen süre sonunda kar ve zarara ortak olduklarını bilmektedir, ortaklık sermayesinin fıkıhdaki adı nedir? a. Öz sermaye b. Mudarebe c. Cari hesap 14. Peşin satın alınan malı belli bir kar ilave ederek vadeli satışına ne denir ? a. Murabaha b. Mudarebe c. Murakebe 15. Katılım bankaları murabaha yaparken talep edilen murabaha akdinin katılım bankacılığı bağlamında gerçekleşip, gerçekleşmeyeceğine dair hususların hangisi doğrudur? a. Katılım bankası mal hükmü taşımayan vergiler, cezalar ve harçlar murabaha akdi yoluyla krelendirilemez, ayrıca içki, domuz eti, kumar malzemeleri gibi haram işlerde kullanılanlar için murabaha yapmaz. b. Murabaha konu olan malın taksitle satışa elverişli olup olmadığı önceden müşterinin zimmetine geçmiş olmamalı ve alım- satım işleminin sahte olmaması gerekir c. Hepsi 16. Günümüz katılım bankaları müşterileri ile yaptıkları murabaha anlaşmalarını fıkhi açıdan hususlarında hangisi doğrudur ? a. Temerrüd faizi gibi helali haram haramı helal kılan şartlar ileri sürülemez. b. Kurum, siparişi verip ödeme yaptıktan sonra mal teslim edilmezse veya istenilen niteliklerden farklı olsa da ya da bozuk malı satın almış kabul edip bütün yükümlülüklerini yerine getirme zorunda bırakılması fıkhen geçerli değildir. c. Hepsi 17. Faizsiz finans kurumlarının toplandıkları sermayeyi değerlendirmede ortaklık yönteminin türleri arasında hangisi yanlıştır? a. Sermaye ortaklığı ( müşareke ) b. Emek sermaye ortaklığı ( mudarebe ) c. Cari hesap 18. İki ya da daha fazla kişinin belirli sermayeler koyarak birlikte iş yapmak ve oluşacak kar veya zararı paylaşmak üzere kurdukları ortaklıklara ne denir ? a. Sermaye ortaklığı ( müşareke ) b. Ortaklık yönetimi c. Murabaha 19. Sermaye ortaklığının katılım bankaları uygulamalarında aşağıdakilerden hangisi doğrudur ? a. Getirisi yüksek riski az olan tarım, sanayi, inşaat ve ticaret sahalarında banka şirket kurar ve işletir. b. Katılım bankaları sermaye sağlayarak bir projede ortaklık kurulur ve bu ortaklığın özelliği katılım bankasının kurulan ortaklığının yönetim ve işletmesine katılma hakkının bulunmasıdır c. Hepsi 20. Bazı ortaklıklar nakit karşılığı belirlenmiş bir mal üzerinde olur. İşletmeci finans kurumuna her taksit ödediğinde finans kurumunun ortaklığı azalır ve işletmecinin hissesi aynı oranda arttıkça haklarının işletmeciye devredilmesine ne denir ? a. Ortaklık yönetimi b. Mudarebe c. Mülkiyetin devriyle sona eren ortaklık 21. Sermaye ortaklığının sağladığı amaç ve yararları hangisidir? a. Faizli yöntemle yatırım yapma zorunluluğu kalkar ve faizden kaçınmak için tasarruflarını yatırıma yönlendiremeyen kimselerin tasarruflarının ekonomiye kazandırılmasını teşvik eder b. Kar ve zarardan ortaklıktaki pay oranında etkilenme olacağından tasarruf sahipleri paralarını değerlendirecekleri banka ya da finans kurumunu seçerken dikkatli davranır. c. Ortaklığın verdiği yetkilere dayanarak sermaye sağlayan finans kurumu yatırımı denetler ve daha sağlıklı ortaklıkların kurulmasına katkıda bulunur. d. Hepsi 22. Sermaye ortaklığında İslam hukukçularının aradıkları şartların hangisi doğru olarak verilmiştir? a. Tarafların sermaye üzerindeki haklarının belirlenmiş olması b. Başkasının zimmetinde bulunan bir borcun sermaye yapılmaması c. Sermayenin % 40 olarak belirlenmesi d. Hepsi 23. Faizsiz bankacılıkta sermayeyi işletme yöntemleri hangisidir ? a. Murabaha b. Ortaklıklar c. Kiralama d. Hepsi 24. Bir şeyin aynının değil de menfaatinin belirli bedel karşılığında kiralanmasıdır. Katılım bankasının o malı müşterisine kiralarken aldığı fiyat üzerine kar koyarak uygulamasına ne denir? a. Leasing b. Mevduat c. Cari hesap 25. Günümüzde '' parasal işlemlerde'' genel anlamda kolaylık sağlayan banka kartlarından hangisinde faiz uygulanır ? a. Debit kart b. Charge card c. Kredi kartı 26. Kuruluşun kiracısına kullandırmak için satın aldığı malın mülkiyetinin taksitleri kira bedeli olarak ödendikten sonra müşteriye geçmesini sağlayan sözleşmeye ne denir ? a. Finansal kiralama b. Katılım bankası c. Kasa kiralama 27. Kredi kartı anlaşmasında kart hamiline kefil olmakta ve verdiği kart ile yapılan mal ve hizmet alımlarının karşılığını hangisi tahakkuk eder ? a. Vekalet sözleşmesi b. Kefalet akdi c. Havale 28. Kart hamili (müşteri) ile alacağın kart yoluyla tahsil eden taraf (işyeri) arasındaki ilişki alacağın tahsil edilmesi bakımından nasıl bir ilişki vardır? a. İskonto payı b. Kefalet akdi c. Havale [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] hazırlayan nurşen35 | |
28 Aralık 2014 17:24 | ||
nurşen35 | Cevap: Günümüz fıkıh problemleri soru-cevap (NURŞEN35) 7.ÜNİTE 1. İslam fıkhında kolay bir ticari hayatı benimseyen ilke hangisidir? a. İlgili ticaret mali ibahadır. b. Bir malın ticaretinin yasaklandığına dair açık bir nass bulunmadığında onun ticaretinin mübah olması esastır. c. Li aynihi mallardan uzak durmak 2. İslam fıkhına göre eşya hak ve menfaatten oluşan ticaret malının özellikleri hangisidir? a. Satış ya da kira sözleşmesine konu olan malın dinen yasaklanmış olması b. Ticaret malının miktarı ve nitelikleri müşteri tarafından bilinmeli , fiyatı belli olmalı c. Alışveriş vadeli yapılacaksa vade , bedel ödemenin nerede ve nasıl gerçekleştirileceği belli olmalıdır d. Satıcı sattığı malın özellikleri ve fiyatı hakkında müşteriye doğru bilgi vermeli e. Hepsi 3. İslam alimlerinin bir kısmı vadeli satıştaki fiyat farkının caiz olmadığını savunmaları hangi delile dayanmıştır? a. Veresiye satışta peşin ve veresiye fiyatların farklı belirlenmesinde yapılan sözleşme yasak olmalı b. Veresiye satıştaki vade farkı da bir nevi faiz işlemindeki karşılıksız paraya benzer c. Veresiye satışta bir belirsizlik bulunduğundan veresiye satış caiz olmamalıdır d. Harama götüren helal yolları kapatma ( sedd-i zeria ) ilkesi gereğince bu tür işlemi yasaklamak gerektiği için peşin fiyatına veresiye taksitle mal satılmalı ve peşin alış-veriş imkanı olmayanlar için faizsiz borç para ( karz-ı hasen ) veren müesseseler oluşturulmalı e. Hepsi. 4. İslam alimlerinin çoğunluğuna göre vadeli satıştaki vade farkının caiz olduğu görüşlerini hangi delille ispatlamaya çalışmışlardır ? a. Hadis alimleri şartlı satışı yasaklayan hadisin sahih olmadığını senedinde ravilerin bulunduğunu tesbit etmemişler , ayrıca peşin ve veresiye fiyat belirlendikten sonra satışın yapılması halinde vade farkının caiz olduğu benimsenmiştir. b. Veresiye satıştaki vade farkı faiz olmadığını para karşılığında para olmayan bir mal peşin veya veresiye olarak satıldığında fiyat farkı faiz sayılmayacağını savunmuşlardır. c. Malını peşin olarak satan satıcı parasını hemen alarak alışverişi bitirir. Veresiye satan esnaf alacağını yazmak, takip etmek, tahsil etmek gibi külfetlerle karşı karşıyadır. Bu durumda fiyatın peşin fiyatından fazla olması gerekir. d. Veresiye verilen malın parası tahsil edilmemesi ve enflasyona uğrayarak değerini kaybetmesi de sebep teşkil ettiğinden taraflar veresiye satışta malın fiyatını ödeme hususunda anlaşmaları '' meçhulün satışı '' anlamına gelmez e. Peşin ödenen para karşılığında malın veresiye satışı (selem satışı ) gibi alışverişlerde ziraat ile meşgul olanlar hasat zamanından önce para almaları sünnetle caiz olduğundan benimsenmiştir f. Malını peşin satan tüccar bu mala ihtiyacı olan fakat parası olmayan kişi borç para hatta faizle borç bulmaya çalışacağı için bu haram yolu tıkamak için veresiye satışı helal görmüşlerdir g. Hepsi 5. Taksitli satışta vade farkının yasaklanması İslam fıkhının hangi temel ilkesiyle çelişir ? a. Alışverişlerde peşin satış şartının olması b. Hayatı kolaylaştırmak ve sıkıntıları gidermek c. Hiçbiri. 6. Alışverişi teberru (hibe), ödünç , borç ve emanet gibi işlemlerden ayıran en önemli özelliği nedir? a. Bilinmezlik satış akdinde sözleşmenin sıhhatini etkileyen bir durumdur. b. Bir satış akdinde satılan mal ya da fiyattaki bilinmezlik akdi kusurlu yapar, ifsad eder c. Alışverişte satılacak mal için bir fiyatın belirlenmesi ve bu fiyat üzerinden tarafların anlaşmasıdır. 7. '' Vehbe Zuhayli '' adlı günümüz fıkıh alimi hangi görüşü tercih etmiştir ? a. Gelecekte belirlenecek bir fiyatla yapılacak satışın uygun olmadığı görüşünü tercih etmiştir. b. Müşteri borcunu ödeyeceği zaman aldığı malın parasal karşılığında anlaşarak esnafa nakit ödeme yaparken tarafların anlaşması halinde malın mislini ya da parasal karşılığını ödemek caizdir. c. Hiçbiri 8. Ahmet b. Hanbel, İbn Teymiyye ve İbnü'l - Kayyım hangi görüşü benimsemişlerdir? a. Fiyat belirtilmeden veresiye olarak satılan malın fiyatının müşterinin ödemede bulunacağı günün fiyatından hesaplanması caizdir. b. Malın bir kısmının fiyatını belirleyerek yapılan alışveriş c. Veresiye satış caiz olduğu gibi veresiye satışda makul bir miktar vade farkı da caizdir. 9. Modern iletişim araçlarıyla yapılan alışverişin İslam fıkhı açısından hükmü nedir ? a. Akitlerde asolan mübah olmaktır b. Elektronik cihazlarda karşılıklı akit olmadığı için mübah değil. c. Sahih bir sözleşme için tarafların aynı mekanda hazır bulunmalarının şart olmadığı ve birbirinden uzakta bulunan kimselerinde elektronik cihazlarla ticari akitlerin yapılması mümkündür. 10. Kaparonun satıcıya helal olmayacağı görüşü hangi şıkta doğru verilmiştir ? a. Hanbeli - Eş'ari - Mutezile b. Hanefi - Maliki - Şafii c. İbrahim Kafi Dönmez 11. '' Bir konu hakkında onun helal hem de haram olduğuna dair nass bulunuyorsa, haram kılan nass helal kılan nassa tercih edilir '' görüşü kime aittir ? a. Şevkani b. İbnü'l - Kayyım c. Hanefi 12. İslam Fıkıh Akademisi kaparolu satışın caiz olduğu görüşü nerede ele alınmıştır? a. Mezhepler döneminde b. Şevkani döneminde c. 1994 yılında - Bruney 13. Karşılıklı rıza bulunmasına rağmen kaparonun meşruiyetinin tartışılması mali akitlerdeki hangi önemli ilkeyle ilgilidir? a. Kaparolu satış muhayyerlik süresinin sınırlandırılması şartıyla ilke olarak caizdir b. Haksız kaancın batıl mal elde etme yolu olarak görülmesi ve haram kılınması ilkesiyle ilgilidir c. Hiçbiri 14. Kira müddeti sona erdiği halde kiracı kiraladığı dükkanı boşalmayarak mal sahibinden hava parası alması caiz midir? a. Kira sözleşmesi son bulduğuna göre kiracı kiraladığı yeri boşaltmakla yükümlü olup mal sahibinden hava parası alması caiz değildir. b. Günümüz fıkıhçılara göre caiz olması olasılığı kuvvetlidir c. Hiçbiri 15. Bir gayrimenkulü şartsız olarak kiralayan kiracı kiraladığı gayrimenkulü kira müddeti içinde istediği bedel karşılığı bir başkasına kiralaması hakkında Hanefi mezhebinin görüşü nedir? a. Kiracının kiraladığı yeri bir başkasına fazla bedelle kiraya verebilmesi için o gayrimenkule bakım, onarım gibi bir masraf olmasını gerekli görmüştür. b. Gayrimenkulü boşaltması için gerek mal sahibinden ve gerekse ikinci kiracıdan hava parası istemesi caiz değildir. c. Hepsi 16. '' Cana veya mala karşı oluşma ihtimali bulunan risklerin zararlarını tazmin etmeye'' ne denir? a. Sigorta b. Hava parası c. Kaparo 17. Ticari sigortaların unsurları hangi şıkta doğru verilmiştir? a. Sigortacı - sigortalı b. Sigortalanan tehlike , riziko, sigortanın ödediği sigorta primi c. Sigortacının ödemeyi taahhüt ettiği sigorta tazminatı d. Hepsi 18. Günümüz alimlerinin bir kısmının ticari sigortaların bütün türlerinin caiz olduğu görüşü hangi şıkta doğru olarak verilmiştir? a. Ticari sigorta sözleşmesi klasik dönem İslam fıkhında kabul edilmiş sözleşmelere benzemesi ve sosyal sigortaların meşruiyetinin meşru olması yönünde bir delil olacaktır. b. İslam hukukunda '' Akitler asıl olan hüküm mübahlıktır'' ilkesiyle günümüz dünyasında sigortacılık zaruret haline gelmiştir. Teberru sözleşmesine yardım niteliği olduğundan caizdir c. Sigortalının her prim ödediğinde sigorta güvencesini elde ettiği için iç huzura kavuştuğunu savunmuşlar, sigortacı ve sigortalı taraflar verdiklerinin karşılığını aldıklarından caizdir. d. Hepsi 19. Ticari sigortanın caiz olmayacağını bildiren kuruluşlardan hangisi yanlıştır? a. Dünya İslam Birliğine bağlı fıkıh akademisi b. İslam Konferansı Teşkilatına bağlı İslam fıkıh akademisi c. I. Uluslararası İslam Ticaret hukukunun günümüzdeki meseleleri kongresi 20. Din İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu ticari sigortanın caiz olmasına karar vermesine rağmen hangi konuda caiz olmadığına karar vermiştir ? a. Kar payı esasına dayalı olan sigorta b. Bireysel emeklilik sigortası c. Konusu din tarafından yasaklanmış olan sigorta 21. İslam dünyasında hükmü tartışılan sigorta çeşitlerinden biri hangisidir ? a. Sabit primli sigorta b. Zorunlu sigorta c. Değişken primli sigorta 22. Bireylerin özel menfaatlerinin çeşitli rizikolara karşı teminat altına alınması için serbest iradeleriyle bir riziko teminatı olan sigorta hangisidir ? a. Sosyal sigorta b. Hususi sigorta c. Hiçbiri 23. Hususi sigortalar sigortanın ödeyecekleri prim açısından hangi şık yanlış verilmiştir? a. Özel primli sigorta b. Sabit primli sigorta c. Değişken primli sigorta 24. Ticari sigortaların hiçbir türünün caiz olmadığı görüş hangisidir? a. Sigortalı kısa süre içinde birkaç defa sigorta primi ödemesi sonrasında sigortalanan risk gerçekleşince, sigorta şirketinden astronomik bir sigorta tazminatının alınması b. Nakitlerin para cinsinden olması sebebiyle sigorta primi kadar sigorta tazminatı alınması halinde aralarındaki gecikme nedeniyle gecikme faizi ( ribe'n - nesie) ve fazlalık faizi 8 ribe'l- fadl ) gerçekleşmektedir. c. Aşırı garar (aldanma ) içeren alışverişin bir nevi kumar sayılması gerektiği düşüncesi ve sigortacının bir risk oluşmaması halinde sigortalıya tazminat ödememesi sebebiyle sigortalıdan aldığı primler karşılıksız bir kazanç olacağından '' batıl yollardan başkasının malına el koyma '' şekli olacağından dolayı. d. Alimler sigortalığa değil, sigortanın '' yardımlaşma '' amacının dışına çıkılarak ticari kazanç elde etmek sigorta güvencesinin bir meta gibi satılması, mürsel maslahat , örf ve zaruret gibi gerekçelere sığınılması e. Hepsi.. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] hazırlayan nurşen35 | |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|