Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Örtünmede ki Amaç ? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/11323-ortunmede-ki-amac.html)

MERVE DEMİR 08 Nisan 2009 08:06

Örtünmede ki Amaç ?
 
Soru
Kurandaki örtünme ayeti hangi olay üzerine inmiştir Bu konuda bir söylem duydum Rabbimiz bu ayeti neden sadece kadınlara göndermiştirAyette peygamberimizin eşlerine seslenilmektedir Günümüz de örtünmek öyle bir hal aldıki ailemin yanında lafını edemiyorum, örtünemiyorum Eğer amaç erkeklerin şehvetini engellemekse veya kadının bi takım saldırı, dedikodu ve rahatsızlıktan korunmasıysa sade kıyafetlerlede önleyemez miyim? Çokmu günaha giriyorum? Ailemin rızası olmadığına göre ne yapayım?

Cevabımız

Değerli Kardeşimiz;


İbadetler ve haramlar tamamıyla Allah’ın iradesine ve isteğine göre belirleniyor Bunu bizim sorgulama veya itiraz etmeye değil hikmetini anlamaya çalışmamız icap etmektedir Şöyle ki, şeriatın iki çeşit hükümleri vardır


1 Taabbudi dediğimiz yani hikmeti bilinmeyen ve tamamıyla Allah’ın emir ve yasağına bakan kurallardır


2 Makulul mana dediğimiz ilahi emirler veya yasaklarda yatan hikmetlerin araştırılabileceği kısım


Sizin sorduğunuz soruya bu taraftan da bakalım Niye sabah namazı 4 rekatta 10 veya 20 rekat değil Cevap: Allah emrettiği için Öğle namazı Allah tarafından 10 rekat olarak tayin edilmiştir Bunun hikmetini araştırmak sonuçsuz olacaktır Çünkü Allah öyle emretmiştir Ve bunun asıl cevabı budur Ama bazı şeriat kuralları hikmetle izah edilebilir Ama hikmetler asıl değildir Asıl olan Allah’ın emri veya yasaklamasıdır


Mesela, Allah namazı niye emretmiştir? Buna istediğiniz kadar hatta ciltlerle hikmet ve gaye açısından cevap verilebilir Niye oruç tutuyoruz, hikmetleri araştırılıp cevap verilebilir Ama hikmet ve faydalar Allah’ın emri yerine geçemez Şöyle ki, orucun bir hikmeti insanların aç kalıp, yokluk içerisinde yaşayan insanların halinden anlayıp onlara şefkatle yaklaşmalarını sağlamaktır


Şimdi birisi bunu esas tutup “ben daha fazla aç kalıp daha fazla şefkat hissim kabarsın ve fakirlere daha fazla yardımda bulunayım” diyebilir İmsak vakti saat 400 olduğu halde, bu adam gece saat 1100’den oruca niyet edip, fakat akşam vaktine 5 dakika kala orucunu açsa orucu sahih olur mu? Elbette olmaz Çünkü orucun açılması için belirli bir zaman var ve bu adam daha fazla aç kaldığı halde, oruç tutmuş olmuyor Yani oruçtan beklenen hikmet daha fazla yerine gelmiş, fakat Allah’ın izin vermediği bir zamanda açtığı için oruç yerine gelmemektedir


İşte kardeşim İslamın tüm emir ve yasaklarına bu şekilde bakmamız gerekir Yani Allah böyle emretmiş veya böyle yasakladığı için bunu yapıyoruz Bunun hikmetleri elbette vardır Ve bu hikmetler elbette araştırılır Bu da bir ilim ve ibadettir Ama hikmetler ve faydalar kesinlikle asıl değil, ayrıntıdır

Müslüman kadının giyim şekli


Müslüman kadının giyiminde esas mesele, tesettürü sağlamasıdır Eli, ve yüzü dışında bütün vücudunu örtmesi, açık kalmamasıdır Giyilen bir elbisenin tesettüre uygun olması için de altını göstermeyecek şekilde kalın ve avret yerlerini örtecek kadar uzun olmalıdır Bunun için altını gösterecek şekilde ince ve şeffaf olan bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz


Bu meseleye esas teşkil eden hadis-i şeriflerin meali şöyledir:

Hz Âişe'nin rivayetine göre, kız kardeşi Hz Esma birgün Peygamberimizin huzuruna gitti Üzerinde altını gösterecek şekilde ince bir elbise bulunuyordu Resulullah (asm) onu görünce yüzünü çevirdi ve şöyle buyurdu: "Ya Esma, bir kadın buluğ çağına erince—yüzünü ve ellerini göstererek—bunlardan başka bir tarafının görünmesi sahih olmaz"1


Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (ra} tarafından bir rivayette Peygamberimiz, giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler2


Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:

"Abdurrahman'ın kızı Hafsa'nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz Âişe'nin huzuruna girdi Hz Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı3


Hz Ömer (ra) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü'minlere ikazda bulunmuştur4


İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir Daha sonra da, "Giyindiği halde açık" olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: "Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz"5


1Ebû Dâvud, Libas:31
2Müslim, Libas-125
3Muvatta', Libas:4
4Beyhakî Sünen, 2:235
5el-Mebsût, 10:155-

Sorulala İslamiyet Editör

bekr44 19 Aralık 2011 11:36

Cevap: Örtünmede amaç erkeklerin erkeklerin şehvetini gidermekse örtünmeden sade kıya
 
öncelikli amaç rizayı ilahidir.


SAAT: 08:28

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321