Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Peygambersiz Bir Kuran Anlayışı Olamaz/Mevlüt Hönül (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/22474-peygambersiz-bir-kuran-anlayisi-olamaz-mevlut-honul.html)

Mevlüt HÖNÜL 12 Temmuz 2012 12:24

Peygambersiz Bir Kuran Anlayışı Olamaz/Mevlüt Hönül
 
Peygamber efendimizi devre dışı bırakan bir anlayış ile, Kur’an’ı anlamaya çalışmak.Son dönemlerde Mealcilik akımı adı altında,Başörtüsü, Hacc, Namaz vs bir çok konuda Kur’an’ın anlatımı dışında anlatımlar ile asrımızda 1400 yıllık süreç içerisinde bize ulaşan bilgileri önemsemeyen kesimleri tanımak için Meal okumak ile Mealcilik kavramlarını iyice anlamalıyız.Meal olarak,elbette herkesin kendi dilinde yazılı olanı okuması güzeldir,yalnız bu okumalarda sade Meal ile Kur’an’ı anlamaya çalışmak Peygamberin uygulamalarını saf dışı etme anlayışına götürür.

Dikkat edilecek olursak,Peygamberlere gelen Vahiy,içlerinde bulundukları toplumun anlayacağı dilden gönderilmiştir.Allah yeryüzüne halife kıldığı kullarına yol göstermek adına ferdi,toplumsal,evrensel konularda bir düzen içinde yaşamaları için,Vahyi göndermiş ve bunun uygulayıcısı olarak seçmiş olduğu Peygamberler’e Vahyi açıklama ve uygulama görevi vermiştir.

İbni Mes’ud şöyle buyurmaktadır:

"Eğer Allah'ın Kitabı’nı benden daha iyi bilen birini tanısaydım, uzun yollara (zahmetlere) düşecek olsam bile, onun hizmetine koşardım." Birisi ona; "Ali'yi nasıl buluyorsunuz?" diye sorduğunda; "Ben onunla başladım ve Kur'an'ı onun yanında öğrendim." cevabını verdi.
(İbni Asakir, Tarihu Medineti Dimaşk, c.3, s.25-26)

Kuran’ın nüzul sürecinin canlı tanıkları olan Sahabeler dahi,Kuran’ı en iyi anlayan ve bilenlerden öğrenme gayreti göstermelerine rağmen bizler bugün Kur’anı en iyi biz anlarız mantığı ile yaklaşır isek hataya düşeriz,elbette Kur’an açıktır ama Kur’anı anlamanın ve yormanın bir metodu usulü vardır.

Tercümede yaşanılan zorluk,Arapça ile Türkçe veya başka bir dil arasındaki farktan değil,bizzat hangi dile çevrilirse çevrilsin,orijinal dilinde olduğu gibi ne tercüme edilir nede meallendirilebilir.Çünkü tüm diller asırlar içinde yaşadıkları,toplumların yaşam biçiminden yerleşik göçebe oluşundan farklı-farklı lehçelerden yaşadıkları toplumların dillerinden etkilenmesinden kaynaklanan kavram ve kelime farklılıkları vardır.

Peygamberimizin uygulamaları aktarılırken,tevatüren sağlam olanları,tüm Müslümanları bağlar.Örneğin namazın tüm erkanı Kuranda geçmesine rağmen Rekat sayıları hem sözlü hemde ameli olarak bizlere ulaşmıştır.Bu konuda Peygamber efendimiz,devre dışı bırakarak kendi nefsani isteği doğrultusunda uygulamanın yeri yoktur.Günümüzde Mealciler olarak Yalnız Kur’an yeter mantığı ile Kur’an dışında bir kaynak kabul etmeyenlerin bir kısmı ‘’Şarabın haram edildiği’’ ayetine binaen diğer içkilerin içilebileceği kendi zanlarına uygun olan görüşü kabul etmeleri Mealcilik ile Meal okuma arasındaki farkı anlayamamışlıklarındandır.

Bununla birlikte,Tevhide sarılacağız diyerek şirke girmekten korktuklarını söyleyerek, Kur’an’ın Nüzulüne Siyak ve Sibakına bakmadan Parçacı yaklaşımlar sergileyerek,Kur’an’ın vermiş olduğu mesajları,Peşin hükümler olarak algılamaları neticesinde hataya düşebilmektedirler’’Hüküm Allah’ındır’’ Ayeti hükmünce Peygamberin yasak koyamayacağını iddia etmeleri kendi zahiri anlayışlarından kaynaklanmaktadır.

''Salat'' kelimesi açıkça Namazı emrediyor iken,bu kelimeyi Mealcilik ile anlamaya çalışanlar şekilsel bir Namaz kılmanın olmadığını iddia etmektedirler .Allah bizlere anlayabileceğimiz bir dini bahşetmiş iken,Günümüze kadar herkesin tevatüren yaparak bizlere ulaştırdığı ‘’Salat’’ Peygamberin kıldığı gibi devam etmektedir.Namazın tadili erkanı ise Kuranda (rekat sayıları hariç) Abdest, Kıble, Kıyam, Rüku, Secde, Kurandan kolay gelenin okunması kıraat belirtilmiştir.Bunlar açıkça belirtilmesine rağmen Namaz şeklen yoktur diyerek sade Dil ile anma olarak aktarmak Kur’an’ı kendi anlayışına göre yormaktır.

Siz ey imana ermiş olanlar! Allah'ın ve Elçisi'nin (emrettiği şeyin) önüne kendinizi koymayın, Allah'a karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun. Çünkü Allah, kuşkusuz her şeyi işiten, her şeyi bilendir.(Hucurat 1)

Etki ve Tepki sayesinde,asırlardan beri hadis yazan ve ne buldularsa aynen kabul edenlerin düştüğü hata ile kökten reddetme yöntemi ile,Yalnız Kur’an yeter diyerek,Peygamberi postacı gören zihniyet arasında fazlaca bir fark yoktur,biri aşırı derece yüceltirken diğeri aşağılara indirmek ile meşgul.

Kura'nı anlamaya çalışırken, İslam'ın esaslarına riayet ederek,Peygamber efendimizin ve Sahabelerim dediği kişilerin hayat biçimleri ile bağlantı kurarak,asrımıza uygun bir birliktelik kurarak,anlamaya çalışmalıyız,aksi takdirde İslamı hakkıyla yaşamamız mümkün olamaz.Bu konuda bize düşen asli görev,Kuran’ın Allah’ın kelamı olduğu bilinci ve onun uygulayıcısının,Peygamber efendimiz olduğuna İman ederek,İfrat ve Tefritten uzak bir şekilde Allah’ın Kurandaki İslamını anlayarak yaşamak olmalıdır. Peygamberi postacı konumuna koyanlara karşın Allah ve Resulüne karşı olan görevimizi Kur’an ve Sünnet ekseni dahilinde ifa edebilmeliyiz.



MEVLÜT HÖNÜL

www.medineweb.net

Esadullah 12 Temmuz 2012 13:13

Cevap: Peygambersiz Bir Kuran Anlayışı Olamaz:
 
Çok güzel bir yazı emeğinize sağlık, Rahman razı olsun...vesselam


SAAT: 16:33

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306