www.medineweb.net, yükleniyor... 'den beri Kesintisiz Yayında.... |
16 Nisan 2015 18:20 | |
iso69 | Cevap: din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi konu özetleri bu tıp daha guzeldı pc den yazılı olan sagolun yınede teşekkürler ılgınıze |
14 Nisan 2015 17:34 | |
Medineweb | Cevap: din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik konu özetleri [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] burda resim olarak var özetler..bakabilirsiniz isterseniz |
14 Nisan 2015 16:27 | |
iso69 | Cevap: din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik konu özetleri devamı neden yok acaba yada 1 4 unıteler |
17 Şubat 2013 16:04 | |
makbergülü | din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi konu özetleri din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik konu özetleri ÜNİTE 1*Din duygusu hayatın tüm alanlarında kendini gösterir.Bunu anlamak için insanın miras olarak geriye bıraktıklarını düşünmek kafidir.(tarihi eserler)*Kur an da insanın düşünme ve öğrenme yet.donatıldığı Nahl 16/18*Eğitim:education kökü:educare anlamı:yetiştirmek,yönetmek,yönlendirmek,potansiye li ort.çıkarmak,*Eğitim:Kişinin fiziki ruhi ve zihni boyutu üz.etkisi olan bir faaliyettir.*Teknik anl:Bir takım bilgi,hüner ve değerlerin genç nesle amaçlı bir şek. aktarılması ve özümsetilerek bir şahsiyet oluşturmasıdır.*Türkçe eğitim fiilinin kökü:Eğme Eğmek:İnsanı ikna etmek…Bilgiler niçinlere dayalı öğretilmeli hemde problem çözümünde kullanılmalıdır.*Eğitim anl.gelen diğer kavramlar ve deyimler vardır :edep,adam olmak,mürekkep yalamak,terbiye….*Edep:tertipli düzenli olmak,haddini bilmek *Adam olmak:Yetiştimek istenen insan tipi*mürekkep yalamak :eğitimin nitelikleri *Terbiye:eğitim öğretimle ilgili bütün alanlar*Kur’an da Allah(cc) eğitici old: Rab ile ifade edilir.(Fatiha)*Sokrates:*İnsan bilgilerini doğuştan getirir *Kendi haline bırakılırsa kötülüğe meyleder,insana kendisi tanıtılarak iyilik ve mutluluk aranmalı *Medodu:soru-cevap ve bir şeyler öğrettiği intibaı vermez*Amacı:Bağnazlığa çıkarcılığa meyletmeyen ve yaşadığı hayatı sorgulayan nesil yetiştirmek*Ahlak eğitimcisi oluşuyla meşhur sözü ‘kendini bil’*E.Durkheim:İnsan toplum içindir.Eğitimin amacı insanı sosyalleştirmektir.Ahlak eğitimide,toplumsallaşma ile ilgili görev ve sorumlulukları esas alan seküler yapıdadır.*Allah Teala nın insana kendini tanıması için verdiği bilgilerde dikkat edilmesi gerekenler:*İnsanı topraktan yarattığını bildirir… insanı tanımak için toprağı tüm yönleriyle iyi bilmek gerekir…*Allah (cc) insanın sıkıntılı,acılı ve imtihanlı bir hayat içinde old.bildirmiş…yani insan dünyaya eğlence ve dinlenme için gelmemiştir sonunda hesap-kitap mizan vardır…*Allah(cc) insanın içine iyilik ve kötülük duygusunu birlikte verdiğini söylüyor…Nihai hedefe eğitimle ulaşılır…din eğitimi insan eğitimidir.*Din:religion kökü:1-religo:boyun eğmek ,itaat etmek 2-religare:bağlanma*Mevlana kalp para ile sahte parayı kast eder…. Sonuç:her yanlışta ve batılda belli mik.gerçeklik var.*İnsan küçük yaştan itibaren gerçeğin yani hakikatin araştırmasından zevk alacak şek.yetiştirilirse iz sürerek asıl kaaynağa ulaşabilir.Katolik yada Budistlerin Müslüman olması*Auguste Comte:Din sonradan ortaya çıkmıştır,evrimler geçirmiştir ona bir daha ihtiyaç duyulmayacaktır.Evrim süreci:üç hal kanunu,*Üç hal kanunu:-teolojik -****fizik -pozitivist*Teolojik:Evren insan iradesine benzer iradelerle yönetilir.Safhaları::*Fetişizm:Herşey canlıdır *Politeizm:Olayları görünmez varlıklar meydana getirir*Monoteizm:Varlıkları tek ve büyük bir irade yönetir*****fizik:Evrenin iradesi,olay ve ilişkiler soyut kavramlarla açıklanır*Pozitivist:Rönesansla birlikte olay ve olgular sebep-sonuç ilişkisine dayandırılmış bir daha dine ve Tanrı ya ihtiyaç duyulmayacağı fikri ort.çıkmış.*Bunların sonunda gelinen nokta *İnsanlık Dini=Hümanizm*Bu dinin ahlakı diğergamcı yani insanın kendini topluma adamasıdır.*Dünya dönüyor dediği için klisece mahkum edilen Galileo*Klisenin tavrına karşı aşırı tavırlarla karşı çıkarak bütün dinlere tepkili olan:Ernest Renan:Ancak halk deneysel bilim ve akıl ile eğitilip aydınlatılırsa dinlerin boş inançları kendi kendine yıkılır.*Renan Müdaafanamasini yazan Namık Kemal…İslam ın bilimi teşvik ettiğini ispata çalışmış*Geçici açıklamalar:Hipotez *Olayları açıklamak için hipotezler aynı noktada birleşirse:Teori *Teori deneyle doğrulanırsa:bilim*Batlamyus:Evrenin merkezi dünyadır *Kopernik:Dünya güneşin gezegenidir*Günümüzde güneş samanyolunun parçasıdır. Bu teoriler bilim diye okutulan bilgilerin zamanla itibar görmediğini gösterir.Sünnetullah:Kur an diliyle Allah(cc) ın kainatı belirli bir ölçü ve kanuna bağlı olarak yaratması.*Kim kendi dinini gerçekten iyi öğrenirse doğru yolu bulur.*Din eğitimindeki yaklaşımlar:-Teolojik -Fenomenolojik*Teolojik:İlahiyat eksenli yaklaşım.Kim hangi dini anlatıyorsa o dine inanarak ve tüm görüşlerini savunarak anlatmalı.Bu yaklaşım daha pedagojiktir.*Fenomenolojik:Din olgusal temelde araştırırlıp analiz edilmeli.Bu görüş batı dünyasının problemi ol.ort. çıkmış.*İslam:barış ve teslim olmak*Din eğitiminde mesele:Allah a inanan Ona teslim olan bir insan yetiştirmek.Bu eğitimin;Temel programı:Kur an İlk Öğr:Hz.Peygamber*deyn mastarından türeyen dain:hem borçlu hemde alacaklı demek.Bu açıdan din verdiği nimetlere karşılık insanın Allah a borç ödemesidir.*dane:hesaba çekmek *dane kökünden türeyen deyyan:hakim ,yargılayıcı *medinede dane den türemiştir *Medine:Hakimin bulunduğu ve adaletin uygulandığı yer*Medniyette dane den türemiştir ve dinin hayata yansıtılması demektir.*Fatiha daki din günü:hesabın görüleceği gün *Maun daki din:kıyamette görülecek hesap*Hz.Peygamberin son peygamber old.unutumamalı böylece insanoğlu yaşadığı sürece onun örnekliği ve eğitimciliği geçerli olur. alıntı |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|