27 Şubat 2008 11:22 | ||
tuanaa | Cvp: Bilenler Cevaplasın... bunları ben de biliyorum kardeşim..............aslında benim sorduklarım farklı şeyler, yukarıda bahsetmiştim | |
27 Şubat 2008 10:28 | ||
maşuk | Cvp: Bilenler Cevaplasın... neden illa koca ısrar ederse peçe takmak suretiyle kaş alınabilir ? çünkü eğer erkek için bu, bir cazibe unsuru ise na mahrem kadınlara meyl etmesini ve onun harama düşmesini engellemektir gaye.. ama hanımının da peçe takmasını göze almalı tabi. | |
27 Şubat 2008 10:20 | ||
maşuk | Cvp: Bilenler Cevaplasın... Alıntı:
kadın kendisine na mahrem olanlara kaşının gözükmeyeceği gibi bir peçe takmak suretiyle görünebilir. .. hüküm bundan ibarettir. | |
27 Şubat 2008 10:14 | ||
tuanaa | Cvp: Bilenler Cevaplasın... Çoğunluğa göre kadının, kocası için ve onun izniyle yüzünde biten kılları alması, makyaj yapması, hatta kaşını düzeltmesi / inceltmesi caizdir. kafam karıştı evli olanlara eşinin izniyle ve onun isteğiyle caiz görülmüş, ama peki bekar bayanlar nolcak, onlar da makyaj yapmak için ya da kaş inceltmesi için evlenmeyi mi bekliycek...........ya da şöyle diyim...............yüzdeki kıllarını alana lanet edilmiş, eşinin isteğiyle yapınca bu lanet ortadan kalkmıyor mu.......hem sonra o makyaj malzemelerinin içeriği de pek uygun değil, yani ben sevmiyorum ve yapmıyorum zaten ama, tezat bir durum var sanki gibi geldi bana....makyaj yapsak bile makyaj malzemelerinin haram uygun olmayan içerikleri var......nasıl olcak | |
27 Şubat 2008 09:19 | ||
maşuk | Cvp: Bilenler Cevaplasın... Kadına nisbetle yüz, güzelliğin aynası ve odak noktasıdır. Yaratılışın güzelliği de onda tezahür eder. bu yasağın hangi nevi fiilleri kapsadığı İslam hukukuçuları arasında tartışma konusu olmuştur. Allah her şeyi olduğu gibi yüzü de cemalinin bir tecellisi olarak ahenkli, dengeli ve mükemmel yaratmıştır. Gerek bu anlayışın esas alınması, gerekse Hz.Peygamber'den rivayet edilen bazı hadisler sebebiyle, yüzdeki kılları yolmanın, kaşları inceltme (aldırma) ve kirpikleri uzatmanın şer'i hükmü İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir. Hz.Peygamberbir hadislerinde, Allah yüz tüylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin..." buyurmuş olup (Buhari, "Libas",84; Müslim, "Libas", 120), Çoğunluğa göre kadının, kocası için ve onun izniyle yüzünde biten kılları alması, makyaj yapması, hatta kaşını düzeltmesi / inceltmesi caizdir. Hadisteki yasak, kadının dışarı çıkmak için, yüz kıllarını yolması ve kaş aldırması ile ilgilidir. Malikiler de dahil bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirmekte olarak değerlendirdiğinden her ne suretle olursa olsun caiz görmemekte veya mekruh görmektedir. Hadiste yasaklanan kıl koparmayı, yüzde sonradan biten ve yüzü çirkinleştiren yüz kıllarını koparma değil de, kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak için kaş kıllarını yolma olarak anlamak daha doğru görünmektedir. ... eğer koca kadınının illa da kaşını inceltmesini istiyorsa, kadın kendisine na mahrem olanlara kaşının gözükmeyeceği gibi bir peçe takmak suretiyle görünebilir. .. hüküm bundan ibarettir. | |
26 Şubat 2008 23:07 | ||
sümeyye | Cvp: Bilenler Cevaplasın... kadınların kaşlarını fazla inceltmeden almaları sakıncalımıdır bilen cevap yazsın | |
25 Şubat 2008 10:53 | ||
zakzat | Cvp: Bilenler Cevaplasın... Terkettiğimiz o kadar çok sünnet var ki... bu beyefendinin terkettiği sünnet kalmadı da bir tek sakal bırakamıyor ise karısını dinlemesin de sakal bıraksın. yok daha bir sürü farzları bile terkeden birisi ise zaten sakal bırakıp da karısını kırmasın. sünnetlerin bazılarını yapan birisi ise yine karısını kırıp da sakal bırakmasın ben olsam bunu yapardım. | |
26 Kasım 2007 23:53 | ||
Seleme | Cvp: Bilenler Cevaplasın... Yorumların hepsine katılıyorum.Nacizane ben de bu konuda şöyle düşünüyorum: Eğer bir kadın eşinin imani noktada yaşamasına engel oluyorsa bu bey eşini dinlememelidir. Mesela sakal bırakmaması adamın imanını zayıflatıyorsa (ki böyle bişey olmaz)eşini dinlememelidir. Ama ahır zamanda ümmetimin tutunacağı en sağlam dal SÜNNETİMDİR diyen Efendimize benzemek çok daha önemlidir.Sünneti seniyeye bağlı yaşayan bir adamın eşi zaten onun gibi düşünür bence. | |
26 Kasım 2007 22:58 | ||
aadiguzel | Cvp: Bilenler Cevaplasın... Sakal konusunda ahkam kesen erkek kardeşlerime söyleyim önce sünnet olan sakalı siz bırakmadı iseniz eğer kocasının sakallı olmasını istemeyen bayana karşı söz hakkına sahip değilsiniz. Ayrıca sakal için. kirli sakal bırak kurtul, kes tertemiz yüzün olsun temiz pak olsun gibi sözlerde bu konunun ruhuna uymuyor. Peygamberimiz (sav) birçok hadisi şerifinde erkeklerin sakal bırakmalarını bazen tavsiye sıgası ile bazen de emir sıgası ile zikretmiştir. İctihat imamlarının konuyu ele alışlarına baktığımız zaman da görüyoruz ki erkeğin sakalını kesmesi "haram, tahrimen mekruh ve tenzihen mekruh" ölçeğinde değerlendirilmiştir. sakalın gerekliliği yada gereksizliği konusunda biz biçarelere kesinlikle söz düşmez. Sözü söz söyleyenlerin en güzeli (sav) söylemiştir. Rabbimiz de Kur'ani Kerimde bu hususta biz iman edenlere "Ey iman edenler! Allah'ın ve Resûlünün önüne geçmeyin. Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah işitendir, bilendir."ayeti ile Peygamber (sav) söz söylediği bir konuda O (sav)'in önüne geçmememizi emretmiştir. Ayrıca ayette belirtilen, önüne geçmeme hususu, söylenen söz, yapılan iş ve çıkarılan hükümlerde, Hz. Peygamber’e aykırı davranmama, edebi koruma ve O’na uyma şeklinde yorumlanmıştır. Eşler arasında sakal bırakıp bırakmama tartışmasına gelince sadece şunu söylemek isterim. Eğer erkek, gerçekten Allah Resulü (sav)'in sakal bırakma emrini yerine getirme arzusu ile gönlünü yakarsa yüce Rabbimiz de o gönlün ateşiyle eşinin kalbine de aynı sıcaklığı nasip edecektir. Sakal bırakmak isteyen güzel kardeşim yumuşak bir dille yavaş yavaş, alıştıra alıştıra durumu hanımına izah eder ise inanıyorum ki Rabbimin de yardımıyla bi zorluk çıkmayacaktır | |
09 Kasım 2007 12:32 | ||
maşuk | Cvp: Bilenler Cevaplasın... Arkadaşlar sakal hususunda sizle şu bilgilerimi paylaşmak isterim. Peygamber Efendimiz Aleyhis salatu ves selam her konu da tavsiyede bulunup örnek olduğu gibi bu mevzuda da bizlere tavsiyede bulunup ]örnek olmuştur. Şu devirde maalesef kendisini müslüman diye adlandırdığı halde, ismen moda, aslen ise cehennemde bir oda olan girdaba dalan bir zümre mevcuttur.Öncelikle onları İNZAR EDİYOR ve müslüman modasının her zaman ve mekanda SÜNNETİ SENİYYE olduğunu hatırlatma gereğini hissediyorum Binaenaleyh sakalda bir sünneti seniyye olması sebebi ile olur olmaz ifadelerde bulunmayalım...!Evet .Sakal bir sünneti seniyyedir. Ancak her çeşidi değil!..Yani her sakallı sünneti seniyye kapsamına girmez !!! Efendimiz aleyhis salatu ves selam bir gün saç sakal bir birine geçmiş, dağılmış ve hiç hoş olmayan birine rastlayınca, bu durumdan hiç hoşlanmaz ve onu bu hali ile şeytana benzetir *** Demek istediğim, eğer sakalınızın sünneti seniyyeye çerçevesine dahil olmasını istiyorsanız, onun sakal adabına uyması geretiğini unutmayınız. Nedir mi bu sakal adabı ? Bıyıklar üst dudağı en az 1 cm üzerinden uzatılmalı ve uzatılmamalı, mümkün olduğunca kısa bırakılmalıdır.Bu sayede çay çorba içerken bıyık bunlara dalmaz ve nahoş görüntülerin önüne geçilmiş olunuz. Sonuç olarak ---pasaklı bıyıklılar---deyimi engellenmiş olur. Efendimiz aleyhis salatu ves selamın hilyeleri hakkında elimize gelen rivayetlerde görüyoruz ki mübarek sakalları asla bir tutamı geçmezmiş. [ [Demekki alabildiğine uzatmanın da hiç bir alemi yok İşte bu sınırlara uygun bir sakal mü'min bir erkek imajı çizer. Çünkü hadisi şeriflerde varid olduğu üzere ''Hangi kavme benzer iseniz, onlardansınız.' Bu tarz aynı zamanda yahudi, hristiyan ve diğer zümreler muhalefettir Hiç kimse inkar edemezki bu tasnifte olan sakal, mü'min erkeği, VAKUR, HEYBETLİ, EMİN ve BABACAN; güvenilir, sarsımaz bir dağ imajı verir.!!! | |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|