Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Tesettür Konuları (https://www.forum.medineweb.net/193-tesettur-konulari)
-   -   Tesettür Risalesi (24. Lema) (https://www.forum.medineweb.net/tesettur-konulari/1146-tesettur-risalesi-24-lema.html)

EbdA 24 Ekim 2007 18:58

Tesettür Risalesi (24. Lema)
 
TESETTÜR HAKKINDADIR



On Beşinci Notanın İkinci ve Üçüncü Meseleleri iken, ehemmiyetine binaen Yirmi Dördüncü Lem’a olmuştur

"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin hanımlarına söyle, evlerinden çıktıklarında dış örtülerini üzerlerine alsınlar." Ahzâb Sûresi

(ilâ âhir) âyeti, tesettürü emrediyor. Medeniyet-i sefihe ise, Kur’ân’ın bu hükmüne karşı muhalif gidiyor. Tesettürü fıtrî görmüyor, bir esarettir diyor.
Elcevap: Kur’ân-ı Hakîmin bu hükmü tam fıtrî olduğuna ve muhalifi gayr-ı fıtrî olduğuna delâlet eden çok hikmetlerinden yalnız dört hikmetini beyan ederiz.

BİRİNCİ HİKMET

Tesettür, kadınlar için fıtrîdir ve fıtratları iktiza ediyor. Çünkü kadınlar hilkaten (yaratılışında) zayıf ve nazik olduklarından, kendilerini ve hayatından ziyade sevdiği yavrularını himaye edecek bir erkeğin himaye ve yardımına muhtaç bulunduğundan, kendini sevdirmek ve nefret ettirmemek ve istiskale mâruz kalmamak için fıtrî bir meyli var.

Hem kadınların on adetten altı yedisi, ya ihtiyardır, ya çirkindir ki, ihtiyarlığını ve çirkinliğini herkese göstermek istemezler. Ya kıskançtır, kendinden daha güzellere nisbeten çirkin düşmemek veya tecavüzden ve ittihamdan korkar; taarruza mâruz kalmamak ve kocası nazarında hıyanetle müttehem olmamak için, fıtraten tesettür isterler. Hattâ dikkat edilse, en ziyade kendini saklayan, ihtiyarlardır. Ve on adetten ancak iki üç tanesi bulunabilir ki,hem genç olsun, hem güzel olsun kendini göstermekten sıkılmasın.

Malûmdur ki, insan sevmediği ve istiskal ettiği adamların nazarından sıkılır, müteessir olur. Elbette açık saçıklık kıyafetine giren güzel bir kadın, bakmasına hoşlandığı nâmahrem erkeklerden onda iki üçü varsa, yedi sekizinden istiskal eder. Hem tefahhuş ve tefessüh etmeyen bir güzel kadın, nazik ve serîü’t-teessür olduğundan, maddeten tesiri tecrübe edilen, belki semlendiren pis nazarlardan elbette sıkılır. Hattâ işitiyoruz, açık saçıklık yeri olan Avrupa’da çok kadınlar, bu dikkat-i nazardan sıkılarak, "Bu alçaklar bizi göz hapsine alıp sıkıyorlar" diye polislere şekvâ ediyorlar. Demek, medeniyetin ref-i tesettürü hilâf-ı fıtrattır. ( medeniyetin tesettüre karşı olması fıtrata aykırıdır) Kur’ân’ın tesettür emri fıtrî olmakla beraber, o maden-i şefkat ve kıymettar birer refika-i ebediye olabilen kadınları, tesettür ile sukuttan, zilletten ve mânevî esaretten ve sefaletten kurtarıyor.

Hem kadınlarda ecnebî erkeklere karşı, fıtraten korkaklık, tahavvüf var. Tahavvüf ise, fıtraten, tesettürü iktiza ediyor. ( Yabncı erkeklerin bakışlarından korkmak tesettürü gerektiriyor.) Çünkü, sekiz dokuz dakika bir zevki cidden acılaştıracak sekiz dokuz ay ağır bir veled yükünü zahmetle çekmekle beraber, hâmisiz bir veledin terbiyesiyle, sekiz dokuz sene, o sekiz dokuz dakika gayr-ı meşru zevkin belâsını çekmek ihtimali var. Ve kesretle vâki olduğundan, cidden şiddetle nâmahremlerden fıtratı korkar ve cibilliyeti sakınmak ister. Ve tesettürle, nâmahremin iştahını açmamak ve tecavüzüne meydan vermemek, zayıf hilkati emreder ve kuvvetli ihtar eder. Ve bir siperi ve kalesi, çarşafı olduğunu gösteriyor. Mesmûâtıma göre, merkez ve payitaht-ı hükümette, (hükümetün başkentinde) çarşı içinde, gündüzde, ahalinin gözleri önünde, gayet âdi bir kundura boyacısı, dünyaca rütbeten büyük bir adamın açık bacaklı karısına bilfiil sarkıntılık etmesi, tesettür aleyhinde olanların hayâsız yüzlerine bir şamar vuruyor!

Emekdar Üye 25 Ekim 2007 22:08

Cvp: Tesettür Risalesi (24. Lema)
 

nurcuların sohbetine gidiyorum ben bazen güzelde
Kuran varken neden risaleye gerek duyuyorlar.

NUR 25 Ekim 2007 22:10

Cvp: Tesettür Risalesi (24. Lema)
 
ben de bu konuyu merak ediyordum doğrusu...bir arkadaşımla konuştum ama bana tatmin edici cevaplar veremedi.aydınlatırsanız sevinirim.

EbdA 25 Ekim 2007 22:32

Cvp: Tesettür Risalesi (24. Lema)
 
Kardeşler bu konuya girmeden önce şu hatırlatmayı yapmam gerek KURAN VARKEN NEDEN RİSALE OKUNUYOR CÜMLESİ HATALI BİR CÜMLEDİR! Çünkü RİSALE-İ NUR Doğrudan doğruya KURANIN HAKİKATLERİNİ ISPATLAMAYA ÇALIŞIR

Gelin RİSALE NEDİR ve NEDEN OKUNUR? sorularına cevap vermeye çalışalım.

RİSALE-İ NUR NEDİR?


Kur'ânın hakikatlarını müsbet ilim anlayışına uygun bir tarzda izah ve isbat eden Risale-i Nur Külliyatı, her insan için en mühim mesele olan
Ben neyim?
Nereden geliyorum?
Nereye gideceğim?
Vazifem nedir?
Bu mevcudat nereden gelip nereye gidiyorlar?
Mahiyet ve hakikatları nedir? gibi suallerin cevabını vâzıh vekat'i bir şekilde, çekici bir uslûp ve güzel bir ifade ile beyan edip ruh ve akılları tenvir ve tatmin ediyor.
Yirminci asrın Kur'ân Felsefesi olan bu eserler, bir taraftan teknik,fen ve san'at olarak maddiyatı, diğer taraftan iman ve ahlâk olarak mâneviyatı câmive havi olacak Türk medeniyetinin, sadece maddiyata dayanan sair medeniyetleri geridebırakacağını da isbat ve ilân etmektedir.
Ecdadımızın bir zamanlar kalblerinde yerleşen iman ve itikadcihetiyle zemin yüzünde yüz mislinden ziyade devletlere, milletlere karşı imanındangelen bir kahramanlıkla mukabele etmesi, İslâmiyet ve kemalât-ı mâneviyeninbayrağını Asya, Afrika ve yarı Avrupa'da gezdirmesi ve Ölsem şehidim, öldürsemgaziyim deyip ölümü gülerek karşılayarak müteselsil düşman hâdisata karşıdayanması gibi, milletçe medar-ı iftihar âli seciyemizin bugün biz gençlerdeinkişafı, vatan ve millet menfaatı bakımından ve istikbalimizin selameti noktasındanne derece elzem olduğu malûmdur. Mutlaka her hareket ve hizmette maddî bir ücret ceşahsî menfaatler mülâhaza etmek, Türk'ün millî tarihinin şeref ve haysiyeti ilekabil-i te'lif olamaz. Bizler, ancak Rıza-yı İlâhî için çalışıyoruz. Bizzathizmetinde bulunmakla aldığımız telezzüz, kardeş ve vatandaşlarımıza,İslâmiyete ve insaniyete yardımda bulunabilmek mazhariyetinden gelen ebedîhayatımıza ait sürur ve ümit, bizim bu babda aldığımız ve alacağımız yegânehakiki mukabele ve ücrettir.
Risale-i Nur nasıl bir tefsirdir?

Tefsir iki kısımdır.

Birisi: Malûm tefsirlerdir ki, Kur'anın ibaresini vekelime ve cümlelerinin mânalarını beyan ve izah ve isbat ederler. (sadece mana olarak çeviri yapar)


İkinci kısım tefsir ise:Kur'ânın imanî olanhakikatlarını kuvvetli hüccetlerle beyan ve isbat ve izah etmektir. Bu kısmın çokehemmiyeti var. Zâhir malûm tefsirler, bu kısmı bazan mücmel bir tarzdadercediyorlar; fakat Risale-i Nur, doğrudan doğruya bu ikinci kısmı esastutmuş, emsalsiz bir tarzda muannîd feylesofları da susturan bir mânevî tefsirdir.
Risale-i Nur sübjektif nazariye ve mütâlâalardan uzak bir şekilde,her asırda milyonlarca insana rehberlik yapan mukaddes kitabımız olan Kur'ânınhakikatlarını rasyonel ve objektif bir şekilde izah edip insaniyetin istifadesinearzedilen bir külliyattır
Risale-i Nur!.. Kur'an âyetlerinin nurlu bir tefsiri.. Baştanbaşa iman ve tevhid hakikatlarıyla müberhen.. Her sınıf halkın anlayışına görehazırlanmış... Müsbet ilimlerle mücehhez (donanımlı).. Vesveseli şüphecileri ikna ediyor... Enavamdan en havassa kadar herkese hitap edip, en muannid feylesofları dahi teslime mecburediyor...
Risale-i Nur!.. Nurlu bir külliyat... Yüzotuz eser...Büyüklü küçüklü risaleler halinde... Asrın ihtiyaçlarına tam cevap verir...Aklı ve kalbi tatmin eder... Kur'ân-ı Kerim'in yirminci asırdaki lâfzî değil -manevî tefsiri...

İsbat ediyor!.. Akla gelen bütün istifhamları... Zerreden güneşe kadar îman mertebelerini... Vahdaniyet-i İlahiyeyi... Nübüvvetinhakikatını...

Arz ve Semavatın tabakatından, melaike ve ruhbahsinden, zamanın haikatından, Haşir ve Ahiretin vukuundan, Cennet ve Cehenneminvarlığından, ölümün mahiyet-i asliyesinden ebedî saadet ve şekavetin menbaınakadar... Akla gelen ve gelmeyen bütün îmanî meseleleri en kat'i delillerle aklen,mantıken, ilmen isbat ediyor... Pozitif ilimlerin müşevviki... Riyazi meselelerden dahakat'i delillerle aklı ve kalbi ikna edip, merakları izale eden bir şaheser...

Emekdar Üye 25 Ekim 2007 22:43

Cvp: Tesettür Risalesi (24. Lema)
 
Alıntı:

Risale-i Nur sübjektif nazariye ve mütâlâalardan uzak bir şekilde,her asırda milyonlarca insana rehberlik yapan mukaddes kitabımız olan Kur'ânın hakikatlarını rasyonel ve objektif bir şekilde izah edip insaniyetin istifadesinearzedilen bir külliyattır.

hmmm anladım.

peki şu asya finansla ilgili tartışmalar çok olmuştu konuşurla memurlarda hatırlıyorum.
Onunla ilgili ne düşünüyorsun linux kardeş:)

EbdA 25 Ekim 2007 22:58

Cvp: Tesettür Risalesi (24. Lema)
 
Ecrin kardeş kardeş ASYA FİNANS ile pek bir şey bilmiyorum.
Ama bir arkadaşım Otomobil almak için ASYA FİNANS'a başvurmuştu onlarda:
Biz sizin için otomobili satın alırız (otomobilin fiyatı 10bin YTL) ve size 12Bin YTL'ye satarız demişti.
Bende bu soruyu bir İMAM'a sordum cevabı aşağıya aynen alıntı yapıyorum inşallah yardımcı olabilir.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kredi kartları ile aldığınız malı, kurum adına (ona vekaleten)alıyorsunuz ve sonra da kurum size satıyor; yani diğer konularda olduğugibi murabaha yapıyor; yani peşin alıp vade farkı ile satıyor. Vadefarkını da fiilen ödeme yapılan zamana (vadeye) göre koyuyor. Kurumdavadelere göre fark bellidir, bunu müşteri de biliyor (isterse bilir),buna göre alıyor ve ödeme zamanı da vade farkıyla birlikte ödüyor.
birdefinans kurumları kişilere para vermez onlar kişi adına istenenmalıalıp ,okişiye aynen taksili alışverişte oldugu gibi üzerine kendibelirledikleri karı koyarak satarlar. bankalara gore biraz belki pahalıolabilr ama faiz illetinden kurtulmuş olunur.



Değerlendirme veya yorumumuz:

Diğerbankalarda belli bir meblağa kadar mevdûât sigortası vardır. ÖFKbankalarla rekabet edebilmek için kendi aralarında özel bir sigortafonu oluşturmuşlardır. 4389 numaralı Bankalar Kanunu'nun 20. maddesinin6. fıkrasına göre oluşturulan "Güvence Fonu", gerçek kişiler adınaaçılan özel cari hesaplarda ve katılma hesaplarında toplanantasarruflar, 50 milyar TL. ye kadar güvence altına almıştır. Güvencefonunun kaynağı karşılıklı rıza, mevzuat ve anlaşma ile yapılankesintilerden oluştuğu için, "karşılıklı bağış" yoluyla yardımlaşmaçerçevesine girmektedir ve şer'î bakımdan bir sakınca yoktur.
21.maddenin a ve b fıkralarına göre kurum, malı satıcıdan satın alıpişletmeye satmıyor, işletme adına satıcıya ödeme yapıyor ve işletmeyivadeli olarak borçlandırıyor. "İşletme adına ödeme yapmak" vekaletenödemek demektir. Yapılan işlem "vekaleten ödeme" kabul edilirse kurumyaptığı ödemeye vade farkı ve kâr ekleyemez, ancak vekalet ücretiekleyebilir. Halbuki daha önceki mevzuat ve uygulamada kurum mal satınalıyor -kâr ve vade farkı ekleyerek- işletmeye satıyordu. İşlemin fıkhagöre meşru olabilmesi için yapılabilecek başka bir işlem de, sözleşme(sözlü anlaşma) ile eskiden olduğu gibi mal alıp satmak, kayıtlara iseyönetmeliğin öngördüğü biçimde geçirmektir.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Emekdar Üye 25 Ekim 2007 23:08

Cvp: Tesettür Risalesi (24. Lema)
 
Alıntı:

Yapılan işlem "vekaleten ödeme" kabul edilirse kurumyaptığı ödemeye vade farkı ve kâr ekleyemez, ancak vekalet ücretiekleyebilir.

Buda bir nevi faize girmiyor mu sonuçta alın teri dökmeden kazanılan bir ücret.Artı veda hutbesinde Allah'ın emriyle bundan böyle fâizcilik yasaktır. Câhiliyetten kalma bu çirkin âdetin her türlüsü ayağımın altındadır. denilmiştir.

EbdA 25 Ekim 2007 23:32

Cvp: Tesettür Risalesi (24. Lema)
 
Murabaha:

Bu yöntemde müşterinin ihtiyaç duyduğu hammadde,makine v.s. onun namına satın alınır ve üzerine bir kar koyarakmüşteriye devredilir. Mal bedeli müşteri tarafından ÖFK’ya taksitlerhalinde geri ödenir.

Murahabanın örtülü faizi içerdiği, normalticarette bulunması gereken risk faktörünü içermediği, getirininönceden belli olması nedeniyle ticarî kârdan ziyade faize benzediğiileri sürülmektedir. Bu tenkitleri haklı görmenin mümkün olmadığınıdüşünmekteyiz. Şöyle ki;

• Murahaba şekil olarak sipariş üzerine yapılan bir ticarettir ve bu şekilde ticaret her piyasada yaygın bir uygulamadır.

•Fiyatlamada kullanılan maliyet artı (cost plus) yöntemi normalticarette sık kullanılan bir metottur. Ticarette satıcının maliyetinüzerine belirli bir yüzde kar payı koyması son derece olağandır. Yanikar marjı önceden bellidir.

• Murahabanın normal ticarettekiriski içermediği iddiası da doğru değildir. Çünkü aynen normalticarette olduğu gibi alıcının (müşterinin) ödememe riski vardır. Bunaliteratürde piyasa riski veya karşı taraf riski denir.

Murahabadakivade farkının diğer bankalardaki faiz oranı civarında seyretmesinedeniyle aslında örtülü faiz olduğu çok tenkit edilen hususlardanbiridir.

Bizce bu eleştiri de yersizdir. Çünkü piyasadaki hertüccar, peşin fiyatın üzerine vade farkını koyarken enflasyon oranınıhesap etmek zorundadır. Bu oranın altındaki vade farkı satıcıyı zararettirir. Aynı şekilde ÖFK’lar da murahaba işleminde maliyet bedelininüzerinde en az enflasyon oranı kadar vade farkı koymak durumundadır.Enflasyon oranı ise faiz oranını belirleyen başlıca unsurdur ve faizleaz çok paralel seyreder. Dolayısıyla vade farkı ile faiz oranınınbirbirine yakın olması doğal, hatta ekonomik bir zarurettir.

Bunedenle, vade farkının faiz oranına yakın olması murahaba işleminefaizli işlem niteliğini kesinlikle kazandırmaz. Yukarıda belirttiğimizgibi; özel finans kurumları faize dayalı bir ekonomide faaliyetgöstermektedirler; fon kullandırmadaki fiyatlamaların mevcut faizoranından etkilenmemesi mümkün değildir.

Bu açıklamalarımız aynen leasing işlemleri için de geçerlidir.

Yazının tamamını
http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=1485&keyword=finans
sitesinden bulabilirsiniz.


SAAT: 22:24

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306