Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Muska nedir? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/19025-muska-nedir.html)

KuM TaNeSi 09 Nisan 2009 11:57

Muska
 
Sual: Karı kocanın arasını bulmak için şirinlik muskaları yapılıyor, Hanım beni sevsin diye böyle bir şirinlik muskası yapmam caiz mi?

CEVAP
İçinde küfre sebep olacak ifadeler yoksa veya haram olan bir yazı bulunmazsa caizdir Caizdir derken ehli sünnet itikadını bildirdik Kime olursa olsun yaptırılabilir demek değildir Ancak bunu hiçbir ücret almayan ehli sünnet salih bir insan yapmalı, böyle insan yoksa yaptırmamalı, cinci hoca denilen insanlara gitmek caiz değildir Muskaya tesir veren de Allahü teâlâdır Yani her muska tesirli olmaz, ilaç gibidir, Allahü teâlâ dilerse tesir eder Aslında, karı kocanın ikisi de namazını kılar, dinimizin güzel ahlakına uyarlarsa, birbirlerinin hak hukukuna riayet ederlerse böyle şeylere lüzum kalmaz O evde sevgi değil, ilahi aşk başlar Bütün sıkıntıların asıl sebebi dine uymamaktır

KuM TaNeSi 09 Nisan 2009 17:27

Dua yazıp üzerimizde taşımak caiz midir?
 
Korku ve nazar gibi şeylerden korunmak için dua etmek ve âyet ile hadis gibi şeyleri yazıp taşımak dinen caizdir Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım" O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı (Ebu Davud, Nesâî, Tirmizî)

Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır

Halil Günenç, Günümüz meselelerine Fetvalar – 2, Yasin Yayınevi, s: 258

Selam ve dua ile
Sorularla İslamiyet Editör

FECR 27 Ekim 2010 09:51

Muska Takmak Caiz midir?

1) Ukkabe bin Âmir el-Cuheni (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e bir topluluk geldi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) dokuzu ile beyatleşti ve birinden el çekti. Dediler ki:
−Ya Rasulallah! Dokuzu ile beyat ettin bunu neden terk ettin? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
−‘Şüphesiz ki onun üzerinde temime var’ dedi. Sonra onu eliyle kopardı ve onunla da beyat etti ve Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
−‘Kim temime takarsa kuşkusuz ki şirk koşmuştur’ buyurdu.”
Temime: Nazar boncuğu ve muska demektir. Temime’nin anlamları:
a) Göz değmesini engellemek için boyna takılan bir nesne.
b) Sırma yahut ipe dizilen alacalı, beyazlı, siyahlı boyuna asılan boncuktur.
c) İçerisine sure veya koruma duaları yazılan kolyedir.
d) Çocukların boyunlarına asılan muskadır.
Ahmed 17427
2) Abdullah bin Mesud (Radiyallahu Anhuma)’nın hanımı Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle demiştir:
“Yaşlı bir kadın humre hastalığını okumak için bize gelirdi. Abdullah eve gireceği vakit öksürerek ses çıkarırdı. Bir gün Abdullah eve geldi ve kadın onun sesini işitince korkusundan sedirin altına gizlendi. Abdullah geldi ve oturdu. Bana dokundu ve (belimde ki) ipi buldu. Bana:
−Bu nedir? dedi. Ben de dedim ki:
−Humreden dolayı benim için okunmuş rukyedir. Onu çekip koparıp attı ve şöyle dedi:
−Andolsun ki Abdullah’ın âilesi şirkten uzaktır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i şöyle buyururken işittim:
−‘Şüphesiz temaim ve tivele şirktir.’ Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:
−Bir gün dışarı çıktım biri bana baktı ve gözümden yaş aktı. Gözümü okuduğum vakit yaş akması kesildi. Okumayı terk ettiğim vakit ise gözümden yine yaş aktı. Abdullah (Radiyallahu Anh) dedi ki:
−O şeytandır. Ona itaat ettiğin vakit seni bırakıyor. Ona asi olduğun vakit parmağını gözüne sokuyor. Eğer sen Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı gibi yapsaydın daha hayırlı ve şifa bulmaya daha layık olurdun. Gözün ağrıdığı zaman, gözüne suyu serpersin ve şöyle dersin dedi.”
أَذْهِبِ الْبَاسَ، رَبَّ النَّاسَ، اِشْفِ، أَنْتَ الشَّافِي، لاَشِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ، شِفَاءً لاَيُغَادِرُ سَقَماً
Temaim: Temimenin çoğuludur.
Tivele: Karı koca arasında ki muhabbeti artırmak veya onları ayırmak için yapılan şey.
İbni Mace 3530, Ebu Davud 3883, Ahmed 3615
3) Ruveyfia bin Sabit (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
‘Ya Ruveyfia, her halde benden sonra hayat senin için uzun olacak. İnsanlara haber ver ki, herkim sakalına düğüm atarsa yahut boynuna göz değmemesi için boncuk vs. takarsa yahut hayvan dışkısıyla veya kemikle istinca ederse, Muhammed o kimseden uzaktır’ buyurdu.”
İstinca: Tuvalet temizliği.
Nesei 5082, Ebu Davud 36, Ahmed 4/108
4) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
“Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.”
Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156
5) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
“Efsun yapmak, muska takmak ve muhabbet için okuyup üflemek şirktir.”
Ebu Davud 3883, İbni Mace 3530, İbni Hibban 1412, Ahmed Müsned 1/381, Albânî Sahiha 331
Cevşen Takmak Caiz midir?

Cevşen diye bilinen ve insanların boynuna astığı, Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan uydurma bir şeydir. Cevşen, sözlükte “bir tür zırh, savaş elbisesi” anlamına gelmektedir.
Terim olarak ise Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e isnad edilip Cevşen-i Kebîr ve Cevşen-i Sagîr diye bilinen, birbirinden farklı uzun Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan bir duânın adıdır. Bu Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan cevşeni şöyle açıklıyorlar.
Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
“Cebrail geldi ve bana dedi ki: Ya Muhammed! Sana birkaç kelime getirdim. Bunları senden önce hiçbir Nebiye getirmedim.”
Bu hadis dedikleri şey tamamen uydurma olup asılsızdır. Güya diyorlar ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) savaşta zırhını çıkartıp, cevşeni boynuna asmıştır. Allah (Azze ve Celle)’den biraz olsun korkan böyle bir şey söyleye bilir mi?
Cevşenle muskanın arasında hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanlar her ikisinide kendilerini kötü şeylerden koruduğuna inanarak takıyorlar. Yoksa neden taksınlar ki? Kişi vücudunun her hangi bir yerine kendini koruması için her hangi bir şeyi takması şirktir.


ALINTI

Yitiksevda 27 Ekim 2010 10:03

Çevşen sektörü maddi yönde kazanç elde etmek isteyenler için güzel bir rant kapısı haline dönüşmüştür bunu gören diğer mafya nalını şerif adı altında atağa geçmiştir....

@MAVERA@ 30 Mart 2011 19:39

Muska nedir?
 
MUSKA NEDİR?


Bazı hastalıkları, kötülükleri ve nazarı uzaklaştırmak için boyna asılan veya üstte taşınan yazılı kağıt; üç köşeli şekilde katlanmış şey; üç köşeli bir nüsha manalarında kullanılır.


Ebu Beşir el-Ensari Radiyallahu anh şöyle rivayet etti:


"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ile bir yolculuğunda beraberdim. Gördüğü her devenin boynunda bulunan halka, boncuk veya bunun gibi ne bulunursa koparması için bir elçi gönderdi."(Buhari - Müslim)


Araplar göz değmesinden korunmak için hayvanlarına halka takarlardı. Bu, bozuk bir inançtır. Zira bu, gerçekten sebep olmayan bir şeye bağlanmaktır.
Daha önce söylendiği gibi her kim şer’i veya hissi olmayan bir sebebe bağlanır ve bunun sebep olduğuna inanırsa, işte o kimsenin bu yaptığı şirktir.

Çünkü böyle yapmakla Allah’ın sebep kılmadığı bir şeyi sebep olarak görmüştür. İşte bu sebeple Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bu hakların, hayvanların boynundan kopartılmasını emretmiştir.
Hayvanlara takılan bu halkanın, sadece boynuna takılması değil, ayağına takılması da aynı hükmü alır.


İbn-i Mes’ud radiyallahu anh şöyle rivayet etti:


Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle dediğini duydum:


"Ruk'a, Temaim ve Tevle şirklerdendir." (Ahmed, Ebu Davud)


Fakat kuran okumak, dua etmek ve Allah’a sığınmak caizdir.


NAS SURESİ
1- De ki: Sığınırım ben, insanların Rabbine,
2- insanların Melikine,
3- insanların İLAHINA.
4- O sinsi vesvesecinin şerrinden.
5- O ki insanların göğüslerine kötü düşünceleri fısıldar.
6- Gerek cinlerden, gerek insanlardan.

Aslında yüce Allah, herşeyin Rabbi, her şeyin hükümdarı ve herşeyin ilahıdır. Yalnız burada özellikle insanların sözkonusu edilmeleri onların sığınma ve himayeye girme konumunda kendilerini O'na yakın hissetmelerini temin etmek içindir.

Burada yüce Allah merhametinden dolayı peygamberini ve O'nun ümmetini kendisine sığınmaya, kendisinin himayesine girmeye yöneltmektedir.


Bu sıfatlarının anlamlarını da zihinlerinde canlandırarak Rabb, hükümdar ve ilahın yardımı olmadan karşı koyamayacakları gizli, sinsi kötülüklerden kendisine sığınmalarını istemektédir. Zira bu kötülükler hiç beklemedikleri anda kendilerine yetişebilmekte ve farkında olmadan onları yakalayabilmektedir.

Aişe radiyallahu anh şöyle dedi:

"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem göz değmemesi için bana okumamı emretti."(Buhari - Müslim)

Yani Kur'an okumasını emretti.


SAAT: 09:53

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321