Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   TAKLİDİ İMAN MI YOKSA TAHKİKİ İMAN MI ? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/17396-taklidi-iman-mi-yoksa-tahkiki-iman-mi.html)

Abdulhamit 1 19 Nisan 2010 17:56

TAKLİDİ İMAN MI YOKSA TAHKİKİ İMAN MI ?
 
TAKLİDİ İMAN MI YOKSA TAHKİKİ İMAN SAHİBİ Mİ OLMAK GEREK ?

Elbetteki Tahkiki iman sahibi olmak gerek. Tahkiki olmayıp Taklidi iman sahibi olanlar başkalarının yanlışına ortak olabilirler. Taklit ettikleri kişinin veya zümrenin peşinden giderek onlara şartlanır. Her dediklerini tartışmasız , araştırmaksızın kabul eder. Halbuki Tahkiki iman sahipleri böyle mi ? Aklı ile ilim ile Kurani ilmi ile de araştırark iman eder.

BAKIN TAKLİDİ İMAN SAHİPLERİ NE DER ?

DUYDUM ve İTAAT ETTİM ! Neyi duydun SEN neye itaat ettin ! Yeryüzünde senin gibi duydum ve itaat ettim ettim diyen her dinin mensuplarından milyarlarca insan var. Acaba neyi duymuşlardır. Neye iman ve neye itaat etmektedirler. Senin ile onların arasındaki bu iman farkını nasıl açıklarsın ?

Nasıl mı ? Hiristiyanla, yahudiler de aynen bizim gibi demektedirler DUYDUK VE İMAN ETTİK: ve aynen bizim gibi iman etmektedirler yani KENDİLERİNE İLETİLEN sözlere kayıtsız şartsız teslim olmuşlardır.

PEKİ YA TAHKİKİ İMAN SAHİPLERİ NE DER ?

DUYDUM, ARAŞTIRDIM DOĞRULUĞUNA KANAAT GETİRDİM VE ÖYLE İNANDIM.

İmanın çeşitleri vardır, her görülmeyene inanmak da imandır, her bilinmeyene inanmak da imandır, aklıyla ilmi ile gerçeklere bizzat tanık olup inanmak da imandır. Sevgi ile kalbe çakılan bir nur ile inanmakta bir imandır. Akıl ve kalbleri çatıştığında , tercihlerini akıl yönünde kullanıp inanmaları da imandır, kalblerini akıllarının önüne koyup o şekilde inanmakta imandır.

Mecusilerin inancı da da imandır, yahudi ve hiristiyanların inancı da imandır.
İmanlarını akıllarıyla sorgulayıp, test edip öyle inananların imanı da imandır
.

Yani körü körüne inanıp iman etmenin yanısıra, bilinç olarak inanmak, bilinçli iman etmekte var. Körü körüne değil, gözü kapalı değil, hemen duydum ve hemen itaat ettim değil .

Eğer, imanınızı akıl etmeden yalnız kalbinize göre şekillendirmişseniz, böyle bir iman şekli ALLAHın istemediği iman şeklidir ki, çok ayetlerde bu gibi durumlarda olanlar kınanır, imanınızı aklınızla sorgulayın ayetleri pek çoktur. Yani sen puta da iman edebilirsin, hristiyanlar gibi de iman edebilirsin, ama senin bu imanını sorgulayacağın ilk şey aklındır. İşte hristyanların dinlerinde kendilerini yanıltıkları ve anlayamadıkları islamı ve kuranı araştırmadan reddetmeleridir. Üstelik kendi kitaplarını da hak ve haikat olup olmadığını araştırmamışlardır.

De ki, bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Ancak temiz akıl sahipleri (bunları) düşünürler.” (Zümer: 9)

İSLAM DİNİNİN YÖNTEM VE METODUNDA KÖRÜ KÖRÜNE İMAN ETME DEĞİL, BİLİNÇLİ TAHKİKİ, AKLA DAYANAN VE AYNI ZAMANDA KALBEN İMAN ESASTIR

Abdulhamit 1 19 Nisan 2010 17:59

Re: Taklidi iman mı yoksa tahkiki iman mı ?
 
İmanlarını akılla sorgulamayanların durumu ortada ( Hristyan, yahudi putpers vs ), Tabii ki yalnız akıl yetmez. Akılla beraber kalbin imanı da pek büyük bir önem taşır. Yani siz istediğiniz kadar aklınızla iman edin, eğer kalbiniz bunu kabullenmiyorsa, iman etmiş olmazsınız.

Devam edeceğim

Abdulhamit 1 19 Nisan 2010 18:15

RE: TAKLİDİ İMAN MI YOKSA TAHKİKİ İMAN MI ?
 
Taklidi iman sahibi olan kimselerin rehberi ya bir şeyh, ya da dinde cemaat lideridir. Bunlar biz kuranı anlayamayız, anlar anlarsa yalnız onlar anlar ve bizi doğru yola ancak onlar iletir düşüncesiyle onlara sımsıkı bağlanmıştır. Akıllarını da, düşüncelerini de onlara emanet etmişlerdir. Sağlam bir kulpla bağlandıklarını zannederler.

Halbuki tek sağlam kulp var ki, o da kuranın kendisidir. Doğruyu ve kuranı yalnız mürşidimiz anlar ve biliyor. O halde bizde onlarla birlikte doğru yoldayız derler. O VELİ sandıkları kulların hata yapabileceklerini akıllarının ucundan bile geçirmezler . Halbuki Onlar da bir beşer yanılabilir ve hata yapabilir. Dolayısyla taklidi imanı benimseyenler Başkasının yanlışına ortak olabilir.

TAKLİDİ İMAN SAHİPLERİ GÖZÜ BAĞLI ( KAPALI ) İMAN EDERLER, TAHKİKİ İMAN SAHİPLERİ İSE GÖZÜ AÇIK...

HALBUKİ KURAN; YALNIZ BANA GELİN, BEN SİZE ÖĞÜTÇÜYÜM DİYOR VE BENİ ALLAH SİZİN İÇİN KOLAYLAŞTIRDI DİYOR. SİZ ALLAHIN KULLARA TEK REHBER BENİM DİYOR.


İşte sağlam kulba yapışmak budur. Kuranın bu çağrısıdır

İşte sağlam bir kulba yapışmak istersek yalnız kurana yapışmalıyız. Kuran kulbuna sıkı yapıştığımızda görülecek ki, Kuranın istediği taklidi değil, tahkiki, akli iman söz konusudur.

Bunun için kuran bize alim olmayı emreder. Alim olmalıyız. Alim olmaya çabalamalıyız. Alim derken bilen anlamında kullandım. Daha iyi bilen, daha bir üst bir bilen olabilirsek Allahı hakkıyla anlamış ve takdir etmiş oluruz.

Yusuf 76:.....Her ilim sahibinin üstünde daha iyi bir bilen vardır

Ali imran 7:......ancak akıl sahipleri düşünüp anlar


Hakkıyla Allahtan korkanlar kim ? Allaha en yakın olanlar kim ? İlim sahipleri değil mi ?
Dolayısyla tahkiki iman sahipleri değil midir ? Tahkiki iman olmazsa ilim olmaz. İlim sahipleri de tahkiki iman sahipleridir.

Fatır: 28 : ...Kulları içinde ancak ilim sahipleri, Allah'tan gereğince korkar...

Kötülüklerden en iyi korunan, ilâhî yasaları da en iyi bilendir. Kur'an'a göre Rab'den en çok korkanlar peygamberler ile ilim sahipleridir. Yüce Allah'ın en çok sevdikleri de onlardır.

Kuranda onlarca ayet hala düşünmeyecek misiniz hala akletmeyeceksiniz diye sorar. Bunun anlamı nedir ? Araştırıp, düşünüp aklınızı kullanmayacak mısınız ? Yani tahkiki iman sahipleri olmayacak mısınız ?

Bu Kur'an), âyetlerini düşünsünler, tam akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz hayır ve bereketi bol bir kitaptır." (Sâd 38/ 29)

Rum 30:......Düşünen bir topluluk için âyetleri böyle ayrı ayrı açıklıyoruz.

Yasin 68: .... Hâlâ akıl etmezler mi ? Hiç düşünmüyorlar mı? Hala aklıllarını kullanmayacaklar mı. Hâlâ anlamıyorlar mı (Allah’ın kudretini anlayıp doğru yola gelmiyecekler mi)?

Fatır 27- Allah'ın gökten su indirdiğini görmüyor musun? O su aracılığı ile türlü türlü renkte meyvalar yetiştirdik. Dağlarda beyaz, kırmızı, koyu siyah değişik renklerde yollar, patikalar açtık.


BU AYETTE ALLAH KULLARINI İLME, TAHKİKİ İMANA DAVET EDİYOR. BAK GÖRMÜYOR MUSUN. BAK YAĞMUR NASIL YAĞAR ? MEYVALAR TÜRLÜ RENKTE NASIL YETİŞİR ? İNCELE ARAŞTIR. İLİM SAHİBİ OL VE ÖYLE ALLAHI TEFEKKÜR ET.

Mücâdile 11 : «İman edenleri Allah yükseltir, İLİM verilenleri ise kat kat dereceleri ile büyültür...»

Cenâb-ı Allah; Kur' ân'ın içeriği olan ayetlerin ilim olduğunu belirlemektir. İnsan da, evren de ayetler topluluğudur, onların oluş kanunlarını araştırmak ve öğrenmek ise ilimdir. Kur'ân; ilâhî yasaları açıklamış, ancak varlıkların yaratılışı ile ilgili kanunları insanların akılları ile bulmalarını istemiştir

Yasin 62 :« ...Aklınızı hiç işletmiyor musunuz ?...»

Fatır 28- Yine böyle değişik renkte insanlar, hayvanlar ve davarlar yarattık. Allah'dan asıl korkanlar, O'nun bilgin kullarıdır. Hiç kuşkusuz Allah üstün iradeli ve bağışlayıcıdır.

"Bil ki sen ölülere işittiremezsin, arkalarını dönüp giderlerken sağırlara da daveti duyuramazsın." (Neml 27/ 80)

ÖLÜLER NE İŞİTEBİLİR NE DE ARAŞTIRMA YAPABİLİR. SAĞIRLAR DA ÖYLE

Kur'ân'ı Kerîm'in ilk ayeti oku kelimesi ile başlamaktadır. Alak 96: 1-5 : «Oku! Yaratan Rabbin en büyük cömertliğin sahibidir. Kalem ile öğretendir. »

Okunacak şeyleri toplayan manasına gelen Kur'ân'ın isimlerinden biri de Kitap'tır. Evren de insan da bir kitaptır. Şu halde; aklı işleterek Kur'ân Kitabını okumakla, Evren Kitabını okumakla, İnsan Kitabını okumakla ilim elde edilir.

Ali İmran 191:« Aklı ve gönlü işletenler o kişilerdir ki;ayakta, otururken, yan yatarken hep Allah'ı anarlar; göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler: Sen bunları boşuna yaratmadın...»

Taha 114 :« ...Şöyle de: Rabbim ilmimi arttır.»

İLİM kendi kendine dua ile artmaz. Araştıracak çabalayacak ve Allah ona bu karşılğını verecek

Bakara 266 : «...Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, inceden inceye ve derinden derine düşünebilesiniz. »Okumakla da ilim öğrenilmez. Üzerinde tefekkür etmek yani düşünmek, okuduğunu anlayarak hazmetmek gerekir. Yalnız okumakla yetinenler, üzerinde gereğince düşünmeyenler, okuduklarını hazmedemeyenler maalesef o kitaptan istifade edemezler, ancak okuma hamallığını yapmış olurlar.

ALLAH Cumua 5 de şöyle buyurmaktadır : «Tevratla yükümlü olup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerce kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir.»

HALUK GÜMÜŞTABAK 20 Nisan 2010 20:03

Re: Taklidi iman mı yoksa tahkiki iman mı ?
 
Rabbim geçmiş toplumlardan örnekleri bizlere boşuna vermiyor kur'anda. Bakn Tevratı devre [size=large]( Tevratla yükümlü olup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerce kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir.)
Okadar anlam yüklü bir ayetki, üzerinde saatlerce konuşsak yine bitmez. Yazınız çok güzel ve anlamlı. Önemli tespitler içeriyor. Allah razı olsun.


SAAT: 20:01

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306