Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Kasım 2013, 21:20   Mesaj No:3

melek859

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:melek859 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 31543
Üyelik T.: 29 Eylül 2013
Arkadaşları:5
Cinsiyet:
Mesaj: 12
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Hiç, Hiççilik, Hiç Olmak, Hiçin Felsefesi, Tasavvufta Hiç/Muhsin İyi



Nefis makamları kelime-i tevhidi tasavvufi anlamı ile zikretmedikçe aşılamaz. Normal anlamı ile yani Allahtan başka ilah yoktur anlamı ile kelime-i tevhit zikredilirse sevap kazanılır, günahlar dökülür. Ama tasavvufi anlamı ile kelime-i tevhit zikredilirse bunların yanında nefis yağ gibi erimeye ve nefis makamları hızla kat edilmeye başlanır. Allahın (c.c.) rızasına erişilir.

Kelime-i tevhidi tasavvufi anlamı ile zikretmek kolay değildir. Bunun için ölüm murakabeleri (tefekkür-i mevt), vahdaniyet murakabeleri alışkanlık haline gelmiş olmalıdır. Yani bu derslerle nefis iyice hal sahibi olduktan sonra kelime-i tevhidi bu tasavvufi anlamı ile zikretmek mümkün olur.



Her birimiz papağan misali ten kafesinde esiriz. Nefsimize ve dünyaya bağlıyız. Şayet Hindistandaki papağan gibi birisinden yani bir mürşid-i kâmilden ders alırsak marifete ve hakikate ulaşabiliriz. Bu ten kafesinden kurtulmanın yolu tacirin papağanı gibi ölmeden önce ölmenin, yani Hiç olmanın sırrına ermektir.


Akıllı insanlar Firavunların, Ad kavminin başına gelenleri duyunca şu varlıktan da geçer, hırs ve gururu da bırakır. Varlıktan, kendini büyük görmekten vaz geçmezse bu sefer onun halinden, sapkınlığından başkaları ibret alır.

Fakat ilahi aşk yolunda bu kurt aklı ve mantığı beş para etmez. İlahi aşk yolunda kadere itirazsız teslim olmak, hatta her şeyde hayırda ve şerde yüce Allahtan razı olmak gerekir. Onun için yüce Allahın (c.c.) karşısında Hiç olmak ancak bu ayrıcalığı sağlar. Onun lütuf ve ihsanlarına sonsuz bir güvenle bağlı olmak, bela ve musibetlerine güzelce sabretmek ilahi aşkın bir gereğidir. Yoksa bu yolda bir milimetre bile ilerleme olmaz. Tilki gibi hadiselerden ibret almak da büyük bir makam ve derecedir. Kurt gibi bu ilahi aşk yolunda tamamen nasipsiz olmaktansa tilki gibi taklidi, zoraki bir yol tutmak da bir kardır. Büyük kazanç sağlar.

Yazılarınız için çok teşekkürler. İlk sorum kelime-i tevhid'in tasavvufi anlamda zikredilmesi için belirli bir aşamanın geçilmesi gerektiğini belirtmişsiniz. Bunu beklemeden zikretmenin bir sakıncası var mıdır?
Hal sahibi olmaktan tam olarak ne anlamalıyız? Genellikle tasavvuf ehline soru sorulduğunda kalple ilgili manevi hallerden bahsetmekten kaçınıp, daha bir şey hissedemedik olamadık gibi cevaplar veriyorlar. Ya da gerçekten doğruyu söylüyorlar.
Hiç olmak anlatıldığından çok daha zor olsa gerek. Bu konuda yapılması gerekenler sıralanacak olsa önce hangi konuda hiçliğimizi hissetmeliyiz?
Alıntı ile Cevapla