Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Mezhepçilikle İslam Birliği Sağlanabilir mi? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/818-mezhepcilikle-islam-birligi-saglanabilir-mi.html)

MERVE DEMİR 11 Eylül 2007 18:45

Mezhepçilikle İslam Birliği Sağlanabilir mi?
 

MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?

İngilizler,hindistanı işgal ettiklerinde hakimiyetlerini mevcut müslümanlarla,özellikle suudi arabistan alimlerinin ,ingilizlere karşı mücadele veren müslümanlara karşı çeşitli iftira fetvaları ile ingilizlere hizmet etmişlerdir.yine 18.asırda afganı işgal eden bu sömürgeciler ,bu sefer islam mezheplerini birbirine düşürmüşlerdir.özellikle iki sünni mezhebi parmak kaldırma meselesinden nerdeyse savaş yapacak noktaya getirmişlerdir.
Şu hale bakın kardeşlerim bunların başında alimler olmasına rağmen,ingiliz afganistanı sömürüyor,bizim müslümanlar ise özellikle ehli sünnet iki mezhep parmak kaldırma meselesiyle uğraşıp savaş yapacak noktaya geliyor.
Aslında islam ümmetinin geri kalmışlığın sebeplerinden biride budur.
alimler,sıcak suylamı abdest alalım,yoksa soğuk suylamı,mezarlıkta elma ağacı var,bu ağacın meyvası yenirmi yenmezmi gibi konularla uğraşmışlar,ümmetin meselelerini bırakıp mezhebi detaylarla uğraşarak,müslüman halk ile alimler arasında bir sınıf farkı ,halk ile alimler arasında birbirlerini anlamayan bir dil oluşmuş böylece büyük bir kopukluk ve uzaklaşma meydana gelmiştir.
Acaba tarih tekerrurdan mı oluşuyor.aynı senoryalar tekrar gündemde,peki müslümanlar neden bu tuzaklara düşüyor.Hani müslüman bir delikten iki defa geçmezdi,yoksa kendini satan alim kılıklı düzenbazlardan,akılsızlardan mı ümmet bu durumda,mezhebi farklılıktan dolayı kanlarını helal sayacak belamların çokluğundanmı ?
KİTAP VE SÜNNETİN NASSLARI İÇİNDE BİR TEK KİŞİNİN ANLADIĞI BİR ŞEKİLDE ,ONUN GÖRÜŞÜNE BAĞLI KALARAK İSLAM ÜMMETİNİ BİRLEŞTİRMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR.
bu konularda sahabenin ve ümmetin icmaı vardır.
sahabeler ve islam alimleri arasında değişik görüşler olmasına rağmen onlar tek bir ümmet idiler.
Mezheplerden kaçanlarda ümmeti binlerce mezhebe bölmek isterler.
Ümmetin karar kıldığı mezhepler,onlarca mezhepten meydana gelmiştir.
Bu mezhepler bir çok meselede ittifak halindedir.
müslümanlar taasuba karşı olmalıdırlar.Alimlerin söylediklerinide terk etmeye,onlara sövmeye,,yermeye,
kötülemeye,küçük düşürmeyede karşı olmalıyız.
bu sebeple iki tip insan vardır.
öğrenen ve bilgisiz olan,
Bilgisiz olan güvendiği bir alimi bulup,gerekli bilgileri alır.onun için bir zorluk yoktur.
Öğrenen ise istediği bir mezhebin metnini okuyup,iyice anlayarak delillerini öğrenmeye gayret göstersin.
Kişiler öğrendiği bilgi sonucu başka müctehidlere düşmanlık etmemelidir.
hanifi mezhebinin fıkhını derinlemesine öğrenmek için kırk yıllık bir çalışmaya ihtiyaç olduğu alimler tarafından söylenmektedir.
burda şu soru karşımıza çıkabilir.Biz cahiliyye toplumunda yaşıyoruz,bütün zamanımızı bu tür detaylarla uğraşarak vakit kaybetmiyelim denilebilir.
bu düşünce ise gerçekten üzerinde düşünülmesi ve durulması gereken ,ihtiyaç duyulan bir gerçektir.
fetva;zamana,mekana,kişiye göre değerlendirilir.ancak müslümanlar günlük hayatta karşılaştıkları meselelerin hükmünüde öğrenmek zorundadır.
KİM HANGİ MEZHEPTEN OLURSA OLSUN,KUR'AN VE SÜNNETE BAĞLI OLDUĞU SÜRECE SÜNNET EHLİ MÜSLÜMANDIR.Şİİ'LER KUR'AN VE SÜNNETE BAĞLI OLDUĞU SÜRECE SÜNNET EHLİ MÜSLÜMANDIR.SÜNNİLER KUR'AN VE SÜNNETE BAĞLI OLDUĞU SÜRECE SÜNNET EHLİ MÜSLÜMANDIR.
Şİİ'LER SÜNNETİN DIŞINA ÇIKTIKLARINDA BİDAT EHLİDİRLER.SÜNNİLER,SÜNNETİN DIŞINA ÇIKTIKLARINDA BİDAT EHLİDİRLER.

Müslümanlar ümmet olma bilincinde olmadıkları sürece fitnecilere fırsat verilir.
oysa allah(CC)ümmeten ümmeteküm vahideten ve anarabbüküm fabüdün-gerçek şu siz tek bir ümmetsiniz.
birinci bölüm peygamberimizden önceki dönem,ikinci dönem ise peygamberin gelişiyle başlayan dönem
peygamberimizden önceki dönemde peygamberler kavimlerine gelir,onlara hitap ederlerdi.
peygamberimizle birlikte kavim ve bölgesel hitapları aşıp,ey insanlar veya ey insan hitapları ile bütün insanlık tek bir peygambere bağlanmak zorunda tutuldu.Böylece bütün inanlar tek bir ümmet oldular.
islami istiklal savaşının verildiği,islam ümmetinin onuru iran islam inkalabının öncüleri olan caferi mezhebine bağlı müslüman kardeşlerimizin kanlarını helal kılacak kadar zalim ve şaytanı bile yarı yolda bırakacak bu tür fetvalara oyunlara karşı her müslümanın ümmetçi bir kardeşlik ızdarabı ile hereket etmelerinin büyük bir yükümlülük olduğunu bir kez daha hatırlatarak şehid rehber imam hümeynin şu sözlerine kulak verelim.
Acaba şu tefrikadan kim istifade edebiliyor? Müslümanların şi’i, sünni, hanefi, hanbeli, gibi taksimlerle gündem oluşturması herhangi bir faide sağlayamaz. İslam hizmetinde ve İslam göl­gesi altında yaşamak isteyen tüm toplum fertlerinin bu gibi hassas meseleler uğraşmaması ge­rekmektedir. Hepimiz kardeşiz, aynı kalp ile yaşıyoruz. Nihayet Hanefi bir kimse kendi alimleri­nin fetvaları ile amel etmektedir. Şafi’iler de kendi alimlerinin fetvaları ile amel etmektedirler. Şurda da ayrı bir kitle şi’a kitlesi olup İmam Sadık’ın fetvaları ile amel etmektedirler. Bu ise ihtilafı (keşmekeşi) gerektirmez. Evet, birbirimize düşmemeliyiz, birbirimize karşı cephe almamalıyız. Hepimiz kardeşiz. Şi’i, sünni kardeşler üzerinde, tüm ihtilaflı konulardan uzak durmak İslami bir vecibedir. İhtilaflardan yararlanan o kimseler ki, ne suniliğe inanıyorlar ve ne de şi’iliğe inanıyor­lar ve ne de Hanefi ve diğer İslami mezheblere inanıyorlar. Belki bunlar, İslam’ı kökünden söküp atmak peşindedirler. Aramıza tefrika tohumu atmaktadırlar. Aklınızı iyice başınıza alın. Hepimiz Müslüman’ız, Kur’an ve tevhid ehliyiz. Kur’an ve tevhid için çalışmalıyız.
eğer islam ülkeleri özgür olur,şerri hükümleri uygulayıp hilafet sistemine geçtiklerinde anayasa kur'an olacak,diğer devletlerde halifeye bağlı eyaletler olup,her bölge kendi mezhebini uygulayan halifeye bağlı eyalet cumhuriyetler olacaktır.

karlofca61 13 Eylül 2007 11:05

RE: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
sağlana bilir sonuca bakmaklazım, bütün yollar islamdini ve peygamberimiz üzerinden yaradana gidiyorsa problem yoktur diyorum.
mesepler ehli sünnet cemaattan olması gerek diyorum.

maşuk 06 Kasım 2007 13:27

Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
MEZHEBÇİLİK DERKEN EVVELA AYIRMAK LAZIM.

NEYİ ?

HAK İLE BATILI.

O ZAMAN NEDİR ŞU HAK MEZHEPLER ?

1.HANEFİ

2.ŞAFİİ

3.MALİKİ

4.HAMBELİ

NE DEMEK ŞİMDİ BU ?

O DEMEKTİR Kİ. BİZLER MÜSLÜMAN OLARAK BU 4 MEZHEPTEN BİRİNE TABİ OLMAK DURUMUNDAYIZ.

NEDEN?

ÇÜNKÜ EFENDİMİZ ALEYHİS SALALATU VES SELAM BİZE

^ÜMMETİMİN İHTİLAFINDA RAHMET VARDIR.^

BUYURUYORLAR.

EEEEEEEEEE BİZLERDE RAHMETE DAHİL OLMAK İSTERİZ ELBET DEĞİL Mİ......

PEKİ HEPSİ HAK İSE NEDEN AYRI GAYRI 4 TANE?

EEE ÜMMETE KOLAYLIK. RAHMET OLSIN DİYE. HANGİSİ İSE UYGUN FİTRATINA , O ZAMAN ONU AL ZARAR YOK SANA ..........

karlofca61 06 Kasım 2007 13:48

Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
ecrin hanım, büyük harf kuralı ciğniyorsun.....

maşuk 06 Kasım 2007 14:24

Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
sağ ol kardeşim de

en ecrin hanım

filan

değilim

Faruk 06 Kasım 2007 14:27

Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
arkadaşlar ayrılık mezheblerdeki ameli meselelrdenmi sizce ?
allah aşkına hiç alakası varmı ?
bırakın ameli meseleleri bu coğrafyada onlarca ayrı dini barındıran bir devlettik hemde 600 sene ( sadece misal )
mesele mezheblerde değil içimizdeki düşmanımızda (nefsimizde)

iblissavar 13 Kasım 2007 06:01

Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
hükümlere muhalefette rahmet aranmaz... hükmü kuran koyar. ayrılık bazı yorumlardır. örneğin kevser suresinde "ve+nhar" kelimesinin bir anlamına dayanarak şii ler ellerini göğüslerine kadar kaldırırken diğer bir anlamından dolayı hanefilerde kurban kesmek vaciptir. gerçi "ve+nhar" ifadsi bircok anlama gelir ve cok çeşitli yorumlamak mümkündür. konu kurbanla ilgili bir başlıkta daha net açıklananır. ama yorumların dayanağı bu şekildir...


örn: "müminin ihtilafında rahmet vardır" hadisi verilmiş...efendimizin kastettiği bir konu hakkında tartışma konusundadır.. tartışma illa muhalef olacak yada zıt görüş ifade edecek değildir.

yorumlar doğru yada yanlış olabilir. kimse kendi başına rahmet çerçevesinde değerlendirerek uygun gösterme çabasına giremez

mezhepler yorumdur. isteyen uyar. isteyen uymaz. her görüşün yanlış ve doğru yanları vardır. şüphesiz tek kusursuz tek yargı bütünüyle KURAN'dır

mezhepte olsa herhangi bir görüşün ayrımını yapmak, fanatikliğini yapıp mezhepli mezhepsiz ayrımı yapmak kurandaki hizip kavramıyla ilişkilidir.

tüm insanlığın uyması için emredilen tek kitap kurandır

yorumlara evet, ayrılığa hayır.... her görüşe bakmaya evet, kuran dışı hayır... peygamberimiz ve tüm peygamberler evet, ayrılıkçı ve fesatçılar hayır..

değil mi?

maşuk 13 Kasım 2007 10:47

Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
Aynen..........

karlofca61 13 Kasım 2007 11:00

Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
Alıntı:

maşuk Üyemizden Alıntı
sağ ol kardeşim de

en ecrin hanım

filan

değilim

pordon antenler karıştı.........

sui_zan 13 Kasım 2007 13:13

Cvp: MEZHEPÇİLİKLE İSLAM BİRLİĞİ SAĞLANABİLİNİRMİ?
 
mezhepler arasında ilk tarihlerde bazı tartışmalar olmuş isede şu an 4 hak mezhep arasında bir sürtüşmenim olduğu iddia edilemez .kaldıki bu mezhepler olmasa kuran ve sünneti her okuyan biraz bilmiş herkes farklı yorumlayıp (ameli konularda ) çok farklı uygulamaların doğmasına ve dahada karmaşık bir yapının oluşmasına sebep olabilir ki acizane mezhepler konusunda mezhepsizliği ön plana çıkarır mahiyetteki yazıları tasvip etmemek gerekir.


SAAT: 16:56

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306