Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Sapık insanları hadım etmenin dindeki yeri nedir? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/11315-sapik-insanlari-hadim-etmenin-dindeki-yeri-nedir.html)

MERVE DEMİR 08 Nisan 2009 07:56

Sapık insanları hadım etmenin dindeki yeri nedir?
 
Soru
İnsanlara tecavüz eden, sapıtan kişileri kısırlaştırmak, hadım etmek günah mıdır?


Cevap 1:


İslam hukukuna göre bunların cezası hadımlık değildir İslam’ın ön görmediği ve yasakladığı bir yolu takip etmek ise, yanlıştır, haramdır Suç işlenmemesi için maddi ve manevi tedbirlerin alınması gerekir Buna rağmen yine de suç işleyenler olursa, onların cezasını Devletin yetkilileri vermelidir Şahıslar ceza veremezler

Yeni Müslüman olmuş bedevî bir genç, Hz Peygamber(asm)’e : Müslümanlığın diğer emirlerini yerine getireceğini, yalnız zina konusunda kendisine tolerans tanınmasını ister Sahabeler, bu küstahlık karşısında adamı linç etmek isterler, fakat Efendimiz, onu bana bırakın buyurur ve adamı yanına alır Aralarında şöyle bir konuşma geçer:

Peygamberimiz:- “Annen var mı?” –Adam: “Evet”

- Peygamberimiz: “Böyle bir şeyin annene yapılmasına razı olur musun?” – Adam: “Hayır!”

- Peygamberimiz: “Dediğin kadın da birisinin annesidir”

Sonra efendimiz, adamdan kız kardeşi, halası, teyzesinin olup olmadığını sorar; “evet” cevabını alınca da “Onlara böyle bir kötülüğün yapılmasını isteyip istemediğini sorar Ondan “hayır” cevabını alınca da “kadınların birilerinin kız kardeşi, halası, teyzesi olduğunu, onların yakınlarına böyle bir şey istemediklerini hatırlatır Bir duayı da ekleyince, o eski utanmaz adam gider, yerine haya dolu bambaşka bir adam gelir Ne olur, bu ilmî, fikrî, İknaî sünneti uygulayalım (Hadis için bkz Ahmed b Hanbel, Müsned, V, 256, 257)





Cevap 2:

Bilindiği gibi, hadımlık veya bir diğer ifadeyle tavaşilik, doğuştan veya sonradan yapılmış bir ameliye yüzünden erkeklik özelliğinin kaybedilmesi manasını ifade etmektedir

Bir insanı, cinsî hayatından mahrum etmek demek olan hadımlık, İslâm hukukunda caiz görülmemiştir Hadımlığa hisâ veya ihtisâ denilmektedir İslâm Hukukunda erkeğin cinsel organının kesilerek hadım edilmesi tamamen yasaklandığı gibi, hayaları kesilerek veya tesirsiz hale getirilerek hadım edilme de yasaklanmıştır Bu ikinciye ihtisâ denmektedir Konuyla ilgili bir hadis-i şerif şöyledir:

Ebû Hüreyre (RA), Hz Peygamber’e çıkarak, "Yâ Resûlellah! Yaşım çok genç, zinaya düşmekten korkuyorum Evlenmek için gerekli maddi imkana da sahip değilim Müsâade ederseniz, husye bezlerimi aldırayım" Dört defa sorması karşısında sükûtla cevap veren Allah’ın Peygamberi, sonuncuda biraz da kızgınlıkla "Ey Ebu Hüreyre! Senin kavuşacağın mukadderatı yazan kalemin mürekkebi kurumuştur Durum böyle olunca ister hadımlaş ve ister hadımlaşma, müsavidir" (Buharî, Nikah 8; Nesâî, Nikah 4, ) Burada Ebu Hüreyre sadece muhayyer bırakılmamaktadır; hatta azarlanmakta ve Allah’ın kaderini değiştirmeye yeltenmekle suçlanmaktadır

İnsanları hadım etmenin İslâmiyette caiz olmamasının asıl delili ise, Kur’ân’daki şu âyettir:

"(Şeytan devamla şöyle der): Onlara emirler vereceğim, ta ki, Allah’ın yarattığını değiştirmeye kalkışacaklar Kim Allah’ı bırakıp da şeytanı dost edinirse, açık ve büyük bir hüsrana maruz kalır" (Nisa Suresi, 119)

Bu âyet-i kerîmeyi değerlendiren İslâm Hukukçuları, hadımlık konusunda şu görüşü açıklamışlardır: İnsanın hadım edilmesi, haramdır; ancak bir menfaat ve maslahat için olursa insanlar dışındaki canlıların mesela atın ve öküzün hadım edilmeleri caiz olur Hatta İslâm Hukukçuları ve Osmanlı Şeyhülislâmları, hadım fiilini teşvik edeceğinden dolayı, başkaları tarafından hadım edilmiş insanların istihdamının dahi mekruh olduğunu ifade etmişlerdir



Kaynak: Bkz ProfDr Ahmet AKGÜNDÜZ - Sorularla Osmanlı; Canan, İbrahim, Hadis Ansiklopedisi, Kütüb-ü Sitte I-XVIII, İstanbul 1995, c II, sh 210-211; Haskefî, Dürr’ül-Müntekâ Şerh’ül-Mültekâ, c II, sh 553 (Damad Şerhi kenarında); Damad, Mecma’ül-Enhür, c II, sh 553; Dürrî-zâde Es-Seyyid Mehmed Arif Efendi, Netîcet’ül-Fetâvâ, Dersa’âdet 1226, sh 580-581


SAAT: 16:16

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306