Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek için) Kadın nikah öncesi üzerine ikinci evliliğin yapılmamasını şart koşabilir Nikâh Akdinde Özel Şartlar Belirlemek: Evlilik akdi yapılırken eşlerden birisi diğerini yük altına sokacak bir şart öne sürse ve karşı taraf da bunu kabul etse, böyle bir şart bağlayıcı olur mu? 1 Akdin niteliği ile bağdaşan ve şer'î hükümlerle çelişmeyen sahih şart, nikâh akdinde karşı tarafı bağlar Meselâ kadının, koca evinde, kocasının ailesi veya kuma olmaksızın oturmayı, yahut kadının ailesi izin vermedikçe sefer mesafesinden uzak beldeye göç edilmemesini şart koşması, kocayı bağlar Çünkü bu gibi şartlarla evlilik akdi bağdaşır niteliktedir 2 Akdin niteliği ile bağdaşmayan veya şer'î hükümlerle çelişen fasit bir şart belirlenmişse, evlilik akdi geçerli olur Fakat yalnız şart batıl olur Eşlerden birisi için muhayyerliği şart koşmak gibi Şartla ilgili bir yasak bulunursa, böyle bir şartı yerine getirmek mekruh olur Evleneceği erkeğin, ilk eşini boşamasını şart koşmak gibi Hz Peygamber (sas) bu konuda şöyle buyurmuştur: "Bir kadın için, kocasından kumasını boşamayı istemesi helal değildir" (Ebû Dâvud, Talâk, 2) Evliliğin hükümlerinden olan, eşlerin birbirinin cinsel yönlerinden yararlanması ve kadının nafaka hakkı gibi vazgeçilmez özlük haklarını ihlâl eden şartlar da geçersizdir Sadece ev hizmetlerini yürütmek veya kadının maişetini sağlamamak şartıyla evlenmek gibi (bk İbnül-Hümâm, age, III, 107 vd; Zeylaî, Tebyînül-Hakâik, II, 148; İbn Âbidîn, age, II, 405; ez-Zühaylî, el-Fıkhul-İslâmî ve Edilletüh, Dimaşk 1405/1985, VII, 45) |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i İslamın Yumuşak karnı gibi görüp,taaddüdü zevcad konusunda İslama saldıran çağdaş ebu cehillerin,olmayan vicdanlarına seslenmek beyhudedir.Onların amacı üzüm yemek değil bağcıyı dövmek.kadına verdikleri değer için değil,mal bulmuş mağribi gibi İslam'a saldırmak... İslam diniin çözümleri, tüm beşeri medeniyetleri hayranlık ve hayretler içerisinde bırakan bir dindir.her konuda olduğu gibi fıtri olan evliliğin çıkmazlarına da kalıcı evrensel çözümler sunmuştur.bunlardan biri "taaddüdü zevcattır." "Size helal olan hoşlandığınız kadınlardan ikişer, üçer, dörder olmak üzere nikâh edin. Şayet bunların arasında adalet gösterememekten korkarsanız, o zaman bir tane ile iktifa edin" (nisa 3). Kuran'da geçen ruhsat budur.bu ayette dikkat çeken hususular şunlar ; 1-hoşlandığınız kadınlara talep varsa 2-birden çok evlilikte kadınlar arasında adil olmak 3-adaletten çekince varsa bir ile iktifa. şimdi birinci madeye bakalım.müslüman delikanlı evlidir ama evliliğinde fıtri ihtiyaçlarını giderecek eşi hasta veya yetersizdir.ve bu delikanlı Allah ile sözleşmesinde dindar iffetli yaşamak zorunda.eşi ile sorunlar yaşamakta,yahut eşi hasta,yahut eşine ısınamamakta ama boşamayıda göze almamaktadır.bu delikanlıya çözümünüz nedir? Zina yapamaz çünkü müslümandır.batmış batıllıların saçmalıklarına da uyamaz metres vs tutamaz.bu noktada islam imdada yetişmekte,Allahım emri ve izni ile ikincisini,üçüncüsünü ve dörde kadar eş alabilirsin.tek şartım adil olacaksın der.adaletten kasıt sevgi değildir dikkat edelim.Hz Resulullah gözdesi aişeyı sevdiğini hiç bir eşinden saklamış değildir.Hz sevde annemizi boşamaya kalkmasının sebeb nedir sizce? güzelliğinden kadınlığından tazeliğinden sorunlu olan sevde annemiz tehlikenin farkına vardığında,zevc hakkından vazgeçip,nikahında kalmayı tercih etmiştir.bu örnekler gösteriyor ki,erkek işine yaramayan,sevilmeyen,yada beraberliğinde huzur bulamayan kadını fıtrı olarak itici bulmaktadır.bununla birlikte,çocuklarının hatırına veya vefa adına kadını boşamayıda istememektedir. bu delikanlı "ben eşimi boşamadan,çocuklarımı perişan etmeden,bana verilen ruhsatı kullanacağım, ikinci eş alacağım,buna ihtiyacım var,zinaya düşmek istemiyorum" derse? hayır yapamazsın derseniz 3 konuda zülm etmiş olursunuz. 1-Allahın önerdiği çözümü,verilen izni engellemek 2-delikanlının hakkına hukukuna tecavuz etmek 3-onu olası zina bataklığına sürüklemek,sokaktan beslenmesine vesile olmak. Bu üç noktada Allahın çözüm önerisinden başka çözüm yoktur. ikinci madeye geçersek,ayette geçen adil olun prensibinden kasıt,hepsini eşit sevin,eşit aşık olun değildir.günlerinizi,zamanınızı,varlığınızı,maddiy atınızı,gelirlerinizi aralarında eşit taksim ediniz demektir.yoksa adam eşine aşıksa,eşi ona huzur veriyorsa,dininin yarısını teminat altına alabiliyorsa,onu sokak afetlerinden koruyabiliyorsa niye ikincisini alsın ki? şunu unutmamak lazım,sağlıklı bir erkek sağlıklı bir kadına ihtiyacı hep vardır ve zorunludur.Yemek,su,hava gibi fitridir.hiç kimse bunu duygusal bağlamda çözmeye kalkmamalıdır ve çoğu kez işe yaramaz.Resulullahın ısrarla evlatlığı zeyd'e;"eşini tut boşama,Allahtan kork" tavsiyesi işe yaramadığı gibi.zeyn kaçınılmaz sonuca gelip eşini boşamıştır.ve kuranda kınanmadı,Resulullahı dinlemedin ihtarına da maruz kalmadı.Ve Resulullah; "beni niye dinlemedin bana isyan ettin" de dememiştir. Çünkü sevgi aşk insanın elinde olmayan bir olgudur.bu nazik konu tamamen fıtridir.Bu konuda ne Allah nede Resulu kalplere bir dayatmada bulunmamıştır. üçüncü madeye geçecek olursak,alacağın kadına bakacaksın,besliyeceksin,barındıracaksın,giydirece ksin,cinsel anlamda hakkına riayet edeceksin.yenisini aldın artık eskisi demode oldu diyemezsin.onu askıda bırakmıyacaksın.ya boşarsın kadın gider başkası ile evlenir,yada nikahında tutacaksan hakkına hukukuna riayet edip adil davranmak zorundasın.prensiplerine riayet edeceksen ve bu ruhsatı kullanmak istersen buyur yol senin.maddiyatın,sağlığın ve adaletin eksik yetersiz ise bir ile iktifa etmek zorundasın.Kuranın çizdiği kırmızı çizgiler bunlardır. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i ben şuna çok sinir oluyorum. Ayette adalet, bir tane gibi önemli anektodlar varken hala 4 hanımda ısrar etmeleri, ihsan eliaçık tabiri ile muhafazakar zamparalıktır. Şu da bir gerçektir ki islamın hükmü olmadığı halde, islamın hükmüymüş gibi kadını aşağılayan, fizyolojiye aykırı olacak durumlarda alimlerin hükümlerinin mevcut olması. Allahın hükmü olmadığı halde hükmüymüş gibi gösterip birde bunu hadis ve sünnetle sıhhatmiş gibi göstermekte bu alimlerimizin ayrı marifeti. Ben bu noktada geleneği sorgulamayan insanlarımızda suç buluyorum. Herşeye korkarak yaklaşma, kuran tabiri ile atalar dinine inanma, o akıl süs diye verilmedi. zaten islamoğlunu, bayındırı, kutubu, şeriatiyi tekfir edenlerde genelde bu zihniyette sorgulamadan korkan kesimlerdir. bayındır geçenlerde 70 dk fazla oruç tutulduğunu iddia etti diye adamı afaroz ettiler ama biri çıkıpta doğrusu budur demedi.. gelelim malum ayete: hocam şimdi zaten çok eşli olunan bir topluma niye tekrardan çok eşlilik tavsiye edilsin? sorumun cevabını alayım.. yine yazarım inş. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Merve sakin ol ve muhafazakar kabadayılığıda bırak istersen.ayeti sizin feminist damarınıza,metropol karizmalarınıza,kadınların kıskançlık kaprislerine kurban edemeyız! yazdıklarımı okuduğunu hiç sanmıyorum.sorduğum sorulara cevap vermek yerine,entel sorularla malımızı bize yutturmaya çalışıyorsun :) |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Sevgili Merve, Bir Alim şöyle demişti,Günümüz müslümanlarından kadınlar 4eş mevzuunda, erkekler ise cihad konusunda imtihanı kaybettiler ..Senin cümlelerini okuyunca onu hatırladım. Cümlelerin, bizimle müslümanlığın 4 kadın mevzuu sebebiyle de , hak din olamaz diye tartışanlarla (talihsizce )aynı cümleler olmuş neyazıkki. Bosna savaşına hepiniz şahit oldunuz,biliyorsunuz,Ama ben daha çok şahit oldum, bana 3,4 saat uzaklıkta Bosna, Bosnalı arkadaşlarım var çeçenli arkadaşlarım var , eğer bir kaç tanesini dinleseydin .Allahın bu hükmünün ne kadar yerinde olduğunu anlardın ,hepsi eşini kaybetmiş,oğlunu kaybetmiş kadın yıllardır kocasını başını arıyor ,naaşını değil, Hepsi ikinci hatta üçüncü eş olmaya razı ..Yine çeçenli kadınların durumuda aynı .. Kurtuluş savaşında ha keza 40 kadın köyde kalıyor başlarında 8 yaşında bir erkek kalıyor sonra dağdaki asker kaçakları köye iniyor Bu kırk kadında ikinci ve üçüncü olmaya razı ...Allahın hükümlerini iyi anlamayanlar tecrübe sahiplerine kulak versinler...Tecrübe akıldan bir adım öndedir. (Aklın tarifi ve şubeleri kitabı) Televizyona çıkıpta (Alimlerin arasında tartışmaları gereken) konuları halk arasında, gözü önünde tartışmayı son derece tehlikeli buluyorm.Eğitimciler çok iyi bilirlerki soru soran halka yapılacak en büyük kötülük din hakkında insanı şüphede bırakmaktır.Ve eğitimcinin hiç duymak istemeyeceği şey ''ama o hoca öyle söylüyor bu hoca böyle söylüyor...bizde şaşırdık neyapacağımızı ''Halk bunu dedimmi sallanma başlamış demektir..İbadetlerde de gevşeme başlamıştır.. ''Gelenek,atalar dini,Akıl verilmiş ,Alimlerin marifeti gibi ''kelimeler moda ama içi boş neyazıkki..Böyle cümleleri edenlere ben Namazın vaciplerini say diyorum ,cevap yok.Namazın vacibini bilmessen nasıl sehiv secdesi yapacaksın...Bırak bu boş işlerle uğraşmayı diyorum.Bilmem anlatabildim mi? Asıl eklemeyi unuttumki bence Abdülmelik'in ifadeleri çok güzeldi .Bir de abla notu:Bir ayeti anlamadığımız zaman çeşitli Tefsirlerden okuyun çok ufuk açıcı olacaktır. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Gelemedim sana her kimsen, yine vukuatlarda sahneye çıkan biri olduğun aşikar neyse... hocam okumadan nasıl soru yazayım? 1-içki yasağının hükme tabi olması gibi, köleliğin kaldırılmasına teşvik gibi, cariyelikle alakalı hükümler gibi aşama aşama tek eşliliğe doğru tavsiye edilen bir seyir yok mu? varsa 4 eşin nesi savunuluyor? istisnalar(çocuk olmama durumu vs. hariç onları zaten kastetmiyorum.) 2-nisa 129 : üzerine düşüp uğraşsanız da kadınlar arasında adil davranmaya güç yetiremezsiniz. Allah insanın güç yetiremeyeceği şeyi emreder mi başka ayette emretmez. 3-nisa 2-3 teki ayetle bağlantılı olarak niye yetimlerin mallarından bahsediliyor.? fizilalde, islamoğlunun gerekçeli mealinde i.eliaçığın mealinde hepsinin bu çok eşliliğin yetimlerle bağlantılı olunduğundan söz ediliyor hatta hadislerle destekleniyor. bizim halkın bilincinde bu niye ruhsat olarak algılanıyor algılayamadım doğrusu. benim bildiğim fıkıhta ruhsat sıkışana verilir. zorunlu haller, teş eşle yetinmeme, ortada dulların yetimlerin kalması dışında 4 hanımın nesine ruhsat verilir??? böyle bir zaruret yok ki? hem o dönemdekilerin zaten çoğu çok eşli. bedir de uhutta dullar yetimler kalmış , arap geleneğine göre zaten onlarla evlenilmiş yetimler yanlarına alınmış bu ayet o sorunlara çözüm getiriyor. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Değerli Merve Hanım Biz islamı asrı saadette yaşayan Resulullah'ın tatbikatından,raşid halifelerinden,eshabı bedirden,eshabı uhuddan,ashabı biatlerden öğrendik. Resulullah sav'in gerdeğe girdiği ve vucudunda alaca gördüğü kadını giydirdiği ve hemen boşadığı..... Resulullah sav'in gerdeğe girdiği ve O'na teslim olmaya yanaşmayan kadını hemen boşadığı..... Resulullah sav'in ensarilerin kadınları kıskanç olur dediği ve ensari kadınla nişanlı iken bıraktığı.... Resulullah sav'in sevdenin yaşlılığını cazibesizliğini göstererek boşamaya kalktığı.... Hz ömer ra'nın Hafsa'sını tek tek sahabilere teklif ettiği ve Resulullah sonunda nikahına aldığı.... Hz fatıma'nın hz alinin asla kuma getirmesine razı olmadığı ve bunu hayatının sonuna kadar başardığı.... hz cuveyriye kapıya geldiğinde,hz aişe onu Resulullah ile görüştürmek istemediği,onun güzelliğine kapılıp nikahına alacağından korktuğu ve korkusu başına geldiği... hz aişenin korkusu,istememesi,kıskançlığı Resulullah'ın bu ruhsatı kullanmasına engel olamadığı..... örneklerini gözlerinizde canlandırın lütfen.bir erkek ihtiyaç duyuyorsa,Allahın verdiği izni pek ala kullanabilir.hz fatıma gibi bir kadın buna da engel olabilir.yani kişiye duruma ortama bağlı bir istek veya isteksizlik bu... kusura bakmayın dinimi yukarıdakilerden öğrenirim,kızlarla el ele halay çeken sokak alimlerinden! öğrenemem! deyın ki,biz kuma istemeyız,medeniyet budur.kabul ederim ve sizi anlarım.ama istemediğinizi ayetlerle oynamakla delil bulmaya çalışmanız gülünç. Abdulmelik hoca'ya tam destek :) |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Abdulmelik ve Alimoğlu amcalarıma bi kaç sorum olacak, 1.Rasulullah ,hatice [ra] ile evli iken ve o toplumdada çok evlilikte olduğu halde SİZİNDE DEDĞİNİZ GİBİ HOŞUNA GİDEN BAŞKA KİMSE OLMADIDA mı evlenmedi. 2.Rasulullahı, hatice [ra] sonra çok evliliğe götüren etken VERİLEN RUHSAT MIYDI,YOKSA SİZİN DEDİĞİNİZ GİBİ ERKEKLERİN KARI KIZA OLAN DÜŞKÜNLÜKLERİ MİDİR RUHSATTA ÇIKINCA BU DUYGULAR AYYUKA ÇIKMASINA SEBEB RUHSAT MIDIR .[Rasulullahı bundan tenzih ederim].. 3.Rasulullahın çok evlilikleri gerçektende sizin dediğiniz gibi,evlendiği hanımlarında ARADIĞINI BULAMAYIP TATMİN OLAMAMAK MIYDIDA BU EVLİLİKLERİ YAPTI[Rasulullahı bundanda tenzih ederim]... 4.Rasulullah ve arkadaşları ve daha sonraki müslümanlardan çok evlilik yapanlar sizinde dediğiniz gibi ZİNAYA DÜŞME KORKUSUYLA MI bu çok evlilikleri yaptılar.[Rasulullahı ve arkadaşlarını ve müslümanları bundan tenzih ederim] |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i konuyu sulandırmanın,asla kabul edemiyeceğimiz noktalara çekmenizin hiç bir anlamı yok la ağa. bir müslümanın sorduğu şu ; " eşimi boşamadan ikinci bir eş almak istiyorum.bunun islamdaki yeri ne? helal mı haram mı ?" haram diyemezsiniz çünkü açık ayet var + yaşanmış bir islam var.haram demek küfürdür. evet de diyemiyorsunuz çünkü kadınların linc saldırısından korkuyorsunuz.Allah korkulmaya daha layıktır. o müslümana verilecek cevap şu olmalıdır ; "zaruretin varsa,paran varsa,gücün varsa,adaletinden emin isen buyur evlen,düğünede davet et bizi" bu konu benim için kapanmıştır. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Bende şaşırıyorum ama bilinmez'e ilk defa katılıyorum. İslam karşıtlarının resullahın çok eşliliği ile yaptığı eleştirilere bizim cevabımız, kadınları koruması altına alma, İslamı yayma, kabileler arası dayanışma, bir hükmün uygulamaya geçmesi (zeyneb bint.cahş gibi) değilmiydi? 40 yaşındaki haticeyle nefsi için hoşuna gittiği için mi evlenmişti? yada bizim savunduğumuz hz.hatice vefat edene kadar kimseyle evlenmemesi onun kimseden hoşlanmadığını mı gösteriyor. bence tutarlı değilsiniz. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i konuyu tatlıya bağlayalım. birden çok evlilik izni kuran ile kayıt altına alınmıştır,arz talep meselesi :) mervenin kocasına ebediyen evlilik haram kılınmıştır,yoksa hayatı haram ederiz ona,gözlerini oyarız. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
Abdulmelik hoca,kimsenin helalı haram kıldığı ve öyle kabul ettği yok ,sorun sizin evlilik gibi bi durumu hoşuna gidip gitmemeye bağlamanız,evlilikte cinsellik vardır ama bu tamamen evliliği kapsamaz,evlilikteki bu beraberlik NİKAH AKDİ ile meşru kılınmışken,nikahsız yasaktır.Yalnız evliliğin temel amacı TEMİZ Bİ NESLİN YETİŞTİRİLMEDEKİ KARARGAH ve müslümanların sekineti bulma yeridir. siz ikinci,üçüncü,dördüncü evlilikleri kişinin isteğine bağlı bi cinsellikte zinaya düşmemeye bağlamanız yanlış çünkü zinadan korunmak için evlilik asl olsaydı Allah maddi imkan bulamayan BEKLESİN dermiydi,Ayrıca zinaya düşmemek gibi bi amaç için evlenenlerin çoğu ZİNAYA MEYLEDİYORLARDA,yani evlilik insanın bu duygularını yok etmiyor,frenlemiyor,tek çare hertürlü fuhşiyat ve münkerattan korunmanın yolu ALLAHI KURANDA TANIYIP GEREĞİ GİBİ KORKMAKTAN GEÇER... Birde paylaşımınızın bi yerindede kişi evlendikten sonra hoşuna gitmeyen birini bırakır veya tutup,ikinciyide getirir bu kendi isteğidir gibi bi atıfınız var buda 4-19 daki tafsiyeyede uymuyor.... |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Arkadaşlar,muhatabımızın anlatmak istediğini değil kendimizin anlamak istediği gibi anlarsak,haksızlıklar yığınları ile karşılaşırız. 1-ben kimseye taadüdü zevcadı tavsiye etmedim,Allahın ayetinde açık sarih olarak bir ile iktifa edilmesini zaten öneriyor.taadüdü zevcat ayet sabit ki,haram değildir bilakis helaldır.bir den çok evliliklerde gerekçeler çoktur çeşitlidir.ben zina örneğini vermiştim beni ona bağlayıp durdun la ağa! 2-alimoğlunun vermiş olduğu bilgiler bilinmeyen bilgiler değildir.açın ibn kesirin el bidaye ve nihayesini.bilmiyorsanız öğrenin.bilene sopa göstermek cehaletleri izale etmiyor malaesef.ama alim oğlunun paylaştıkları ulu orta forumlarda yazılmaz.cahillere prim verilmiş olur. 3-merve tutarsızlığımız zati alinize malum olmuş.insanız beşeriz hata da ederiz tutarsızda oluruz.sen dikkat et olurmu ?! onca sorduğum soruya cevap yerine başka kanaldan giriş yapmanın anlamı yok. saygılar. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Durhele eyvallah hacım. zaten öyle bir şeye meyil edilmez. diyarbekirli olduğum açıktır, aşireti toplarım. hocam kelimelerin sonundaki o ünlemleri alın, yengeme selam eşliğinde hediye verin bence bayramdır mübarek gün yengemde desin ne düşünceli adam (hiç 4 hanım almayı onaylar mı ? ) :) taadüdü zevcadı tavsiye etmediniz ama evli olanlara bu kapıyı açıyorsunuz ayeti yorumlarken, evet bu kaynaklar ibn kesir de geçer ama ibn kesir hata etmiş olamaz mı? ben bir sürü buharide, müslimde mevzu hadis olduğunu SÜNNİ kaynaklarda okumuşken ibn kesire ismet sıfatı muamelesi yapılmasını doğru bulmuyorum. şimdi diyeceksiniz çocuk büyümüşte bize laf ediyor ama ne yapayım karşılaşıyorum işte bu tür tezatlıklarla.. nisadaki malum ayetle ilgili de ben birden fazla kaynak hemde nüzule bakarak size o ayetin karmaşıklığa çözme amaçlı olduğunu söylüyorum . Ve hala soruma da cevap alamadım. merak ediyorum . çok eşli olan bir topluma niye çok eşlilik tavsiye edilsin? cümle alem istanbul da bilir ki; sırf bu tarz yaklaşım sayesinde dindar olmayanların ataköyde ayrı ev açmalarına karşın dindarlarda başakşehirde yedek(!)teki imam nikahlı eş(!)lerine yada metreslerine diyelim, ev açıyor. bu muhafazakar zamparalığa kılıf bulma değilde nedir? taadüdü zevcada haramdır demiyoruz zaten çok zor şartlarda olur ama keyfi yok ben bunu beğendim nikahıma alayım diye bir bahanede olamaz. o zaman ortada sadece nikah olur. nikahın evliliğin amacı zaten aile/nesildir. sizin yazdığınız ilk yazıda resmen zorunluluk dışında keyfi olabilir Allah 4 demiş sizene mantığı var. alimoğlunun yazdıklarını dışardan okuyan bir gayrimüslim yada ateist okusa resullah hakkında ne yorum yapar, ne düşünür Allahu alem.. biz kalkıp resullahın çok evliliklerinin nefsi olmadığını savunurken ki baktığımızda 40 yaşında biri ile o vefat edene kadar da evlenmemesi delildir nefsi olmadığına.. bu tarz yazıları ben oryantalistlerin resullaha ifadelerinde görüyordum. hadi cejna we piroz be. zamanım yok daha gelemem arkamdan çok sallamayın. :) |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i merve kızım sen hem cadılaşmışsın hemde ukalalaşmışsın hemde saygısızlaşmışsın hemde sorumsuzlaşmışsın ) debriyaj fren balata ön düzen ve direksiyon sıfırlanmış senin.kızım acilen sen 10.000 km bakımına girmen lazım.feni muayenen de geçmiştir kesin.sevabıma bayram harçlığı olarak kaskonu yapayımda duvara tosladığında,ailenin sana harcadıkları masrafları karşılansın barim. )) şimdi iyi dinle ukala merve.
cejna we pirozbe. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Kuran şüphesiz ki doğruyu emreder ama sanmam ki günümüzde Kuranın ölçüsünde ve sınırları içerisinde kurallara uyan evlilikler yok artık çoklarına şahit olduklarım nefsi için... |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Konu forum geri gitmeden önce kapatılmıştı.üyelerden rica ediyorum yine kapanmasına sebep olacak türden iletiler yazmayın.konuyla alakasız bişey yazacaksanız özellerinizden yazın |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
Bu konu çok çetrefilli bir konu ,istismar edilmeye müsait... Ama şunu yazmadan da nasıl geçelim?Allahu teala izin vermiş ikiye üçe diyerek, Suriyeli sığınmacılardan gencecik kızlara talip olan yaşlı adamlara ne demeli? Bir tanenin hakkını veremeyen bir çok adamın ikincisiyle gönül eğlendirip birinciyi unutmasına !! Devir öyle bir devir ki artık kadınlar idare ediyor evleri. Bırakın erkekler bir evi idare edecekte ikincisinde de adalet!!.. Hayal gibi... Bazı Hanımlar Allahu tealanın bu hükmüne üzülüp sıkılmışlar... Alahu teala yarattıklarını en iyi bilendir .Onun yasakladıklarında da izin vermesinde de çok hikmetler vardır...sadece bu hüküm değil ,bir çok farzlarda hikmetini bilemiyoruz ki...sadece tahmin ediyoruz...İkinci eş erkekler için püsküllü bela demektir... Sonuçta ise Mü'mine hanım ''Allahu teala bir, daha iyidir demiş,ama dörde kadar izin vermiştir''diyebilmeli hangi şartlarda alabileceğini alimlerden okumalıdır. Adamın biri sabah namazı için camiye erken gitmenin çok sevap olduğunu öğrenmiş. Bu sevaba ermek için de camiye her gün biraz daha erken gidiyormuş. Ancak her gün ihtiyar bir adam ondan önce geliyormuş. İhtiyardan daha önce gelip, sevabın çoğunu almayı kafaya koymuş. Hergün 5 – 10 dakika önce gittiği halde yine de ihtiyardan önce camiye girememiş. Bir gün ihtiyara her gün böyle erkenden gelebilmenin sırrını sormuş. İhtiyar “söylerim ama evladım. Sana da tavsiye etmem” dediyse de adam inatla “sen beni düşünme, erken gelmenin nedenini söyle yeter” demiş. Yaşlı adam “Bak evladım. Seni tekrar ikaz ediyorum. Erken gelmemin sebebini söyleyeceğim ancak, sana tavsiye etmem.” Diyerek adamı ikaz etmiş. Olsun, ben bu sevabı alayım yeter. “O zaman benden günah gitti. Bak evladım benim iki hanımım var. Birisi uyandırır, diğeri abdest suyumu ısıtır, abdest almama yardımcı olur. Diğeri havlumu verir, giyinmeme yardımcı olur, ben de evden çıkar camiye erkenden gelirim. Ancak yine söylüyorum. Sana hiç tavsiye etmem.” demiş. Adam bu günden tezi yok. 2. hanımı almaya karar vermiş. Ve 2. kez evlenmiş. Ondan sonra her gün yaşlı adamdan önce camiye gelmeye başlamış ve amaçladığı sevaba ermiş. Yaşlı adamı görünce “ah dede yaktın beni.” Demiş. -Oğlum kadınların dırdırından erkenden camiye geliyordum ama söyleyemedim demiş. Meğer ihtiyar da hanımların gazabından camiye saklanarak kurtuluyormuş.:) |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i dünyanın tabiatı ile insanın tabiatı bir araya geldiğinde,dejenereye musait olmayan tek konu yoktur. rızık olarak verilen güzelim çeşit çeşit meyveleri içkiye çevirmek gibi.. adaletin lıyakatın ve hizmetkarlığın şart olduğu halifelikte,bunu zulüm-saltanata çevirmek gibi.. sahibini huşu takva ve munkerlerden koruması gereken namazı sahun-murailiğe çevirmek gibi.. dünyada tüm işleri hamili kart-dayı ile yapmaya alışmışların,bunu himmet-şefaat adı altında cennetide parsellemek gibi.. örnekleri sayısızca çoğaltabiliriz hocam.. sorun şu insan dejenere olursa herşey dejenere olmaya musaittir.taaddüdü zevcad da bunlardan biri. bide sonunda verdiğiniz hikayemsi olay da güldürdü:) Resulullah da 40 gün hepsini terketmişti değilmi hocam gülümseyen000 |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
Evet haklısınız hocam...Tahrim suresi niye indi degilmi? |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i islam öncesi bazı kişiler 10'dan fazla kadınla evliydi. İslam bu sayıyı 1'den 4'e çıkarmadı, 13-14'den dörde indirdi, adalet şartını getirmesiyle de tek evliliği esas aldı.İslam hukukuna göre, kadının hasta olması, çocuğunun olmaması ve geçimsizliğin ileri düzeye varması gibi durumlarda erkek için ikinci evliliğe müsaade edilmiştir.Fakat hayatın gerçeklerini göz ardı etmemek gerekir. Bu konuyu eşler enine boyuna konuşmalı, değerlendirmeli, belli bir yere gelmeli ona göre karar verip hareket etmeli erkeğin haklı gerekçeleri olduğu gibi, kadının da haklı gerekçeleri vardır erkeğin dini, akli ve mantıki delilleri olduğu gibi, kadınında de soğukkanlı biçimde, olaya duygusal boyuttan değide mantıki yönü ile bkmalı kadının engellemeye hakkının olup olmaması bir tarafa, olayın Kur'ân boyutuna ve kader yönüne bakmalı, aileyi ayakta tutacak düşünceler üretmelidir. Yoksa ne erkeğinveya kadının üzülmesi meseleyi çözmez İleride belki bugünleri bile arar hale gelirsiniz.Meselenin Kur'ân açısından bir başka yönü vardır ki; bu hem erkek hem de kadın için İlâhi bir takdirdir. Haklarında bu da hayırlı olabilir. Kur'ân bu hakikati şöyle dile getiriyor: "Göklerin ve yerin egemenliği Allah'ındır. O ne dilerse yaratır. Dilediğine kız çocuklar bağışlar, dilediğine erkek çocuklar bağışlar. Yahut erkekli, kızlı ikisinden de verir. Dilediğini de kısır bırakır. Çünkü Onun ilmi her şeyi kuşatır, kudreti her şeye yeter." (Şûra, 42:49,50.)Bizler işin zahiri kısmnını ele alıyoruz batıninda ne olduğunu biz bilemeyiz. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Aslında bizim sorunumuz 2.3.4. evlilik olsun mu ,(meşru mu değil mi')değil Artık müslümanların evlilikle ilgili problemi Boşanmalar niye bu kadar çok? 1 taneyi nasıl elde tutalım ?Çocuklar perişan olmasın! Eskiden nasıl biliyorduk kadın mazlum ,ezen erkek zalim!Artık böyle bir şey yok.Artık erkekler kadar kadınlarda bir tuhaf ve alabildiğine menfaatçi.. Aynı yolda karşılaşmak bile istemeyeceğimiz kadın türleri ne yazık ki mütedeyyin görünen insanların içinde de oldukça fazla. Gençlerimiz eş seçerken oldukça dikkatli olmalı,Sadece güzelliğe ya da zenginliğe bakarak temeli çürük aile kurmaktan sakınmalıdır.Nasıl bir aileden geldiğine dikkat etmelidir. Kadın erkek denkliğe son derece dikkat etmelidir. Allahu teala kadının da erkeğinde hayırlısını versin . Erkekler 2.yi 3.yü düşüneceklerine eldekiyle yetinmeli kadere razı olmalıdır:). Kadınlar da unutmamalıdırlar ki beğenmedikleri eşlerini sokakta lüp diye yutacak 100 kadın vardır (Sema maraşalının sözü). Akıllı kadın ve erkek evini cennete çevirebilir.Çözümsüz problemler olmadıktan sonra ,Biraz çaba biraz tevekkül ve insaf yeterlidir. Esmanura not;Sitede bekarlar var mesela nasıl eş seçileceği konusunda bir başlık açsanız, tecrübeliler birer cümle yazsa güzel olurdu gibi geliyor.:):) |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
|
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i şu konuyu tatlıya bağlamanın zamanı geldi sanırım..konu ile ilgili yazdıklarım sanırım taaddüdü zevcat taraftarı olduğum şeklinde anlaşıldı bazı üyeler tarafından.HAYIR DEĞİLİM. şu madelere dikkat edelim ; 1-taaddüdü zevcad ailedeki çıkmazlara karşı bir çözüm önerisidir/ruhsattır.ruhsatı uygulamak/uygulamamak kişiye özeldir. 2-islam 1'i 4 de değil kırkı/sayısızı dörde indirmiştir.tavsiyesi 1 dir.dörde kadar izin verilmiştir. 3-hiç bir sağlıklı inanan mümin;"hiç bir mazereti yokken,evindeki eşi pırlanta gibi iken,huzur kaynağı iken,itaatkar ve eşine sevdalı iken,eşini görmediği gün hasta olurken",sırf heva hevesi uğruna,aaa canım sıkıldı,bu kadından sıkıldım,yenisini alayım demez,derse zalimliktir,sorumsuzluktur, muttakisizliktir,namussuzluktur. 4-hiç bir müslümanın ayetler ile sabit konuyu sağa sola çekmeye hakkı yoktur.yok o asırda böyle imişde,şartlar değişmişmişde,hangi çağdayızmışda,bu çağda kumamı olurmuşmuşda,ikincisi ile evlenmesi gereken erkek eski eşinden izin almak zorundaymışmışda(saçmalıktır bu,hangi kadın izin verir ki),gibi saçma sapan gerekçelerine kuranı alet etmemelidir.kuran kıyamete kadar güncelliğini koruyor buna inanmayan murteddir. saygılar.. |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
Sitede daha önce koyduğunuz kuralı kendiniz çiğnediniz ve tabiki yazmadan geçemiyecem kendi koyduğunuz kuralı çiğnemeyin ...:) Hangi kural diyeceksiniz herhalde,TEKFİR ETME KONUSU, Nasılmı TEKFİR yapmışsınız,onu izah edeyim,yazınızın sonunda MÜRTEDDİR,demeniz karşı çıktığınız TEKFİR ANLAYIŞIDIR,bunu nasıl izah edeceksiniz bi kaç cümle ile sizden alabilirmiyim...:) |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
|
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
ömründe bi kez olsa itiraz etmezsen ne olurdu sanki :) ne demişim ben ; kuran kıyamete kadar güncelliğini koruyor buna inanmayan murteddir. neresi tekfir bu Allah aşkına.tekfir değil la ağa.kuranın tek harfini beğenmeyen zaten müslüman olamaz ki.ne yani kuran demode olmuş diyen biri müslüman olabilir mi ? eline malzeme geçti sandın.cıksss malzeme yok :) |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
tamamda güzel abim,bizim tekfir anlayışımızda buydu,hayatında şirk olan kişinin bu şirkini bırakmadığı müddetçe KİŞİ MÜŞRİKTİR,,ne fark var...malzeme peşindede değiliz inşaatı kurduk çatısını bitirdik daire satışlarımız ciks fiyatlarla krediye uygun değil ama:),saygılar bizden... |
Cevap: Nikahta Şart Koşma (Bir bayanın, kocasının ikinci kez evlenmesini engellemek i Alıntı:
gülümseyen000 |
Alıntı:
''İslam bir güneştir. Güneş yenilenmez.Güneşe bakan gözler yenilenir."(Necip Fazıl Kısakürek) islamın güncellenmesi gerekiyor diyenler beyinlerimi güncellesek acaba düssünceli000 |
Alıntı:
Abdülmelik ve Muallime hocaların açıklamasını çok açıklayıcı buldum. ArO*trkym |
SAAT: 01:06 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.