Konu Başlıkları: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Kasım 2009, 23:11   Mesaj No:19

BANU AKSOY

Medineweb Acemi Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BANU AKSOY isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5914
Üyelik T.: 29 Aralık 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:97
Mesaj: 20
Konular: 10
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: 46.Haftanın Misafiri Banu AKSOY

Alıntı:
YitikSevda Üyemizden Alıntı
Tarikatların genel yapısına baktığımızda İnsanları farklı farklı sınıflara ayırırlar.Maddeler halinde vereyim:

1:Sırlarını bilenlere Havvass'ul Havas
2:Az bilenlere Havas
3:Geri kalanlarına Avam derler

Bu tür yaklaşımlar ile kendi din büyüklerini Allah ile bağlantılı göstererek bir din sınıfı oluştururlar bu duruma Kuran gözü ile baktığımızda Enam suresi 93-94 ayetlerine tamami ile ters düşmektedir Böyle bir şeyi Allah'ın Kitabı Kuranda görmemeteyiz bu tür yaklaşımlar ne kadar İslami ?

2.Sorum aynı türden yine Tarikatlarda olan şu isimler etrafında olacak:

1:Kutbul İrşad
2:Ricalul Gayb
3:Kutup
4:Gavs
5:Revasi
6:Tarikat Şeyhi

gibi bir sıralama ile Allah'ın yaratmış olduğu kullara erişilmez olağanüstü özellikler yüklenmektedir.Bunlara uymayı Dinin ana esasları arasında görürler bu tür yaklaşımları ile örneğin Kutbu en büyük veli olarak erenlerin başı ve Allah'ın izni ile Kainatta tasarruf sahibi olduklarını iddia ederler Kuran İslamında olmayan bu Kavramlar etrafında Şekillenmiş bir din anlayışı İnsanları nereye sürüklemektedir ?

“ Ey insanlar! Gerçekten biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizi tanımanız için sizi halklara ve kabilelere böldük. Hiç şüphesiz Allah katında sizin en üstününüz takvaca en ileri olanınızdır. “ Hucurat 13

Allah bu dini hem yüceltelim,hem yayalım,hemde onunla amel edelim bu sayede imtihan dünyasında ümmete ve kendimize en hayır verecek halde yaşayalım diye yolladı.
Bir insana üstün vasıflar yüklemede beis görmüyorum .Zira Rab ne diyor takvaca üstün olanınız. Takva nedir ameli itikadi bakımdan ileri seviyede olan bunu ilmiyle besleyen ilmiyle etrafını besleyen vs vs vs.
İnsanın fıtratında bir öndere bir rehbere hep ihtiyaç olmuştur. Önderle berabeer cemaat kavramınada. Ve dinde bu fıtratı perçinleyen bir unsurdur. Çünkü amel işin içine girdiği zaman şeytan ve nefs ve ben işin içine girer.

En basitinden takva ehli bir insanla bir olduğunuzda yüzde seksen imani yönden haz alır,onun tavsiyelerini dinler,onun ışığından faydalanır,onun tavsiyelerini dinler,namazlaarınız aksaksa onunla şevklenir namazlarınızı kılarsınızBu nedir biliyor musunuz ; Allahın imamı azama verdiği nimetin minumum halidir.Bu nebilere ve hazreti Muhammede verilen nimetlerin minumum halidir .Saffat suresinde bunu bariz görüyoruz.

Bütün kavramları izninle bir yana bırakarak; Tarikat kelime manasında yol demektir. Allaha ulaşmayı amaç edinen yoldur. Buradan bakıldığında zararsız görünüyor. Lakin içinde barındırdığı şirke götüren ritüeller nedeni ile dine hayrı kadar zararı dokunan bir yollar bileşiği halini almıştır.
Rabıta gibi şeyhi vesilesi ile Allahla bütünleşme
Allahtan bir görevlendirme aldığını iddia etme
Çile gibi uç noktalara varan nefsi terbiye cırmalamaları
kerametler husumetler vs vs vs

Tasavvufla sistematize olan tarikatlerin sonuçta çoğu dinden bir sapma yoluna gitmiştir.
Bununla beraber müslümanda ki hamaset ruhunu da çökertip (tasavvufun muhteviyatına terstir) pasivize olmuş bir müslüman, aktif bir kötü karşısında kendince bir takım içe dönük ritüellerle dolu yaşantı içine girmiştir.
Sanırım islama ve mazluma en çok kötülüğüde burada yapmıştır tarikatler.

Allahualem...