Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bid'at ehli olan yazarların, kitaplarını okuyan arkadaşlarım var Bunlara, o yazarları (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/11558-bidat-ehli-olan-yazarlarin-kitaplarini-okuyan-arkadaslarim-var-bunlara-o-yazarlari.html)

MERVE DEMİR 08 Nisan 2009 10:54

Bid'at ehli olan yazarların, kitaplarını okuyan arkadaşlarım var Bunlara, o yazarları
 
Sual: Bid'at ehli olan yazarların, kitaplarını okuyan arkadaşlarım var Bunlara, o yazarların hatalarını tek tek göstersem, onları kolayca ikna etmiş olmaz mıyım?

CEVAP
Hayır, gösterseniz de, değişen bir şey olmaz Mesela, bu yazar gayrimüslimlerin de, Cennete gidebileceğini söylüyor deseniz, alt yapısı yoksa, (Sen ondan iyi mi biliyorsun, o diyorsa elbette Cennete gider) diyebilir Bir âyet-i kerime meali şöyledir:
(İslamiyet'ten başka bir din arayan, iyi bilsin ki, [bulacağı] o din asla kabul edilmez ve o, ahirette en büyük zarara uğrar) [Al-i İmran 85]

Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Bana inanmayan Yahudi ve Hıristiyan, mutlaka Cehenneme girecektir) [Hakim]

Aynı şekilde, bu yazar Hazret-i Osman'a dil uzatıyor deseniz, o diyorsa bir bildiği vardır diye cevap verebilir Önce Hazret-i Osman'ı tanıması gerekir İki hadis-i şerif meali:
(Osman Cennettedir) [Tirmizi, İbni Mace, Taberani, İ Asakir, Beyheki, Dare Kutni, Hakim, Ebu Nuaym, İbni Said]

(Şu dört kişinin sevgisi bir münafığın kalbinde toplanmaz Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali) [İbni Asakir]

Bunları bilmeyen kimse, sizin sözünüzle o yazarın hatalarını kabul etmez Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarında, uydurma hadis olmayacağını da bilmediği için, hadis-i şeriflere uydurma diyebilir Hatta, daha çok düşman olup, Hazret-i Osman'a karşı, okuduğu yazarı savunmaya başlayabilir Yani, önce alt yapı gerekir Temel olmadan, üzerine sağlam bina yapılamaz Bunun için, o tür yazarların, fanatik okuyucularına, delil göstermenin faydası olmaz Tartışmaya sebep olmayacaksa, uygun bir kitap verilebilir Nasibi varsa gerçeği görür

Sual: Bir yazar "Türkçe hutbe okumak bid'attir Ancak güzel, edebi bir Türkçe ile okunursa bid'at-ı hasene olur Böyle bir hutbeyi Çince bile olsa dinlerim" diyor Bir başka yazar da, "Cırtlak sesli müezzinlerin vakitli vakitsiz hoparlör ile ezan okumaları bid'attir Güzel okuyan, bir müezzinin sesi, kasete alınır, bu kaset bütün camilere bağlanırsa, bid'at-ı hasene olur" diyor Bid'at-ı hasene nedir?

CEVAP
Resulullah ve Onun dört halifesinin zamanlarında dinde olmayan bir inanışı, bir işi, bir sözü ortaya çıkarmak ve böyle bir bozukluğu yaymak ve bundan sevap beklemek yasak edilen bid'at olur

Yiyip içmek, giyinmek gibi zamanla değişen âdetler, bir ibadeti bozmadıkça veya dinin yasak ettiği bir şeyi işletmedikçe yasak edilen bid'at olmaz Mesela kaşık çatal kullanmak günah değildir
İbadetlere bid'at karıştırmak büyük günahtır Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Bid'at ehlinin namazı, orucu, haccı, cihadı, farz ve nafilesi kabul olmaz, yağdan kılın kolayca çıktığı gibi dinden çıkması kolay olur) [İbni Mace]

İslam âlimleri, bid'ati, (Bid'at-ı hasene ve bid'at-i seyyie diye ikiye ayırmışlar, mektep, kitap gibi sonradan yapılan şeylere (bid'at-ı hasene) demişlerdir

İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
Mektep, kitap gibi dinin izin verdiği faydalı şeylere bid'at dememeli, Sünnet-i hasene, yani iyi iş demelidir Bid'atler, nurlu, parlak, faydalı görünseler de, hepsinden kaçınmak gerekir Hiçbir bid'atte fayda yoktur Bugün kalbler karardığından, bazı bid'atler güzel görünse de, Kıyamette hepsinin zararlı olduğu anlaşılacaktır (Her bid'at sapıklıktır) hadis-i şeriftir [Kur'an-ı kerimde, (Bazı şeyleri faydalı sanıp seversiniz, halbuki o şeyler sizin için zararlıdır) buyuruldu (Bekara 216)]

İbni Âbidin hazretleri, (Hutbeyi, arabiden başka dil ile okumak, başka dil ile iftitah tekbiri almak gibi tahrimen mekruhtur) buyurdu Hindistan âlimlerinden Muhammed Viltori hazretleri de (Hutbelerin bir kısmını bile arabiden başka dil ile okumak bid'attir) buyurdu [El-edille]

Eshab-ı kiram ve Tabiin-i izam, bid'at işlememek için, Asya ve Afrika’da, hutbeleri hep arabi okudu Halbuki, dinleyenler arabi bilmiyordu Bunun için, Osmanlı âlimleri, 600 yıldır, hutbelerin, kabul olmayacağını bildikleri için, Türkçe okunmasına izin vermediler Cuma vaazları koydular Bu vaazlar, namazdan önce veya sonra, hutbenin manasını anlatırdı Hutbe böylece öğrenilirdi

Namaz kılan imamın filmi çekilse, imam yerine bu görüntüye uyulsa, caiz olmaz Bunun gibi, ezan okuyan müezzinin filmini videoya alıp, videodan ezan okutturmak da caiz olmaz Çünkü TV ekranındaki resim, müezzinin kendisi değil, görüntüsüdür TVdeki ses de, müezzinin bizzat kendi sesi değil, benzeridir İki ayrı şey, birbirine çok benzese de, aynı değildir Mesela Ali ile ikiz kardeşi Veli, birbirine çok benzese de, ayrıdır Bir insanın resmi, kendisinin tam benzeridir, aynısı değildir Resmin gözü yırtılsa, sahibinin gözüne zarar gelmez Bir kişi aynaya baksa, aynadaki görüntü, bakan kişinin resmidir Bu resim bakanın kendisi değil, benzeridir Ayna kırılsa, bakana bir şey olmaz


Sual: İhtiyaç halinde sol el ile iş yapmakta mahzur var mıdır?

CEVAP
Sağ ve sol eli de, faydalanmamız için yaratan Allahü teâlâdır Peygamber efendimizin iyi işlere sağdan başlaması, giyim-kuşam, yiyip-içmek gibi âdetlerine Sünnet-i zevaid denir Bunları unutarak veya bir özürle terk etmekte hiç mahzur yoktur Özürsüz yapmak da mekruh olmaz, ancak sünnete uyulmamış olur Zevaid sünnetlere de uymak büyük nimettir


Sual: Bir yere girerken sağ ayakla mı, sol ayakla mı gireceğimizi tam bilemiyoruz Mesela asansöre binerken, inerken hangi ayakla girip çıkmalıyız? Alış veriş mağazalarına girip çıkarken, otobüslere, trenlere, vapurlara binip inerken, iş yerimize girip çıkarken, evin içinde odalara girip çıkarken Hutbede minbere çıkıp inerken Bir ölçü verseniz mesele kalmaz

CEVAP
Ölçüsü şu: Girilecek yer şu üç şeyden başka türlü olamaz:
1- Girilen yer, [Cami, Müslümanın evi gibi] daha kıymetli olur Kıymetli yerlere girerken, sağ ayakla girilir, sol ayakla çıkılır

2- Girilen yer [Hela, kumarhane gibi] daha kıymetsiz olur Kıymetsiz yerlere girerken, sol ayakla girilir, sağ ayakla çıkılır

3- Girilen yer [Bir odadan ötekine girmek, taksiye binmek, dükkanlara girmek gibi] mubahtır Mubah olan yerlere sağ ayakla girilir, sağ ayakla çıkılır

Sual: Çayın şekerini karıştırırken, sağdan sola doğru karıştırmak, bardağı sağ el ile tutmak, çayı tek sayıda içmek zevaid sünnettir deniyor Peygamber efendimiz çay mı içti de bunlar sünnet olsun?


CEVAP
Çay, kahve, limonata gibi tek tek isim verilmez Bunlar mubah şeylerdir Mubah olan her işe sağdan başlamak, teke riayet ekmek sünnet-i zevaiddir Yani adetlere ait sünnettir Buna müstehab da denir Bunları terk etmek günah olmaz; ama yapılması sevap olur

Birkaç örnek verelim:
Camiye sağ ayakla girmek, girince sağ tarafa oturmak müstehaptır Ayakkabı, gömlek giyerken, başı tıraş ederken ve tararken, tırnak keserken, Müslümanın evine ve odasına girerken, sadaka verirken sağdan başlanır Bunların zıddı olanları yaparken, mesela ayakkabı, çorap, elbise çıkarırken, Müslümanın evinden, odasından çıkarken, tuvalete girerken, sümkürürken, taharetlenirken soldan başlamak müstehaptır Özürsüz bunların tersini yapmak, tenzihi mekruh olur Sağ elle yiyip içmek, sağ elle kurban kesmek, sağ elle yazmak, çay, kahve, su gibi şeyler verirken sağdan başlamak müstehaptır Solak olanların sol elle yazmasında ve sol elle kurban kesmesinde mahzur olmaz


SAAT: 17:25

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306