![]() |
mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? mezarlığa çiçek götürmek ne anlama gelir ? caizmidr? bilgilendiren olursa sevinirim |
Cvp: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Mezarlığa çiçek götürmektanse, çiçeğin parasını fakirlere vermeyi tercih ederim. Caiz olup olmadığını bilmiyorum. ailemden biri ölürse onun mezarına çiçek götürmem, bu durum olayı gözlere indirgemek, somutlaştırmak olur kanatindeyim. yani ona dua etmek yada onun adına sadaka vermek yerine daha somut ve gözlemlenebilir olan mezara çiçek brakmanın onun ahireti için daha yararlı olacağı düşüncesinin bir görünümüdür. |
Cvp: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? cevaplar için teşekkürler |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Bence mezarlığa kısa bir müddet sonra solacak ve çürüyecek çiçek götürmektense, o çiçek fidelerini temin edip hangi mezarı ziyaret ediyorsak o mezarın üstüne dikmemiz çok daha güzel ve örnek bir davranış olur. Ayrıca, umulur ki, bu canlı nebatın zikredişelri mevta için de bir fayda sağlar. :))))) |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Alıntı:
Size sadece bir hadis-i şerifi hatırlatıyorum. Bir kimse ebeveyninin veya buınlardan birsinin Cuma Günü kasbrini xziyaret ederek Yasini Şerif okursa; küçük günâhları afvedilir. (Menavi) Kuran okumak nasıl oluyor da İslâmda olmuyor ? Bu tuhaf görüşü kim neye dayanarak icad etmiştir ? |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Öldükten sonra dahi bidatler yakamızı bırakmıyor bu dünyada rahat bırakmadınız bidatler ile bari öldükten sonra rahat bırakın ölüleri! Hadis olarak nakledilen rivayet Allah resulüne ait olamaz bu hususta istediğiniz kadar red ve kabul gözüken rivayet bulmak heçte zor değildir... |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Ebu Hureyre (ra)'den rivayet edildiğine göre, Rasûlüllah (sav) şöyle buyurdu: "İnsanoğlu öldüğü zaman, bütün amellerinin sevabı da sona erer. Şu üç şey bundan müstesnadır: Sadaka-i câriye, istifade edilen ilim, kendisine dua eden hayırlı evlat."[1]Ölüm, bu dünyada yaşanan geçici hayatın sona ermesi, varlığı kesin olan ebedî hayata geçişin başlangıcıdır. Ölümle hayat durduğu gibi, yapılan hayırlar da, günahlar da sona erer. Ancak ilâhi hikmetin bir sonucu olarak bazı işlerin sevabı, bazı işlerin günahı ölümden sonra da devam eder. Hadisde sevabı ölümden sonra da devam eden üç amelden bahsedilmektedir. Bunlardan biri sadaka-i câriye, yani hayrı devam eden iyiliktir. Herkesin faydalandığı ve varlığı devam ettiği müddetçe sevabı da devam eden hayırlardır. Câmi ve mescidler, mektep ve medreseler, yollar ve köprüler, çeşmeler ve sebiller, hanlar ve hamamlar, her çeşit hayır vakıfları bunun örneğidir. Bunları yapanların, yapımına katkı sağlayanların amel defteri kapanmaz ve sevabı sürekli olur. Sevabı devamlı olan ikinci sâlih amel, kendisinden insanların sürekli faydalandığı ilimdir. İnsanın öğrendiği ilmi, elde ettiği bilgiyi başkalarına öğretmesi en büyük hayırlardan biridir. Bunun çeşitli yolları ve şekilleri vardır. Talebe yetiştirmek, kendi ilmini ve bilgisini onlara öğretmek en önemlisidir. Bunun yanında kitap yazmak ve yayınlamak, günümüzün modern imkânlarından faydalanarak disketlere aktarmak, kasete ve filme almak, onların muhafaza edildiği ilmi araştırma merkezleri kurmak, konferanslar ve seminerler vermek, kısaca ilmini ve bilgisini kendisinden sonraki nesillere bir şekilde aktarmak, kişinin amel defterinin kapanmamasına ve sevabının devamlı olmasına vesile teşkil eder. Tabiî ki bu ilim ve bilgilerin faydalı ve hayırlı olması önemli bir şarttır. Çünkü zararlı bilgiler zararlı insanlardan daha kalıcıdır. Zira insan ölür gider, fakat zararlı fikirler devam eder. Bunun da sahibi için sürekli bir vebal olacağı açıktır. Kişinin ölümünden sonra sevabını devamlı kılacak olan üçüncü amel, arkasında kendisine dua edecek sâlih evlat bırakmaktır. Sâlih evlatla kastedilen Müslüman evlattır. Anne babaya düşen en önemli görev, çocuklarını iyi bir Müslüman olarak yetiştirmektir. Böyle bir evlat, ölümlerinden sonra anne babasına kendisi dua ettiği gibi, başkalarının da dua etmesine vesile olan işler yapar. HADİSTEN ÖĞRENDİKLERİMİZ: 1. Ölüm dünya hayatının sonu, ebedî olan ahiret hayatının da başlangıcıdır. Ölüm, kişinin dünyadaki amellerini ve sevabını da sona erdirir. 2. Bazı ameller vardır ki, sevabı kesildikten sonra da devam eder. Bunlar sadaka-i câriye, faydalanılan ilim ve anne babasına dua eden Müslüman evlattır. 3. İlmi ve bilgiyi sadece öğrenmek değil, fakat aynı zamanda başkalarına öğretmek ve kendisinden sonraki nesillere en iyi yollarla aktarmak gerekir. [2] Dipnotlar: [1] Müslim, Vasiyyet 14. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Vasâya 14; Tirmizi, Ahkâm 36; Nesâî, Vasâyâ 8. [2] İmam Nevevi, Riyâzüs’s-Sâlihîn, Peygamberimizden Hayat Ölçüleri, Tercüme ve Şerh: Prof.Dr. M. Yaşar KANDEMİR, Prof.Dr. İsmail Lütfi ÇAKAN, Doç.Dr. Raşit KÜÇÜK, Erkam Yayınları, İstanbul 1997 (Gözden geçirilmiş yeni baskı), c.6., s.170-172.; Daha geniş bilgi için bk. a.g.e., c.5., s.8-9. alıntı |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Metnini yazdığım hadisin, hadis olmadığını isbatlamak size düşüyor ! Yasin Sûresi 70. ayet-i celilesinin mealini vermişsiniz, hadis-i şerifte de zaten "Yasin Sûresini ebeveynleri için okuyanın (dirinin) küçük günâhları afvedilir" diye buyrulmuş...Ölünün günâhları afvolunup ve uyarılması değil !.. |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? hadis olarak sunduğunuz delilde cuma günü kabri ziyaret ederek demişsiniz ama..kabir ziyareti cuma günü olacak diye bişey yoktur..kabir ziyareti sadece ölümü hatırlamak için yapılmalı..mezarın başına oturup Kur'an okumaktansa sadaka dağıtması gereklidir geride kalanların..soru çiçek götürmekle ilgiliydi aslında ama genelleşti..çiçek götürünce kabirdeki kişi alıp koklicakmı sanki :) böyle lüzumsuz şeylerlke vakit harcamamalıyız..ölüm son değil bilakis gerçek doğuştur ölümsüzlüğe gidiştir..onların kabre bırakılacak çiçeklere ihtiyacı yoktur |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Alıntı:
|
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Alıntı:
|
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Arkadaşlar bırakalım gaybi mevzuları biz şahadet alemine dönelim tartışmaya gerek olmayan bir mevzu... |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Alıntı:
Arkadaşım, bu ayete verilen meallerin bir çoğu birbirini tutmuyor! Kimisi "Kim bizi uykudan uyandırdı ?" diye anlam verirken; kimileri de "Bizi yattığımı yerden kim kaldırdı ?", Bizi mezarımızından kim diriltti ?" şeklinde anlamlar vermşilerdir. Bu cevap, kafirlerin bir cevabıdır ve onlar Cehenneme gitmek üzere mezarlarından kaldırıldıklarında böyle cevap vereceklerdir. Burada meal olarak, en doğru ve sahih manâ "Bizi kabrimizden kim kaldırdı ? " şeklinde olanıdır. Bu ayetin tefsirinde İbn-i Abbas Hazretlerinden rivayet olunduğuna nazaran iki sayha arasında kâfirlerden azap kalkar veyahut kabir azabı kalkmaz, lâkin Cehennem azabını görünce kabir azabı ondan çok kolay olduğundan dolayı bu sözü söylerler. Görüldüğü gibi mutlak manâda bir uykudan uyanma söz konusu değildir. Kaldı ki, kabir azabının varlığına dair Mümin Sûresi 46. ayette şöyle buyrulmaktadır: "Onlar (kabirlerinde kıyamet gününe kadar) sabah-akşam ateşe sunulurlar. Kıyamet koptuğu gün de: "Onlar (kabirlerinde kıyamet gününe kadar) sabah-akşam ateşe sunulurlar. Kıyamet koptuğu gün de: "Firavun hanedânını azabın en çetinine sokun!" denilir. " Yine Ta-Ha Sûresi 124. ayet-i celilede :"Kim benim zikrimden yüz çevirirse, onun hakkı da dar bir geçimdir ve biz onu kıyamet gününde kör olarak haşrederiz. " buyrulan "...dar bir geçim" ibaresi hakkında Rasulullah (s.a.v.9 Efendimiz; "Bu dar bir geçim'den kasıt --Kabir Azabıdır- " buyurmuşlardır. (Bakınız : Ebu Zura kanalıyla : Bezzar : { … Ebu Said el-Hudri r.a dan.Dedi ki : Rasulullah s.a.v : Allah’u Teala’nın "Onun için dar bir geçim vardır…." ayet’i hakkında ; "Bu kabir azabıdır" buyurmuşlardır. } Ebu Zura kanalıyla : İbni Ebu Hatim : İbn'i Kesir : C: 10, S. 5280 ) Hurmetler ediyorum kardeşime... |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? BİZ insanların kalplerimizde hastalık olduğunu yine yüce Allah bize bilidrimektedir.Bizler muhkem olan açık olan meselelerde hükmün tamamını tağutlara vermişiz bunun için kılımız kımıldamaz fakat nerde gaybi müteşabbih bir mevzu varsa hemen oraya kafa yorarız. Yeryüzünde fitne kalkıp din Allahın oluncaya kadar onlarla savaşın kavli gereği durduğu yerde bizler hep hakkında bilgimiz olmayan konularda nefes harcamaya devam ederiz. Yasin suresinde bu kitap dirilere hitapdır açık olduğu halde bu kitabı ölüler için bir şifa kaynağı olarak satanlar şüphesiz bu kitaptan zerre kadar nasiplenememişlerdir. "İşte bu (Kur'an) uyarılıp-korkutulsunlar, gerçekten O'nun yalnızca bir tek ilah olduğunu bilsinler ve temiz akıl sahipleri iyice öğüt alıp düşünsünler diye bir bildirip-duyurma (ültimatondur) dır.ibrahim/52 İşte Kur'an budur Ölüleri bırakıp dirilere öğüt vermeye başlarsak emin olun çok hayır işlemiş oluruz.Ölümüş insanların mezarına kim isterse çiçek kim isterse böcek koysun eğer ölen kişi sağlam bir iman üzere gitmemişse ona ne mezarda nede ahirette hiçbir fayda sağlamaz. Sağlam bir iman ile ölen kişi hem kabirde hemde ahirette huzur güven rahatlık içerisindedir. |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Alıntı:
|
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Ancak, ondan alınan kuvvet ve halâvet farklı olabilir. Nitekim, bazı müm,inlerin hataları ve günâhları dolaysıyla ceheneme girecekleri ve cezalarını çektikten sonra cennete dahil olacakalrı biliniyor.. Yakuti kardeşim emin olun tartışmalar ile zaman kaybetmek istemiyorum yalnız şu yanlış bilgiyi düzeltmek isterim Cehennem ebedi dir girenin çıkması diye bir şey yoktur olamazda...size buyrun delilleri bunun dışında sözlerinizde bir ayeti delil olarak almışsınız Firavun ve ailesi hakkında olan ayet Ahiret boyutu ile alakalı olup hesaba çekilmeden ceza çekilmesi Allah'ın vaadine terstir bu konuda daha öncesinde ayetler ile konuyu açıklığı kavuşturduğum link mevcut ... Allah kafirleri ve zalimleri ne bağışlayacak ne de doğru yola iletecektir. Onların iletilecekleri tek yol cehennem yoludur. Orada ebedi olarak kalacaklardır. Bunu yapmak Allah için pek kolaydır. (Nisa 168-169) Ahiret hayatı karşılığında bu dünya hayatını satın alanlar var ya, işte böylelerinin azabı hafifletilmeyecek ve onlara yardım edilmeyecektir. (Bakara-86) Ve kötülüğe, haksızlığa şartlanmış olanlar (o gün kendilerini bekleyen) azabı karşılarında bulduklarında, o azabın kendileri için (hiçbir mazeretle) hafifletilmeye(ceğini) ve kendilerine artık zaman da verilmeyeceğini (hemen anlayacaklar). ''Hakkı inkâra kalkışan ve başkalarını Allah'ın yolundan çeviren kimselerin üzerine, çıkardıkları bozgunculuktan ötürü, azap üstüne azap yığacağız.'' (Nahl 85-88) Ve ateşin içinde olanlar cehennemin bekçilerine, "Ne olur Rabbinize yalvarın da bir gün (bile olsa) bu azabımızı hafifletsin!"diyecekler. (Cehennemin bekçileri): "Elçileriniz size hakikatin bütün kanıtlarını getirmiş değiller miydi?" diye soracaklar. O (ateşteki)ler, "Evet, öyleydi!" diyecekler. (Ve cehennemin bekçileri,) "Madem öyle yalvarıp durun!" diye cevap verecekler; çünkü inkâr edenlerin yalvarması, avunmadan başka bir anlam taşımaz. (Mümin 49-50) Sapmışların varacakları yer ise ateştir. Ondan kurtulmak için her çırpınışlarında yeniden içine atılırlar ve kendilerine, "Yalanlamış olduğunuz ateşin azabını (şimdi) tadın bakalım!" denir. (Secde 20) Bunun böyle olmasının sebebi “Sizin Allah’ın ayetlerini alaya almanız ve dünya hayatının sizi aldatmış olmasıdır.” O gün oradan çıkarılmayacaklar ve özür de aranmayacaktır onlardan. (Casiye 35) Müslüman! İsmi taşıyıp günah bataklığına saplanan ve hatasından dönmeyen (Tevbe) insanların ‘’ebedi cehennemlik’’ oldukları nass ile sabittir. Allah’ın affetme vaadi büyük günahlardan kaçınanlar içindir.’’Şirk’’ ‘’Kasten Adam öldürmek’’ vb kebir olan günahların sonucu ebedi cehennem olduğu açıktır. ‘’inatçı hakikat düşmanlarını!"(Kaf-24) "Bu (her) hayra engel olanları, günahkar saldırganları (ve insanlar arasında) güvensizlik ve şüphe yayanları,(Kaf 25) Allah'ın yanısıra başka ilahlar edinenleri(Kaf 26) Gerçek şu ki, Biz, cehennem için, kalpleri olup da gerçeği kavrayamayan, gözleri olup da göremeyen, kulakları olup da işitmeyen görünmez varlıklardan ve insanlardan çok canlar ayırmışızdır (A’raf 179) Yemin edip duran aşağılık.(Kalem 10) (yahut) iğrenç dedikodular yapan iftiracıya,(Kalem 11 )(yahut) iyiliğe mani olana (yahut) günahkâr zorbaya (Kalem 12) Kaba, sonra da soysuz, alçak. (Kalem 13) Yoksulu doyurmaya önayak olmazdı (Hakka 34) Cehennemlik olarak tasvir edilen karakterler içerisinde birçok ayette geçen Münafık karakterini hepimiz bilmekteyiz. Bu kadar açık ifadeler ile belirtilen cehennem ehli ebedi kalacağı mekanı kendi uzuvları ile şahadet aleminde yüz çevirdikleri hakikatin karşılığı olan ceza olarak göreceklerdir. |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Kardeş [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...], İşin enteresan tarafı şu ki, bendeniz bir başka forumda "Cehennem Azabı ebedi değildir!" diyenlerle bu sözlerinin küfür olduğunu belirterek tartışırken; burada da tarafınızdan "Cehenennem ebedidir, girneler bir daha çıkmaz !" sözüyle karşılaştım ... Güzel kardeşim şimdi size şöyle izah etmeye çalışayım ki, Cenab-ı Hak Asr Sûresinde "Bütün insanlar husrandadır." buyuruyor. Hiç imanı olmayanların kurtulamayacağı açıktır. Fakat bu ayet bize şunu da hatırlatıyor ki, hakka iman etmekle beraber güzel işleri yapmayan, hakkı ve sabrı tavsiye etmeyen kimseler de bir çeşit ziyandan hariç kalmamış olurlar. Yani, bunlar iman ettikleri halde büyük-küçük günâh i,şleyen fasıklar ve asilerdir. Demek olur ki, iman olunca amelsizlik ziyan etmez diyen mürcie mezhebi sahiplerinin görüşleri doğru değildir. Doğrusu sünnet ehlinin dedikleri gibi imanı olupta, imanına göre amel etmeyen fasıklar, asiler içinde bir çeşit ziyan vardır. Zira ebedi olmamakla beraber isyankar müminler içinde cehennem vardır. İman en sonunda onları da kurtarırsa da kötülükleri iyiliklerinden ağır gelen müminlerde günahları temizleninceye kadar cehennem azabı olan hüsranı göreceklerdir. Öyle ki, ulema en uzun duranların yedi bin sene olacağına kail olmuştur.(bakınız Hak Dini Kuran Dili Elmalılı Tefsiri Asr Sûresi ayet :7-8) Allah bizleri cehennem azabından korusun. |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Yakuti arkadaşım Bakın biz azabımızı cehennemde çekip ondan sonra cennete gideceğiz iddası yahudilerin görüşüdür. Yahudiler biz Allah'ın yeryüzündeki seçilmiş kullarıyız derlerdi.Ahirette bize çok az gün sayısınca ateş dokunur demişlerdir.Bunun üzerine yüce Allah onların bu iddalarını yalanlamış onların ebediyyen cehennemde kalakcaklarını bildirmiştir. Bu mantık bu ümmeti vurdum duymaz bir hale getirmiştir.Kişi "lailaheillallah" dediği müddetçe müslümandır.Ancak dünyada işlemiş olduğu bazı günahlardan dolayı cehenneme girecek daha sonra cezası bitince cennete gidecek işte bu görüş dikkat et yahudilerin görüşü ile aynı. Şunu unutmayalım cennet kafirlere cehennem müslümanlara haramdır. Dünyada suç işleyen yada çok takva olanlara yönelik islam dini dünyada had cezaları getirmiş ahirette ise cennetinde kademe kademe yerler olduğunu bildirmiştir. Bununla ilgili çok sayıda ayetler vardır. |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Alıntı:
Yahudiler de bazı konularda müslümanlar gibi inanabilirler. Bunda şaşılacak bir şey olduğunu sanmıyorum. Çünkü, netice itibariyle Tevrat dahi Rabbimizin inzal ettiği Semavi bir kitaptır. Nitekim Tahrif edilmemiş bir Tevratın ayetleri Rabbimizin kelâmıdır. Müslümanların bazı günahlardan dolayı cehenneme girecek daha sonra cezası bitince cennete gireceklerine dair olan görüş ehli sünnetin görüşüdür. Bizler dahi bu görüşü benimsemişiz ve benimsiyoruz. |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Ahiret hayatı karşılığında bu dünya hayatını satın alanlar var ya, işte böylelerinin azabı hafifletilmeyecek ve onlara yardım edilmeyecektir. (Bakara-86) Yakuti kardeşim size başta dediğim gibi tartışmak istemiyorum özellikle belirttim eğer Allah'ın kelamı bize inancımızda yeterli gelmiyor ise buyrun siz ehli sünne olarak inanın benim için sorun yok Allah'a emanet olun.... |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? selamun aleykum Yakuti arkadaşım bu yahudilerin iddasıdır peşine şunu söyledim yahudilerin düşüncelrini allah kabul etmemiştir dedim söylediklerimin bu kısmını gözden kaçırmışsınız. Yahudiler dedilerki biz cehennemde cezamızı çekeceğiz cennete gideceğiz bakalım yüce Allah nasıl yanıt vermiş görelim. (Yahudiler) Dediler ki: "Sayılı günlerin dışında, ateş bize değmeyecektir." De ki: "Allah katından bir ahid mi aldınız? -ki Allah asla va'dinden dönmez- Yoksa Allah'a karşı bilmediğinizi mi söylüyorsunuz?" Hayır; kim bir günah işler de günahı kendisini kuşatırsa, (artık) onlar, ateşin halkıdırlar, orada temelli kalıcıdırlar. İman edip salih amellerde bulunanlar, onlar da cennet halkıdırlar, orada temelli kalıcıdırlar.Bakara/80-81-82 Şimdi ayetlere ne diyeceksiniz bakalım.işte ayetlerde açıkça bu düşünce yerle bir edilmektedir. zaten kuranın bir çok ayetlerindende anlaşıldığı üzere cennet iman edenlere cehennem kafir olanlaradır bu kesin. Şimdi biz insanların mahşerde nasıl haşr olacaklarını tam detaylı olarak bilemiyroruz.Fakat açık ve kesin olan hüküm müslümanların cennete gideceğidir. Mesela biz hiç şahıs için sen kesin cehenneme gideceksin diyemeyiz peki ne diyebiliriz onlara zahiren hüküm eder ve şöyle deriz kafirlere cehenneme müslümanlar cennete gider. Uhud savaşında kafirlere müslümanlara seslenerek şöyle dediler biz bedirin öcünü sizden aldık bunun üzerine müslümanlarda şöyle cevap verdiler. Bizim şehidlerimiz cennete sizin ölüleriniz cehenneme gitti diye cevap verdiler. Selametle kal |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Yahudilerin ve hiç imanı olmayanların kurtulamayacağı açıktır. Bu ayetler onlardan bahsetmektedir. Büyük-küçük günâh işleyen müslümanlrla ilgili değildir. Sizin günâh işleyenleri, ebedi Cehenneme layık görmeniz, "İman olunca amelsizlik ziyan etmez diyen mürcie ve mezhebi ile büyük-küçük günâh işleyen Mutezilenin inanışına benziyor ! Bu inanışal bozuk iananışalr olup, doğru değildir. Vesselâm. Büyük İslâm İlmihalinden konu ile ilgili bir bölüm : 620- Kabirleri haftada bir gün, özellikle cuma ve cumartesi günleri, ziyaret etmek erkekler için mendubdur. Salih kimselerin kabirleri teberrük için ziyaret edilir. Uzak bir yerde bulunmuş olsalar dahi, bu yolculuğa katlanmak mendubdur. Yaşlı kadınlar da ibret almak için, teberrükte bulunmak için mezarları ziyaret edebilirler, bunda bir sakınca yoktur. Bir fitne korkusu halinde ziyaretleri doğru olmaz. Ziyaretçi, ayakta kıbleye doğru veya ölünün yüzüne karşı durarak dua etmeli ve şöyle demelidir. "Esselâmü aleyküm, ey mü'minler yurdunun sakinleri! Bizler de inşaallah sizlere kavuşacağız. Yüce Allah'dan bizim ve sizin için afiyet (her türlü kederden selâmet) dilerim." Peygamber Efendimiz (Medine'deki) Baki mezarlığını ziyaret ederken böyle selâm verirlerdi. 621- Kur'ân okuyacak kimsenin, kabir kenarında oturmasında, tercih edilen görüşe göre, kerahet yoktur. Oturup "Yasin" sûresini okumak da çok sevabdır. Bu yüzden Allahü Teâlâ'nın ölülerimize kolaylık vereceği, okuyana da, ölüler sayısınca sevab yazılacağı İmam Ali'den ve Hazret-i Enes'den (Radıyallahu Anhüma) rivayet olunmuştur. Büyük islâm İlmihâli - Ömer nasuhi Bilmen |
اَلسّلۤامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ Arkadaşlar uzun süreden beri siteden uzak durmanın gayreti içerisindeyim, Üye olduğumdan bu güne... Nedenini yönetici kardeşlerimden birine açıkladım... Ve haksız da değilmişim... Aramızda Allah'ın kelâmına karşı çıkılmış gibi görenler ve sünneti inkar edenler vardır ... Kur'anda herşeyin şeklen anlatılmayacağını bildikleri halde Peygambere (s.a.v.) uymanın şart olduğunu bildikleri halde aşağıdaki ayeti inkâr edenler var... مَا اَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْ اَهْلِ الْقُرَى فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِى الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَىْ لَايَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْاَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ وَمَا اَتَيكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَيكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ اِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ Allah'ın o kent halkından, Resulüne verdiği ganimetler, Allah'a, Resul'e, ona akrabalığı bulunanlara, yetimlere, yoksullara, yolcuya aittir. Ta ki içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir şey olmasın. Peygamber size ne verdiyse onu alın. Size neyi yasakladıysa ondan sakının ve Allah'tan korkun. Çünkü Allah'ın azabı şiddetlidir.(Haşr 7) Anlaşılan siteden uzak drumak en iyisi... Şimdilik... |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? NUMAN HOCAM İnanın söylediklerinizi tam anlamadım sünneti inkar edenleri anladımda Allah'ın kelamına karşı çıkanları işin doğrusu anlamadım. Birde sizi aramızda görmeyi her zaman arzuladığımızı bilmenizi isterim. |
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? Alıntı:
Alıntı:
|
Cevap: mezarlığa çiçek götürmek caizmdir????????? NUMAN HOCAM Müslümanlardan adlı üyemiz değil sünnete karşı olan:) Sünnete karşı olan haluk gümüştabaktır. Birde şunu hocam şunu unutmamak lazım dinin olduğu her heryerde fikir ayrılıklarıda vardır. bizim yapmamız gereken şey bu bozuk fikirleri düzeltmektir inşallah. Ben şöyle düşünüyorum zıt fikirlerin olması insanı daha çok araştırmaya sefk ediyor en azından onların bozuk düşünceleri vesilesi ile kendimizi dinimiz hususunda daha çok bilgi sahibi olmamıza yarıyor. Şunuda unutmamak lazım her müslüman aynı zamanda davetçidir.Bu görevimiz ölünceye kadar devam eder |
SAAT: 06:36 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.