Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Kafirlerin Cehennemde yanmaları adalet midir ? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/13286-kafirlerin-cehennemde-yanmalari-adalet-midir.html)

Belgin 13 Nisan 2009 16:20

Kafirlerin Cehennemde yanmaları adalet midir ?
 
Allahın üç çeşit sıfatları vardır

1- Celali sıfatlar
2- cemali sıfatlar
3- kemali sıfatlar

Bunların ilki olanları, azap, ceza, gibi durumları iktiza eder ikinci gurupta olanlar ise, güzelliği, affediciliği ve letafeti gerektirir üçüncü çeşit sıfatlar ise, büyüklüğü azameti ister ve gerektirir işte Allahın sonsuz merhameti olduğu gibi, sonsuz azap ediciliği de vardır biz bunu ihmal ediyoruz oysa Allah bütün bu sıfatlarla muttasıftır aşağıda mahşerdeki sıkıntılarla ilgili bir kaç madde mevcuttur

İnsanlar işledikleri suçlarının cezasını, bu suçu işledikleri zaman süresi kadar çekmiyorlar İşledikleri suçun sonuçlarına göre cezasını çekiyorlar Bir adamı bir saniyede öldüren bir katilin bir saniye ceza çekmesi adalet olur mu? Kafirin kısa gibi görünen bir zamanda işlediği cinayet çok büyüktür Bu nedenle ebedi ve sonsuz olarak cehennmede kalması gerekir ki işlediği suçuna karşılık bir ceza olsun

Esasen küfür öyle büyük bir cinayettir ki affedilmemesi gerekir Ancak Allah’ın rahmeti gazabını geçtiği için o kafirleri yok olmaktan kurtarıp hayatta kalmalarına müsaade ediyor Nitekim bir tek adamı öldüren birisini idama mahkum etseler, tam idamını beklerken cezasının müebbet yani ömür boyu hapse çevrildiğini duysa elbette sevinecektir

Bunun gibi yok olmayı hak etmiş bir kafirin cezasının müebbete yani ebediyen cehennemde kalmaya çevrilmesi de bir ikramdır

Kafirin işlediği cinayet nedir?

Kainatta bulunan bütün varlıklar Allah’ın varlığına ve birliğine şahittirler Bunları inkar eden bir adam kainat kadar cinayet işlemiş demektir Ayrıca o varlıkların hukukuna bir hürmetsizlik ve saygısızlık olduğundan nihayetsiz bir cinayettir

Sizin de bildiğiniz gibi, elmasla kömürün aslı karbondur Ancak diziliş farklılığından dolayı biri elmas diğeri kömür oluyor Şimdi kömür olmuş bir şeyin artık elmas olma ihtimali kalmamaıştır Ne kadar kalırsa kalsın o kömürdür İşte insanın aslıda birdir Babası Adem (as), yapısı topraktır Ama diziliş farklılığından biri elmas gibi, diğeri de kömür gibi oluyor İşte kafirliği seçip kafir olarak ölen birisinin mayası bozulduğundan ne kadar yaşarsa yaşasın elmas yani iman sahibi olma özelliğini kaybetmiştir Bu nedenle ebedi de kalsaydı kafir olarak yaşayacaktı Demek ki kafirin cinayeti sonsuzdur

Allah insana sonsuz nimetler vermiştir Örneğin bunlardan birisi sonsuzluk duygusudur Bu duygu sonsuz olan Allah’ı ve ebedi yaşayacağımız ahiret alemlerinin varlığını anlayalım diye verilmiştir Böyle sonsuz bir duyguyu inkar etmek ve bu nimete gerekli şükrü yapmamak sonsuz bir cinayettir

Allah’ın zatı, sıfatları ve isimleri sonsuzdur Sonsuz bir zatı ve sıfatlarını inkar etmek sonsuz bir cinayettir

Bunlar gibi sonsuz cinayetleri işleyen birisine sonsuz bir cazanın verilmesi adalettir Yok etmeyerek müebbete çevirmesi ise Allah’ın bir ikramı ve lütfudur

Bir kafirin neden ebediyen cehenemde kalması gerektiğini izah eden Bediüzzaman Hazretleri şöyle diyor:

Sual: Bir kâfirin masiyet-i küfriyesi mahduddur, kısa bir zamanı işgal ediyor Ebedî ve gayr-ı mütenahî bir ceza ile tecziyesi, adalet-i İlahiyeye uygun olmadığı gibi, hikmet-i ezeliyeye de muvafık değil Merhamet-i İlahiye müsaade etmez?

Cevab: O kâfirin cezası gayr-ı mütenahî (sonsuz) olduğu teslim edildiği takdirde, kısa bir zamanda irtikâb edilen o masiyet-i küfriyenin, gayr-ı mütenahî bir cinayet olduğu altı cihetle sabittir:

Birincisi: Küfür üzerine ölen bir kâfir, ebedî bir ömür ile yaşayacak olursa, o gayr-ı mütenahî ömrünü behemehal küfür ile geçireceği şübhesizdir Çünki kâfirin cevher-i ruhu bozulmuştur Bu itibarla o bozulmuş olan kalbin gayr-ı mütenahî bir cinayete istidadı vardır Binaenaleyh ebedî cezası, adalete muhalif değildir

İkincisi: O kâfirin masiyeti; mütenahî bir zamanda ise de, gayr-ı mütenahî olan umum kâinatın vahdaniyete olan şehadetlerine gayr-ı mütenahî bir cinayettir

Üçüncüsü: Küfür, gayr-ı mütenahî nimetlere küfran olduğundan, gayr-ı mütenahî bir cinayettir

Dördüncüsü: Küfür, gayr-ı mütenahî olan zât ve sıfat-ı İlahiyeye cinayettir

Beşincisi: İnsanın vicdanı, zahiren mütenahî ise de, bâtınen ebede bakıyor ve ebedi istiyor Bu itibarla, gayr-ı mütenahî hükmünde olan o vicdan, küfür ile mülevves olarak mahvolur gider

Altıncısı: Zıd zıddına muanid ise de, çok hususlarda mümasil olur Binaenaleyh iman lezaiz-i ebediyeyi ismar ettiği gibi, küfür de âlâm-ı elîmeyi ve ebediyeyi âhirette intac etmesi şe'nindendir

Bu altı cihetten çıkan netice ve gayr-ı mütenahî olan bir ceza, gayr-ı mütenahî bir cinayete karşı ayn-ı adalettir (İşaratü’l-İcaz)

İnsan yok olmak iser mi?

1- İnsan şuurlu ve bilinçli düşününce sonsuz duygu ve düşüncelere sahip olduğunu görecektir Yani ruhunda, ebedi ve sonsuz kalmak ve dostlarıyla devamlı beraber olmak arzusunu taşımaktadır Bu nedenle şuurlu ve bilinçli olarak yok olmayı istemesi mümkün değildir Nitekim idamı istenen bir adam, müebbet cezası verilmesini bir ikram olarak grmektedir Nasıl ki uyku hissi gelince istemediği halde uyuyup kalıyor ve sorsanız uyumak istemediğini ve şoför ise kaza yapacağını bilir Ancak o hisse dayanamayıp uyur ve kaza yapar Yapacağı iş arabayı durdurup dinlenmek ve sonra yola çıkmaktır Bunun gibi ölümü isteyen insanlar bir hastalık veya musibete dayanamadıkları için sanki yok olmak istediklerini zannederler Halbu ki, biraz manen dinlenseler ve istirahat etseler, yokluğun ismini bile akıllarına getirmeyeceklerdir Ayrıca yokluğu isteyenler sadece dünya hayatı açısından düşünüyorlar Nasıl olsa ebedi bir hayat var diyerek içten içe bir ebedi ve sonsuz alemin hasretini çekerek bunu yapmak istiyorlar

2- İnansın inanmasın hiçbir kimse yok olmayacaktır Cennete veya cehenneme giden her insan ve cin ebedi olarak var olacak ve kendine verilen sonsuz duyguların karşılığını görecektir

3- İnsan şuurlu düşününce yok olmak istemeyecektir ki, Allah yok etsin Her çekirdekte bir ağaç olma özelliği vardır Buna rağmaen bir çekirdeğin torbada dururken toprağa girip ağaç olmayı istememesi görünüşte normal görülebilir Halbu ki, ağacı görünce ne kadar yanlış düşündüğünü anlayacak ve özür dileyecektir Burada dünya torbasında çekirdek gibi olan insanın, ebediyette ağaç olduğunu görünce nasıl özür dileyip yalvaracağını şimdiden anlamak zor değildir

Kafirlerin haşirde toprak olmak istemeleri:

Bir insan akıl ile değilde, his ile hareket ettiği zaman ne yapacağını bilmemekte, kendi lehinde ve aleyhinde bulunan bir şeyin farkına varamamaktadır Bu nedenle ehl-i küfür olduğu halde, ahireti bilmediği halde, intihar edenlerin durumunun izahını bu şekilde yapmak mümkündür Çünkü, bir hayvan bile hayatından memnun olsa, – mesela onu döveceğini ya da öldüreceğini bilse, kaçmaya çalışır Demek hayatını sever- elbette insanların hayatından memnun olmaları daha çok beklenmektedir

Ölümü isteyen akıl ve idrak değil, aksine akibeti görmeyen his ve hevestir

Amme suresinde kafirlerin toprak olmayı istemeleri yok olmayı istemek değil keşke toprak gibi olaydıkta bu duruma düşmeseydik anlamındadır Nitekim yok olaydık değil, toprak olaydık diyecekler Toprak olmak da bir var olmaktır

Toprak olmayı istemeleri ikinci bir mana olarak, tevazu olmayı arzulamak anlamında da olabilir Yani: Keşke dünyada gururlanmasaydım, azgınlıkla kafa tutmasaydım, alçakgönüllü olup Allah'a iman ve itaat etseydim
Selam ve dua ile


SAAT: 18:38

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306