Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Hatim sevabı başta Peygamberimiz (asm) olmak üzere diğer tüm peygamberlere ve müminlerin ruhlarına bağışlanabilir ve bu şekilde niyet edilebilir. Okunan Kur'an ve Kur'an hatmi nurani olduğu için bir lamba gibidir. Bir lamba için birisi gazyağı, diğeri fitil, bir başkası cam, kibrit vs,.. getirse lamba yandığında herkes tam bir lambaya sahib olur ve lambadan istifade eder. Herbirinin elinde bir ayna olsa "Lamba benim yanımdadır." diyebilir. Birinin istifadesi diğerinin istifadesine engel olmaz. Değişik cüzleri okuyup Kur'an-ı Kerim'i hatmeden kimseler de böyle manevi bir lamba yakmışlardır. Bunun ışıkları da sevaplarıdır. Okunan hatime katılanlar bu manevi nurdan aynı şekilde sevap alırlar ve birinin sevap kazanması diğerine engel olmaz. Ahmed Şahin Alaaddin Başar(prof.dr) Mehmet dikmen Mehmet Paksu Murat Sarıcık(prof.dr) Şadi Eren (prof.dr) |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? talibetün abla,isimler delil teşkil etmez,dayanakları ne bu verdiğiniz kişilerin.. Ahmed Şahin Alaaddin Başar(prof.dr) Mehmet dikmen Mehmet Paksu Murat Sarıcık(prof.dr) Şadi Eren (prof.dr) İslamda delil kuran ve kuranın pıratiği rasulullahtır... Hiç kimse kimsenin yerine hayır yapamaz delil kuranın ,necm süresi 39..Kişiye kendi elinin kazancının dışında bir şey yoktur.. Kişi özür sahibiyse örneğin kurbanını kesemiyorsa vekaletini başka bi müslüman verir ve kestirir.ama öldükten sonra böyle bir şey olmamış,Allah rasulu ne anası nede babası için hiç bir amel işlediğine dair bi rivayet yok... |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? öncelikle siz hayatınızda her bir meselenizi kuran ve sünnette mi arıyorsunuz bulamadığınız zaman alimlerin icmaları ile verilen hükümleri değerlendirmiyormusunuz farzedelim hiç bir alimi kaale almıyorsunuz o zaman ben de size peygamber efendimizin şu hadisini aktarıyorum "İnsanoğlu öldüğü zaman, bütün amellerinin sevabı da sona erer. Şu üç şey bundan müstesnadır: Sadaka-i câriye, istifade edilen ilim, kendisine dua eden hayırlı evlat." kaynak : Müslim, Vasiyyet 14. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Vasâya 14; Tirmizi, Ahkâm 36; Nesâî, Vasâyâ 8. bildiğiniz üzere Kuran-ı kerimde dualar oldukça mevcut "Allah rasulu ne anası nede babası için hiç bir amel işlediğine dair bir rivayet yok..." bu söylediğinize ne demeli yine yukarıdaki Efendimizin hadisi şerifleri tek başına size cevap olur. ayrıca ek olarak Hayra vesile olan, hayrı yapan gibidir. Tirmizî, İlm, 14. Ayrıca Efendimizin kabir başında dua ettiğini 3 dk araştırmayla görebilirsiniz birde imzanızda yer alan adelet kelimesi yanlış yazılmış doğrusu adalettir selametle |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Talibetün editörüm,rasulullahın kabir başında yaptığı dua kuranın şu ayetidir, Yarabbi bize ve bizden önceki ölen müslümanlara rahmet et... verdiğiniz hadistede bakın kişinn kendi eliyle yaptığı,işlerden bahseder.... Sadaka-i câriye, Kişi bu sadakayı kendi eliyle yapmış olmaz mı.. istifade edilen ilim,Kişi bunda kendisi yapmıştır. kendisine dua eden hayırlı evlat." Bu kişide müslüman ise anne ve babasıda müslümansa zaten yukardaki verdiği ayetlede Rabbimiz müslümanların kabirlere uğradığında şunu derler diyor ,YARABBİ BİZE VE BİZDEN ÖNCEKİ ÖLMÜŞ MÜSLÜMANLARA RAHMET ET. Sayın ablam bakın bunlarda hem fikiriz,sizin anlamak istemediğiniz başkası için bir başkası akarabalık bağı ne olursa olsun,AMEL YAPMASI GEÇERSİZDİR,yoksa müslümanın müslümana duası tabiki islamda olan ve kuran ilede teşfik edilmiştir.. |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Alıntı:
Bu uygulamanın hiç bir sahih dayanağı yoktur. Yukarıda adını saydığınız kişiler Vahyi olandan değil geleneksel olana dair fetvalar vermiştir. Ölen kişiler peygamberde olsa ardından gönderilecek hiç bir şey kendilerine yarar sağlamaz. Sadece Yasin suresinde geçen "Ardında bıraktığı eserleri yazılır" ifadesi,iman üzere ölen ve ardından Allahın rızasına uygun devam eden ameller bırakanların öldükten sonrada sevap kazanılacağıdır. Gerisi geleneksel din anlayışının ürünüdür... |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? ha bide kuranda bir çok dua var demişsiniz tamam var ama bu duaların işlevi hep ayrı ayrı,müslümanların kabir ehli için bi tane dua var,Onuda yukarda verdim.. Ayrıca kuranda,hırsızlık,içki,zina,faiz,fravun,nemrut,bel am,müşrik ,kafir ,pislik,haram,helal, ler ilede ve dahası ile de ilgili bir çok konu var bunları ne yapacak ölüler.... |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? yahu kardeşim ne ameli ben dua niyetiyle diyorum kuranı kerimde de oldukça dua vardır kuranın aynı zamanda dua olduğu,şifa olduğu,şefaat olduğunu bellidir kardeşim artık buna son verelim ben bu şekilde inanıyorum ve babamın kabrinde yasin okuyorum hattim ettiysem hatim bağışlıyorum ve 4 mezhep imamına inanıyorum bu kadar kimse kimseyi inandırmaya mecbur değildir dua niyetiyle ölülerime kuran-ı kerim okuyorum selametle |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Alıntı:
ablacığım,siz,şeytan ile, faiz ile,zina ile,kumar ile,nemrut ile,fravun ile ve bu tür durumlar ile olanları nasıl okuyorsunuz bunlar dua yerine geçmez ki....kuranda ki dua örnekleri yüzün üzerindedeir ya diğerleri... |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? benim niyetimi rabbim bilir niyetim dua yerine okumaktır beni ilgilendirmez firavunu nemrutu ben şu ana kadar hatim bağışlamışsam bundan sonrada bağışlayacağım selametle |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Alıntı:
|
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? yalnız size bi soru soracam niyet ile ilgili, örneğin niyetinizde mekkeye gitmek var ama siz atinaya giden uçağa binmişsiniz,sizin bu niyetiniz sizi mekkeye götürür mü.. Yani doğru bir niyetle yola çıkan,doğru bir istikamette olması lazım değil mi.... |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Geçmişlerimizin ruhuna Kur'ân'dan nelerin okunması gerektiği hususunda Peygamberimiz (a.s.m.) şu tavsiyelerde bulunur: "Yasin, Kur'ân'ın kalbidir. Onu bir kimse okur ve Allah'tan âhiret saadeti dilerse, Allah onu mağfiret buyurur. Yâsin'i ölülerinizin üzerine okuyunuz." (Müsned, 5:26) Bu hadis-i şerif, Yasin Sûresinin hem ölüm döşeğinde olan hastaya okunmasına, hem de ölmüş mü'minlerin ruhuna bağışlanmak üzere okunabileceğine işaret etmektedir. Hz. Ebû Bekir'in (r.a.) rivayet ettiği şu hadis-i şerif de meseleyi açıklığa kavuşturmaktadır: "Kim babasının veya anasının veya bunlardan birisinin kabrini Cuma günü ziyaret ederek orada Yasin Sûresini okursa, Allah kabir sahibini bağışlar." (İbni Mace Tercemesi, 4:274) İslâm âlimleri, ölünün ruhuna Kur'ân okunduğu zaman peşinden bir dua ile ruhlarına bağışlanmasını tavsiye etmişler, Sahabiler de bu şekilde yapmışlardır. İmam-ı Beyhakî'nin bir rivayetinde, Abdullah bin Ömer'in ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunabileceğini tavsiye ettiği anlatılmaktadır.(Beyhaki, 4:56) |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Zaten kabirdeki yakınlarımız devamlı surette bizden yardım beklemektedir. Bizden gelecek bir dua, bir Fatiha, bir İhlâsla nefes alabileceklerini bilmektedir. Çünkü kabir o kadar çetin şartlarla iç içedir ki, en küçük bir mânevî yardım dahi onun ruhunu serinletecektir. Bir hadiste Peygamber Efendimiz şöyle buyururlar: "Ölen kimse kabrinin içinde boğulmak üzere olup da imdat isteyen kimse gibidir. Babasından yahut kardeşinden veya dostundan kendisine ulaşacak duayı beklemektedir. Nihayet dua kendisine ulaştığında bu duanın sevabı ona dünya ve dünyada bulunan her şeyden daha kıymetli olur. Muhakkak ki, hayatta olanların ölüler için hediyeleri dua ve istiğfardır." ( Mişkatü’l- Mesabih, 1:723) Kişi kabrin başında kolayına gelen Kur'an ayetlerinden okur. Kabirde Kur'an okunması sünnettir. Çünkü Kur'an okumanın sevabı orada olanlara ulaşır. Ölü de hazır olan gibidir. Onun hakkında da Allah'ın rahmeti umulur. Kur'an okumanın peşinden kabulünü umarak ölüye dua edilir. Çünkü dua ölüye fayda verir. Kıraatin peşinden yapılan dua kabul olunmaya daha yakındır. (Vehbe Zühayli, İslam Fıkhı Ansiklopedisi, (Terc. Heyet), 3/91-92) |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Kabri ziyaret eden kimsenin Yâsin suresini okuması müstehaptır. Çünkü Hz. Enes'ten rivayet edildiğine göre, Resulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Her kim kabristana girer de Yâsin'i okur ve sevabını ölülere bağışlarsa, o gün Allah Teâlâ onların azabını hafifletir. Kendisinin de bu kabristandaki ölüler sayısınca sevabı olur. Yine Hz. peygamber (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Ölülerinize Yâsin suresini okuyun." (İbn Mace, Sünen, Cenaiz, 24; Ebu Davud, Sünen, Cenaiz, 4) Bir kısım Hanefîler, bu hadise dayanarak "Kişi amelinin sevabını bir başkasına bağışlayabilir, ameli -kıraat, namaz, oruç, sadaka veya hac- hangi çeşitten olursa olsun fark etmez" (İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Muhtasarı, Akçağ, 15/239) diye hükmetmişlerdir. Kabir ziyareti yapılırken ölünün yüzüne doğru dönülerek selam verilmeli ve dua edilmelidir. Bu esnada kabri öpmekten, yüzünü gözünü sürmekten ve etrafında dönmek (tavaf) den sakınılmalıdır. Çünkü bu gibi davranışlar bid'attır ve dinde yeri yoktur. (Gazali, İhya, 1/473; İbn Kudâme, el-Muğnî, 2/422; Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, 4/117-120; Şeyh Ali Mahfuz, el-İbdâ, 192; Seyyid Sabık, Fıkhu's-Sünne, 1/566; İbn Kayyım el-Cevziyye, Zâdu'l-Meâd, |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? SAyın talibetün kabirde azap olsa hintliler ölülerini yakıp küllerinide GANJ NEHRİNE atıyorlar,kabirleri bile yok azap olsaydı kabirde en çok bu ineğe apan hintlilere olmalı değil miydi.. Kabir ile ilgili ayetlerin hiç birinde azaptan bahsetmez uykudan bahseder ölüler için... YASİN SÜRES, 50,51...sura üflenmiştir ve kabirden çıkanlar şöyle der,BİZİ UYUDUĞUMUZ YERDEN KİM UYANDIRDI.................... VERDİĞİNİZ SÜRE,VERDİĞİNİZ RİVAYETİ KABUL ETMİYOR,hem ceza ve mukafat ve hesap yeri kabir değil mahşerden sonraki hesaptan sonra CENNET VE CEHENNEMDİR |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Alıntı:
|
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? "Kim babasının veya anasının veya bunlardan birisinin kabrini Cuma günü ziyaret ederek orada Yasin Sûresini okursa, Allah kabir sahibini bağışlar." (İbni Mace Tercemesi, 4:274) İslâm âlimleri, ölünün ruhuna Kur'ân okunduğu zaman peşinden bir dua ile ruhlarına bağışlanmasını tavsiye etmişler, Sahabiler de bu şekilde yapmışlardır. İmam-ı Beyhakî'nin bir rivayetinde, Abdullah bin Ömer'in ölülerin ruhuna Bakara Sûresinden okunabileceğini tavsiye ettiği anlatılmaktadır.(Beyhaki, 4:56) |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? AYRICA KABİR AZABI YOK DEMİŞTİNİZ İŞTE HADİSİ ŞERİFLERDEN SİZE CEVAP AKTARIYORUM Her insan ister ölerek toprağa gömülsün, ister boğularak denizin dibinde kalsın veya yırtıcı bir hayvan karnında bulunsun veya yanarak külü havaya karışsın, mutlaka kabir hayatı geçirecektir. İnsan öldükten sonra kabre konulunca, Münker ve Nekir adında iki melek, kendisine gelerek; "Rabbin kimdir? Peygamberin kimdir? Dinin nedir?" diye sorarlar. İman ve güzel amel sahipleri bu gibi sorulara doğru cevap verirler. Bu gibi ölülere cennet kapıları açılır ve Cennet kendilerine gösterilir. Kâfir veya münafık olanlar ise bu sorulara doğru cevap veremezler. Onlara da Cehennem kapıları açılır, oradaki azap kendilerine gösterilir. Müminler nimet içerisinde, sıkıntısız ve huzurlu yaşarken, kâfir ve münâfıklar ise kabirde azap göreceklerdir (bk. ez-Zebîdî, Tecrîdi Sarih, terc. Kamil Miras, Ankara 1985, IV 496 vd.). Kabirde azap ve nimetin varlığını gösteren birtakım ayet ve hadisler vardır. Bir ayet-i kerimede; "Firavun ve adamları sabah-akşam ateşe atılırlar. Kıyametin kopacağı gün de denilir ki; Firavun hanedanını ateşin en şiddetlisine sokun."(Mümin, 40/46)buyurulur. Buna göre kıyamet kopmadan önce de yani kabirde de azap vardır. Peygamber Efendimiz (asv); "Allah, iman edenlere bu dünya hayatında ve ahirette, o sabit sözlerinde daima sebat ihsan eder." (İbrahim, 14/27)ayetinin kabir nimeti hakkında indiğini açıklamıştır. (Buhârî, Tefsîr, sure: 14). Kabir azabı ile ilgili hadis kitaplarında pek çok hadis-i şerif zikredilmektedir. Bunlardan bir kaçı şöyledir: Hz. Peygamber (s.a.s) bir mezarlıktan geçerken, iki mezardaki ölünün bazı küçük şeylerden dolayı azap çekmekte olduklarını gördü. Bu iki mezardaki ölülerden biri hayatında koğuculuk yapıyor, diğeri ise idrardan sakınmıyordu. Bunun üzerine Resulullah (s.a.s) yaş bir dal almış, ortadan ikiye bölmüş ve her bir parçayı iki kabre de birer birer dikmiştir. Bunu gören ashap, niye böyle yaptığını sorduklarında: "Bu iki dal kurumadığı sürece, o ikisinin çekmekte olduğu azabın hafifletilmesi umulur." (Buhârî Cenâiz, 82; Müslim, İmân, 34; Ebû Dâvud, Tahâret, 26) buyurmuşlardır.Hz. Peygamber (asv) diğer bir hadislerinde şöyle buyururlar: "Kabir ya Cennet bahçelerinden bir bahçedir veya Cehennem çukurlarından bir çukurdur." (Tirmizî, kıyamet, 26).Başka bir hadiste de şöyle buyurur: "Ölü mezara konulunca, birine Münker, diğerine Nekir adı verilen siyah mavi iki melek gelir; ölüye derler ki: "Şu Muhammed (s.a.s) denilen zat hakkında ne dersin?" O da şöyle cevap verir. "O, Allah'ın kulu ve Resuludur. Ben şahitlik ederim ki Allah'tan başka ilâh yoktur, Muhammed de O'nun kulu ve elçisidir." Bunun üzerine melekler; "Biz senin böyle diyeceğini zaten bilmekte idik", derler. Sonra onun mezarını yetmiş arşın genişletirler. Daha sonra bu ölünün mezarı ışıklandırılır ve aydınlatılır. Daha sonra melekler ölüye: "Yat ve uyu " derler. O da; "Aileme gidin de durumu haber verin" der. Melekler ona; "Zifafa giren ve sadece en çok sevdiği kişi tarafından uyandırılan şahıs gibi, mahşer gününe kadar sen uyumana devam et." derler."Kur'an'da şehitlerin kabir hayatıyla ilgili olarak şöyle buyurulur: "Allah yolunda öldürülenleri, sakın ölüler sanmayın. Bilâkis onlar diridirler. Rableri katından rızıklandırılmaktadırlar." (Âli İmrân, 3/169), "Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyin. Bilâkis onlar dirildirler. Fakat siz farkında değilsiniz." (Bakara, 2/154).Kabir azabının yalnız ruha mı, yoksa bedene mi olacağı konusuna gelince: Ölüm yokluk değildir. Daha güzel bir alemin kapısıdır. Nasıl ki, toprak altına giren bir çekirdek, görünüşte ölüyor, çürüyor ve yok oluyor. Fakat gerçekte daha güzel bir hayata geçiş yapıyor. Çekirdek hayatından ağaçlık hayatına geçiyor. Aynen bunun gibi, ölen bir insan da görünüşte toprağa giriyor, çürüyor ama geçekte berzah ve kabir aleminde daha mükemmel bir hayata kavuşuyor. Beden ile ruh, ampul ile elektrik gibidir. Ampul kırılınca elektrik yok olmuyor ve var olmaya devam ediyor. Biz onu görmesek de inanıyoruz ki, elektrik hala mevcuttur. Aynen bunun gibi, insan ölmekle ruh vücuttan çıkıyor. Fakat var olmaya devam ediyor. Cenab-ı Allah ruh’a münasip daha güzel bir elbise giydirerek, kabir aleminde yaşamını devam ettiriyor. Ruh, mükafatı veya cezayı bu yeni giydiği elbise ile görecektir. Bu sebeple Peygamberimiz (asv), “Kabir ya Cennet bahçelerinden bir bahçe, yada Cehennem çukurlarından bir çukurdur.”buyurarak, kabir hayatının varlığını ve nasıl olacağını bize haber veriyor. İmanlı bir insan iyileşmeyen bir hastalıktan ölürse şehittir. Böyle şehitlere manevi şehit diyoruz. Şehitler ise kabir hayatında serbest dolaşırlar. Kendilerinin öldüğünü bilmezler. Sanki yaşadıklarını zannederler. Sadece daha mükemmel bir hayat yaşadıklarını bilirler. Peygamberimiz (asv), “Şehit ölüm acısını hissetmez.” buyurur.Kur’an-ı Kerim de şehitlerin ölmediği bildirilir. Yani kendilerinin öldüğünün farkında değillerdir. Mesela iki adam düşünün. Rüyada çok güzel bir bahçede beraber bulunuyorlar. Biri rüya olduğunu bilir; diğeri ise rüya olduğunun farkında değil. Hangisi daha mükemmel lezzet alır? Elbetteki rüya olduğunu bilmeyen. Rüya olduğunu bilen, "şimdi uyanırsam şu lezzet kaçacak" diye düşünür. Diğeri ise tam ve gerçek lezzet alır. İşte normal ölüler, öldüklerinin farkında olduğu için lezzetleri eksiktir. Halbuki şehitler öldüklerini bilmediğinden aldıkları lezzet tamdır. İmanlı ölen ve kabir azabı görmeyen insanların ruhları serbest dolaşır. Bu sebeple pek çok yere gidip gelebilirler. Bir anda çok yerde bulunabilirler. Aramızda dolaşmaları mümkündür. Hatta şehitlerin efendisi Hz. Hamza (ra) pek çok insana yardım bile etmiştir ve halada yardım ettiği insanlar vardır. Ruhlar aleminden anne karnına gelen insanlar, oradan dünyaya doğarlar. Burada buluşup görüşürler. Aynen bunun gibi bu dünyadaki insanlar da, ölüm ile öbür tarafa doğarlar ve orada dolaşırlar. Nasıl ki buradan öbür tarafa gideni uğurluyoruz. Kabir tarafından da buradan gidenleri karşılayanlar var. İnşallah bizleri de başta Peygamberimiz (asv) olmak üzere, bütün sevdiklerimiz orada karşılarlar. Yeter ki bizler Allah’a gerçek kul olalım. Yeni doğan çocuğu burada karşıladığımız gibi, buradan öbür tarafa giden bizleri de inşallah dostlarımız karşılayacaktır. Bunun şartı Allah’a iman, O’na ve Peygamberine (asv) uymak ve iman ile ölmektir. HAKİKATLER KARŞISINDA BİRAZ SÜKUT ETMENİZİ ÖNERİRİM ZİRA SÖZLERİNİZ KÜFRE GİREBİLİR |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Alıntı:
“Onlara: "Allah'ın indirdiğine ve elçiye gelin" denildiğinde, o münafıkların senden kaçabildiklerince kaçtıklarını görürsün.” Nisa/61 “Onlara, “İnsanların inandıkları gibi siz de inanın” denildiğinde ise, “Biz de akılsızlar gibi iman mı edelim?” derler. İyi bilin ki, asıl akılsızlar kendileridir, fakat bilmezler.” Bakara/13 Ben herzaman söylemişimdir...insan önce adam olacak ...sonra müslüman olacak.....sonra prof olacak.......Çünkü adam olamamış insanlar müslüman olduktan sonrada ümmetin başına bela olurlar... Dünya kadar kitap okuyup bu kitaplardan nasiplenememiş insanlara bakın Kuran ne diyor...... “Tevrat’la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşımış EŞEĞİN durumu gibidir.....Cuma/5 İnsanlara yaptığınız amelin kuran da sünnette sahabilerden delil yok denildiği halde insanlar halen biz atalarımızı bu yol üzere bulduk ve buldan şaşamyız derler.... Onlara; "Allah'ın indirdiklerine uyun" denildiğinde, derler ki; "Hayır, biz atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız." Şayet şeytan, onları çılgınca yanan ateşin azabına çağırmışsa da mı (buna uyacaklar)? (Lokman Suresi, 21) Hayır; dediler ki: "Gerçekten atalarımızı bir ümmet üzerinde bulduk ve doğrusu biz onların izleri (eserleri) üstünde doğru olana (hidayete) yönelmiş (kimse)leriz." (Zuhruf Suresi, 22) İslam dininde insanlar hüccetmiş gibi insanların abuk subuk fetvalarından delil getirilmez...... Bakın bu mantığa Allahın verdiği tokat gibi cevaba bakalm..... “Onlara: "Allah'ın indirdiğine ve elçiye gelin" denildiğinde, "Atalarımızı üzerinde bulduğumuz şey bize yeter" derler. (Peki,) Ya ataları bir şey bilmiyor ve hidayete ermiyor idilerse?”Maide/104 Prof olmak eğer allahın katında değer teşkil etmiş olsaydı SAMİRİ profların şeyhi sayılırdı......Fakat samiriler her çağda varlıklarını gösterirler..... |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? KAMER34 dün yazdıklarından sonra bir şey yazmayacaktım ama bi müslüman olarak bidaha kıa bi açıklık getireyim dedim... Sayın talibetün,bakın siz önce karşınızdakinin ne dediğini bi anlayın sonra savunmaya geçin... Kısaca ben ve kuran ve kuranın pıratiği olan peygamber ilişkimi kısaca anlatayım.. Syın ablam,ben fikrimi ve pıratiğimi kurandan alır daha sonra gelen bütün ,söz[hadis] ,tarihi malumatıda kuranın anlatımına göre değrlendiririm ,yani kuran metedolojim budur....Kuranın verdiği bilgiye uymayan ve hangi hadis kitabında olursa olsun isterseniz yüzbinlerce sahabiye mal edilen bi bilgiyi asla ve asla kabul etmem... Düşünün Alah rasulunun VEDA HUTBESİ,nin bile yüzbinlerce sahabi tarafından dinlenildiği söylenmesine rağmen,üç ayrı versiyonu vardır.. .1.size şu emanetleri bırakıyorum onlara uyarsanız doğru yolda olursunuz bu emanetler,KURAN VE SÜNNET...[EHLİ SÜNNET KAYNAKLARI] 2.Size şu emaneti bırakıyorum onlara uyarsanız doğru yolda olursunuz bunlar,KURAN VE EHLİ BEYTİMDİR.[ŞİA KAYNAKLARI] 3.Size şu emanetleri bırakıyorum onlara uyarsanız kurtulursunuz bu emanet KURANDIR... Şimdi sayın talibetün sizce,ehli sünnetin,şialarca şianın,bazı kesimlerinde sadece KURAN diyenler var ve hepsinin dayanağıda HADİSLERDİR...ve bu veda hutbesi bi kaç kişi tarafından değil yüzbinlerin şahid olduğu söylenir,böyle yüzbinlerin şahid olduğu tarihi bi olayda böyle farklı 3 versiyon varsa,diğer hadis olarak verilenlerde artık siz düşünün... Tekrar diyorum ben kuranın verdiği fikirle fikrimi oluşturur daha sonraki bilgileride kurana uyuyorsa alır öylede uygularım,ve savunmamıda peygamberin pıratiği olan kuran ile yaparım Siz ve sizin gibi düşünen gelenekçiler,ilk başta bi FİKİR OLUŞTURURSUNUZ,sonrada kurandan değil,rivayetlerle fikrinizi savunursunuz... Gelelim beni anlamak yerine önyargılı anlamadan savunmanıza, Bakın sayın talibetün ben KABİR HAYATI YOKTUR DEMEDİM,KABİR AZABI YOK DEDİM, Kuranda kabir hayatının olduğunu bununda sadece UYKUDAN İBARET OLDUĞUNU YİNE KURAN DİYOR KABİR İLE İLGİLİ AYETLERE BAKIN[Yasin süresi,50,51,52ye bakın].. Ayrıca azabın ve mükafatın ve hesab ile ilgili ayetlere bakıncada,sorgulamanın mahşerde,ceza ve mukafatında cennet ve cehennemde ile olacağını rabbimizin beyanı kuran diyor... Ben kuranın ve kuranın pıratiği olan rasulullahın fikrini,siz ise rivayetlerin,ve gelenekçilerin fikrini savunuyorsunuz... Ayrıca müminun 46.ayette kabir ile ilgili değildir,fravun ve onunla birlikte olanlara has bi uygulama ile ilgilidir ayetin siyak ve sibakınada mı bakmadınız... not.Ayrıca ben sizden uygulamanızı bırakmanızı değil,inandığım doğruları yazıyorum,siz uygulamanıza devam edin sayın talibetün.. |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? ''Kuran okuyup sevabını bağışlamanın ölüye faydası olurmu'' sorusuna 4 mezhebin fukahası ''olur''cevabını vermiştir. yalnızMaliki ve şafi'i mezhebinin mütekaddim(önceki)uleması bunun mekruh olduğunu okunan kuranın sevabının ölüye ulaşmayacağını söylemiş bu iki mezhebin müteahhir(sonra) gelen fukahası bu konuda onlara muhalafat ederek diğer iki mezhep fukahasıyla aynı görüşü benimsemiş ve okunan kuranın ölüye fayda vereceğini kabul etmişlerdir. Bu, mezhep fukahasının öncekileri taklid dışında bir şey yapmadığı şeklindeki yaygın kanaatin doğru olmadığını gösteren ilgi çekici örneklerden birisidir. Her mezhebin içinde "muhakkık" denen tahkik ehli ulema vardır ve onlar mezheplerinin sahih, muteber ve fetvaya esas alınması gereken görüşünü tesbit ederler. Bu örnekte de Şâfi'î ve Mâlikî mezhebinin muhakkık ulemasının büyük bir dirayet örneği göstererek mezheplerinin müketakkim ulemasına muhalefetten geri durmadıklarını görüyoruz. Hanefî mezhebi imamlarından Muhammed b. el-Hasen'in, kabir başında ölüye Kur'an okumanın caiz olduğu görüşünü benimsediğini görüyoruz.(1) Bununla birlikte İmam eş-Şâfi'î'nin bu konuda olumsuz bir kanaatte olduğu bilinmektedir. Onun benimsediği görüşe göre okunan Kur'an'ın sevabı ölüye oluşmaz. Ancak yukarıda da belirttiğim gibi mezhebin muhakkık fukahası aksi görüşü benimsemiştir. İbnu'l-Kayyım, Kitâbu'r-Rûh isimli eserinde(2) bu meseleyi enine boyuna tartışmıştır. Dileyen bu eseri mütalaa ederek konu hakkında bir fikir edinebilir. Ayrıca Fıkıh kitaplarının kitâbu'l-Cenâiz bölümlerinde de farklı mezheplere mensup fukahanın yaklaşımlarına muttali olmak mümkündür. Derli-toplu bilgi edinmek isteyenler için ise Vehbe ez-Zuhaylî'nin el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh isimli eseri ile (3) el-Mevsû'atu'l-Fıkhiyye'ye (4) bakabilirler. 1) el-Fetâva'l-Hindiyye, I, 166. 2) İbnu'l-Kayyım, Kitâbu'r-Rûh, 223 vd. 3) Vehbe ez-Zuhaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh, II, 550 vd. 4) el-Mevsû'atu'l-Fıkhiyye, XVI, 42 vd |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? tamam kardeşim siz kendi yolunuza ben kendi yoluma ben de inşallah ilk başta kuran-ı kerimden daha sonra hadislerden daha sonra 4 mezhep imamından ve daha sonra 100 yılda bir gelen müceddidlerden faydalanırım Rabbimin izniyle sizi de bu hususta inandıracak değilim zaten hadislere bile itimad etmiyorsunuz Rabbim ıslah etsin hepimizi selametle |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Diyelimki okuduğumuz kuranlar ölmüşlerimize gitmedi.Okuyanlar ne kaybetti? HİÇ!!! en azından okuma sevabları var.ve dahi diyelimki bizimki doğru siz ne kaybettiniz?!!! |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Ben babacığıma hergün yasin tebareke amme okurum.Evimde bereket olsun diye vakıayı da okurum.Ölülerimede bağışlarım.Elhamdülillah. |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Alıntı:
dinimiz ne kadar da güzel değilmi dardeşim |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Elhamdülillah |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Alıntı:
Şöyle düşünün diyelim ki Allah böyle bir usul koymadı dinde ve sizde uyguladınız DİNİNİZİ BOZMUŞ OLMAZ MISINIZ... Veya şöyle düşünelim,akşam namazının farzını 3 kılıyorsunuz,bunu 4 kılsanız ne olur... her ikisindede dinde kuralı siz mi ,yoksa Allah mı koydu.... |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Alıntı:
Aman Allah’ım bu nasıl bir mantık böyle muallime hanım....Bizler din adına konuştuğumuz vakit kendi aklımıza göre şuna helal buna haram yada bu caiz bu mekruh yada ne olacak mantıklarını öne süremeyiz... İmam azamın karşısında bu sözü söylemiş olsak acaba bize karşı tavrı ne olurdu....? “Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayısıyla şuna helal, buna haram demeyin. Çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Şüphesiz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa ermezler” Nahl/116 O zaman bizler hıristiyanların noelinide kutlayalım ne kaybederiz diyebilirmiyiz....? Yahudi ve hıristyanları kurandan okumak lazım.. Dinlerine nasıl eklemeler ve çıkartamalar yaptıklarından dolayı düştükleri durumu çok güzel tasvir etmeketdir.... Daha evvel bu konuyu delilleri ile birlikte asmıştım...Tekrar dört mezhebe göre görüşleri inşallah hafta içi asacağım....İnsan toplumdaki insanlarla din konusunu mülaza ettikçe neden yüzyıllardır tağutlar tarfından yönetildiğimizi daha iyi idrak etmektedir..... Rabbim hidayet nasip etsin...etsinki belki can vermeden bidatlerden hurafelerden arınmış bir toplum islam ile yönetilen bir rejim görmüş oluruz... Bu mantığın üzerine ancak bu fıkra gider.... ÖLÜYE 3 GULHÜ 1 ELHAM OKUYALIM BAKALIM- Mezarlığın önünden geçiyoruz olum teybi kapat. - Niye? - Ölüye hiç mi saygın yok lan. Onlar işitir. - Sen mi ölülere işittireceksin? - Onlar bizim burdan geçtiğimizi sezer. - Yalanın batsın emi. - Tamam susta üç gulhü bi elham oku bari. - O niye - Yav ne lüzumsuz adamsın, o niye bu niye elinin körü işte. Oku dediysek oku. - Abi tamam da bunun ölüye ne faydası olacak, merak ettim. - Şifa niyetine ruhlarına hediye edeceksin. - Hediye alıyorlar mı? - Allah belanı yav sus oku. - Tamam okuyorum. De ki "Allah tektir" - O ne lan, çift diyen mi oldu? - İyi de sen demedin mi gulhü oku diye, ben de okuyorum işte. - Şunun arapçasını adam gibi oku, allamei cihansın bi gulhüyü ezberleyemedin mi? - Anlaşalım o halde, sen arapçasını oku, ben türkçe mealini vereyim. Daha iyi anlasın ölüler. - Bıdı bıdı yaptın mezarlığı da geçtik bak. - Bak şimdi ben sana türkçelerinin ne olduğunu söyleyim gerisine sen karar ver. - Söyle bakalım. - De ki: Allah ahaddir, sameddir, doğmamış ve doğrulmamıştır, hiçbirşey O'nun dengi değildir. Şimdi bunu ölülere söyleyince ölüler fazladan iki rekat namaz mı kılacak.? Hele bir de fatiha oku diyorsun. Ölmüş adam nasıl hamdetsin, Kulluğunu yapmış pılısını pırtısını toplamış gitmiş. Bizi doğru yola ilet diyorsun. Yahu ölü yaşıyor mu doğru yola gelecek. Eğrisiyle doğrusuyla çekip gitmiş. Kalk gününü bekliyor. Ölülere hidayet eder mi ALLAH. Hidayet bu dünya için geçerli. Bu dünyada hidayete ermişse mesele yok zaten. Sırf millet yapıyor diye yapıyorsun. Ölüye güttüğün saygının onda birini dirilere gütmezsin. Ölülere gelince saygıda kusur etmessin. Ne biçim adamsın sen. Ölülere okuyacan o sureler dirilere gönderildi. Sen diri değil misin. Sana okuyum mu üç gulhü bi elham şimdi. Belki faydası dokunur. Bu sureler ölülere değil dirilere rahmettir. Sen bu rahmetten faydalanmak istemiyorsan, aha burda yatanlardan ne farkın var. Yarın senin evin önünden geçerken ben de sana okuyam o zaman. Olmaz mı? - Tamam tamam sus da teybi aç. :):) Not: Hele bir de Yasin okumaları var ki, tam evlere şenlik. Diri olanları uyarmak için (36/70) gönderilen bu sureyi, ölülere okumak riyakarlığın daniskasıdır. Görevden kaçmaktır. Dirilerin misyonunu ölülere yüklemektir. Gerçekten bu toplum KUR'AN'ı unuttular. Ona arkalarını döndüler. Vahye kulak verenlere selam olsun. FECR adlı üyemizden alıntı |
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? ''Kuran okuyup sevabını bağışlamanın ölüye faydası olurmu'' sorusuna 4 mezhebin fukahası ''olur''cevabını vermiştir. yalnızMaliki ve şafi'i mezhebinin mütekaddim(önceki)uleması bunun mekruh olduğunu okunan kuranın sevabının ölüye ulaşmayacağını söylemiş bu iki mezhebin müteahhir(sonra) gelen fukahası bu konuda onlara muhalafat ederek diğer iki mezhep fukahasıyla aynı görüşü benimsemiş ve okunan kuranın ölüye fayda vereceğini kabul etmişlerdir. Bununla birlikte İmam eş-Şâfi'î'nin bu konuda olumsuz bir kanaatte olduğu bilinmektedir. Onun benimsediği görüşe göre okunan Kur'an'ın sevabı ölüye oluşmaz. Ancak yukarıda da belirttiğim gibi mezhebin muhakkık fukahası aksi görüşü benimsemiştir. İbnu'l-Kayyım, Kitâbu'r-Rûh isimli eserinde(2) bu meseleyi enine boyuna tartışmıştır. Dileyen bu eseri mütalaa ederek konu hakkında bir fikir edinebilir. Ayrıca Fıkıh kitaplarının kitâbu'l-Cenâiz bölümlerinde de farklı mezheplere mensup fukahanın yaklaşımlarına muttali olmak mümkündür. Derli-toplu bilgi edinmek isteyenler için ise Vehbe ez-Zuhaylî'nin el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh isimli eseri ile (3) el-Mevsû'atu'l-Fıkhiyye'ye (4) bakabilirler. 1) el-Fetâva'l-Hindiyye, I, 166. 2) İbnu'l-Kayyım, Kitâbu'r-Rûh, 223 vd. 3) Vehbe ez-Zuhaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh, II, 550 vd. 4) el-Mevsû'atu'l-Fıkhiyye, XVI, 42 vd[/QUOTE] |
SAAT: 08:46 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.