Konu Başlıkları: Görünen yerler müstesna
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 11 Mayıs 2010, 18:46   Mesaj No:51

Abdulhamit 1

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Görünen yerler müstesna

NUR 31 VE AHZAB 59 AYETLERİ özel bir giyim tarzı tarifi yapmıyor. Ama genel bir giyim tarzını tarif ediyor. Bu genel kıyafet tarzını Nur 31 ve Ahzab ayeti açıklamış, artık hangi örtüyle örtünürseniz örtünün hangi iklim şartlarında olursanız olun bu ayet hükmüne göre örtüneceksiniz.

Ahzab 59 ayetini tefsir eden ayet ondan sonra inen Nur 31 ayetidir


ALLAH KENDİ KİTABININ APAÇIK NET OLDUĞUNU YEMİNLE SÖYLÜYOR MÜ ? Evet söylüyor

Apaçık Kitab'a andolsun.." (Duhan Suresi 2)

ÜSTELİK RABBİM KURANI KOLAYLAŞTIRDIĞINI DA SÖYLÜYOR MU ? Evet söylüyor

Biz Kur'an'dan öğüt alınabilsin diye onu kolay anlaşılır kıldık. Yok mu öğüt alan? (Kamer-17)

BU HİTAP KİME ? AYETLERİNİ AKLEDEN BİR TOPLUMA DEĞİLSE KİME ?

Kitabın Kolay anlaşılır olması nedir ? Açıklamasının içinde olmasıdır. Açıklanmasının akılla düşünüp kavranmasıdır. Ayetlerini akledip ayetleri üzerinde akılla düşünenler için kolaydır. Kuranı anlamanın yöntem ve metodlarını bilen herkes için kolaydır.

O HALDE AYETLER ARASINDAKİ BAĞINTILARI AKLEDEREK GÖRELİM DERİM.

İLK İNEN AYETTEN BAŞLAYALIM

"Ey Ademoğulları! Şeytan ana ve babanızı kötü yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak nasıl cennetten çıkardıysa, sizi de aldatmasın.'' (el-A'râf, 7/27)

"Ey Ademoğulları! Size çirkin yerlerinizi örtecek bir giysi, bir de giyip süsleneceğiniz bir giysi indirdik. Takva örtüsü ise daha hayırlıdır." (el-A'râf, 7/26)


İlgili Ayetlerden kesin anlaşılıyor ve net anlıyoruz ki, örtünmenin ilk ve öncelikli şartın, ayıp yerlerimizin, avret yerlerimizin örtünmesidir

Ayetten net anlaşılan bir haya elbisesi var bir de süs elbisesi.
Takva örtüsü ise en hayırlı örtü olmaktadır. Eğer takva örtünüz yoksa , örtünmenizin bir önemi olmayacaktır.

AHZAB SURESİ 59,AYET: “Ey peygamber! Kendi hanımlarına,kızlarına ve
Müslüman kadınlara de ki(bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman)dış elbiselerini
üzerlerine örtsünler. Bu onların(iffetli:Âr,namus,hayâ duygusu)tanınmaları,eziyet
edilmemeleri için daha uygundur
…”

İşte, ayette Daha uygun ve en iyi de yol budur. Şeklinde tavsiye ve açık emir var
kadının tesettürü ile ilgili ilk inen ayet budur. Ne anlaşılıyor?


Dış elbiselerini üzerine alsınlar diyor, yani evde giydiği elbiseden başka, bir de dışarı çıkarken dışarı için hazırlanmış elbiseleri giyeceklerdir. Kimileri buna çarşafta der, başka şey diyenler de var, örneğin , pardesüde buna örnek olabilir , hiçbir farkı yoktur. Allahımıza bir soru sormamız gerektiğinde, bu neden böyledir ya rabbi neden dış elbiselerini üzerlerine alsınlar dediğimiz de Allah bizim bu soru sormamıza fırsat vermeden bunun neden böyle olduğunu hikmeti ile beraber cevaplıyor ve açıklıyor.

Tanınsınlar diye, kimler tanıyacak ve nasıl tanınacaklar ? Mümin olsun olmasın, mümin , kafir, münafık Tüm erkekler tanıyacak iffetle örtündüklerini bilecek ve anlayacak temiz, ar, namus, haya yönünden çok titiz olduklarını bilecek ve tanıyacaklardır ki, bakılması haram olan yerlerinin hiçbiri açık değildir, ayrıca da cazibe sunan hiçbir yerleri de açık değil kapalı ve örtülü.

İşte böyle erkek kadına baktığında onda nefsani arzu oluşturacak hiçbirşey göremiyecektir. O Bayan başta takva elbisesi olmak üzere, Allahın emrettiği dış elbisesi ile korunmuş ve ona bir değer, bir saygı atfedilmiştir.

İşte bu elbiseyi giyenler, kendilerini münafık, kafirlere karşı onların şeytani ve nefsi amellerine karşı korur ,onları sanki birer kalkan veya zırh gibi muhafaza altına alır.

DİKKAT !

AYETTE ZİKREDİLEN CİLBAB NASIL ELBİSEDİR ? BAŞÖRTÜSÜZ CİLBAB DÜŞÜNÜLEBİLİR Mİ ? VEYA CİLBABLA VUCUDUN HANGİ KISIMLARI ÖRTÜNÜYOR , CİLBAB TESETTÜRÜ İLE AÇIKTA KALAN KISIMLAR OLUYOR MUYDU ?

EĞER CİLBAB TESETTÜRÜ İLE AÇIKTA KALAN ( GÖRÜNÜR ) KISIMLAR OLUYORSA NUR 31 DE GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA SÖZÜ BU MANA DA ANLAMLIDIR. BU İFADE İLE AHZAB 59 'UN AÇIKLAYICISI OLMAKTADIR .

YOK ŞAYET CİLBAB TESETTÜRÜ İLE KADININ AÇIKTA KALAN ( GÖRÜNÜR ) KISIMLAR OLMUYORSA, YANİ KADIN TEPEDEN TIRNAĞA KAPALI İSE GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA SÖZÜ BU MANADA ANLAMSIZ OLACAKTI.
Yukarıda sorduğum soru çok önemlidir. Şayet cilbabta başörtüsü yok ise yani kadının görünür kısımlarından başı açık ise ahzab ayetinden sonra inen nur 31 ayeti GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA olarak buraya da VURGU YAPACAKTIR (açıklayacaktır .

Devam edeceğim.
__________________
Ne mutlu müslümanım diyene, En büyük Allah başka büyük yok.
Alıntı ile Cevapla