31 Temmuz 2009 12:40 | ||
KuM TaNeSi | RE: Allah'ın İsimleri Neden Sadece Erkeklere Veriliyor? Alıntı:
![]() | |
31 Temmuz 2009 11:19 | ||
Yitiksevda | RE: Allah'ın İsimleri Neden Sadece Erkeklere Veriliyor? Allah en güzel isimleri mecazi olarak hem erkeklere hemde kadınlara kullanılabiliyor örnekleri vereyim. Cemil erkekler Cemile kadınlar Halim Halime Alim Alime Salim Salime Selime Hafiz Hafize Zinnur Zinnure Aliy Aliye Habib Habibe Azim Azime Hadi Hadiye Mümin Mümine Melik Melike macit macide kadir kadriye latif latife bedi bediye vs gibi Allahın esmaül hüsnasından olan isimler bayanların olabilmesi için arapça yapısına göre bu isimlerin müennes (dişi) biçimini kullanılarak isim olarak kullanılmaktadır yani sade erkeklere değildir.İnşaallah yeterlidir bu açıklama | |
31 Temmuz 2009 09:48 | ||
FECR | RE: Allah'ın İsimleri Neden Sadece Erkeklere Veriliyor? Kadınlara da verilen isim var: -NUR -MÜZEYYİN(Müzeyyen olarak isim veriliyor? 2 tane bulabildim ![]() | |
31 Temmuz 2009 09:30 | ||
KuM TaNeSi | Allah'ın İsimleri Neden Sadece Erkeklere Veriliyor? Allah'ın Esmaü'l-Hüsna olarak meşhur 99 güzel ismi vardır. Allah'ın isimleri daha da çoktur. Peki hiç düşündünüz mü Allah'ın insanlarda kullanılan bazı isimleri neden sadece erkeklere verilmektedir? Ya da neden Allah'ın isimleri erkek isimlerinden oluşuyor? Hiçbir bayana Allah'ın isimlerinden birinin verildiğini duyan var mı? Bu konudaki fikirlerini paylaşmak isteyen var mı? | |
07 Nisan 2009 21:53 | ||
MERVE DEMİR | RE: Soru:Allahın isimleri neden erkeklere konuluyor açıklarmısınız Allah (C.C.) ve isimleri hakkında erkeklik ve dişilik söz konusu değildir Ancak Kur'ân-ı Kerîm'de bu isimlere isnad ettirilen fiiller genellikle tezkîr biçiminde kullanılmıştır. Zaten fiiller ya dişi, ya da erkek için kullanılır. Bu ikisi dışında bir üçüncü kullanma şekli yok-tur. Erkeklik ve dişilik sıfatlarını taşımıyan eşyaya daha çok erkek-lik ifade edilen fiiller isnad edilir. Bu, o eşyanın erkek olduğu için değil kullanma yöntemi bulunduğu içindir. İşte bu kurala göre Allah (C.C.) isim ve sıfatlarından herhangi öirine bir fiil isnad edilince müzekker fiillerden seçilir. Kur'ân'da bil-has hep bu ölçüde kullanılmıştır. O halde namazda kıraati yerine getirirken isnad eden fiili mü-zekker biçiminde değil, müennesle ilgili olarak teleffuz ederse na-maz bozulur mu? Fıkıhçılar bu konuda farklı hüküm getirmişlerdir: Muhammed bin Ali bin Muhammed El-Edîb'e göre namaz bozulur. Çünkü lem yelid velem yuled dahil her yerde fiil müzekker getirilmiştir. Şeyh Ebûbekir Muhammed bin Fadl'e göre namaz bozulmaz. Sahih olan da budur. Buna bir örnek verelim : hel yenzurune illa en yetiyehumullahu fi zulelin'-deki yetîyehüm'ü te'tiyehüm şeklinde okumak bu cümledendir. El-Fevaid kitabında deniliyor ki : «Namazda kıraatte fahiş hata yaptıktan sonra dönüp onu doğru okuyan kimsenin namazı bozul-maz. İ'rablarda da hatâ yapıp sonra bunu düzeltenin de namazı caiz-dir.» SİE | |
07 Nisan 2009 21:52 | ||
MERVE DEMİR | Allahın isimleri neden erkeklere konuluyor açıklarmısınız Allah (C.C.) ve isimleri hakkında erkeklik ve dişilik söz konusu değildir Ancak Kur'ân-ı Kerîm'de bu isimlere isnad ettirilen fiiller genellikle tezkîr biçiminde kullanılmıştır. Zaten fiiller ya dişi, ya da erkek için kullanılır. Bu ikisi dışında bir üçüncü kullanma şekli yok-tur. Erkeklik ve dişilik sıfatlarını taşımıyan eşyaya daha çok erkek-lik ifade edilen fiiller isnad edilir. Bu, o eşyanın erkek olduğu için değil kullanma yöntemi bulunduğu içindir. İşte bu kurala göre Allah (C.C.) isim ve sıfatlarından herhangi birine bir fiil isnad edilince müzekker fiillerden seçilir. Kur'ân'da bil-has hep bu ölçüde kullanılmıştır. Allah'ın isimleri müzekker olarak erkekler tarfından kullanıldığı gibi bu isimlerin müennes şeklide kadınlar tarfından kullanılmaktadır. Mesela: Cemil, Cemile ; Kamil, Kamile ; Halim, Halime...v.b. SİE |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|