Sorularla Kahhar- Vehhâb -Rezzâk Esmâlarını Tanıyalım Bu hafta El Kahhâr/ El Rezzâk/ El Vehhâb Esmâlarını işliyoruz. .. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
el Kahr”; galebe çalmak ve üstün gelmek manasınadır. El Kahhâr ise, Allah’ın güzel sıfatlarındandır. El Kahhâr güzel bir sıfat olup bu sıfat ile hakka karşı direnen düşmanlar kahredilip uzaklaştırılır. Kahr öyle bir kuvvet ve güçtür ki bununla koyunların ürkütülüp kaçmaları sağlandığı gibi bu sayede azgınlara, büyüklük taslayanlara da boyun eğdirilir. Bu bakımdan Kahr Hakkı hâkim kılmak için üstün gelme, güç kullanarak karşıya boyun eğdirme demektir. El Kahhâr; İstediğini dilediği gibi yapandır. Hiçbir zaman yenilmeyen ve herkesi her gücü yenendir O, baştan sona tümüyle kemâldir. O her işi ve gerçeği çıkaran başlı başına ikna edici olan net hüccet ve kanıttır. Hem de tam bir tahakküm sahibi demektir ki, değiştirmeden tağyir ve tahvilden asla geri durmaz. Kahr demek; Hak yolu ile batılı yok etmektir. Çünkü Kahhâr olan Allah Hakkı hâkim kılmak suretiyle hakkın karşısına dikilen her gücü yenen ve yok eden galip demektir. Mademki hakkı egemen kılmak için O yenilmez üstün ve galiptir, Hak ile her şeyi egemenliği altına alacaktır. Bizler eğer Kahhâr olan Allah’ın ne murad ettiğini bilirsek kuşkusuz o zaman inatçılara ve kâfirlere karşı vaki olacak kahrın nevini, çeşidini anlamış oluruz. Bu bakımdan Kahhâr olan yüce Allah, herhangi bir inatlaşma söz konusu olmaksızın eşyanın kuvvet ve kudretle olacağını murad etmiştir. İşte bunlardan bazıları şunlardır. 1 – Beyan ve Hidayet;Kahhâr olan Allah, her ümmete, her topluma, her halka ve her şehir ve kasabaya müjdeleyici ve uyarıcı olarak peygamberler göndermek suretiyle kullarına hidayet yolunu kolaylaştırıp yaklaştırmıştır. Onlardan salih amel işlemelerini, yeryüzünde huzuru sağlamalarını ve yeryüzünü imar etmelerini istemiştir. 2 – Mü’min ile kâfirin birbirlerinden ayırt edilmelerini istemiştir. Bu irade de her şeyden münezzeh ve Kahhâr olan Allah’ın hikmetlerindendir. Onu da sadece kendisi bilir. Çünkü O, bütün insanları hidayette kılmaya kadirdir. O zaman içlerinde bir sapıtan, bir inkârcı, bir kâfir ve bir münafık ta olamazdı. Çünkü O buna Kâdirdir. Ancak bu da insanı bir tek şeye mahkûm eder Çünkü bu durumda onun için sadece bir tek yol vardır, o da iman etmektir. Elinde hiçbir seçeneği bulunmaksızın zorunlu olarak Allah’a itaat ile amel etmesini gündeme getirir, insanı da robot haline getirir. Oysaki insanın yaratılmasının ve yeryüzünde halife kılınmasının amacı bu değildir. İnsan bir amaç için yaratılmış, bu amacı da Kahhâr olan Rabbimiz kitabında ve bütün mesajlarında bize hatırlatıyor ve şöyle buyuruyor; Ve ma halaktül cinne vel inse illâ liya’budun. (Zariyat/56) “Ben cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.” 3 – Hem Dünya da hem Ahirette kâfirleri cezalandırmak 4 – Taatla Teslimiyet İradesi; Kahhar olan Allah emri gereği ve kendisine itaat etmeleri için kullarının kendisine teslim olmalarını, Müslüman olmalarını murad eder. Ancak Allah önce onları uyaracak peygamber gönderir. Onlar yoluyla kendilerini hakka davet eder. Onlara hatırlatmada bulunur. Daha sonra da gereğini yapar. Bu itibarla eğer kullar da itaat ederlerse bundan böyle Kahhâr olan Allah onları bu yola icbar etmiş olur. Onların durumlarını imana çevirir Bu iman sebebiyle de ahirette bunun karşılığı olan mükâfatlarını alırlar. Esasen Kur’an da Rabbimizin “El Kahhâr” isminin geçtiği her ayette, el Vâhid isminin de çoğu zaman birlikte geçtiği, beraber zikredildiği görülür. A – Bu iki isim yani “el Vâhidü’l-Kahhâr” isimleri Kur’an da yan yana gelmişlerdir ve geldikleri her ayette de her iki isim de muarref olarak (Marife) belirli “el” takısıyla zikredilkmişlerdir. Bütün bu ayetler özellikle Allah’a şirk koşan, müşriklerin o iddialarını içeren ayetlerde yer almaktadır. Çünkü müşrikler Allah’ın ayrıca kendilerine ibadet olunmaya layık olan ortaklarının olduğunu ileri sürmektedirler. Amaç, sadece “el Vâhid” isminin kalmasıyla da hasıl olmuştur Çünkü bununla da bilinen manası gereği bu diğer ayetlere de uygun düşmektedir. Zira “el Vâhid” ismi Allah’ın rububiyetini bildirmesi bakımından O’nun bir tek olduğunu, eşinin, ortağının, benzerinin, dengi ve menendinin olmadığını, bunları reddettiğini sarahatle ve açıkça bildirir. Bu arada Allah’ın ibadete layık olan yegâne Rab olduğuna ilişkin gelen ayetlerde ise orada “el Vâhid” ismine bir de “el Kahhâr” ismi eklenmiştir. Böylece arzulanan mana anlaşılsın istenmiştir. (A. El-Muallimi- el Yemani) B – Allah’ın “el Kahhâr” ismi, gerek Kur’an da olsun ve gerekse sünnette olsun, “el Vâhid” ismiyle irtibatlıdır. Bunun sebebi yüce Allah’ın her Kahir üzerinde kahredici olmasından dolayıdır. Bir ve tek olan Allah’tan başka bu kahr sıfatını alan yoktur, bulunamaz. Çünkü her bir yaratılmışın üzerinde onu kahreden olarak Kahir-i A’lâ vardır ki o da Allah’tır. Çünkü kahrın kuvveti ve gücü Vâhidü’l-Kahhâr olan zatta son bulur. Zira kahretmek ve tevhid birbirinden ayrılmayan iki isimdirler. C – “El Vâhidü’l Kahhar” burada dikkat edeceğimiz nokta; “Kahhâr” olmanın şartı kendisinden başka bir kahredicinin olmamasıdır. Sadece O’nun kendisinden başka her şey üzerinde kahreden Kahhâr olmasıdır. Bu da İlâh’ın zatı itibarıyla Vacibü’l-vücud olmasını gerektirir. Eğer bir yerde mekân tutmuş olsaydı o takdirde kahredilen olurdu, kahreden olmazdı. Kahhâr’ın mutlaka bir ve tek olması zorunludur. Çünkü varlık aleminde varlığı zorunlu iki zat var olsaydı, o takdirde kendisinden başka hiçbir şeyi kahreden olmazdı. İlâh’ın Kahhâr olması için mutlaka varlığının zorunlu olması gerekir. İşte o da bir tektir. (Razi) Daha önce anlattıklarımıza ilave olarak şöyle de diyebiliriz “el Vâhid” isminin “El Kahhâr” ismiyle yan yana zikredilmesi yüce rabbimizin kudretine ve azametine işaret etmektedir. Bu da bir tür dikkat çekmedir. Çünkü O Vâhid’dir. O’ndan başkaları ise birden daha çokturlar. Örneğin kâfirlerin İlâhları böyledir. İnatçıların ve inkârcıların çok çeşitli olmaları da böyledir. O halde bunlardan hangisi galebe çalacak ki? Bütün bu ilahlardan oluşan topluluk mu yoksa bir ve tek olan İlâh’mi galip gelecek, hangisi? Kuşkusuz galebe çalmak ve üstünlük bir ve tek olanındır. Çünkü O hepsini kahreden Kahhâr ismi ile yok edendir. Şanı yüce olan Allah Kahhâr’dır. |
1. Aşağıdakilerden hangisi " el Kahhar" isminin anlamları arasında bulunmaz? a. Herşeye galip gelen b. Bütün varlıkları emir ve iradesi altında döndüren. c. Mutlak bir şekilde hakim olan d. Rızık dağıtan 2. " Allah El Kahhâr sıfatını ................ ile karşılar. İkisi birbirinin içindedirler. O ayrıca cezalandırmak için var olan yıkıcı kudretini İlahî nezaket ve muhabbetli lûtfediciliğinden ayırmak için sebepler ve vasıtalar yaratmıştır." Allah Kahhar sîfatını hangi Esma ile karşılar, boşluğa hangisi gelmelidir? A.El Latif B.El Rezzak C.El Mümin D.El Gafur 3. “Her şeye, her istediğini yapacak surette, galip ve hakim olan” demektir. Daha özel ve dar manada ise “Düşmanlarını kahreden ve perişan eden, mutlak galibiyetin sahibi ve her an kahretmeye muktedir olan” manalarına gelmektedir...Açıklaması verilen İsmi Celile hangisidir? A. El Kahhar B. El Vehhab C. El Rezzak D. El Musavvir 4. Aşağıdakilerden hangisi "Kahhar" ismiyle alakalı doğru bir bilgidir? A.Allah Kahhar İsminin Tecellileri ile bütün varlıkta ve de hususiyle insanda daima Faildir, Nazımdır, Hakim’dir, Habir’dir. B.Bütün mülk üzerinde görülen tasarruflar ve tedbirler ve tedvirler O’na aittir C. Kahhar İsm-i Celili Allah’ın azamet ve Kibriya’sını en haşmetli şekilde tezahür ettirmektedir. D. Hepsi doğrudur 5. "O, kulları üzerinde kahredici olandır. O, hüküm ve hikmet sahibi olandır, haberdar olandır” ayeti hangi süreye aittir? A. Rad 16 B. Enam 18 Ç. İnsan 20 D. Zümer 68 |
1. Aşağıdakilerden hangisi " el Kahhar" isminin anlamları arasında bulunmaz? d. Rızık dağıtan 2. " Allah El Kahhâr sıfatını ................ ile karşılar. İkisi birbirinin içindedirler. O ayrıca cezalandırmak için var olan yıkıcı kudretini İlahî nezaket ve muhabbetli lûtfediciliğinden ayırmak için sebepler ve vasıtalar yaratmıştır." Allah Kahhar sîfatını hangi Esma ile karşılar, boşluğa hangisi gelmelidir? A.El Latif 3. “Her şeye, her istediğini yapacak surette, galip ve hakim olan” demektir. Daha özel ve dar manada ise “Düşmanlarını kahreden ve perişan eden, mutlak galibiyetin sahibi ve her an kahretmeye muktedir olan” manalarına gelmektedir...Açıklaması verilen İsmi Celile hangisidir? A. El Kahhar 4. Aşağıdakilerden hangisi "Kahhar" ismiyle alakalı doğru bir bilgidir? D. Hepsi doğrudur 5. "O, kulları üzerinde kahredici olandır. O, hüküm ve hikmet sahibi olandır, haberdar olandır” ayeti hangi süreye aittir? B. Enam 18 |
Alıntı:
|
El VEHHAB El Vehhâb; karşılıksız veren, bağış yapmada eşsiz ve benzersiz olan, kendisinden bedelsiz istenilen, verdiklerinin hiç birinden bedel beklemeyen, mutlak ve sonsuz özne demektir. Dilimize de geçmiş hibe, falan falana hibe etti. Hibe bağış ile karşılanıyordu Türkçe de, kişinin kendisine ait bir şeyi bir başkasına karşılıksız olarak vermesine hibe diyoruz. Vehhâb; mübalağa ile ismi fail, yani hep veren, çok çok veren, daima veren. Mübalagalarda iki vurgu vardır, biri fiilin en yüksek derecesi yani en çok veren. İkincisi fiilin sürekliliği. Biri fiilin yani dikeyine, diğeri yatayına zaman içerisinde. Dikeyine olan verenlerin içinde en yüksek veren. Yatayına olan ise sürekli veren, hep veren. Öyle değil mi, en nankörü nefes alarak yaşıyor her nefes Allah’ın hibesidir, kulun kazandığı bir nefes yoktur. ……..Nazari çerçeve şöyle kısaca çizmeye çalışalım. Kur’an da kullanılan tüm isimler ve fiiller sadece Allah’a hastır, her şeyde böyle değil, her maddede böyle değil. Bu maddeden Vehhâb isminin kökünde Kur’an da ne kadar isim ve fiil geliyor hepsi Allah’a isnaden kullanılıyor. Bu da çok özel bir madde olduğunu gösteriyor. ……..Vehhâb sadece O’dur, zira her bağışçının bağışladığı kendisine Allah’ın hibe ettiğidir. Bunun en güzel örneklerini Kur’an da hayatın içinde görüyoru. Hz. İbrahim, Hz. Hanne. Hz. İbrahim rabbimizden en büyük hibeyi alan kullardan idi. Ömrü boyunca çocuksuzlukla imtihan edilmişti, ömrünün sonunda rabbimiz ona bir evlat bağışladı, hibe etti, tam bir hibe. Bazı kaynaklarda 90 yaşında bazı kaynaklarda 120 yaşında olduğu zikredilir. Yani şu veya bu, çok fazla şey değil ama her tür beklentinin kesildiği bir dönem. Ama rabbimiz hibe edince demek ki bir alt yasa bir üst yasayla aşılıyor. Rabbimiz koyduğu kanunlarına göre işletiyor kâinatı, fakat koyduğu kanunun mahkûmu değil hakimi olan bir Allah olduğuna da iman ediyoruz. Kul’dan, hiç bir zaman gerçek mânâda cömertlik ve bağışlayıcılık beklenemez. Çünkü o, yapılacak bir işin, yapılmaması evlâ olunca o işi yapmaya katiyen yanaşmaz. Fakat bütün varlığını hatta en aziz varlığı olan ruhunu Allah yolunda, Cennetine tama etmeden veya azabından kurtulmak gibi bir gaye beklemeden feda ederse o kişi şüphe yok ki gerçekten Vehhâb (Bağışta bulunan) ve Cevad (son derece cömert olan) ismine lâyık olmuş olur. |
El-REZZAK Er Rezzâk; her çeşit rızkı daima veren, yarattığı rızkı yarattıklarına daim dağıtan. Rızık dört türlüdür; Bedenin rızkı, aklın rızkı, kalbin rızkı, ruhun rızkı. Bedenin rızkı yiyecek ve içeceklerdir, belki giyeceklerdir. Bu rızkın 2 şartı var helal ve temiz olması. Helal ve temiz olan her yiyecek giyecek içecek bedenin rızkıdır. Aklın rızkı; Düşünceyi besleyen ilim, irfan hikmet aklın rızkıdır, zihin gıdalarıdır bunlar. Kalbin rızkı duyguları besler, takva, sevgi, şefkat, merhamet gönül gıdalarıdır. Ruhun rızkı; ruhu besler. İman, kulluk, îkan, taat, teslimiyet ruhun rızkıdır. Hz. Aişe öyle diyor; Rızık deyince boğazından geçenler aklına gelenin aklına şaşarım. Nedense bizim de hep boğazımızdan geçenler geliyor aklımıza. Demek ki Hz. Aişe’nin aklına şaştığı bir toplumun içinde yaşıyoruz. Vahiy rızıktır, bedenin rızkı suyla, yağmurla ilişkili, ya Ruhun rızkı neyle ilişkili? Yeryüzü için yağmur ne ise yürek içinde vahiy odur. Yağmur gökten, vahiy arştan inen yağmurdur. Onun için çöle dönmüş gönüller göle dönsün istiyorsa insan vahyin altına gönlünü tutmak zorunda. |
Bu kısa bilgilerden sonra sorularimizla devam edelim. 6. "El Vehhab" ismi aşağıdaki surelerden hangisinde geçer? A. Sad 9 B.Sad 35 Ç. Ali İmran 8 D. Hepsi 7. Aşağıdakilerden hangisi, Süleyman as.ın Vehhab olan Allah'tan bağış olarak istediğidir? Ayeti yazınız. A.Benden sonra hiç kimseye nasip olmayan bir mülk B. Kalplerimizi kaydırma ve yanından bize bir rahmet Ç. Rabbinin hazineleri D. Hiçbiri 8. Rızıkla ilgili asagida verilenlerden hangisi yanlıştır? A. Bedenin rızkı helal ve temiz yiyeceklerdir B. Aklın rızkı; Düşünceyi besleyen ilim, irfan hikmet C Kalbin rızkı duyguları besleyen, takva, sevgi, şefkat, merhamet gönül gıdalarıdır. D. Bedenin rızkı bol ekmek,su, karbonhidrattır. 9. "Ruhun, gònlün, yüreğin rızkı" hangisidir? A. Yoga B. Meditasyon C. Vahiy D. Müzik 10. Açlık korkusu çekenlerle ilgili aşağıdaki yorumlardan hangisi isabetlidir? A. Açlık korkusunu en çok çekenler tok olanlardır. B. Karnı aç olanları bir ekmek doyurur, gözü aç olanları dünyanın tüm fırınları doyuramaz. C. Açlık korkusu insana öz evladını dahi öldürtür, cinayet işletir. D. Hepsi doğrudur |
6. D 7.A 8. D 9. C 10.D ..Rabbigfir lî veheb lî mulken lâ yenbagî li ehadin min ba’dî, inneke entel vehhâb(vehhâbu). “Ey Rabbim! Beni bağışla. Bana, benden sonra kimseye lâyık olmayacak bir mülk (hükümranlık) bahşet! Şüphesiz sen çok bahşedicisin!” dedi. SÂD SÜRESİ / 35 |
Alıntı:
Yeni sorular yolda hazırlıklı olun/cic/ek/ |
11 . "Muhakkak Allah ……………. dır. O pek çetin kuvvet sahibidir" (51/Zâriyât, 58)Ayetinde boşluğa hangisi gelmelidir. a. Vehhab/ bol bağışlayan b. Rezzak /asıl rızık veren c. Kahhar/herşeye galip d. Fettah/ kapılar açan 12. Aşağıdaki ayetlerden hangisi ‘’rızkı verenin ancak Allah Tealâ’’ olduğunu bildirir? a. Hûd, 6 b. Ankebût, 60 c. Fâtır, 3 d. Hepsi 13.Aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? a. Rızık, Allah'tan istenmeli. O nasib etmeyince, sebeblerin hiçbir faydası olmaz. b. Allah'a tevekkül edip O'ndan istemekle beraber, O'nun takdir ettiği rızkı elde etmek için bunu aramak, çalışmak ve yeryüzünde dolaşmak lâzımdır c. Rızık vermek, diğer fiilleri gibi Allah'ın tekvin sıfatına bağlıdır. d.Hepsi doğrudur 14. Aşağıdaki ayetlerden hangisi, diğerlerinden farklıdır?Ayetleri açık olarak yazınız. a. Talâk, 2-3) b. Taha 132 c. Sad 9 d.Şura 27 15. Rızıkla ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi doğrudur? a. Allah rızka kefildir b. Her canın kendisiyle ayakta kalabileceği kadar rızkı verir. c. Kur’an’da bu fiil insana nisbet edilmemiş, gerek doğrudan doğruya ve gerekse bir takım sebeplere bağlı olarak rızık verme Cenâb-ı Hakk’a ait olduğu vurgulanmıştır d. hepsi doğrudur |
Alıntı:
|
hepsi doğru nurşen hocamArO* 16. '' Kahhar'' ismi Kuranda geçtiği yerlerde hangi isimle beraber geçmektedir? a.Vahid b.Halık c.Cebbar d.Samed 17. ''O hem mutlak otoritenin sahibi olan her şeyi kahrı altında ezen Allah’tır, hem de tektir. Ne bir yardımcıya, ne bir ortağa, ne de O’na şefaat edecek, vasıta olacak hiçbir varlığa ihtiyacı yoktur.'' ifadesi verilenlerden hangisine uygun düşmektedir? a. kul hel yestevil a’ma vel basıyr b. kulillâhu haliku külli şey’in ve Vâhid’ül Kahhâr. c. em hel testeviz zulümatü vennûr d. lâ tüfettehu lehüm ebvabüs Semai 18. Aşağıdakilerden hangisi '' vehhab/karşılıksız bağışlama, hibe '' olarak Kuran'ın sunduğu örneklerdendir? a.Rabbimiz Hz. İbrahim’e İshak AS. ı hibe etmiştir b.Hz Meryem'in duasında, hz Hanne'nin duasında, hz Zekeriyya'nın duasında hibe vardır c.Hz. Davud’un duasında Hz. Süleyman’ı isterken hibe vardır. d. Hepsi 19. ''Bir köle, efendisine, efendisi olduğu için değil de, ondan bir ikram beklemek için hizmet eder. Efendi de kölesini, kölesi olduğu için değil de ondan hizmet ve hürmet beklemek için korur. Bir baba böyle mi ya? Bir baba, çocuğunu, çocuğu olduğu için korur, ondan menfaat beklemek için değil. Hatta oğlu ona gereken hürmeti göstermese bile yine onu düşünür, onun iyiliğine çalışır. (Adam sende!) diyemez!'' örneği hangi esmaya örnektir? a. Rezzak b.Vehhab c.Kahhar d. Musavvir 20.“Rabbimiz, bizi hidayete eriştirdikten sonra kalplerimizi kaydırma ve ya*nından bize bir rahmet bağışla. Şüphesiz, ................... olan sensin Sen.” (A. İmran/8)'' ayetini tamamlayınız? a. bağışı en çok (Vehhâb) b. asıl rızık veren/Rezzak c. herşeye galip gelen/Kahhar d. herşeyi gören/Basir |
16.A 17.B ( *De ki her şeyin yaratıcısı yalnızca Allah’tır. Zira tüm varlığa boyun eğdirecek mutlak otorite sahibi, biricik güç sadece O’dur. Rad Suresi -16) 18. D 19. B 20.A |
Alıntı:
|
21. ''Allah Kahhar dır, kahredendir'' ifadesine bağlı olarak, aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? a.Kahretmek demek boyun eğdirmek demektir. Allah birine boyun eğdiriyorsa o hayırdır, o O’nun rahmetidir b.Eğer insana boyun eğdirdi ise Hakka boyun eğdirmiştir, hakikate boyun eğdirmiştir. c.Varlıktan biri Kahhar emri dışına çıkabilir, böyle birşey mümkündür. d.Bütün varlık Allah’ın kahhar isminin tecellisine muhataptır, mazhardır. 22.''Ve kulil Hakku min Rabbiküm femen şâe felyu’min ve men şâe felyekfür… (Kehf/29) İman da bellidir, küfürde bellidir dileyen iman etsin, dileyen kâfir olsun.'' Ayetinden ne anlamalıyız? a. Allah kullarına irade vermiştir, tercih etme hakkı vermiştir, o O’nun emretmediği, sevmediği, beğenmediği o kul için takdir etmediği bir yola girebilir. b. İman etme ya da kâfir olma hakkı vermiş. Tercih senindir demiş iradeyi verdiği için. c. Allah kullarının küfrüne razı olmaz ama müdahale etmez. Ne kendisi müdahale eder ne de kimseye müdahale ettirir. d. Hepsi isabetlidir... 23. '' Allah Vâhidü’l Kahhâr dır'' denince ne anlamalıyız? a. Kahretmek demek o hakka dönsün, hakikate dönsün, hakikat karşısında boyun büksün diye Kahhâr ismi ile tecelli eder, onu kahreder. b. Bütün varlık Allah’ın Kahhâr isminin tecellisine mazhardır ve hepsi Allah’a boyun bükmüştür, itaat halindedir. Fakat iradeli varlıklara Allah tercih hakkı vermiştir. c. İrade sahipleri, kendini Allah’tan bağımsız bir varlık olarak görmesin, Rabbine hamd etsin, övgüye layık olsun, insan olsun diye Kahhar ismi tecelli eder. d. Hepsi 24. ''Allah seni kahretsin, Beni kahret'' ifadeleri için aşağıdakilerden hangisi isabetli değildir? a. Gerçek anlamı, Allahtan tez zamanda belasını bulsun, iflah olmasın, düzelmesin demektir. b. Allah senin nefsini hakikate boyun eğdirsin demiş oluruz ki bu onun için yapılmış bir duadır. c. Türkçe de yanlış bir anlam yüklenmişse de kahretmek demek hakikate boyun büktür demektir. d. Nefsini ruha boyun büktür demektir. Yani senin nefsin Allah’a, O’nun vahyine, Resulüne boyun büksün demektir. 25. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? a. Allah iradeli varlıklara Kahhâr ismi ile peşinen tecelli etmez, önce onları ikna yoluna gider. bir müşriğe bile cevap verir, ya da haydi Allah’tan başka ilahlar edindiniz haydi delilinizi getirin bakayım der. b. Yani sen ne saçmalıyorsun demiyor, delilini getir diyor, aklını kullan delilini getir ve bunu ispatla. Yoksa senin hakka boyun bükmen lazım. Ama körü körüne ters tarafa gidiliyorsa o da Allah’ın Kahhâr isminin tecellisine mutlaka uğrar. c. Allah’ın Kahhâr ismi bütün varlığa tecelli etmiştir, bütün kâinat, gezegenler, galaksiler hatta atomlar hepsine. Eğer öyle olmasaydı Allah’ın Kahhâr ismi bir an çekilse her şey darmadağın olur, yok olurdu d. Hepsi doğrudur |
uyuyo musunuz millet nerdesiniz? 7638jk4 Ebu Ömer Sükutu Ezber çabuk derse gelin, takıldığınız yerlerden toplamaya gelirim yoksa siziAğzı-Açık000 |
Alıntı:
22. D 23. D 24. A 25. D |
czk* alkış000 hepsi doğru Nurşen hocam |
Cevap vereyim dedim. Kardeslerimizin yaptıklarının hepsi doğru. :) Bence cevapları verelim sonunda doğru olup olmadığını söylesek daha iyi olur sanki. |
Varsa soruları alalım kardeşim |
26. Aşağıdakilerden hangisi ''Rezzak'' isminin geçtiği ayetlerdendir? a. Cuma-11 Hud-6 b. Zariyat-58 Ankebut-60 c. Fatır-3 Mülk-15 d. Hepsi 27. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? a.Allah Vehhab’dır bunula beraber aynı zamanda Hakk tır. Yani mutlaka bir muradı vardır, hibe etmesi boşuna, sebepsiz değildir. b.Kur’ân da Allah’ın hibesidir. Göndermiş olduğu bütün nebiler, bütün Resulller aynı şekilde Allah’ın hibesidirler. c.İnsana hibe eden mutlaka kazanır, yani hibe etmek karşılığında insandan hiçbir şey beklememek demektir. Ama karşılığını Allah’tan bekler, beklemelidir Allah’ın bir verene bin vereceğini bilir, çünkü Vehhab olan O’dur. d. Hepsi 28. '' Kur’an ile. Mü’minler Allah’tan rahmeti istemeli, bize rahmeti hibe et demelidir ki iman ettikten, hidayete erdikten sonra senden başka tarafa dönmeyelim, hidayeti, imanı kaybetmeyelim, kendi kafamıza, nefsimize ya da birilerine göre ayetlerini yorumlayıp, kendimize uydurup sapmayalım, rahmetinden mahrum kalmayalım diyerek Allah’tan rahmetini hibe etmesini istemelidir.'' Bu açıklama hangi ayete uygun düşmektedir? a. Ali İmran 8 b. Sad 7 c. Sad 9 d. Ali İmran 38 29. Aşağıdakilerden hangisi 'el Vehhab'' esmasının bize yüklediği görev ve sorumluluklardandır? a.Bizler Rabbimizi över ve yüceltirsek O da bizim kulluğumuzu övecek, kulluk derecemizi yüceltecektir. Bizler şükretmeye devam ettikçe O nimetini artıracak, bağışlarını bol bol bize gönderecektir. b.Akıl sahiplerinin, “Ey Rabbimiz! Hidayetten sonra kalplerimizi eğriltme.” diye dua ettikleri gibi, biz de Rabbimize yalvarmalıyız. c.Rabbimizden bizlere hayırlı eşler, evlatlar ve zürriyetler bağışlamasını dilemeliyiz. d. Hepsi 30. ''El Kahhar'' esmasıyla ilgili aşağıdkilerden hangisi doğrudur? a.Zalimi, zulüm kahreder. Mutluyu mutsuz, mutsuzu mutlu kahreder. Allah’ın kahhar ismi, her şeye faiktir. b. Fiilin insana boyun eğdirmesi Allah’ın kahhar esmasındandır. Allah; insanı aç koyar, insanı araştırmaya, yemek tedarikine koşturur. c. Allah; yarattığıyla alakadardır, insan bunu bilmez. Bilse de bilmese de, Allah kulu iledir. Sığınma ve dua, insanın idrakini arttırır. d. Hepsi |
Alıntı:
|
26 D 27 D 28 A 29 D 30 B Sorular güzeldi Bir soru galiba yanlış cevap verdim gibi |
Alıntı:
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi |
Sorular geliyor... 31. ''Allah, insanların sıkıntılarını giderme gücüne ve onların kalplerine ferahlık vermeye nasıl kadirse, onları büyük bir azapla kahretmeye de kadirdir. Aynı zamanda Allah’ın yardım ve desteği yine bu ismin hükmüyle gelir.'' Hangi Esmadan bahsedilmektedir? a. Kahhar b. Rezzak c. Bari D. Vehhab 32.*Ya sahıbeyissicni e erbabün müteferrikune hayrun emillâhul ......... (Yusuf/39) *Yevme tübeddelül Ardu ğayrel Ardı vesSemavatu ve berazu Lillâhil ........... (İbrahim/48) *Yevme hüm barizun* lâ yahfâ alAllâhi minhüm şey’* li menil Mülkül yevm* Lillâhil ............ (Mü’min/16) Yukardaki ayetlerde boşluğa hangisi gelmelidir? a. Latifül Kahhar b. Vahidul Kahhar c. Semiul Basar d. Kahhar 33. *Mesela hayatı yaşarken iki saat seviniyoruz, bir saat üzülüyoruz. Bir gün seviniyoruz iki gün üzülüyoruz, ya da bunun tersi. Önce sevindik, ....... ismi tecelli etti, başladık bu sefer üzülmeye. Üzüntü gelince sevinci giderdi, sevinç geldiğinde de üzüntü gider. * Hayat bir imtihandır, kazanma imkânıdır ve baştan sona da böyle Allah’ın ............ ismi tecelli etmeye devam eder. Ama hakikate boyun büktürmek içindir. Eğer insan hikmetle bakarsa, Allah’ın muradını anlamaya çalışırsa bunu anlar, yoksa trene bakar gibi hiçbir şey anlayamaz. *Her ne olursa olsun mutlaka ......... ismi tecelli eder. Yani yapmayı istediğin iş her ne olursa olsun orada Allah’ın ....... isminin tecellisi vardır. Yukarıda verilen misaller hangi Esmanın tecellileridir? a.Vehhab b.Kahhar c.mUSAVVİR D.Mütekebbir 34. Kuran'da Allah'ın ''Kahhar'' ismimin fiili olarak geçtiği tek yer hangi sure ve ayettir? a.Duha-9 b.Sad-65 c.Rad-16 d.Zümer-4 35.''Rezzak'' esmasıyla ilgili hangisi doğru bir bilgidir? a. Rezzâk isminin geldiği tek yer Mekki sure olan Zariyat/58 ayetidir b. Müşriklere bir mesaj; İman sizi rızkınızdan eder diye korkuyorsunuz değil mi? c. Rezzak ısminin müşriklere mesajı; Allah’ın rızkı ile bu günlere geldiniz ama Allah’ın manevi rızkı olan vahyi reddediyorsunuz. d. Hepsi |
26. D 27. D 28.A 29. D 30. D ......... |
Cevapladı sonunda verin kardeşim. Hatalarımızı bilelim :) |
36. Rızıkla işlgili aşağıda verilenlerden hangisi doğru bir bilgidir* a.Güzel rızık helal ve temiz olandır Allah’ın size sunduğu rızıkların helal ve temiz olanlarından yararlanın diyor Maide/88 de. b.GDO, yiyeceğin haramlığı ile değil temizliği ile alakalıdır, Tayyib oluşuyla alakalıdır. c. Haram yiyecek ile kazanılan enerji çıkacak haram kapı arar. Ağızdan haram giriyorsa harama çıkmadan duramaz. d. Hepsi isabetli yorumlardır? 37. Aşağıdaki yorumlardan hangisi isabetlidir? a.Temiz olmayan yiyecek ile kazanılan enerji iradeyi, aklı ve vicdanı kirletir. Temiz olmayan yakıtı depoya koyunca nasıl havayı kirletiyorsa, temiz olmayan yakıtı mide deposuna koyunca da aklı kirletiyor, vicdanı kirletiyor iradeyi kirletiyor. b.Gıda bir mahlûktur Hâlıkı Allah’tır, bu bağı kuran Hâlık’la mahlûk arasında ki bağı kuran şükretmekte zorlanmaz, hatta şükretmeden duramaz. Bu bağı koparan ise şükrü hatırlamaz. c.BismillahirRahmanirRahıym dediğinizde (Su içerek) ben su ile Allah arasında bağ kurdum. Çünkü Allah Hâlık, su mahlûk. Yaratanla yaratılan arasında bağ kurduktan sonra aldığım bir yudum su sadece dünyamı değil ahiretimi de ilgilendirir demektir d. Hepsi ısabetlidir. 38. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? a.Temiz rızkı kirletmekte mümkindir, üzüm temizdir ama şarap yapılan üzüm kirlenmiş olur b.Allah insanları rızık açısından farklı yaratmıştır, c. Allah’ın haram kılmadığını kimse haram kılamaz. Eşya da asıl olan mübahlıktır, bu yüzden bir şey haram değilse helal kabul edilir. d. Hepsi doğrudur 39. Aşağıdakilerden hangisi Kurani bakış açısına göre rızıkla ilgili doğru bir bilgidir? a.Haram kılma hakkı Allah’ın hakkıdır. Zira rızkı yaratan Allah’tır, yarattığı rızık üzerinde hüküm verme hakkı da Allah’ın hakkıdır Araf 32 b.İnfak, imanın yoldaşıdır, Kur’an iman ile infakı yanyana anar. Kendilerine rızık olarak verdiklerimizden infak ederler der. Bakara/3 c.Allah’ın Rezzâk isminin takva ve ihlas sahiplerine özel bir tecellisi var. Takva rızkı getiren rızıktır. d. Hepsi 40. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur? a.Sahih bir tevekkül ile rızık arasında ilişki vardır, önce deveni bağla I’kılha sümme tevekkel, önce bağla sonra tevekkül et b.Rezzâk isminin tarihi tecellilerinden biri de İsrail oğullarına bahşedilen men ve selva. Bu Allah’ın ilah’i rehberliğe tabi olanların rızkına kefil olduğunun ifadesidir. c.Eğer sen rızkı yiyesin fakat rızık seni yemesin istiyorsan elin kârda gönlün yar’da olsun.Unutma Allah bir göğüste iki kalp yaratmamıştır. Gönül dünyasını yamamak için dininden yırtanın, dininin üstü açılır, dünyası da elden gider. d. Hepsi doğrudur SON: Rabbim Rezzâk isminin tecellisine bizi mazhar etsin, bizi helal ve hayırlı rızıklarla merzuk kılsın inşaAllah. |
Alıntı:
|
Sorularımı bayatlatmadan cevaplarsaniz iyi olacak. Yokmu bu sorucanları cevaplayacak bir gönüllü, öğrenme iştiyaklı bir talebe ağlayan000 Alıntı:
Alıntı:
|
31 A 32 D 33 C 34 C 35 D |
32-33-34. Cevaplar sıkıntılı hocam :) |
31.A 32. B 33. B 34. A 35. D 36. D 37. D ..... |
Alıntı:
Kahhar, Duha suresi 9. Ayette ; "fe emmel yetime fela teghar" fiil olarak geçer. Hadi diğer sorularida cevaplayın. Yeni esmalara geçicez |
38.D 39.D 40.D Rabbim Rezzâk isminin tecellisine bizi mazhar etsin, bizi helal ve hayırlı rızıklarla merzuk kılsın inşaAllah.(Amin) |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
SAAT: 17:48 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.