Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   SAKARYA İlitam (https://www.forum.medineweb.net/796-sakarya-ilitam)
-   -   Sakarya ilitam TEFSİR FİNAL-2013 (https://www.forum.medineweb.net/sakarya-ilitam/27864-sakarya-ilitam-tefsir-final-2013-a.html)

Medineweb 24 Aralık 2013 13:13

Sakarya ilitam TEFSİR FİNAL-2013
 
TEFSİR FİNAL-2013
1-) Seyyid Kutup ne ile itham edildi? (Kutub, Türkiye’de bir zamanlar bazıları tarafından reformcu ve mezhepsiz olmakla itham edilmiş ve eleştirilmiştir.)
2-) 1.hafta değerlendirme sorusu(5)
3-) 2.hata değerlendirme sorusu(5)
4-) Alü İmran 7.ayetin tefsiri ile ilgili kelimesi ile ilgili yorum soruldu?(Cumhura yani alimlerin ekseriyetine gore ifadesiyle başlayan cümle yeni bir cümledir. Önceki cümlenin devamı değildir. Dolayısıyla cumhura göre, kavli üzerinde vakfetmek, yani durmak gerekir. Bu sebeple Müfessirlerin ekseriyeti (cumhuru) müteşabih ayetleri ALLAH'ın, hakikatini ve bilgisini, sadece kendisine ayırdığı ve kendisine özgü kıldığı ayetler olarak tefsir etmişlerdir. Ayrıca irab açısından cümle değerlendirildiğinde Cumhura göre ifadesi mübtedadır.)
5-)Alü İmran 9.ayet kısmında “mev’id” kelimesinin anlamı nedir?( Bu ayette geçen “mîad” kelimesinin anlamı “mev’ıd” yani verilen söz ve vaad demektir. Ayetin anlamı ise gerçekten uluhiyet ve tanrılık sözünden cayma ve verdiği va’de muhalefetle asla bağdaşmaz, taban tabana zıttır. Bu itibarla ilâh olan bir zat asla ve kat'a sözünden caymaz. O mutlak manada sözünde durur ve verdiği sözü de yerine getirir.")
6-) ayeti nasıl anlaşılır?( Nasr sûresi indirildiğinde, Rasûlullah (s.a.v.) kendisine ölüm haberinin verildiğini anladı.)
7-) Maturudinin ayeti tefsir ederken kullandığı yöntem?( Dikkati çeken taraflarından biri, âyetleri derli toplu açıklaması, hatıra gelebilecek bütün ihtimaller üzerinde durmasıdır.)
8-)Duha suresinin ayetinin yorumu ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?(formda yayınladığım 6.hafta metninin 7.ayet tefsiri ile ilgili Türkçe kısmını okursanız şıklarda bunlardan olmayanı seçebilirsiniz.s.20-21)
9-) ayetteki anlam aşğ.hangisidir?( “ALLAH’tan korkun”: Yani öne geçmekten veya onun verdiği hükme muhalefet etmekten sakının!)
10-)
ayeti ile ilgili bir soruydu ama soruyu hatırlayamadım.(7.hafta-s.16-Saygıda dikkat veya yasağa muhalefet korkusuyla Resûlullah’ın yanında seslerini kısanlar var ya! Denildiğine göre Hz.Ebubekir ve Hz. Ömer (r.a) bu âyet nazil olduktan sonra ALLAH Resûlü’nün yanında seslerini neredeyse duyulmayacak kadar kısık bir tonla kullanmaya başladılar.)
11-) anlamı aşğ.hangisidir?( Bu konu, Mekke kâfirlerinden birçoğunun zihnini meşgul etmiş…8.h.s.9 )
12-) ( alel'ıtlak nisyan-ü hatadan muahaze ıhtimalini refetmemiş bunların de duhulleri melhuz bulunmuştur.) kısmı ile ilgili aşğ.hangisi doğrudur?( Bu ifade tamamen unutma ve hata ile işlenen günahlardan hesaba çekilme ihtimalini ortadan kaldırmamıştır.9.h.s.22)
13-) ayetindeki anlam nedir?(“oruç tutanlar” demektir.10.h.s.12)
14-) İbn Rüşdün çağdaşıdır…vb gibi bilgiler verilerek müfessirin kim olduğu soruldu.(“Fahreddin Razi” olacak.11.h.s.4.)
15-) ayetindeki “lağv” kavramı ile ilgili yanlış olan şık?(11.h.s.16’daki “üçüncü sıfat” açıklamasındaki bölüm)
16-) ayeti ile ilgili soru ama soruyu hatırlamıyorum, açıklaması(Bu ayet, imanlarından ümit kesilmiş müşrikler için af dilenmemesi ve af dileyenlerin azarlanması gerektiğini bildirmektedir. İmanlarından ümit kesmek, ya kafir olarak ölmeleri durumunda söz konusu olur.10.h.s.16)
17-) “el-Kasidetü’l-mîmiyye” Ebussuud’un hangi alanda yazdığı eserdir?(“dil ve edebiyatla”12.h.s.6)
18-) Nur suresi 33.ayetin hükmü ile ilgili doğrudur?( Ayetteki ifade asıl olarak, toplumda devam ettirilen bir adeti/uygulamayı aynen tespit etme (ve hükmünü açıklama) amacına yöneliktir.12.h.s.19)
19-) Taberî “Ebû Ca’fer” künyesini neden kullanmıştır?( Taberî hiç evlenmediği, tabiatıyla çocuğu da olmadığı halde sünnete saygısından dolayı “Ebû Ca’fer” künyesini kullanmıştır.13.h.s.3)
20-)
ayette kastedilen kimseler aşğ.hangisidir?( “Onlar, ibadetlerini gösteriş için yaparlar” kavlinde ALLAH: Onlar namaz kıldıklarında namazlarını insanlara gösteriş için kılarlar. Zira onlar namazlarını bir sevap umarak veya bir cezadan korkarak kılmazlar. Onlar ancak mü’minler kendilerini namaz kılarken görsünler de kendilerinden zannetsinler diye namaz kılarlar. Böylece kanlarının dökülmesinden ve nesillerinin esir edilmesinden kurtulmak isterler. Bunlar Rasulullah (s.a.s.) dönemindeki münafıklardır.13.h.s.22)
21-)
İkindi namazının fazilette üstün tutulmasının sebebi aşğ.hangisidir?( İkindi namazı fazilet bakımından özel tutulmuştur. Zira günün sonunda, insanların ticaretlerine ve kazançlarına yoğunlaştıkları ve geçimlikleriyle meşgul oldukları bir zaman olması sebebiyle eda edilmesindeki zorluk daha fazladır.14.h.s.18)


SAAT: 06:40

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320