Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19 Kasım 2011, 10:37   Mesaj No:36

umithechtel

Avatar Otomotik
Durumu:umithechtel isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14635
Üyelik T.: 19 Kasım 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

Adetli kadin iki seyi yapamaz: Namaz kilamaz, tavaf yapamaz.
Ayetlerle isbati:
Bakara 222: Sana 'kadınların aybaşı halini' sorarlar. De ki: "O, bir rahatsızlık (eza)dır. Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve temizlenmelerine kadar (yathurne) onlara (cinsel anlamda) yaklaşmayın. Temizlendiklerinde (tetahherne), Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever."

Demek ki Allah, kadinlarin o hâlini temiz olarak saymiyor.
Peki bu temiz olmama hâli namaza neden engeldir:
Maide 6: "Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek (yutahhire) ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz."

Yani: Abdestsizlik bir tür 'temiz olmama' hâlidir ki, bu temiz olmama hâli namaza engeldir.
Allah, kadinlarin o hâlini de 'temiz olmama' olarak nitelendiriyor.
Bu temiz olmama hâli necaset midir? Buna necaset demek dogru olmasa gerek. Cünkü günümüzde kadinlari akan o kandan koruyacak bir cok yenilik var (ped, tampon...). Bunlarla maddi temizlik saglanabilir. Allah bunu bilmez mi hiç! O zaman bu temiz olmama hâli necasetten baska bir sey olsa gerek diye düsünüyorum.
Kaldi ki abdest ayetinde Allah erkeklere de temiz olmayi emrediyor. Insan maddî açidan ne kadar temiz olursa olsun yine de temiz olmak için abdest almak zorundadir. Demek ki bu temizlik necastan arinmadan farkli birsey.

Hadisle isbati:
“Muâze anlatıyor: Aişe’ye sordum, dedim ki “Neden adetli kadın orucu kaza ediyor da namazı kaza etmiyor?” “Sen Harûriyye misin?” dedi. “Hayır, Harûriyye değilim, ama soru soruyorum.” deyince şöyle dedi: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu kaza etmemiz emredilirdi, ama namazı kaza etmemiz emredilmezdi.” (Müslim, Hayız, 69; Ebu Davud, Taharet, 104; Nesaî, Siyam, 64).

Kaza kelimesinin Kuran'daki anlami:
Cuma 9-10:
"Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.
Artık namazı kaza ettiğiniz (kılıp bitirdiğiniz) (kudiyeti) zaman yeryüzüne yayılın ve Allah'ın fazlından isteyin ve Allah'ı çok zikredin. Umulur ki, böylece siz felâha (kurtuluşa) erersiniz."

Ayetten de anlasilacagi üzere kaza etmek (kudiyeti), namazi ertelemek degil, tam zamaninda kilmaktir. Zira ayet cuma namazi ile ilgilidir ve herkes bilir ki cuma namazi baska bir vakitte kilinmaz.

Buna göre Hz. Aise sunu demistir: "Bize o hâlimizde orucu zamaninda tutmamiz, namazi ise kilmamamiz emredilmistir".
Alıntı ile Cevapla