Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Psikoloji (https://www.forum.medineweb.net/861-psikoloji)
-   -   Sosyo Analiz (https://www.forum.medineweb.net/psikoloji/29115-sosyo-analiz.html)

İslaminesil 03 Mayıs 2014 22:24

Sosyo Analiz
 
Bayan "Harbi Kız"

Şunları Söyler : "Ahh boks maçına bilet mi aldın! Harikasın beee!!!"
Halk Dilinde İsimleri : Delikanlı Kız, Bacı.
Avantajları : Kafadengi, eğlenceli.
Dezavantajları : Bu tipler genellikle erkek gibi yapılı güçlü kuvvetli olurlar. Kafasını bozarsanız, hakkınızda pek hayırlı olmaz...

Bayan "Cıyak Cıyak"

Şunları Söyler : "Seni serseeeeeeem!!!! Gel burayaaa!!! Çabuk söyle bu saate kadar nerdeydiiiiiinnnnnnnn?"
Halk Dilinde İsimleri : Cadaloz, Başbelası.
Avantajları : Kendince size ilgi gösteriyor işte daha ne...
Dezavantajları : Sürekli kafanıza bişeyler fırlatır, uçan tekme savurur...

Bayan "Mızmız"

Şunları Söyler : "Aaah başım.. ayağım.. ayyy mideme ağrı saplandı."
Halk Dilinde İsimleri : Mıymıntı, Uyuntu, Karın ağrısı.
Avantajları : Sayesinde anatomi ve tıp bilginiz gelişir.
Dezavantajları : Bulaşıcıdır!

Bayan ' Patron'

Şunları Söyler : "Çabuk kalk!! O kravat olmamış çıkar başka bir tane tak!! Saçlarını biraz kestir!! Git para kazan!"
Halk Dilinde İsimleri : Çokbilmiş, Müdire Hanım, Diktatör, Terminatör!
Avantajları : Çoğunlukla doğruları söyler.
Dezavantajları : Yahu doğruları söylese ne oluuuuur, söylemese ne oluuur...

Bayan "Kararsız"

Şunları Söyler : "Ay ben ne yapsam.. İşten ayrılsam mı.. Evi değiştirsem.. Saç rengimi değiştirsem.. Yoksa böyle iyi mi.. Ayyy ya daha kötü olursa..."
Halk Dilinde İsimleri : Bayan Panik, Bayan Kriz.
Avantajları : Kolay ikna edilir, kolay sakinleştirilir.
Dezavantajları: 2 dakika sonra herşey yeniden başlar.

Bayan "Vahşi"

Şunları Söyler : Valla bu türün pek bilinen kalıplaşmış sözü yok, yani ne yapacakları hiç belli olmaz.
Halk Dilinde İsimleri : Çılgın.
Avantajları : Her an herşeye hazırdır.
Dezavantajları : Güvenilmezdir...

Bayan "Donuk"

Şunları Söyler : "Ne anlıyorsun bu çizgi filmlerden, bu abuk fıkralardan, karikatürlerden? Ne çocukça şeyler bunlar.."
Halk Dilinde İsimleri : Ruhsuz, Soğuk, Buz Kalıbı.
Avantajları : Hayatınızda olduğu sürece, arkadaşlarınızın sizin için endişelenmesini sağlar.
Dezavantajları : ...tabii "arkadaş" diye bişeyiniz kalmışsa

Bayan "Rüya Kız"

Şunları Söyler : "Seni herşeyinle çok seviyorum benim yakışıklı, akıllı, tatlı sevgilim!"
Halk Dilinde İsimleri : Kanatsız Melek
Avantajları : Eğlenceli, akıllı ve eşsiz...
Dezavantajları : Ya hiç karşınıza çıkmaz ya da karşınıza çıktığında çok geçtir...

İslaminesil 03 Mayıs 2014 22:29

Cevap: Sosyo Analiz
 
Birtanede ben ekliyim...

Bayan Müslüman

Şunları Söyler : İslam için varız yolumuz islamdır..Davamız Allah yolunda feda olmak ve feda edici evlatlar islama yetiştirmek..
Halk Dilinde İsimleri : Yobaz,Gerici,Ninja
Avantajları : Ahlak abidesi olarak zeynebilerin yol takipçileri yetiştirip islama hayırlı evlatlar verme.
Dezavantajları : yok.

İslaminesil 12 Mayıs 2014 18:00

Cevap: Sosyo Analiz
 
HANGİ TİPLERLE NASIL GEÇİNİLİR?

İyi bir iletişimci olabilmek, herkesle olumlu ilişkiler kurabilmek için öncelikle insanların kişilikleri hakkında ipucu yakalayabilmek ve onlara kişilik tiplerine göre davranmak gerekir. Peki insanların kişilik tipleri nasıl anlaşılır?
Amerikada Enneagram Enstitüsünde yapılan çalışmaya göre insanlar 6 farklı kişilik tipine ayrılıyor : Reformcu, danışman, başarıcı, tasarımcı, araştırıcı, problem çözücü.

REFORMCU KİŞİLİK (Rasyonel & İdealist)
Bu kişiler düzenli, akılcı, mükemmeliyetçi, dürüst, detaycı ve kontrollü olmalarıyla dikkat çekerler. Amaçları ve prensipleri bellidir. Başkalarına doğru şeyleri yapmaları, kendilerini geliştirmeleri ve etkili çalışmaları için liderlik yapabilirler. Karar verme konusunda tedbirlidirler. Kendilerini ve başkalarını çok fazla eleştirirler. Devamlı moral bozucu eleştiriler yapmaları ve detaylara takılmaları sinir bozucu boyutlara ulaşabilir. Bu kişilerle iyi geçinmek için fikirlerine değer verdiğinizi hissettirin.Onlara adil ve saygılı davranın. Düşüncesizce davrandıysanız sizi affetmeleri için zaman geçmesini beklemeyin, özür dileyin. Gergin olduklarında endişelerini anlamaya çalışın, onları rahatlatın ve cesaretlendirin. Sorumsuzluk yapmayın.

DANIŞMAN KİŞİLİK ( Şefkatli & Cömert )
Bu kişiler açıklayıcı, insanları seven, tahakküm edici, ılımlı, hassas, yardımsever, takdirkar ve diğer insanların ihtiyaçlarına duyarlı kişilerdir. Başkalarının yeteneklerine değer verirler. Takım çalışmalarında birbiriyle iletişimde etkili rol oynarlar.Hayır diyemezler. İnsan haklarına önem vermeyen iş ortamlarından ve kurallardan hoşlanmazlar.Diğer insanlarla ilgiyi abartıp vakit kaybedebilirler. Bu kişilerle iyi geçinmek için onlara değer verdiğinizi hissettirin. Sizin için önemli ve özel olduklarını hissettirin. Eleştirilerinizi nazikçe yapın. Takım çalışmalarında iletişim yeteneklerini değerlendirin.

BAŞARICI KİŞİLİK ( Etkili & Hırslı )
Esnek, kendini geliştiren, enerjik, odaklanabilen, pragmatik, çekici ve etkileyicidirler. Başarı ,statü ve prestij onlar için önemlidir. Başkalarına ilham veren ve model alınabilecek insanlardır.İşkolik olabilir, statü kazanmak için aşırı hırs yapabilirler. Bu kişilerle iyi geçinmek için işlerini yaparken onları rahatsız etmeyin.Yaptıklarıyla ilgili geribildirim verirken gereksiz yargılama ve eleştiriden kaçının.Çevrelerinde olmaktan hoşlandığınızı hissettirin.Onların başarılarıyla ve kendileriyle gurur duyduğunuzu söyleyin. Birlikte çalıştığınız projenin ne durumda olduğuyla ilgili onları bilgilendirin.

TASARIMCI KİŞİLİK ( ferdi & hassas)
Düşünce ve duygularını inceleyen, sanatkar, ifade gücü yüksek, dramatik, içine kapalı ve çabuk öfkelenen kişilerdir. Kendi stillerini yansıtan işler ve ürünler yapmayı severler. Çalışma ortamlarına derinlik ve stil katarlar. İş yaparken kararsızdırlar ve ruhi durumlarına göre hareket ederler. Buluşçu olmayan işlerde çalışmaktan ve eleştirilmekten hoşlanmazlar. Bu kişilerle iyi geçinmek için onları övücü sözler söyleyin ve kendilerince anlamlar katabilecekleri işlerde çalıştırın. Onları destekleyin ve kendilerine değer vermelerini sağlayın. Keşif ve mizah yeteneklerini kullanmalarını sağlayın. Onları anlamadığınızı söylemeyin ve acımasız eleştiriler yapmayın. Onlara yokmuş gibi davranmayın.

ARAŞTIRICI KİŞİLİK ( Ketum & Entelektüel )
Anlayışlı, yenilikçi, sır saklayan, yalıtılmış, kendi başlarına olmaktan hoşlanan,kışkırtıcı, meraklı ve eksantrik tiplerdir. Kriz zamanlarında soğukkanlıdırlar. Her zaman öğrenmeye isteklidirler, araştırmaktan ve denemekten yorulmazlar. Özellikle teknik konularda meraklarını tatmin edip detayları iyice öğrenene kadar araştırma yaparlar. Projelerde, bitiş zamanlarına ve kişilerle ilişkilere değil, detaylara ve derinliğe önem verirler. Bu kişilerle iyi geçinmek için sözlerinizi dolandırmadan, kısaca söyleyin. Onları meşgul etmeyin. Kalabalık ve gürültülü -kendi özel alanlarında fazla insan olan- ortamlarda zorla bulundurmayın. Onlara aşırı samimi davranmayın ve şahsi alanlarına girmeyin.Duygularını ve düşüncelerini tartmaları için zaman verin.

PROBLEM ÇÖZÜCÜ KİŞİLİK ( Korunaklı & Üstlenici )
Sorumluluk sahibi, meşgul, bağlı, sempatik, şüpheci, endişeli, çalışkan ve güvenilirdirler. İşlerin halledilmesine katkısı olan anlaşmalar ve işbirlikleri yaparlar. İnsanların potansiyellerini ve motivasyonlarını değerlendirir, iş ortamındaki problemli noktaları düzeltmeye odaklanırlar. Risk almayı sevmezler, fikir birliğine varmak ve her şeyin belirli olduğu ortamlarda çalışmak isterler. Bu kişilerle iyi geçinmek için endişeli oldukları zamanlarda onları yargılamayın. Aranızda her şeyin yolunda gittiği konusunda güven verin. Doğrudan ve net ifadeler kullanın. Dikkatli dinleyin baskılamayın.

İslaminesil 12 Mayıs 2014 18:03

Cevap: Sosyo Analiz
 
ZOR İNSANLARLA DİYALOG NASIL KURULUR?

İletişim kurmakta güçlük çeken insanları uzmanlar,“Zor İnsanlar” olarak adlandırılıyor. Zor insanlar, toplumdan topluma, kişiden kişiye göre farklı olarak tanımlansa da temelde benzer davranışlar gösteriyorlar. Pek çok kişi çevresindeki zor insanlardan şikayet eder. Evde, işte, okulda kısacası her ortamda bir zor insan bulunur. Oysa aslında “zor insan” diye bir şey yok. Zorlayıcı davranışlar var. Ve malesef bazı insanlar sürekli bu şekilde bir davranış içinde bulunuyorlar.

Zor İnsanlarla Başa Çıkmak” kitabının yazarı Robert M. Bramson bazı insanların neden farklı tavırlar sergilediklerini şöyle açıklıyor: “Bazı insanlar karşılarındakinin performansını düşürmek ve onların şevkini kırmak için bilerek ‘zor’ tavırlar sergiler.”
Her zor insan birbiriyle aynı davranışları sergilemez. Bazı zor insanlar sürekli konuşup hiç dinlemezken, diğerleri de hep son sözü söylemeyi tercih eder. Kimisi sürekli sizi eleştirir. Bazısı sessiz, bazısı agresif olabilir.


Psikiyatri Uzmanı Doç. Dr. Kültegin Ögel zor insanların davranışlarını şu şekilde belirtiyor:

- Eğitimi ve bilgisi yetersiz olmasına rağmen kendisini çok iyi sananlar
- Bilgisi ve deneyimi yetersiz olmasına rağmen kendisini iyi sananlar
- Öncelikleri belirlemede beceri sahibi olamayanlar
- Hatasını olgunlukla kabul edemeyen, sürekli açıklama yapıp kendisini temize çıkarmak isteyenler
- Yavaş düşünen ve hareket edenler
- İşleri karıştıranlar
- Hiç konuşmayanlar, bilgiyi zorla ağzından aldığınız kişiler
- Yanlış anlamakta ısrar eden
- Karşısındakinin söylediklerine önem vermeyen
- Konum farklılıkları nedeniyle görüşürken o farkı hissettiren kişiler
- Karşılarındakine saygı göstermeyen
- Yavaş hareket eden ve birçok defa tekrar edilmesi zorunda kalınan insanlar
- Sadece kendi yaptığı şeyin önemli olduğunu düşünen
- Sürekli olaylar ve etrafındakiler üzerinde kontrol oluşturmaya çalışanlar
- Empati kuramayanlar
- Her zaman ‘ben haklıyım’ diyenler

ZOR İNSANLARA YAKLAŞIM NASIL OLMALI?

Zor insanların özellikleri daha da arttırılabilir. Ancak tüm bu özellikler ışığında zor insanları ve onlara 5 ana başlık altında toplamak mümkün.
Agresif İnsanlar: Saldırgan davranışlar içinde bulunan bu sakin bir şekilde kendinizi ifade edin ve size yönelik saldırgan tavırlara kendinizden emin bir şekilde karşılık verin.
Her Şeyi Bilenler: Bu kişilerle mücadele ederken iyi hazırlanmak gerekir. Asla meydan okumayın. Aksine yeteneklerini övün. Gerektiğinde hatalarını ortaya çıkaracak sorular sormaktan çekinmeyin.
Şikayetçiler: Karşılarındakine güvenmezler. Kendilerine olan güvenleri de çok değildir. Eksik olan özgüvenlerini saklamak için memnuniyetsiz, her şeyden ve herkesten şikayet eden bir tavır içine girerler. Bu insanlara “Başkalarının göremediklerini görüyorsun” şeklinde onların güvenlerini arttıracak cümlelerle yaklaşın. Dinleyin ama asla tartışmaya girmeyin. Ona karşı savunmacı davranmayın.
Mağdurlar: İyi dinleyin ve onu anladığınızı gösterin. Soruna odaklanarak onu değişim için motive edin.
Gizlice Saldıranlar: Bu insanlara karşı ne kadar geri çekilirseniz o kadar üstünüze gelmeyi severler. Geri çekilmeyin. Şakaya vurun.

İslaminesil 12 Mayıs 2014 18:06

Cevap: Sosyo Analiz
 
Dikkat edilmesi gerekilen kurallar..

1. Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunun.
2. Konuşmaya herkesi katın.
3. Karşınızdakini bütün dikkatinizle dinleyin.
4. Ağzınıza bireyler almak alışkanlığından vazgeçin.
5. Sesinizi duyurun.
7. Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın.
8. Yüz ifadenizi kontrol edin.
9. Karşınızdakilerin sinirini bozmayın.
10. Başkasının sözünü kesmenin pek çok yolu olduğunu unutmayın.
11. Birisi konuşurken, başkalarıyla fısıldaşmayın.
12. Yerinde duramayan bir olmaktan kaçının.
13. Birisi konuşurken, önünüzdeki kağıtlara çiziktirmekten vazgeçin.
14. Rahat oturun.
15. Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin.
16. Sözü başkalarının ağzından kapmayın.
17. Çift anlamlı sözcüklerden kaçının.
18. Ne zaman susmak gerektiğini bilin.
19. Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin.
20. Kendi kendinizi baltalamayın.
21. Başkalarını kötülemeyin.
22. Açıklayıcı ibarelerden kaçının.
23. Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın.
24. Sorunuzu sorduktan sonra, susun ve dinleyin.
25. Karşınızdakilere zaman tanıyın.
26. Herkesin anlayabileceği sözcükler kullanın.
27. Konuşmadan önce düşünün.
28. Sessizlik yararlı olabilir, susmasını da öğrenin.
29. İnsanlara ne yapacaklarını öğretmek merakından vazgeçin.
30. Yumuşak bir dille ve acele etmeden konuşun.

Hâdimul İslam 05 Aralık 2021 14:13

Biraz Sosyo ve Fosyo Analiz
 
"İnsanlar anlamak için değil, cevap vermek için dinliyor.."

Bu sözü ilk duyduğum zamanlar ne kadar haklı bir tespit diye düşünmüştüm. Şimdilerde ise, insanlar kendilerini dinleyecek anlayacak insana hasret belli ki diyorum..

Dinleyeni bulmak, anlaşılmak zor bu zamanda..

Biri anlaşılmak derdiyle bir şeyler anlatınca hemen kendi içimizde biriken safrayı atmaya başlıyoruz bizde.

Adeta "bende çok doluyum, bende anlaşılmak istiyorum" dercesine..

Alıntı

Kara Kartal 06 Aralık 2021 08:25

İnsanların birbirini dinliyor gibi yapıp ya hiç dinlememesi ya da dinlerken vereceği cevabı düşünmesidirmhcbu hep mi böyleydi yoksa son yıllarda gelişen bir olay mı bilmiyorum. özellikle insanların anlaşılmaya ihtiyacı olduğu şu dönemlerde insan ilişkilerine yıkıcı etkileri olabilecek hem bireysel hem de toplumsal bir sorundur. Hem ilişkileri hem kariyeri olumsuz etkileyen bir durum.

Birde her cümleye "aynen" ifadesiyle katılıp kendini bir kelimeyle ifade eden yetersizler var. Hafizanda kendini ifade edebilecek hiçmi kelime yok. Aynen.aynen aynen.
Sonra anlaşamiyoruz.
Anlaşamazsın tabi:)


SAAT: 15:32

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320