Tekil Mesaj gösterimi
Alt 15 Eylül 2010, 11:30   Mesaj No:19

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart


Madem devam ediyorsunuz devam edelim ve yazdıklarınıza geri dönelim bakalım neler söylemişsiniz bu konuda.

Enbiya suresi 101 ayeti örnek gösterip neler yazmışsınız.

Enbiya 102: Onlar cehennemin hışıltısını ( En hafif sesini-uğultusunu-) bile duymazlar. Canlarının istediği nimetler içinde ebedî olarak kalırlar.

Bu ayet artık hesabın görülüp cennete gidenlerin bir daha cehennem ile hiçbir alakalarının kalmadığını ve cehennemin artık hışıltısını dahi duymayacaklarını anlattığı halde siz bu ayeti örnek gösterip bana şunları söylemiştiniz.

(Cehennemin en hafif hışıltısını-ugultusunu dahi duymayacak olanlar kimlerdir? Önceden cehennemde yanıp çıkanlar mıdır yoksa cehenneme hiç girmeyecek olanlar mıdır?)

Bu sözleri yukarıdaki ayete dayanarak, nasıl olurda cennete giren herkesin geçmiş günahlarından hesaba çekilmeden ya da Rabbin adaletinin tecellisinin yapılmadan cennete girdiğini söylersiniz? Bunu Allah açıklıyor mu? Rabbin açıkladığı, cennete girdikten sonra artık rahat ve huzura kavuşulduğu cehennemden uzaklaştırıldığı anlatılıyor. Hesapsız kitapsız cennete girildiğini mi söylüyor bizlere? Geçmişte yapılanlar ortaya getirilmeden mizan kurulmadan, hesap yapılmadan ben iman ettim diyenler arasında hiçbir ayrım yapılmadan cennete alındımı diyor Allah. Yine siz yukarıdaki ayeti kast ederek şunları söylemiştiniz.

(Eğer Allah onlar için, Onlar o cehennemin gizli sesini ( Uğultusunu ) bile duymazlar" (Enbiyâ, 102) Diyorsa. Şayet sizin dediğiniz gibi onlar cehenneme girmiş olsalardı, mutlaka onun uğultusunu duymuş olmayacaklar mıydı ?)

Siz yazdığım ayeti örnek gösterip cennete giren hiç kimsenin hiç ayrım yapmadan ya da işlenen suçlardan hiçbir ceza görmeden, işlenen tüm günahların cennete giren her insanın affedileceği varsayımından yola çıkarak cennete girdiğini söylüyorsunuz. Size sormak isterim Rabbim böyle bir açıklama yapmış mı elbette yapmamış. Tabi ki hiçbir ceza almadan Rabbin günahlarını bağışladığı kulları olacağını, cennetine alacağını, zaten kur’anda söylüyor. Ya günahlarının tamamını affetmemiş iman eden kulları ne olacak bu durumda, bunun hükmünü Rabbim açıklamadıysa nasıl olurda bunları da bizler Rabbin yerine hüküm veririz?

Yine Meryem suresi 72. ayet içinde bakın neler söylemişsiniz.

MERYEM 72: Sonra takvaya erenleri kurtaracağız. Zalimleri ise, orada diz üstü düşmüş bir halde bırakacağız"

(BURADAKİ KURTARMA SÖZCÜĞÜ SİZİN İFADE ETTİĞİNİZ GİBİ BİR TEHLİKE ANINDAN KURTARMA DEĞİLDİR.)

(Enbiya 101 ayetiyle bağlantılı uzaklaştırma anlamındadır.

Neden mi? İşte size kanıt ayet

Cenâb-ı Allah, "Onlar o gün korkudan emindirler" (Nem-, 89) buyurmuştur.


Yani onlar için böyle bir tehlike söz konusu değildir. Peki, Kimler için? Takvaya erenler için demeyecek misiniz ?)

Yukarıdaki Rabbin ayetini anlamaya çalışırken dahi iman ettim diyenlerin kurtarılmasını öyle anlıyorsunuz ki, bir tehlike anından kurtarılma değil diyorsunuz. Kim söyledi size o kurtarılmanın bir tehlike olmadığını, gören var mı aramızda? Yazdığınız ayet örneği bile bizlerin Rabbin uyarısı ile görmeden o günden o andan nasıl korktuğumuzu anlatıyor ve iyilik le güzellikle Allah ın huzuruna gidilmesini istiyor bakın Diyanetin mealinden aynı ayeti yazıyorum birlikte anlamaya çalışalım.

(Kim iyilikle (ilâhî huzura) gelirse, ona daha iyisi verilir. Ve onlar o gün korkudan emin kalırlar.)

Bakın Allah burada ne diyor? Kim iyilik ve güzellikle huzuruma gelirse o insan o gün yani hesabın görüldüğü gün korkmazlar sevinirler ve cennete gideceklerinden o zaman emin olurlar. Peki, arkadaşım ya ben iman ettim dediği halde, Rabbin huzuruna iyiliklerle, güzelliklerle gitmemişlerin durumu ne olacak dersiniz? Bunun cevabını dahi ben vermekten korkuyorum çünkü hesabı görecek yalnız ve yalnız Rabbimdir. Bizlerin yapacağı o gün huzura gittiğimizde İYİLİKLERLE, GÜZELLİKLERLE VE HAYIRLA GİDEN KULLARINDAN OLMAK İÇİN ÇABA GÖSTERMEK OLMALIDIR.
Yine siz şöyle yazmıştınız.

(Yani mümin olsun olmasın peygamberler de dahil, tüm insanlar cehenneme uğrayacak, onun azametini yakınen göreceklerdir

DİKKAT! BU UĞRAYIŞ BU CEHENNEME VARMA İLE TÜM İNSANLARIN CEHENNEMDE AZAP ÇEKİP ORADA YANMASI ŞEKLİNDE ANLAŞILMAMALIDIR.)

Şimdi bu sözlerinize bakalım. Cehenneme tüm insanların uğrayacağını söylerken bu uğramanın ebedi cehennemlikler hariç, nedeni olarak yalnız burasının azametini yakınen görmek olduğunu söylemişsiniz, elbette bu bir neden de olabilir doğrudur ama Rabbim böyle bir açıklama yapmış mı? Yani iman ettim diyenleri sırf buraya CEHENNEMDEN kurtuldukları girmedikleri ceza almadıkları yeri görmeleri için getirdim mi diyor? Hayır, böyle bir şey tek kelime bile söylemiyor. O halde Rabbim söylemediyse bizler onun adına nasıl söyleriz? Nasıl böyle bir hüküm veririz DE İMAN EDENLER YALNIZ CEHENNEMİ GÖRÜP GEÇECEK DERİZ? Yüceler yücesi rabbim istediğini cennetine direk alır. İman etmiş ama birçok günahları işlemiş olanı da elbette cezasını vereceğini birçok ayetinde söylüyordu, onlarında cezasını verip daha sonra cennetine alır. Aslında bunları bile söylememiz yanlış, Allahın açıkça hüküm vermediği hiçbir konuda bizlerin fikir yürütmesi, konuşması çok yanlıştır. Çünkü böyle konuları konuşmanızı HARAM kılıyorum demiyor mu ayetinde?rabbim bizleri affetsin.

İşte arkadaşım sizin sözleriniz, bu sözlerden ne anlam çıkar yorumunu size bırakıyorum?

SAYGILARIMLA Halukgta
Alıntı ile Cevapla