Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   SAKARYA İlitam (https://www.forum.medineweb.net/796-sakarya-ilitam)
-   -   Sakarya İlitam Din Eğitimi 2 Sınav Soruları (https://www.forum.medineweb.net/sakarya-ilitam/31766-sakarya-ilitam-din-egitimi-2-sinav-sorulari.html)

Nemli_Gözler 11Haziran 2015 19:47

Sakarya İlitam Din Eğitimi 2 Sınav Soruları
 
1)Aşağıdakilerden hangisi İslam eğitiminin esasları bakımında doğru değildir?
İslam eğitimi açısından insandaki zihin, kalp ve nefis kuvvelerinin eğitilmesi esastır.
İslam eğitiminin temel esasları Hz. Peygamberin hadislerine dayanır.***

İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.
İslam dinin Müslümanlardan istediği üç temel özellik, kamil bir iman, salih amel ve güzel ahlaktır.
İslam eğitimine dair bütün etkinlikler insanın zihnini, kalbini ve nefsini olgunlaştırmayı hedef almak durumundadır.

2-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin görevi kapsamına girer?
1- Çalışmalarında sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri dikkate almak
2- Dinin tarihi gelişimini incelemek
3- İnsanları hayatın manasını aramağa teşvik etmek
4- Mevcut bilimlerden yararlanarak sosyal, kültürel ve teknik gelişmeleri iman ile ilişkilendirmek
5- Toplumdaki sosyal, kültürel ve teknolojik gelişmeleri incelemek
6- Din eğitim ve öğretim faaliyetleri için elverişli öğretim programları geliştirmek

3,4,5,6
3.4.6
Hepsi
1,2,4,6
1,3,4,6


3-Tarih boyunca toplumlarda müzikten mimariye, şiirden güzel sanatlara, insani ilişkilerden âdet ve geleneklere her alanda dinin derin izlerini görmek mümkündür.” ifadesiyle anlatılmak istenen durum din eğitiminin dayandığı hangi temele işaret etmektedir?
Sosyal temel
Felsefi temel
Psikolojik temel
Tarihi temel
Kültürel temel


4-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminin dayandığı kültürel temelleri anlatmamaktadır?
a-Dinin değişmez davranış normlarının sürekliliği, bunlarım kültürel yaşantılardaki yansımalarına bağlıdır.
b- Din, toplum kültürü oluşturup şekillendiren en önemli unsurlardan biridir.
c- Her toplum şöyle veya böyle derin tarihi kökleri olan bir kültürel mirasa sahiptir.
d-Toplumların oluşturdukları bütün değer yargılarının müşterek davranış normlarının, gelenek ve hukuk sistemlerinin temelinde onları belirleyen bir kutsallık bulunur.
e- İnsanın maneviyata olan tutkusu, onun yeteneklerinin ve zevklerinin bütün tezahürlerini etkiler???


5-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?
Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek
Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek
Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak
Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak
Kendi sınırları


6-Din eğitimi bilimi, farklı kültürlerde dini grupların nasıl oluştuğuna, bunların birbirleriyle ilişkilerine, karşılıklı etkileşimlerine dair bilgiler için hangi bilimin yardımına ihtiyaç duyar?
Antropoloji
Eğitim Bilimi
Psikoloji
Eğitim Sosyolojisi
Sosyoloji


7-İnsanlara durumlarına göre davranınız" anlamındaki hadiste belirtilen husus hangi din eğitimi ilkesine işaret etmektedir?
Gelişim sürecine göre eğitim ilkesi
Bilginin yararlılığı ilkesi
Bütünlük ilkesi
İtidal ilkesi
Hiçbiri


8-Hikmet müminin yitiğidir; onu nerede bulursa almaya hakkı vardır." Anlamındaki hadiste hangi din eğitimi ilkesine işaret edilmektedir?
Bilginin gerekliliği ilkesi

Bilginin kaynağı ilkesi
Bilginin yararlılığı ilkesi
İtidal ilkesi
Bütünlük ilkesi

9-Dinin öğretimine dair ayet ve hadislerde sıkça geçen “tebliğ”, “davet”, “irşad”, “öğüt” kavramları hangi genel öğretim metodu ile ilgilidir?

Anlatım metodu
Tebliğ metodu
Öğretim metodu
Davet metodu
İrşat metodu

10-Dikkatin uyarılmasını, bilginin zihne yerleşmesini ve zihinde pekişmesini sağlamaya yönelik olan din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?

Tedrici öğretim metodu
Davet metodu
Tartışma metodu
Tekrarlayarak belletme metodu

Özendirme-sakındırma metodu

11-Din eğitimi faaliyetlerinde İslam eğitiminin üç temel esasının hangi sıraya göre gözetilmesi gerekir?

Kalp Eğitimi, Zihin Eğitimi, Nefis Eğitimi
Zihin Eğitimi, Kalp Eğitimi, Nefis Eğitimi
Nefis eğitimi, Kalp eğitimi, zihin eğitimi
Zihin eğitimi, Nefis Eğitimi, Kalp Eğitimi
Kalp Eğitimi, Nefis Eğitim, Zihin Eğitimi



12-Eğitim Bilimi ile Din Eğitimi Bilimi arasındaki en temel ortak nokta aşağıdakilerden hangisidir?

İnsanın eğitimi
Eğitimin hedefleri
Eğitimin ilkeleri
Eğitimin Problemleri
Öğretim yöntemleri


13-Aşağıdaki ifadelerden hangileri din eğitiminin dayandığı tarihi temelleri anlatmaktadır?

1-Yaşanan tarihi tecrübeler, din eğitim ve öğretiminin toplum için vazgeçilmez derecede gerekli olduğunu göstermektedir.
2- Hıristiyan dünyasındaki İspanyol Fedaileri, Dominikenler, Fransiskenler gibi misyonerlik teşkilatları tarihi bir gerektir.
3- Tarihi tecrübeler göstermiştir ki din olgusu devam ettiği sürece dinin eğitim ve öğretimi de devam edecektir.
4- Tarih boyunca insanlar kendi dinlerini yeni kuşaklara öğretmekle kalmamış, diğer insanlara da kabul ettirebilmek için olanca güçleri ile çalışmışlardır.
5- Tarih boyunca din ile ilişkilerini üst düzeyde tutmuş olan Türk toplumunda Cumhuriyetin kurulması ile birlikte Devlet din eğitiminden çekilmiştir.

Hepsi ????
1,3,5
3,4,5
1,4,5
1,3,4


14-Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme eylemi değildir?

Anlama
Bilme
Belleme
Kavrama
Ezberleme

15-Aşağıdaki öğrenme basamaklarından hangisinde öğrenme deha güçlü ve kalıcıdır?

Sentez

Anlama
Analiz
Uygulama
Kavrama


16-İnsanları öğrenme eylemine sevk etmek, onlarda öğrenme motivasyonu sağlama üzere ödül ve müeyyide unsurlarının etkin bir şekilde kullanıldığı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?

Davet metodu
Özendirme-sakındırma metodu
Örnek olma-model sunma metodu
Tartışma metodu

Temsili anlatım metodu
17-Aşağıdaki ifadelerden hangisi din eğitiminde “kabiliyet ve statüye göre eğitim” ilkesine uygundur?




Bilgi herkes değil layık olana verilmelidir.
Çocuğa bilgi kavrayacağı ölçüde verilmelidir.
ALLAH yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağırınız
İnsanlara akılları miktarınca konuşun

Kolaylaştırın zorlaştırmayın, müjdeleyin nefret ettirmeyin


18-«Düşününü ki, bir zaman siz yer yüzünde zayıf düşmüş ezilen bir azınlık idiniz, insanların sizi yerinizden yurdunuzdan koparıvereceğinden korkardınız. Böyle iken ALLAH sizi barındırdı ve yardımı ile destekledi, size temiz rızklar verdi ki şükredesiniz. Ey iman edenler ALLAH’a ve Resulüne ihanet etmeyin ki, size verilen emanetlere bilerek ihanet etmiş olmayasınız.” (Enfal, 8/26-27)

Yukarıda anlamı verilen ayetlerdeki öğretim tarzı hangi genel öğretim metoduna uygun düşmektedir.?




Problem çözme metodu
Rol oynama metodu
Anlatım metodu
Gösteri metodu
Örnek olay incelemesi metodu



19-Aşağıdakilerden hangisi eğitim biliminin tarihi süreç içerisinde geliştirdiği metotların din eğitiminde de kullanılması gerektiğini gösteren sebeplerden bir değildir?



Her insanın aynı anlama, öğrenme, düşünme yetilerine sahip olması
Din eğitim ile genel eğitimin hedeflerinin aynı olması
Her iki eğitimde de eğitim çabalarının insana yönelik olması
Her insanın aynı duygusal özelliklere sahip olması

Bütün insanların aynı gelişime, büyüme ve olgunlaşma kurallarına tabi olmaları


20-Yüce ALLAH’ın varlığını, kuvvet ve kudretini kavramaya, olaylardan ibret ve dersler çıkararak hayatı anlamlandırmaya en elverişli öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?



Gösteri Metodu
Gözlem metodu
Örnek olay incelemesi metodu
Rol oynama metodu
Problem çözme metodu

21-din eğitiminin niteliği bakımından aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?





Din eğitimi, doğum öncesi tedbirlerle başlayıp hayat boyu sürecek bir ilgi alanıdır.

Dini bilgilerin öğretilmesini sağlamayan bir etkinlik din eğitimi kabul edilemez

*****Çocuğa davranış ve anlayış kazandırma anlamında din eğitimi doğumla başlar.

Hangi yaşta olursa olsun bireyin dini duygu, anlayış ve davranış kazanmasına yönelik her çaba din eğitimidir.

Kişiye dini değerlere uygun kişilik ve karakter kazandırılması din eğitimidir


22-Aşağıdaki ifadelerden hangisi kalp eğitimini tam ve doğru bir şekilde tanımlamaktadır?





Kalbin dini değerlere karşı duyarlı hale getirilmesidir

Kalbin kötü duygulardan arındırılmasıdır

Dine ve dini değerlere karşı bir sevginin kalbe yerleştirilmesidir.

Kişinin baş gözü ile değil kalp gözü ile bakıp eşyadaki olaylardaki hikmetleri kavramasını sağlamaktır.

****İnsanın bilgileri, kanaatleri ve değer yargıları ile davranışlarının uyumlu hale getirilerek teori pratik bütünlüğünün sağlanmasıdır.




23-Aşağıdaki ifadelerden hangisi zihin eğitimini tam ve doğru bir şekilde tanımlamaktadır?




Dini duyguların düzenlenmesidir.

İnsanın zihin yapısını hedef alan bir eğitimdir.

*****İnsanın düşünür, değerlendirir ve hakikati kavrar hale getirilmesidir.

Öğrenilmesi gereken bilgilerin zihne yerleştirilmesidir.

Öğretimin bilişsel alanda gerçekleştirilmesidir.
24-Ayetlerde ve hadislerde dinin anlatım biçimi olarak yer alan müjdeleme, kolaylaştırma, uyarma, öğüt verme, hatırlatma , etkileyici sözlerle anlatma şeklindeki tekniklerin kullanıldığı ve ancak bilgili kimselerin uygulayacağı din öğretimi özel öğretim metodu aşağıdakilerden hangisidir?




---Davet metodu

Terğib-terhib metodu

Tebliğ metodu

Tartışma metodu

Anlatım metodu

25-Aşağıdaki maddelerden hangileri din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisinin sağladığı pratik faydalarından değildir?


Kendi ulaştığı sonuçları diğer bilimlerin verileri ile test etmek

Kendi verilerini diğer ilimlerin istifadesine sunarak etki alanını genişletmek

Diğer ilimlerin literatürüne sahip olmak

Kendi sınırlarına hapsolmaktan ve içine kapanmaktan kurtulmak

Çalışmalarına temel oluşturacak bilgileri hazır bulmak
26-Din eğitimi bilimi konusunda aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?



Din Eğitimi bilimi, İlahiyatın bir yan dalı olarak düşünülebileceği gibi eğitimin bir yan dalı olarak da düşünülebilir.

Din eğitim ve öğretimi ile ilgili bütün işleri bilimsel yöntemlerle araştırıp betimleme, tahlil etme, geliştirme yönünde çalışmalar yapar.

Din konusunda kime, neyin, nasıl, hangi düzeyde öğretileceğini araştırır.

Din eğitimi bilimi, dini bilgileri temel kaynaklardan araştırma ve onları yorumlama ve değerlendirme ile uğraşmaz

Din eğitimi bilimi, insanlara dini bilgileri en iyi öğretmenin bir yoludur.


SAAT: 00:46

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320