www.medineweb.net, yükleniyor... 'den beri Kesintisiz Yayında....

Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Bahar Dönemİ* > Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik > din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi konu özetleri

Konu Başlıkları: din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi konu özetleri Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( oruç )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
16 Nisan 2015 18:20
iso69
Cevap: din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi konu özetleri

bu tıp daha guzeldı pc den yazılı olan sagolun yınede teşekkürler ılgınıze
14 Nisan 2015 17:34
Medineweb
Cevap: din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik konu özetleri

Alıntı:
iso69 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
devamı neden yok acaba yada 1 4 unıteler
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

burda resim olarak var özetler..bakabilirsiniz isterseniz
14 Nisan 2015 16:27
iso69
Cevap: din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik konu özetleri

devamı neden yok acaba yada 1 4 unıteler
17 Şubat 2013 16:04
makbergülü
din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik dersi konu özetleri

din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik konu özetleri

ÜNİTE 1*Din duygusu hayatın tüm alanlarında kendini gösterir.Bunu anlamak için insanın miras olarak geriye bıraktıklarını düşünmek kafidir.(tarihi eserler)*Kur an da insanın düşünme ve öğrenme yet.donatıldığı Nahl 16/18*Eğitim:education kökü:educare anlamı:yetiştirmek,yönetmek,yönlendirmek,potansiye li ort.çıkarmak,*Eğitim:Kişinin fiziki ruhi ve zihni boyutu üz.etkisi olan bir faaliyettir.*Teknik anl:Bir takım bilgi,hüner ve değerlerin genç nesle amaçlı bir şek. aktarılması ve özümsetilerek bir şahsiyet oluşturmasıdır.*Türkçe eğitim fiilinin kökü:Eğme Eğmek:İnsanı ikna etmek…Bilgiler niçinlere dayalı öğretilmeli hemde problem çözümünde kullanılmalıdır.*Eğitim anl.gelen diğer kavramlar ve deyimler vardır :edep,adam olmak,mürekkep yalamak,terbiye….*Edep:tertipli düzenli olmak,haddini bilmek *Adam olmak:Yetiştimek istenen insan tipi*mürekkep yalamak :eğitimin nitelikleri *Terbiye:eğitim öğretimle ilgili bütün alanlar*Kur’an da Allah(cc) eğitici old: Rab ile ifade edilir.(Fatiha)*Sokrates:*İnsan bilgilerini doğuştan getirir *Kendi haline bırakılırsa kötülüğe meyleder,insana kendisi tanıtılarak iyilik ve mutluluk aranmalı *Medodu:soru-cevap ve bir şeyler öğrettiği intibaı vermez*Amacı:Bağnazlığa çıkarcılığa meyletmeyen ve yaşadığı hayatı sorgulayan nesil yetiştirmek*Ahlak eğitimcisi oluşuyla meşhur sözü ‘kendini bil’*E.Durkheim:İnsan toplum içindir.Eğitimin amacı insanı sosyalleştirmektir.Ahlak eğitimide,toplumsallaşma ile ilgili görev ve sorumlulukları esas alan seküler yapıdadır.*Allah Teala nın insana kendini tanıması için verdiği bilgilerde dikkat edilmesi gerekenler:*İnsanı topraktan yarattığını bildirir… insanı tanımak için toprağı tüm yönleriyle iyi bilmek gerekir…*Allah (cc) insanın sıkıntılı,acılı ve imtihanlı bir hayat içinde old.bildirmiş…yani insan dünyaya eğlence ve dinlenme için gelmemiştir sonunda hesap-kitap mizan vardır…*Allah(cc) insanın içine iyilik ve kötülük duygusunu birlikte verdiğini söylüyor…Nihai hedefe eğitimle ulaşılır…din eğitimi insan eğitimidir.*Din:religion kökü:1-religo:boyun eğmek ,itaat etmek 2-religare:bağlanma*Mevlana kalp para ile sahte parayı kast eder…. Sonuç:her yanlışta ve batılda belli mik.gerçeklik var.*İnsan küçük yaştan itibaren gerçeğin yani hakikatin araştırmasından zevk alacak şek.yetiştirilirse iz sürerek asıl kaaynağa ulaşabilir.Katolik yada Budistlerin Müslüman olması*Auguste Comte:Din sonradan ortaya çıkmıştır,evrimler geçirmiştir ona bir daha ihtiyaç duyulmayacaktır.Evrim süreci:üç hal kanunu,*Üç hal kanunu:-teolojik -****fizik -pozitivist*Teolojik:Evren insan iradesine benzer iradelerle yönetilir.Safhaları::*Fetişizm:Herşey canlıdır *Politeizm:Olayları görünmez varlıklar meydana getirir*Monoteizm:Varlıkları tek ve büyük bir irade yönetir*****fizik:Evrenin iradesi,olay ve ilişkiler soyut kavramlarla açıklanır*Pozitivist:Rönesansla birlikte olay ve olgular sebep-sonuç ilişkisine dayandırılmış bir daha dine ve Tanrı ya ihtiyaç duyulmayacağı fikri ort.çıkmış.*Bunların sonunda gelinen nokta *İnsanlık Dini=Hümanizm*Bu dinin ahlakı diğergamcı yani insanın kendini topluma adamasıdır.*Dünya dönüyor dediği için klisece mahkum edilen Galileo*Klisenin tavrına karşı aşırı tavırlarla karşı çıkarak bütün dinlere tepkili olan:Ernest Renan:Ancak halk deneysel bilim ve akıl ile eğitilip aydınlatılırsa dinlerin boş inançları kendi kendine yıkılır.*Renan Müdaafanamasini yazan Namık Kemal…İslam ın bilimi teşvik ettiğini ispata çalışmış*Geçici açıklamalar:Hipotez *Olayları açıklamak için hipotezler aynı noktada birleşirse:Teori *Teori deneyle doğrulanırsa:bilim*Batlamyus:Evrenin merkezi dünyadır *Kopernik:Dünya güneşin gezegenidir*Günümüzde güneş samanyolunun parçasıdır. Bu teoriler bilim diye okutulan bilgilerin zamanla itibar görmediğini gösterir.Sünnetullah:Kur an diliyle Allah(cc) ın kainatı belirli bir ölçü ve kanuna bağlı olarak yaratması.*Kim kendi dinini gerçekten iyi öğrenirse doğru yolu bulur.*Din eğitimindeki yaklaşımlar:-Teolojik -Fenomenolojik*Teolojik:İlahiyat eksenli yaklaşım.Kim hangi dini anlatıyorsa o dine inanarak ve tüm görüşlerini savunarak anlatmalı.Bu yaklaşım daha pedagojiktir.*Fenomenolojik:Din olgusal temelde araştırırlıp analiz edilmeli.Bu görüş batı dünyasının problemi ol.ort. çıkmış.*İslam:barış ve teslim olmak*Din eğitiminde mesele:Allah a inanan Ona teslim olan bir insan yetiştirmek.Bu eğitimin;Temel programı:Kur an İlk Öğr:Hz.Peygamber*deyn mastarından türeyen dain:hem borçlu hemde alacaklı demek.Bu açıdan din verdiği nimetlere karşılık insanın Allah a borç ödemesidir.*dane:hesaba çekmek *dane kökünden türeyen deyyan:hakim ,yargılayıcı *medinede dane den türemiştir *Medine:Hakimin bulunduğu ve adaletin uygulandığı yer*Medniyette dane den türemiştir ve dinin hayata yansıtılması demektir.*Fatiha daki din günü:hesabın görüleceği gün *Maun daki din:kıyamette görülecek hesap*Hz.Peygamberin son peygamber old.unutumamalı böylece insanoğlu yaşadığı sürece onun örnekliği ve eğitimciliği geçerli olur.

alıntı



Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.