![]() |
Tüp bebek ne zaman caiz olur? Tüp bebeğin aslî unsuru nikahlı karı kocadan olacaktır. Bu şu demektir: başka kadından yahud da erkekten alınan sperm veya yumurtadan elde edilen tüp bebek câiz olmaz. Çünkü bebeğin kendisi başkasından alınmadır. Birinin oğlu, kızı ötekine verilmek gibi birşey olur bu.eşlerin sperm ve yumurtasını belli mekanik yerlerde geliştirip yine sahiplerinin rahminde dünyaya getirmek sûretiyle elde edilen tüp bebek câiz olabilir. Bu konuda Diyânet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu'nun görünümü "Günümüz Meselelerine Fetvâlar" kitabında okumak mümkündür. Mezkûr kitapta şöyle denmektedir. sayfa 106'da aynen: Tup bebek İslâma göre Câiz midir? kadın veya eşindeki bir kusur sebebiyle tabii ilişki ile gebeliğin gerçekleşmesi mümkün olmadığı takdirde döllendirecek yumurta ve sperm her ikisi de nikahlı eşlere ait olmak (yani bunlardan yabancıya ait olmamak) döllendirilmiş olan yumurta başka bir kadının rahminde değil yumurtanın sahibi olan kadının rahminde gelişmek ve yapılan işlemin gerek anne ve babanın gerekse doğacak çocuğun maddî ruhî ve aklî sağlığı üzerinde olumsuz bir etkinin olmayacağı tibben sabit olmak şartıyla normal yoldan gebe kalması ve annen olması mümkün olmayan evli hanımların yuıkarıda belirtilen şartlara uyarak çeşitli tibbi usullerle gebeliklerinin sağlanmasında islâmi hükümler açısından bir sakınca yoktur. başka bir kadının yumurtası veya kocası dışında yabancı bir erkekten alınan sperm ile ibr kadının gebeliğinin sağlanması ise insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurları taşıması sebebiyle caiz değildir. Ahmed ŞAHİN kaynak: Zaman 14.09.1996 |
Cvp: Tüp bebek ne zaman caiz olur? Hemen hemen benzer yazılar... TÜP BEBEK a.Döllendirilecek yumurta ve sperm, her ikisinin de nikahlı eşlere ait olması, yani bunlardan herhangi biri yabancıya ait olmaması; b.Döllenmiş olan yumurta, başka bir kadının rahminde değil, kendi rahminde (yumurtanın sahibi olan eşin rahminde) gelişmesi; c.Bu işlemin, gerek anne-babanın; gerek doğacak çocuğun maddî, ruhî ve aklî sağlığı üzerinde olumsuz bir etkisinin olmayacağı tıbben sabit olması; şartıyla, normal yoldan gebe kalması ve anne olması mümkün olmayan evli hanımların, çeşitli tıbbi yollarla gebeliklerinin sağlanmasında, İslâmî hükümler açısından bir sakınca görülmemektedir. Başka kadının yumurtası veya kocası dışında yabancı bir erkekten alınan sperm ile bir kadının gebeliğinin sağlanmasının ise insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurlarını taşıması sebebiyle caiz değildir. Diyanet fetvası |
Tüp Bebek Yapmak Kadın veya erkekteki bir kusur sebebiyle, tabiî ilişkiyle gebeliğin gerçekleşmesi mümkün olmadığı takdirde; a) Döllendirilecek yumurta ve sperm, her ikisinin de nikahlı eşlere ait olması, yani bunlardan herhangi biri yabancıya ait olmaması; b) Döllenmiş olan yumurta, başka bir kadının rahminde değil, kendi rahminde (yumurtanın sahibi olan eşin rahminde) gelişmesi; c) Bu işlemin, gerek anne-babanın; gerek doğacak çocuğun maddî, ruhî ve aklî sağlığı üzerinde olumsuz bir etkisinin olmayacağı tıbben sabit olması; şartıyla, normal yoldan gebe kalması ve anne olması mümkün olmayan evli hanımların, çeşitli tıbbi yollarla gebeliklerinin sağlanmasında, İslâmî hükümler açısından bir sakınca görülmemektedir Başka kadının yumurtası veya kocası dışında yabancı bir erkekten alınan sperm ile bir kadının gebeliğinin sağlanmasının ise insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurlarını taşıması sebebiyle caiz değildir Kaynak: Diyanet Başkanlığı Sitesi |
Tüp Bebek Kadın veya erkekteki bir kusur sebebiyle, tabiî ilişkiyle gebeliğin gerçekleşmesi mümkün olmadığı takdirde; aDöllendirilecek yumurta ve sperm, her ikisinin de nikahlı eşlere ait olması, yani bunlardan herhangi biri yabancıya ait olmaması; bDöllenmiş olan yumurta, başka bir kadının rahminde değil, kendi rahminde (yumurtanın sahibi olan eşin rahminde) gelişmesi; cBu işlemin, gerek anne-babanın; gerek doğacak çocuğun maddî, ruhî ve aklî sağlığı üzerinde olumsuz bir etkisinin olmayacağı tıbben sabit olması; şartıyla, normal yoldan gebe kalması ve anne olması mümkün olmayan evli hanımların, çeşitli tıbbi yollarla gebeliklerinin sağlanmasında, İslâmî hükümler açısından bir sakınca görülmemektedir Başka kadının yumurtası veya kocası dışında yabancı bir erkekten alınan sperm ile bir kadının gebeliğinin sağlanmasının ise insanlık duygularını rencide etmesi ve zina unsurlarını taşıması sebebiyle caiz değildir Diyanet fetvası |
SAAT: 23:09 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.