Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Serbest Kürsü (https://www.forum.medineweb.net/658-serbest-kursu)
-   -   Dijital Müslümanlık (https://www.forum.medineweb.net/serbest-kursu/30625-dijital-muslumanlik.html)

FECR 09 Kasım 2014 12:23

Dijital Müslümanlık
 
Dijital Müslümanlık


Faruk Beşer



Sınıfta ders anlatırken bir kız öğrencimin, aklı başka şeyde, dalgın gözlerle beni izlediğini ve dudaklarının kıpırdadığını görünce dikkatimi çekti. Parmağında bir zikirmatik vardı ve arada bir, belli ki sayı kaça ulaştı diye bakıyordu. Sordum. Salavat çektiğini söyledi. Anlaşılan taksimde kendisine düşen miktarı tamamlamaya çalışıyordu.

Bir yazar Allah'ın isimlerinin sayısal değerlerini çıkarmış ve bu isimlerdeki sırların çeşitli ihtiyaçlarımızın giderilmesi için Ebced'e göre hesaplanmış kendi sayısal değerleri adedince okunmasını tavsiye ediyordu:

Sağlıklı bir ömür için el-Vâsi,

İyi bir idareci olmak için el-Vâli. (Allah'ı bir ilin valisi gibi mi düşünmüş?),

İyi bir iş kurmak için, el-Hakîm

Zihinsel, ruhsal ve bedensel olarak organize olmak için el-Kayyûm

Eksik olan bir şeyi tamamlamak için el-Mukît… iyi gelir, diyor, iş bu minval üzere sayıp gidiyordu.

Kendine güya 'Sufi Kanalı' diyen bir televizyon kanalı da sürekli bir dua kitabının reklamını yapıyor; baş ağrısı için dua, diş ağrısı için dua, kabızlık için dua, idrar kaçırması için dua… gibi, aklınıza hiç gelmeyecek şeylerle kitabın ne kadar faziletli olduğunu, alanların nasıl istifade ettiklerini anlatıp duruyor.

Bizim tavrımıza ters ama böyle denince aklıma gelen bir fıkrayı anlatmam, burada meseleyi birkaç sayfa yazıdan daha iyi anlatacak:

Vatandaş, bir hocaya gidip tavuklarının yumurtlamadığından yakınarak kendisine bir nuska yazmasını istemiş. Hoca nuskayı yazıp vermiş ve kümesin kapısına asmasını söylemiş. Adam yumurta ümidiyle hocanın dediğini yapmış, ama uzun bir süre geçmesine rağmen yumurta artışı olmayınca, hoca bize yanlış nuska mı verdi, diye merak edip nuskayı açmış, açmasıyla da şaşkına dönmüş. Çünkü yazdıklarında hoca: 'Nuskadan fayda geleceğine inananın anasına, babasına, sülalesine…' deyip aklına geleni kalaylıyormuş. Adam bozuntuya vermemiş. Bir süre sonra karşılaştıklarında hoca sormuş; nasıl, istifade edebildin mi, diye. Adam gayet sakin: Vallahi ben istifade edemedim ama sülalemde etmeyen kalmadı, demiş.

Meraklısı için not: Günlük dilde 'muska' denen şeyin aslı 'nuska'dır. Karadeniz Bölgesi'nde bu aslıyla kullanılır. Nesh kelimesinin anlamı yazmadır. Nüsha bir şeyin yazılıp çıkarılan kopyasıdır. Nuska da böyle bir kopya olduğu için ona 'nüsha' denmiş, sonra hafifletilerek 'nuska' halini almış. Bilgisayar dilinde kopyala/copy kelimesi karşılığında Arapçada 'nesh' kullanılır.

Şimdi tekrar o reklama dönelim, Ziya Paşa ne diyordu:

'Lanet ola ol mala ki, tahsiline ânın

Ya din ola, ya ırz'u namus ola alet'

Yani bir malı elde etmek için din, ırz ya da namus araç yapılıyorsa o mala lanet olsun.

Neyse…

Evrendeki sırlarla ilgilenen Okultizm'in bir dalı olan ve sadece sayısal sırları konu edinen Numoroloji denen bir bilimsiden söz edilir. Ama bunların her ikisi de sanırım bilim değildir, onun için bilimsi dedim.

Kâinatta her şeyin bir miktar/ölçü ile yaratıldığı malum. Belki bu anlamda bu bilimsiler bilime dönüşebilirler, bunu bilmiyorum. Sayıların bütün bütün anlamsız olduğu da hem akla hem vakıaya aykırıdır. Konu ile ilgili olarak din adına bildiğimiz ve sık sık tekrarladığımız kurallar ise şunlardır:

'Eşyada aslolan ibahadır, ibadette aslolan ise haramlıktır'.

Yani her hangi bir şeyin ya da eylemin haram olduğunu Şâri'/şeriat koyucu bildirmemişse o şey ya da eylem helaldir. Çünkü Allah kâinattaki her şeyi insan için yarattığını söyler. O halde haramlık arizîdir, ikincildir.

Ama ibadetler böyle değildir, onlar aklın ve bilimin konusu olmadıkları için ibadeti ancak Mabud koyabilir. Dinde Mabud'un elçisi olan Hz. Peygamber tarafından anlatılarak ya da uygulanarak gösterilmeyen hiçbir ibadet ihdas edilemez. Edilirse bunu yapan kimse kendini Mabud yerine koymuş olur. Bu anlamda o: 'Kim bu işimizde olmayan bir şeyi sonradan ihdas ederse o reddolunur' buyurmuştur.

İbadetlerde, kefaretlerde, hadlerde sayı, miktar, yer ve zaman tayin etmek de sadece Mabud'un hakkıdır. Hiç kimse, Hz. Peygamber'in öğrettikleri arasında yokken, şu zamanda, filan mekânda şöyle bir ibadet yapmak, şu kadar rekât namaz kılmak, şu zikri şu kadar sayıda tekrarlamak şöyle sevaptır, böyle faziletlidir diyemez. Derse çirkin bir bidat, hatta duruma göre belki de şirk işlemiş olur.

Şari'in, ibadetlerde bize verdiği sayılarla ilgili olarak ise gelecek yazımızda konuşalım inşallah.



[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

A_raf 09 Kasım 2014 12:42

Cevap: Dijital Müslümanlık
 
Müslümanlara aşılanan mantığa bakın ŞU ZİKRİ ŞU KADAR OKUYUN İŞ TAMAMDIR :(((((( bu çok yaygın bunun yanlış olduğunu anlatmaya çalıştıgınız zaman size öle tuhaf bakıyorlarki susmak zorunda kalıyorsunuz.....


SAAT: 07:21

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320