16 Eylül 2021 08:47 | |
Kara Kartal |
Kuranın emirlerine bakalım. Tüm ibadetler güzel ahlak inşası endekslidir. namaz fuhşiyatan munkerden korumalıdır. Aksi takdirde o namaz sadece spordur. gıybetli haramlı yalanlı oruç anlamsızdır, gitsin iftarını açsın boşuna aç kalmasın tehditlidir. haccda hiç bir canlıya çevreye zarar vermeden yaşamalı, aksi takdirde o hacc turistik seyahattir... zekat fakiri rencide etmeden verilir. Riya gösteriş mahsulü zekat sadece gösteriş olup karşılığı yoktur... iflah olan mümin, imanında tereddüt etmeyen, amelinde ihlas ahlak.. geçelim ve toparlayalım... Amelsiz iman ruhsuz ceset gibi işe yaramaz... Ahlaksız amel kör olan göz gibi işe yaramaz... Ahlaksız Mümin sidikle abdest alıp namaz kılan abid gibidir... ırkçı Mümin besmele çekip içkisini yudumlayan sarhoş gibidir.. mürai gösterişçi takvasız görsünler desinlerci mümin zavallı bir ahmak gibidir... şeytanimsi mümin Allah ile şeytanı bir arada memnun etmeye çalışan sefih gibidir.. insanları kandırır, Allah'ı kandırır, şeytanı kandırır, meleği kandırır sanır, ama kendisini kandırıyor farkında değildir.. Herkes hem Azazil hem şeytan. Kalemin dert görmesin. Fikrine sağlık sayın yazar ![]() |
14 Aralık 2010 20:33 | |
sahra-i cedit |
İşte İslâmî literatüre de İsrâiliyat arasında giren Azâzîl; çöl cinlerinin reisleri arasında bulunup, karanlık gecelerde yolculara eziyet eden bir varlık halinde düşünülmüş olmalıdır. İslâmî kaynaklar Azâzîl'i, İblis'in önceki adı olarak görürler. İbni Abbas'a (r.a.) dayandırılan bazı rivayetlere göre İblis'in adı Azâzîl idi. Azâzîl, Cennet'in muhafızları arasında yer aldığından melekler arazında cin denen bir gruba mensuptu. Azâzîl; İblis, Şeytan kelimeleriyle belirtilen varlığın bir adı olarak görülür. SELAM VE DUA İLE...... |
17 Ocak 2010 13:19 | |
esracık | RE: Azazil'i Şeytan Yapan Fiil nedir ? Makaleyi şöyle toparlamak lazım : Ey İman Edenler, İman ediniz !... Yani, eyy pazarlıklı iman edenler, yüzdelikli iman edenler, yarım yamalak iman edenler, pazarlıksız, yüzde yüz, adam gibi iman edin.. Eyy, göklerin hakimiyetini Allaha, yeryüzünün hakimiyetini tağutlara verenler! Eyy, Allahıma da inanırım, falcıma da, burcuma da, diyenler! Eyy,Allah rızası için yaptığını söyleyip, karşılığının tümünü kullardan bekleyenler! Eyy,Allah yolunda çektiği eziyet ve belaların faturasın Allaha çıkarıp,Rabbına şantaj yapanlar! Eyy, ölünceye kadar isyan içinde yaşayıp sonunda verceği sus payı ile kurtulacağını sananlar! (Bkz: Ebu Leheb'in Ölümü: Ölümü sırasında öleceğini anlayınca, Resullah'ın hırkası ile kefenlenmek isteyişi ) Eyy, Allah için yaptığını söyleyip, afişe adı yazılmayınca yan çizenler! Eyy, cahili hayatı terkedip İslami hayatı benimseyince, kendisi gibi nefislerini değiştirememiş Müslümanlardan el bebek,gül bebek muamelesi görmek isteyip de göremeyince imanını donduranlar!! Eyy, mücadelesinde başarıya ulaşamayınca işi tam yahudiler gibi ticarete bozup Allaha kahredemediği için davasına kahredenler!!! Eyy, peygamber varisi alimlari, islami önderleri yahudiler gibi soru yağmuruna tutup sorgu hakimi kesilenler! Eyy, bir dakika itaat edemediğine bir ömür isyan edip önderlerinden mucizevi zaferler,deha ve mükemmellik bekleyenler!!! Eyy ,kulluğunu ifa etmek için rüyasında bir ak sakallı nur yüzlü piri faninin elinden bade nuş etmeyi gözleyenler!!! Bu tavırlarımız hep birer yahudileşme alametidir..Yahudileşmeyin, imanda pazarlık olmaz... İMAN etmek,teslim olmak,gök oluğunun altına başı tutmaktır.O oluktan ne akarsa kabul etmektir.. İMAN, birçok zaman bedel ödemek ama o bedelin karşılığını dünyada beklememektir.. İMAN, bazen yaşarken ölmek bazense hiç ölmemektir..bazen secdeye konulan bir alın, bazende secdeye düşen bir baştır... İMAN, tüm dünyayı küfürden temizleyecek cesareti kendinde bulmak ama Rabbin huzurunda korkudan sarsılmaktır.. İMAN, Taifte taşlanmak, Mekkede horlanmak ama buna rağmen miraç beklememektir.. İMAN, Haticesiz, Ebu talibsiz kalmak ama Rabbi kendinle bilmektir.. İMAN,sana saptırıcı, bölücü, büyücü denmesi ama yinede sana güvenilmesidir.. İMAN, Mekkeden Medine ye giderken devlet değil cennet ummaktır.. İMAN, tüm serveti, şöhreti Mekkede bırakıp kefensiz ölmeye razı olmaktır...(bkz: mus'ab bin Umeyr ) gibi.. İMAN,bir zamanlar canından çok sevdiğin babanı Bedirde kendi ellerinle öldürebilmektir.. İMAN,bir ömür ilah edindiğin putları yıkarken geçmişe kahretmek değil, Allaha hamd etmektir.. İman etmek kayıtsız şartsız Allaha teslim olmaktır,tıpkı İbrahim a.s gibi: “Rabbi kendisine teslim ol! dediğinde Dedi: Teslim oldum alemlerin Rabbine! ” (Bakara, 131) NOT: Özlem'in sorusuna cevap : Günahkar müminin, hatalı müminin imanı gitmez, ama imanınız size ne kötü şeyler emrediyor ! ayeti kerimesine de dikkat çeker. İslamoğlu der ki : İman, İmkan demektir, İmanı olanın imkanı vardır, Eğer imkanınız olmadığını düşünüp köşede oturup zamanınızı geçirip eli boş gidiyorsanız , İman'ınız oldugundan bahsedemezsiniz. “Tanımak” iman ettiğini iddia edenlerin defterinde hiç yer almadı. Hep “tanımlamak” için can attılar...Neyi kimi tanımlamaya çalıştıklarını da asla anlayamadılar.. Son olarak : İmanı olanın imkanı tükenmez. Hatta kimi zaman "imkanım yoktu" demek "imanım yoktu" demeye bile gelebilir.(M.islamoğlu ) |
16 Ocak 2010 22:25 | |
Emekdar Üye | RE: Azazil'i Şeytan Yapan Fiil nedir ? islam inanç ile inşa edilen bir bina gibidir ahlakta islamın önemli düsturudur. iman, ibadet, ahlak, fıkıh gibi bu ana maddelerinin sıralanış şekli ile uygulanılmazsa ortaya; ahlaki sorunlu ibadetindende geri durmayan. veya fıkhı ön plana alıp ahlakı arka plana atarak tuhaf bir mizaç çizenler zuhur eder. hadi imanı olmayanlar neyse ya bizim müminlerin ahlaksızlığıda tabi ayrı bir tartışma konusu.. şeytan konusu hocam aslında sadece şeytan değil firavun örneği, nemrud örneğide aynı şekilde hepsi Allahın yaratıcı olduğunu biliyorlardı ki mucizelerlede sabittir.onların derdi hakimiyet konusundaki bencillikleri. bu bencilliğide ahlak ile ilişkilendirmek mümkündür. ahlaksız olan bencildir. bencil olan zaten ahlaksızdır. azazili şeytan yapan fiilde bu iki karakterin olmasıdır. çok güzel olmuş kaleminize sağlık. ![]() |
16 Ocak 2010 13:51 | |
AşıkıZehra | RE: Azazil'i Şeytan Yapan Fiil nedir ? Allah razı olsun..Hz. Ebu Talip mümindir ve ulu bir kişidir.Aksini düşünmek zaten Ehlibeyt düşmanlarının dine soktuğu bir fitnedir. |
16 Ocak 2010 00:49 | |
Emekdar Üye | RE: Azazil'i Şeytan Yapan Fiil nedir ? Tamam Muhsin abim o zaman ben Bu ayeti kerimenin siyak sibak ve nüzuluna bakarak konuya katılım sağlayacam yanlış bir anlayışa meyil vermemek için amacımız Hakka ve Hakikate araştırarak İman etmek teşekkürler abim. |
16 Ocak 2010 00:45 | |
Medine-web | RE: Azazil'i Şeytan Yapan Fiil nedir ? ayetteki “Her kim Allah’a ve âhiret gününe iman eder ve amel-i sâlih işlerse” cümlesiyle beyan buyurulan gerçek iman edenlerin, Hz. Muhammed (a.s.)’ın peygamber olarak gönderilmesinden sonrakiler diye tefsir edilmesi lâzım geldiğinde hiç şüphe yoktur. yani yahudi olsun bektaşi olsun ateist olsun...her kimki iman edip salih amel işlerse.... anlamak lazım... yoksa hristiyan,yahudi putperest dinine mensup olmakta ısrarcılık ve iman ettim demek kuranın kabul edeceği bir iman profili değildir. bu noktya dikkat edelim ve o ayetin sıyak sıbağına nuzul sebebine müfesirlerin bakışına dikkat ederek girişelim derim... |
16 Ocak 2010 00:35 | |
Emekdar Üye | RE: Azazil'i Şeytan Yapan Fiil nedir ? Kuşkusuz, (bu ilahi kelama) iman edenler ile Yahudi inancının takipçilerinden, Hıristiyanlardan ve Sabiilerden Allah'a ve Ahiret Günü'ne inanmış, doğru ve yararlı işler yapmış olanların tümü Rablerinden hak ettikleri mükafatları alacaklardır; ve onlar ne korkacak, ne de üzüleceklerdir. (Bakara 62) Abim dikkat ederseniz Ayeti kerimede İman edenler ile diyor yani Müslümanlar ile birlikte Yahudi hristiyan ve sabiiler için Allah'a ve Ahiret gününe inanmayı esas alıyor bunun yanında SALİH ameli ile yaptıklarının mükafatının olacağı Müjdesi Bizzat Allah tarafından verilmektedir bu ayet üzerinde biraz düşünmek lazım Fecr abim ve katkıda bulanacak kardeşlerimden bu ayet hususunda düşünülmesini ve fikirlerini beyan etmelerini rica ediyorum. Muhsin abim şu ayeti kerime ile yola çıkalım Bu ayeti kerimede İman esas kılınıyormu ? |
16 Ocak 2010 00:23 | |
Medine-web | RE: Azazil'i Şeytan Yapan Fiil nedir ? değerli mevlüd'üm.. konumuz ebu talibin islam yada gayri müslim değildi.sadece bir profil çizdim adı ebu talib de olur akil de olur... ebu talibin müslüman olduğuna inananlardanım diyeyım sana.. isyankar şeytan profilini çizelim; onun asrında 1-kendisi kadar abid biri yok 2-kendisi kadar alim mahluk yok 3-makam rütbenin zirvesinde 4-Rüyetullaha mazhar olmuş bir varlık 5-inanmak konusunda proplemi yok 6-isyan bayrağını çektiğinde ey rabbim lütfet kıyamete kadar yaşıyayım öç alayım diye yalvaran dua eden rabbini tanıyan biri... 7-onu kafir yapan inkarı değil isyanıdır.ırkçılığıdır.kaprisidir.bencilliğidir.sa nıldığı gibi Allah yok demiyor,Allah var inandım .ama isyanım ademedir dolayısıyla Allahın emrine itaat etmemek sonucu düştü esfele.. .................................................. ................ günahkar bir müslüman bir profili çizelim; 1-zalim,hain,haramzade,merhametsiz,yalancıdır.hama halepçeyı kahvesini yudumlayarak tuşa basar. 2-ahlaksızdır,takvasızdır ve meslek edinmiştir.zinası faizi içkisi günlük vazgeçilmezidir. 3-günahta ısrarcıdır,tevbesizdir,kırk yüzlüdür..görünüşte melek içi şeytan... 4-tüm bunlara rağmen namaz kılar zekat verir ve kelime i şehadet getirir. bu profili düşünün... .................................................. .... ahlaklı kafir profil çizelim ; 1-ahlaksızlığı yok dürüst efendi biri.. 2-faiz içki zina katil iki yüzlülüğü yok... 3-etrafına zarar yerine fayda vermeye çalışan biri... 4-hak hukuk konusunda titiz biri... 5-ve kelimei şehadet getirmiyor inançsızım ateistim der... bu profilide düşünelim... .................................................. ....... günahkar zalim saddam müslüman profili cennete ahlaklı zararsız kafir profili cehenneme... düşündürücü değil mi...? |
15 Ocak 2010 23:46 | |
Emekdar Üye | RE: Azazil'i Şeytan Yapan Fiil nedir ? Muhsin abim Allah razı olsun yalnız Ebu Talib hususunda Ehlibeyte düşmanlığından dolayı Emevi Zalimlerinin saray Mollaların kasıtlı uydurmaları mevcuttur Düşünün abi Binlerce İnsanın Katline sebep Olan Muaviye gibi birinin İmanından kimse şüphe etmez çünkü Adaletli ve Kuran'i bir bakış açısı ile bakılmadığındandır. Kuran'i kerime göre bir insanı Katleden Bütün İnsanlığı katletmiştir Ayetini o zaman bizler nereye bırakacağız Eğer Binleri katleden Muaviyeler Amr Bin Aslar Yezid gibi (FASIK bu sözüm sadece Yez İte dir) birisine İmanlı diyecek isek Ebu Talib onlardan Milyon kez Daha İmanlıdır Çünkü Allah resulünü himaye ederek koruyarak Davasının Olgunluğa kavuşması için en büyük rolü oynayan biridir Şimdi birileri Diyecekki ebu talibi neden bu kadar savunuyorsunuz buyrun delilleri ile bakalım Omu Daha İmanlı Muaviyemi ? Kureyş, Peygamber'in kendi ilahlarına kötü söylediğini Ebu Talib'e şikayet ettiklerinde Ebu Talib Peygamber'e gelerek şöyle dedi: "Yeğenim! Kavmim bana gelerek şikayette bulundular. Hem bana hem de kendine bir lütufda bulun da gücümün dışında kalan bir şey yapma." Resulullah şöyle buyurdu: "Allah'a andolsun ki, güneşi sağ elime ve ayı da sol elime verecek olsalar yine de davamdan vazgeçmem. Ya Allah dinini galib kılacak, ya da bu yolda öldürülünceye kadar çalışacağım." Peygamber daha sonra ağladı. Gitmek istediğinde Ebu Talib ona "Yeğenim geri dön." diye seslendi. Resulullah da geri dönünce Ebu Talib şöyle dedi: "Git ve ne istiyorsan söyle.Allah'a andolsun ki, seni asla onlara teslim etmeyceğim." (Sirei İbn-i İshak, s.154. ) Bir rivayette de yeraldığı üzere Ebu Talib Ali'ye "Oğlum seçtiğin bu din nedir?" diye sordu. Ali (a.s): "Baba, ben Allah'a ve Resulü'ne iman ettim. Peygamber'in elçiliğini tasdik ettim. Allah için onunla namaz kıldım ve kendisine tabi oldum." dedi. Ebu Talib ise cevap olarak şöyle buyurdu: "İyi bil ki Peygamber seni iyilikten başka bir şeye davet etmemiştir. O halde ona tab'i ol." (Tarihi Taberi, c.2, s.214. ) Bazı rivayetlerde şöyle yeralmıştır: "Ebu Talib ölmek üzere olduğunda Resulullah (s.a.a) yanına giderek; "Ey Amca, lailahe illallah de ki, Allah nezdinde hüccet olsun" dedi. Orada hazır olan Ebu Cehil ve Abdullah b. Ebi Umeyye; "Ey Ebu Talib, sen Abdulmuttalib'in dininden yüz mü çeviriyorsun?" dediler. Ebu Talib de bunun üzerine "Ben Abdulmuttalib'in dini üzereyim." dedi. O zaman da Resulullah şöyle buyurdu: "Ben de nehyedilinceye kadar senin için dua edeceğim." O zaman da şu iki ayet nazil oldu: "Yakınları bile olsa kendilerine (hak) açıklandıkdan sonra müşrik olanlar için Peygamber ve Allah'dan yarlıganma dilemesi (doğru) olmaz." (Sahihi Buhari, c.5, s.131; Tefsir-i Taberi, c.11, s.30-31) "Sen sevdiklerini hidayete erdiremezsin." (Kasas-56) Ebu-l Futuh Razi bu rivayete cevab olarak şöyle yazıyor: Bu rivayet batıldır. Zira bu ayetler Resulullah'ın (s.a.a) vefatına yakın bir zamanda nazil olmuş Ebu Talib ise çok önceleri ölmüştü. (Tefsiri Ebu-l Futuh , c.6, s.126.) Kaldı ki, bu hadisin ilk bölümüyle son bölümü arasında çelişki vardır. Zira, hadis Abdulmuttalib'in dini üzere olduğunu söylemiştir. Abdulmuttalib ise müslüman idi. Zeyni Dehlan şöyle yazıyor: Ahmed b. Hanbel, Tirmizi Teyalisi İbn-i Ebu Şeybe ve Nesai'nin Hz. Ali'den rivayet ettikleri üzere bu ayetin nüzul sebebi şuydu ki, insanlar müşrik olan babaları için dua ediyorlardı. Bu yüzden mezkur ayet nazil oldu. Bu hususu açıkça tasrih eden bir hadisi İbn-i Abbas rivayet etmiştir. (Esn'el Metalib, s.18. ) Zemahşeri de ayetin Ebu Talib hakkında nazil olduğunu kabul etmiyor ve şöyle diyor: “Ebu Talib hicretten önce ölmüştür. Bu ayetler ise Medine'de nazil olan son ayetlerdendir.” (El-Keşşaf, c.2, s.315. ) Ehl-i Sünnet yoluyla nakledilen bazı rivayetlerde yeraldığı üzere Resulullah'a: "Acaba Ebu Talib'e bir yararın dokundu mu? Zira o seni himaye ediyor ve senin için müşriklere gazab ediyordu" diye sorulunca şöyle buyurdu: "Evet Ebu Talib topuklarına kadar ateşten bir çukur içindedir. Eğer benim şefaatim olmasaydı muhakkak o cehennemin en derin çukurunda bulunurdu." (Sahihi Buhari, c.5, s.130. ) Bu hadis de önceki hadis gibi uydurulmuştur. Seyyid Fehhar'ın naklettiği dört rivayette imam Rıza ve imam Sadık bu hadisi reddetmiş ve onun yalan olduğunu açıklayarak Ebu Talib'in iman etmiş olduğunu söylemişlerdir. (el-Hüccet ala'z Zahib, s.82-85.) Bu hadisin senedini Ehl-i Sünnet alimlerinin çoğu da kabul etmemişlerdir. (El Gadir, c.8, s.23.) Buna binaen tevhidi şehadet olmadığı takdirde Peygamber kimseye şefaat edemez ve azabının azalmasını istemez. Dolayısıyla bu hadisi kabul etmek mümkün değildir. |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|