Konu Başlıkları: Görünen yerler müstesna
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 13 Mayıs 2010, 10:40   Mesaj No:56

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Re: Görünen yerler müstesna

Dikkat ederseniz ben yazılarımda Nur suresi 31. ayette geçen hımar kelimesinin mealini yazarken başörtülerini diye yazanları özellikle aldım. Bunun nedeni ayet bu haliyle bile olsa Allah kadının başını örtün emrini vermediğini göstermek adınaydı. O devri düşünün herkesin başı örtülü tabi özgür kadınların. Bu ayet indirildiğinde o toplum da ki kadınların göğüs kısmının kapatmak için, en kolay yol başlarında ki örtü ile bu açık kısmı kapatmış olacaklarını düşündüğüm içindir. Bu davranış şeklide o devrin günümüze yansımasıdır. Dikkat edin bu özgür kadınlar için geçerlidir. Özgür kadınların başları örtülü en kolay yol, üzerindeki bir örtüyle örtülmesi istenen yerin kapatılmasıdır. Zaten baş Arap iklimi gereği erkek ve kadın örtmek zorunda emirde göğsün kapatılması için gelmiş en uygun yol kadının üzerinde bulunan başörtüsü ile örtmek olmuştur. Dikkat edin asla Rabbim kur’anın hiçbir yerinde kadın saçını örtmelidir dememiştir. Bunu söylememesi sizin için hiç önem arz edip dikkatinizi çekmiyor mu? Neden tek bir cümle yok kur’anda kadın saçını örtmelidir ve başka erkeklere göstermemelidir diye. Düşünebiliyor musunuz Allah kuranda çocuğun kaç ay süt emeceğini söylüyor, namazlarımızda okuyacağımız duanın ses tonunun nasıl olması gerektiği konusunda izahat yapıyor, sütkardeş gibi milyonda bir olabilecek bir konuda, bu kardeşler birbiriyle evlenemez diye en ince detay veriyor ama bu kadar önemli bir konuda, yani kadın saçını örtmelidir namahremdir diye tek bir kelime etmiyor da, Nur suresi 31. ayette bu emri başörtülerinizle göğüs üstlerini örtün diyerek aslında burada başında örtülmesini emrediyor diyeceğiz öylemi dostlar? Allah bu şekilde mi ayetlerini indirdiğini söylüyor, lütfen bunu da çok iyi düşünelim, yoksa Rabbin bahsettiği onca ayeti görmezden geldiğimize bilmemiz gerekir. Bunun doğrusunu Rabbin huzurunda göreceğiz. Onun için birbirimize kızmaya hiç gerek yok. Peki ya özgür olmayan Müslüman cariyeler ne yapacak göğüs dekolteleri açıktamı kalacak? Elbette hayır, işte bunun içindir ki Rabbim orada çok özel bir kelime kullanıp bu kısmı örtülerinizle örtün kapatın demiştir. Eğer peygamberimiz bu ayetten Müslüman kadın başını örtmelidir diye anlasaydı, özgür, köle, cariye ayrımı yapmadan herkesin başlarının kapatmasını emrederdi. O devir den gelen bilgilere bakın, erkek kadın birlikte abdest aldıkları anlatılır, bu durumda nasıl olurda saçın namahrem olduğu başka bir erkeğe göstermemesi gerektiğini söyleriz? Fakat araştırın o devirde tüm cariyelerin başları açıktı. Sizce peygamberimiz bu ayeti nasıl anlamıştır? İşte bunun cevabını herkez kendisi versin. Benim amacım başını örten kardeşlerimize saygısızlık yapmak ya da başörtüsünü çıkarın demek asla olamaz. Bu terbiyesizlik ve saygısızlıktan daha kötü bir düşüncedir. Benim amacım ayeti Rabbin emrettiği şekliyle anlamaktır. SAYGILARIMLA Haluk
Alıntı ile Cevapla