Allah resulu aramızdadır. Allah Resulu aramızda mıdır ? Evet, Aramızdadır. NASIL ? Hucurat-7: Ve bilin ki, Allah'ın Elçisi aranızdadır. O, her işinizde ve her zaman sizin temayülünüze uysaydı, (toplum olarak) bundan zarar görürdünüz. Ama, görüldüğü gibi, Allah imanı(nızı) size sevdirdi, onu kalplerinizde güzelleştirdi ve hakikati inkar etmeyi, günah işlemeyi ve (güzel olan şeylere) karşı çıkmayı size çirkin gösterdi. İşte bunlar, doğru yönü izleyenlerdir. Allahın elçisi aranızdadır hitabı tüm çağlara hitaptır. Ceseden aramızda olmayan Allah resulü Yaşayan Kuran olan Sünneti ile ve ümmetine ettiği dua ile her an aramızdadır NİSA 64 :Biz, her peygamberi ancak, Allah izniyle ona itaat edilsin diye gönderdik;Onlar nefslerine kötülük ettikten sonra, eğer sana gelerek,allahtan af dilerlerse, allahın resulu de onlar için af dilerse, allahı tövbeleri elbette (kesin ) kabul edici ve merhamet edici bulurlar Bu ayetlerin günümüze yansıması yok mudur ? Vardır , Hucurat 7 ve Nisa 64 ayetleri birbirleriyle bağlantılı olarak şöyle açıklanır Ayetler evrenseldir. Yani Sadece indiği dönemine hitap etmez. Şöyle ki Allah resulu sünnetiyle ve bizlere duasıyla her an bizim aramızdadır. AYETLERİN GÜNÜMÜZE YANSIMASINI AÇIKLIYORUM. EVET ALLAH RESULU DAİMA ARAMIZDADIR. BEDENEN ARAMIZDA OLMAYAN ALLAH RESULU SÜNNETİ İLE VE DUALARIYLA ARAMIZDADIR. (Nasıl ? Sağlığında iken hem kendi döneminde ve hem de ahir zaman ümmetine sünneti ile ve ettiği duasıyla değil midir ! ) Bakın ayete ve bakın PEYGAMBERİMİZİN DUASININ ETKİLİ GÜCÜNE, DUASININ KESİN KABUL OLUNACAĞINA DAİR MÜJDEYE BAKIN ! Onlar nefslerine kötülük ettikten sonra, eğer sana gelerek, ALLAHTAN af dilerlerse Onlar nefslerine kötülük ettikten sonra, eğer sana gelerek ne demektir ? Peygamberin sünnetine gelerek değil midir ? Peygamberin sünneti ne idi ? Allahın daima onu örnek alın dediği onun kurana uyan yaşantısıdır. Eğer siz peygambere gelerek, onun kurana uyan yaşantısına gelerek, kuran yoluna gelerek ,peygamberin sünnetini yerine getirmiş olursunuz. İşte peygamberin sünnetini yerine getirirseniz, peygamberin sünneti gibi bir hayat yaşantınız olursa Allahtan af dilemiş olursunuz. VE ALLAHTAN AF DİLERSENİZ Allah resulu de onlar için af dilerse (Allah resulu ümmetine af Dilemiştir Bakınız. Mümtehine -12 ,Muhammed - 19, Nur Suresi, 62 ) Allah, resulunun ümmetine ettiği af duasına icabet ederek, duasını kabulune vesile kılarak Allahı tövbeleri elbette (kesin ) kabul edici ve merhamet edici bulurlar. (Nisa 64) Peygamberimizin duasının etkili gücüne bakınız ki, ayette sizin için de şayet Peygamber de af dilerse denmiştir, peygamberin duasıyla denmiştir. Peygamberin duasının önemine dikkat çekmiştir. Affa vesile olarak ön şart olarak getirmiştir.. İŞTE PEYGAMBERİMİZİN ALLAHIN EMRİYLE MÜMİNLERE ETTİĞİ AF VE BAĞIŞLANMA DUASI Peygamberimiz (sav)'in müminlere olan sevgisinin ve düşkünlüğünün bir sonucu olarak, onların hataları için ALLAH'tan bağışlanma, şefaat dilemiştir. ALLAHIN EMRİ İLE onun duası ile Muminlere şefaat ettirilmiştir.ALLAH'ın Peygamberimize bu konudaki emirleri ise şu şekildedir: Mümtehine -12 : ..... Onlar için ALLAH'tan mağfiret iste. Şüphesiz ALLAH, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir. Muhammed - 19 : Şu halde bil; gerçekten, ALLAH'tan başka ilah yoktur. Hem kendi günahın, hem mü'min erkekler ve mü'min kadınlar için mağfiret dile. Nur Suresi, 62":… Onlar için ALLAH'tan bağışlanma dile. Şüphesiz ALLAH, bağışlayandır, esirgeyendir." BU AYETLER YALNIZCA KENDİ DÖNEMİNE AİT DEĞİL, EVRENSEL AYETLERDİR. YANİ SADECE KENDİ DÖNEMİNE HİTAP ETMEZ, TÜM ZAMANLARI KAPSAR Rabbimizin şefkat ve şefaati, müminleri esirgeyen ve koruyan olması Meleklerin ve Peygamberimiz (sav)'in duasıyla, duasına icabet edecek olmasıyla gösterir. VE PEK BÜYÜK BİR İHTİMAL Kİ, PEYGAMBERİMİZ AHİRETTE, MAHŞER GÜNÜNDE DE MUMİNLERE ETTİĞİ DUASINI TEKRARLAYACAKTIR. BEDİİ HAMİT [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]. com |
Alıntı:
Eğer o insan akıl sahibi ise yeter de yeter. |
Alıntı:
Alıntı:
burdada bedenen hayatta olduğunun delilidir eğer sizin YORUMUNUZU KABUL ETSEK ki bu kırmızı ile yazdığım ayetin kısmı hayatta olduğu zamanın delilidir... DEMİŞSİNİZ, ZATEN HUCURAT 7 AYETİ İLE NEBİ BEDENEN HAYATTA İDİ. BEN BUNUN AKSİNİ SÖYLEMEDİM Kİ, BÖYLE BİRŞEY AÇIKLAMADIM Kİ, AYETİN GÜNÜMÜZE YANSIMASINI AÇIKLADIM Kİ, NİSA 64 AYETİ İLE BAĞLANTISINI ORTAYA KOYDUM. Ayetin Kırmızı yazıyla yazdığınız Eğer o, size birçok işlerde uysaydı, elbette sıkıntıya düşerdiniz. Ayeti Kendi dönemini ilgilendirdiği gibi yine zamanımızı ve ahir zamanı da ilgilendiriyor. NASIL MI ? Bu ifade, kendilerinin bütün işlerini Allah'a ve O'nun Peygamberine bırakmaları, hep birden itaat ve teslimiyete girmeleri ve yüce Allah'ın takdir ve idaresine teslim olmaları ve emirleri O'ndan almaları ve O'na karşı bir öneri getirmemeleri iması vardır. Şayet Peygamberimiz vahye dayanamayan birçok işlerde o zamanının toplumuna uysaydı, toplumun huzur ve saadeti olmayacaktı. Sinsile ile gelen bu yaşayış şekli günümüz ve ahir zaman toplumlarını da etkileyeceği muhakkaktır. Nebi ne yaptı ? İşlerinde Onlara uymadı .Allahın emri ile iş yaptı. Ve onları kuranla yönlendirdi. Şayet uyacak olsaydı. Ve uysaydı....... O zaman ki toplum helak olur giderdi değil mi ? Helak olan toplumdan bize düşen miras ne olurdu ? İşte ayetin bizi ilgilendiren kısmı da burasıdır. SAYGILARIMLA |
Alıntı:
PEK DEĞERLİ, MÜSLÜMANLARDAN KARDEŞİM, sorun bu yani anlamadığım tam anlamıyla bu DEMİŞSİNİZ. SORUN ASLINDA NEREDE ? SORUN SİZİN ŞEFAAT KONUSUNA BAKIŞ TARZINIZDADIR. RESULUN ŞEFAATİ AHİRETTE DEĞİL, DÜNYADAKİ OLAN ŞEFAATİDİR Kİ, AHİRETTE TECELLİ EDER. AYRICA ŞEFAAT EDECEĞİNE DAİR HADİSLER HİÇ YOK NASIL DİYEBİLİRSİNİZ ? ALLAH HAMD OLSUN Kİ, YORUMLADIĞIM ŞEFAAT AYETLERİ KURANA UYAN AÇIKLAMALARIMDIR. YALNIZ BENİM DEĞİL, İSLAM ALİMLERİNİN DE ORTAK GÖRÜŞÜ. SAYGILARIMLA MÜSLÜMAN KARDEŞİM. ALLAHA EMANET OL, SENİ ALLAH İÇİN ÇOK SEVİYORUM |
Alıntı:
|
Alıntı:
Veya peygamber bu ayetleri kendi yaşamına uygulamadan mı resulluk görevini yapmıştır. Yürüyen kuran resul değil miydi ? Sünnetleri ve hadisleri kurandan çıkmamış mıydı ? Kurandaki şefaat ayetleri muhkem ayetlerdir. Muhkem ayetler açık ve anlaşılır ayetlerdir. Müteşabbih ayetler ise yoruma dayalı ayetlerdir. Kesin yorumununu ve açıklamasını ancak allah bilir.İşte kesin bilgi ile Allahın bileceği yorumunun ancak allaha ait olduğu ayetler bunlardır. |
Alıntı:
Zaten şefaat tümden Allaha aittir. 39/43- Yoksa Allah’tan başka şefaatçiler mi edindiler? De ki: “Hiçbir şeye güçleri yetmese ve düşünemiyor olsalar da mı?” 39/44- De ki: “Şefaat tümüyle Allah’a aittir. Göklerin ve yerin hükümranlığı O’nundur. Sonra yalnız O’na döndürüleceksiniz.” Biz farklı birşey söylemedik ki ! Aksini de söylemedik, kullarının şefaat dualarını kabul eder dedik ve kurandan örnek verdik hele ki hadislere hiç değinmedik Sizin şefaat anlayışınız sizi bağlar, bizim anlayışımız da bizi bağlar. Her kul kendi amelinden ,kendi düşüncesinden sorumludur. saygılar sunarım |
SAAT: 02:45 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.