Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Sorularla Esmaül Hüsna (https://www.forum.medineweb.net/812-sorularla-esmaul-husna)
-   -   El Müteâl-El Berr-Et Tevvab Esmalarını Tanıyalım (https://www.forum.medineweb.net/sorularla-esmaul-husna/36701-el-muteal-el-berr-et-tevvab-esmalarini-taniyalim.html)

Hâdimul İslam 08Haziran 2020 20:59

El Müteâl-El Berr-Et Tevvab Esmalarını Tanıyalım
 
78. El-Müteâlî :

El-Müteâlî: Yaratılmışlar hakkında aklın mümkün gördüğü her şeyden, her hal ve tavırdan pek yüce. “(O Allah), hazırı da gaybı da, gizliyi de âşikârı da bilendir, büyüktür, yücedir.”(13/Ra’d, 9)



El-Müteâlî, Yüceler yücesi demektir. Allah Teâlâ için kullanıldığında kudret, hâkimiyet diye anlaşılabilir. Allah Teâlâ’nın emirlerine bakalım; kudretinin izlerini görürüz. İşlerine nazar kılalım, O’nun hâkimiyeti önünde secdelere kapanırız. Kur’ân-ı Kerim’de anlatılan, Hz. Peygamberin mübârek dilinden bizlere aktarılan Allah’ın pek yüce olduğuna şu âyet dikkatimizi çeker: “Düşen hiçbir yaprak yoktur ki, O’nu bilmesin. Yer dibinin karanlığında hiçbir dâne yoktur ki, O’nu bilmesin. Yaş-kuru hiçbir şey yoktur ki apaçık bir kitapta olmasın.” (6/En’âm, 59)



Yücelik ve hükümranlıkta kendisine denk ya da kendisinden daha üstün bir varlık bulunmayan; mutlak anlamda yüce olan, övülmeyi hak edecek tüm vasfa sahip olan ve tüm noksan sıfatlardan münezzeh olan Allah Teâlâ’nın ‘El-Müteali’ ismi bizlere yüceler yücesi olduğunu gösterir.




79. El-Berr:

El-Berr: Kullarına karşı iyiliği çok olan. Allah'ın isimlerinden biri. Kullarına şefkatli olup, lûtuf, ihsanı, keremi, iyiliği ve bahşetmesi çok olan anlamına gelen Allah'ın Esmâü'l-Hüsnâ'sından biri. Allah Teâlâ kulları için daima kolaylık ve rahatlık ister; zorluk istemez. Zorluk çıkaranları da sevmez. Yapılan kötülüklerin çoğunu bağışlar, örter; merhametlilerin merhametlisidir; bir iyiliğe on mükâfat verir. Kötülüğün cezası ise bir katını geçmez. Bir kul, gönlünde iyi bir şey yapmayı kurmuş, fakat herhangi bir engel yüzünden onu yapmamış olsa bile, bilfiil meydana getirmiş gibi mükâfatlandırılır. Buna karşı, bir kötülük yapmayı tasarlamış ve kararını vermişken herhangi bir sebeple yapmamışsa ona ceza verilmez.



Berr, "iyiliği ve hayrı geniş olmak" anlamındaki "birr" masdarından sıfattır. Kur'an'da şöyle geçer: "Gerçek biz bundan evvel (muvahhid olarak) O'na ibâdet ediyorduk. Şüphesiz ki O, (evet) O, (va'dinde sadık) ihsanı bol, çok esirgeyicidir."*(52/Tûr, 38). Evet, Cennet'e girecekler böyle diyecektir. Allah kullarına karşı şefkatlidir. O, hiçbir fiilinde zulüm ve hiçbir hükmünde de haksızlık etmez. İnsanlar, nankörlük ederek kendileri haddi aşarlar. Oysa Allah sonsuz nimetler vermiş, sonsuz ihsanda bulunmuştur. Kullar kendileri kendilerine zulmederler. Allah onca inkâr, kötülük ve nankörlüklere karşı ceza vermede acele etmez. O, sonsuz kerem sahibidir. O, yardım edenlerin en hayırlısıdır. Allah kullarına çok merhametlidir (2/Bakara, 207). "Şüphesiz Rabbiniz Rauf'dur, Rahim'dir, çok şefkatli, çok merhametlidir."*(16/Nahl, 7) (Şamil İslâm Ansiklopedisi, 1/224-225)



80. Et-Tevvâb:
El-Tevvab: Kullarına tevbe kapılarını açan, onları tevbeye sevk edecek sebepler yaratan. “Allah, kötülükten yüz çevirerek tevbeye yönelenleri son derece bağışlayıcıdır.” (17/İsrâ, 25)

*

"Tevbe" masdarından mübalâğa siğası olup, doksanokuz olan Esmâ-i Hüsnâ'dan biri. Tevbe; kulun, günahtan sonra Allah'a itaat etmeye dönüş yapmasıdır. Tevvâb ise, Allah Teâlâ'nın Esmâ-i Hüsnâ'sından biri olup; mânâsı, kulun Allah'a itaat etmeye dönüş yaptığı ve günahlarından dolayı pişmanlık duyduğu zaman Allah'ın o, kuluna ihsan ve rahmetini ulaştırması; kulun önceden yaptığı hayırlı amelleri boşa çıkarmaması ve itaatkâr kullarına va'dettiği ihsandan bu kulunu da mahrum etmemesidir. Kulun tevbesi tekerrür ettikçe Tevvâb olan Allah Teâlâ'dan da kabûlü tekerrür eder.



Allah'ın Tevvâb ismi, Kur'an-ı Kerîm'de 2/Bakara sûresinde 4; 9/Tevbe sûresinde de 2 defa olmak üzere toplam 6 yerde geçer. Allah Teâlâ şöyle buyurur: "Âdem Rabbından bir takım kelimeler telâkki etti, yalvardı; o da tevbesini kabul buyurup ona yine baktı. Filhakika O'dur ancak öyle Tevvâb öyle Rahim.”*(2/Bakara, 37)



Tevbe, kula, nisbet edildiği zaman arâzı olan günah halini bırakıp aslî olan salâh halinde dönmek demek olur. Allah Teâlâ'ya nisbet edildiği zaman da tâli olan gazab nazarından aslî olan rahmet nazarına dönmek mânâsını ifade eder (Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, İstanbul, 1979, I/326)

Hâdimul İslam 09Haziran 2020 09:50

1. "El Müteâl" ne demektir?

a. Aşkın varlık
b. Mutlak ve sonsuz ulu
c. Yüceliğinin sınırı bulunmayan
d. Hepsi

2. El Müteâlî isminin aslı olan "O'nun yüceliği, ululuğu" anlamına gelen fiil hangisidir?

a. Teâlâ
b. Celaluhû
c. Hüdâ
d. Mevlâ

3. 'A-l-y' köklerinden türeyen Esma-i Hüsna hangisidir?

a. El Müteâl
b. El Alî
c. El A'lâ
d. Hepsi

4. "Müteâlî" isminin Kuran'da geçtiği yerle ilgili hangisi yanlıştır.?

a. Müte'âl ismi Kuran'da 14 yerde geçer
b.Rad süresinin 9. ayetinde geçer ve Mekkî bir süredir.
c. Nebî'nin hayatında hüzün yılına denk gelmektedir ve bu ismin geçtiği ayetin inzalini ilahî bir teselli olarak anlayabiliriz
d.Bu isim Kuran'da tek yerde geçer.

5. Allah'ın "aşkın" olmasıyla ilgili hangisi doğrudur?

a.Yeryüzünde insanların elleriyle yaptıkları olaylardan Allah etkilenmez
b. İnsanların şirkinden küfründen etkilenmez.
c. Allah'ın insanlığın hayatına müdahalesi insanlığın sapmasîndan O zarar gördüğü için değildir.
d. Hepsi doğrudur.

nurşen35 09Haziran 2020 14:58

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431519)
1. "El Müteâl" ne demektir?

a. Aşkın varlık
b. Mutlak ve sonsuz ulu
c. Yüceliğinin sınırı bulunmayan
d. Hepsi
D

2. El Müteâlî isminin aslı olan "O'nun yüceliği, ululuğu" anlamına gelen fiil hangisidir?

a. Teâlâ
b. Celaluhû
c. Hüdâ
d. Mevlâ
A

3. 'A-l-y' köklerinden türeyen Esma-i Hüsna hangisidir?

a. El Müteâl
b. El Alî
c. El A'lâ
d. Hepsi
D

4. "Müteâlî" isminin Kuran'da geçtiği yerle ilgili hangisi yanlıştır.?

a. Müte'âl ismi Kuran'da 14 yerde geçer
b.Rad süresinin 9. ayetinde geçer ve Mekkî bir süredir.
c. Nebî'nin hayatında hüzün yılına denk gelmektedir ve bu ismin geçtiği ayetin inzalini ilahî bir teselli olarak anlayabiliriz
d.Bu isim Kuran'da tek yerde geçer.
A

5. Allah'ın "aşkın" olmasıyla ilgili hangisi doğrudur?

a.Yeryüzünde insanların elleriyle yaptıkları olaylardan Allah etkilenmez
b. İnsanların şirkinden küfründen etkilenmez.
c. Allah'ın insanlığın hayatına müdahalesi insanlığın sapmasîndan O zarar gördüğü için değildir.
d. Hepsi doğrudur.

D

Hâdimul İslam 09Haziran 2020 17:17

Hepsi doğru ArO*
Devamla...

6. El.Müteâl ismi bize neler anlatmaktadır?

a. Allah zâtıyla ulaşılamaz ve aşkındır,sıfatıyla insana şah damarından daha yakındır.
b. Bu isme iman, insanın "uzak Allah" sapkınliğina düşmesini engeller.
c. Allah'ın aşkınlığını yanlış idrak, hayata müdahil olmayan ve ulaşılamaz bir ilah tasavvuruna yol açar.
d. Hepsi doğrudur.

7. Allah ile doğrudan ve aracasız ilişki kurmak yerine dolaylı ve aracılı ilişki kurmanın her türünü "vahiy" ne olarak adlandırır?

a. Rabıta
b. Kurbiyyet
c. Ünsiyet
d. Şirk

8. Kuran'da tek geçtiği yer olan âyette "el Müteâl " ismi hangi isimle birlikte geçmektedir?

a. el Kebir
b. el Bari
c. el Azim
d. el Müheymin

9. "Tüm te'âlâ fiillerin òznesi ........ olan .........'tır." Cümlesini tamamlayan isimler hangisidir?

a. Alim/Allah
b. Halim/Allah
c.Müteâl/Allah
d. Hiçbiri

10. Allah'a isnatla 9 yerde geçen; " Te'âlâ amma yüşrikûn" ayetinin anlamı nedir?

a. O, onların nitelemelerinden/nitelendirdikleri şeylerden tamamen aşkın ve yücedir.
b. O, onların dedikleri şeylerden aşkın ve yücedir.
c.O, onların şirk koşmalarından/koştukları şeylerden tamamen aşkın ve yücedir.
d. Hepsi

nurşen35 09Haziran 2020 22:57

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431523)

6. El.Müteâl ismi bize neler anlatmaktadır?

a. Allah zâtıyla ulaşılamaz ve aşkındır,sıfatıyla insana şah damarından daha yakındır.
b. Bu isme iman, insanın "uzak Allah" sapkınliğina düşmesini engeller.
c. Allah'ın aşkınlığını yanlış idrak, hayata müdahil olmayan ve ulaşılamaz bir ilah tasavvuruna yol açar.
d. Hepsi doğrudur.
D

7. Allah ile doğrudan ve aracasız ilişki kurmak yerine dolaylı ve aracılı ilişki kurmanın her türünü "vahiy" ne olarak adlandırır?

a. Rabıta
b. Kurbiyyet
c. Ünsiyet
d. Şirk
D

8. Kuran'da tek geçtiği yer olan âyette "el Müteâl " ismi hangi isimle birlikte geçmektedir?

a. el Kebir
b. el Bari
c. el Azim
d. el Müheymin
A
Rad 9


9. "Tüm te'âlâ fiillerin òznesi ........ olan .........'tır." Cümlesini tamamlayan isimler hangisidir?

a. Alim/Allah
b. Halim/Allah
c.Müteâl/Allah
d. Hiçbiri
C

10. Allah'a isnatla 9 yerde geçen; " Te'âlâ amma yüşrikûn" ayetinin anlamı nedir?

a. O, onların nitelemelerinden/nitelendirdikleri şeylerden tamamen aşkın ve yücedir.
b. O, onların dedikleri şeylerden aşkın ve yücedir.
c.O, onların şirk koşmalarından/koştukları şeylerden tamamen aşkın ve yücedir.
d. Hepsi

D

Hâdimul İslam 10Haziran 2020 08:28

10. Soruyu dikkatli incele editim:)

Hâdimul İslam 10Haziran 2020 08:52

11.Şirkle ilgili aşağıdakilerden hangisi dogrudur?

a. Kulların şirkinden Allah zerrece zarar görmez
b. Şirkten zarar gören şirk koşanin kendisidir
c. Allah şirki kulları için yasaklamıştir.
d. Hepsi

12. Kulların şirkten gördüğü zararlar nelerdir?

a. İnsanın kişilik bütünlüğünü parçalar ve şahsiyetini dağıtır.
b. Şirk sadece imanı parçalamaz, aklı iradeyi vicdanı da parçalar.Parçalanan insan, aklı,kalbi ve vicdanıyla ötekileştirerek, pasifleştirerek dağıtır.
c. Bu dağınıklık duyguya, bilgiye, söze eyleme yansır. Oradan dine, topluma, hukuka, bilime sanata ekonomiye hayatın her alanına yansır.
d. Hepsi

13. Rabbimizin "Te'âla" fiillerinden ne anlamalıyız?

a. İnsanoğlunun Allah tasavvurundaki sapma ve yamulmalardan Allah'ın hiçbir zararı olmayacağı
b. Bundan tek zarar görecek tarafın insan olduğunu
c. Allah'ın şirki biz kulları yasakladığı
d. Rabbinizin teâlâ fiilleriyle Müteâl olduğunu
e. Hepsi

14. "El-Hak ve el-Melik olan Allah aşkın ve yücedir " ayeti hangi surede geçer.?

a. Taha süresi 114
b. Enam süresi 100
c. Vakıa süresi 77
d. Nahl süresi 22

15. Cin süresi 3. ayeti yazınız?

nurşen35 10Haziran 2020 15:58

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431527)
11.Şirkle ilgili aşağıdakilerden hangisi dogrudur?

a. Kulların şirkinden Allah zerrece zarar görmez
b. Şirkten zarar gören şirk koşanin kendisidir
c. Allah şirki kulları için yasaklamıştir.
d. Hepsi
D

12. Kulların şirkten gördüğü zararlar nelerdir?

a. İnsanın kişilik bütünlüğünü parçalar ve şahsiyetini dağıtır.
b. Şirk sadece imanı parçalamaz, aklı iradeyi vicdanı da parçalar.Parçalanan insan, aklı,kalbi ve vicdanıyla ötekileştirerek, pasifleştirerek dağıtır.
c. Bu dağınıklık duyguya, bilgiye, söze eyleme yansır. Oradan dine, topluma, hukuka, bilime sanata ekonomiye hayatın her alanına yansır.
d. Hepsi
D

13. Rabbimizin "Te'âla" fiillerinden ne anlamalıyız?

a. İnsanoğlunun Allah tasavvurundaki sapma ve yamulmalardan Allah'ın hiçbir zararı olmayacağı
b. Bundan tek zarar görecek tarafın insan olduğunu
c. Allah'ın şirki biz kulları yasakladığı
d. Rabbinizin teâlâ fiilleriyle Müteâl olduğunu
e. Hepsi
E

14. "El-Hak ve el-Melik olan Allah aşkın ve yücedir " ayeti hangi surede geçer.?

a. Taha süresi 114
b. Enam süresi 100
c. Vakıa süresi 77
d. Nahl süresi 22
A

15. Cin süresi 3. ayeti yazınız?

Rabbimizin şanı çok yücedir. O asla eş ve çocuk edinmemiştir

nurşen35 10Haziran 2020 16:03

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431526)
10. Soruyu dikkatli incele editim:)

10. Sorunun cevabı C şıkkı
Tealâ ammâ yüşrikun
O onların şirk koşmalarından / koştukları şeylerden tamamen aşkın ve yücedir

Kasas 68
Nahl 1

Hâdimul İslam 10Haziran 2020 16:30

Hepsi doğru :sukran:ga/li/p

Hâdimul İslam 11Haziran 2020 16:09

16. "Eşsiz iyi, sonsuz iyilik sahibi, sonsuz ve mutlak erdemin eşsiz ve benzersiz kaynağı" manasındaki esma hangisidir?

a. El Veli
b El Vahid
c. El Ber
d. El Latif

17. 5:96. ayette "berr" kelimesi hangi manaya gelmektedir?

a. Deniz
b. Kara
c.Gökyüzü
d. İyilik

18. "Birr" hangi manalara gelmektedir?

a. İyiliğin tamamını kuşatan "hayır " manasına gelir
b. Haccin mebrur olması manasında "hac ibadeti"icin kullanılır.
c. İyiliğin genişlemesi anlamında "Cennet" manasında gelir.
d. Hepsi

19. Tur suresi "Ber ve Rahim olan Allah" ayetinin nüzulü ile ilgili hangisi söylenebilir?

a. Ahzab Savaşı yılında inmiş/ Medeni'dir
b. Fetih Günü nazil olmuş/ Medeni'dir
c. Hüzün Yılında nazil olmuş/Mekki'dir
d. Yolculukta nazil olmuş/ Seferi'dir

20. "İyilik" ile ilgili hangisi doğru bir açıklamadır?

a. İyilik her vicdana yaratılıştan nakşedilmiştir.
b. Biz birine iyi dediğimiz için o iyi değildir, o iyi olduğu için biz ona iyi deriz.
c. İyiyi belirleyen bizim beğenimiz değildir. Bizim beğenimizi iyiye göre sekillendirmemiz gerekir.
d. Hepsi doğrudur.

nurşen35 12Haziran 2020 12:53

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431541)
16. "Eşsiz iyi, sonsuz iyilik sahibi, sonsuz ve mutlak erdemin eşsiz ve benzersiz kaynağı" manasındaki esma hangisidir?

a. El Veli
b El Vahid
c. El Ber
d. El Latif
C

17. 5:96. ayette "berr" kelimesi hangi manaya gelmektedir?

a. Deniz
b. Kara
c.Gökyüzü
d. İyilik
D
Maide Suresi 96. Ayet
Deniz avı ve onu yemek size ve yolculuk edenlere bir yarar olarak helal kılındı. İhramlı olduğunuz sürece kara avı ise size haram kılınmıştır. Sonunda O'na götürülüp toplanacağınız Allah'dan korkup kötülükten sakınıverin


18. "Birr" hangi manalara gelmektedir?

a. İyiliğin tamamını kuşatan "hayır " manasına gelir
b. Haccin mebrur olması manasında "hac ibadeti"icin kullanılır.
c. İyiliğin genişlemesi anlamında "Cennet" manasında gelir.
d. Hepsi
D

19. Tur suresi "Ber ve Rahim olan Allah" ayetinin nüzulü ile ilgili hangisi söylenebilir?

a. Ahzab Savaşı yılında inmiş/ Medeni'dir
b. Fetih Günü nazil olmuş/ Medeni'dir
c. Hüzün Yılında nazil olmuş/Mekki'dir
d. Yolculukta nazil olmuş/ Seferi'dir
C

20. "İyilik" ile ilgili hangisi doğru bir açıklamadır?

a. İyilik her vicdana yaratılıştan nakşedilmiştir.
b. Biz birine iyi dediğimiz için o iyi değildir, o iyi olduğu için biz ona iyi deriz.
c. İyiyi belirleyen bizim beğenimiz değildir. Bizim beğenimizi iyiye göre sekillendirmemiz gerekir.
d. Hepsi doğrudur.

D

Hâdimul İslam 12Haziran 2020 12:55

17. Soruyu tekrar inceleyin Nurşen hocam

nurşen35 12Haziran 2020 14:43

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431549)
17. Soruyu tekrar inceleyin Nurşen hocam

Deniz avından bahsettiğine göre
Cevap Deniz mi

Hâdimul İslam 12Haziran 2020 16:01

Alıntı:

nurşen35 Üyemizden Alıntı (Mesaj 431550)
Deniz avından bahsettiğine göre
Cevap Deniz mi

Kelime mealli Kuran dan bakarsan bu surede "karalar " anlamına gelmekte oldugunu goreceksin editim. Beyyine süresi 6. ayette de farklı anlamiyla kullanılmıştır..

Devamla...

21. El Berr ismi neyi ifade eder?

a. Varlığın tek sahibi Allah olduğunu
b. Mülkün sahibinin O olduğu
c. İyiliğin kaynağının Allah olduğunu
d. Hiçbiri

22. "İyiliğin asli olması, kòtülüğün arızi ve sonradan olduğunu gösterir. " el Berr isminden başka Allah'ın hangi ismi buna dalalet eder?

a. Hayr
b. Bâtın
c. Zâhir
d. Musavvir

23. Allah'ın "el Ber" ismi bize hangi mesajı vermektedir?

a. Ber ve Hayr gibi esmalar kötü düşünce ve karamsarlıgın panzehiridirler.
b. Mağdurları ve mazlumları Ber olan Allah ile teselli eder
c. Ber ismi, kötülüğe maruz kalmış, yürekleri kurumuş insanların, sığınacağı pınar başıdır.
d. Hepsi

24. "Ber" isminin geçtiği tek ayetin Hüzün Yılı'nda nazil olan Tur süresinde yer alması, hangi mesajları taşıyor olabilir ?

a. Ne kadar darda ve zorda olursanız olun, Allah'ın bizzat iyi olduğunu, iyiliğin kaynağı olduğunu unutmayın.
b. Sizi üzen olayların sizi esir almasına izin vermeyin.
c. İlaç acıdır ama sonucu olan sıhhat tatlıdır.
d. Hepsi

25. Tur süresinde 25-28. ayetteki diyalogda cennetlikler hangi konuda endişeye kapilıp korkuyorlar?

a. İnkara düşmekten
b. Aileleri hakkında
c. Duaların kabulü konusunda
d. İbadetlerinin sıhhati konusunda

Kara Kartal 12Haziran 2020 23:45

[QUOTE=Mihrinaz;431551]Kelime mealli Kuran dan bakarsan bu surede "karalar " anlamına gelmekte oldugunu goreceksin editim. Beyyine süresi 6. ayette de farklı anlamiyla kullanılmıştır..

Devamla...

21. El Berr ismi neyi ifade eder?

a. Varlığın tek sahibi Allah olduğunu
b. Mülkün sahibinin O olduğu
c. İyiliğin kaynağının Allah olduğunu
d. Hiçbiri

22. "İyiliğin asli olması, kòtülüğün arızi ve sonradan olduğunu gösterir. " el Berr isminden başka Allah'ın hangi ismi buna dalalet eder?

a. Hayr
b. Bâtın
c. Zâhir
d. Musavvir

23. Allah'ın "el Ber" ismi bize hangi mesajı vermektedir?

a. Ber ve Hayr gibi esmalar kötü düşünce ve karamsarlıgın panzehiridirler.
b. Mağdurları ve mazlumları Ber olan Allah ile teselli eder
c. Ber ismi, kötülüğe maruz kalmış, yürekleri kurumuş insanların, sığınacağı pınar başıdır.
d. Hepsi

24. "Ber" isminin geçtiği tek ayetin Hüzün Yılı'nda nazil olan Tur süresinde yer alması, hangi mesajları taşıyor olabilir ?

a. Ne kadar darda ve zorda olursanız olun, Allah'ın bizzat iyi olduğunu, iyiliğin kaynağı olduğunu unutmayın.
b. Sizi üzen olayların sizi esir almasına izin vermeyin.
c. İlaç acıdır ama sonucu olan sıhhat tatlıdır.
d. Hepsi

25. Tur süresinde 25-28. ayetteki diyalogda cennetlikler hangi konuda endişeye kapilıp korkuyorlar?

a. İnkara düşmekten
b. Aileleri hakkında
c. Duaların kabulü konusunda
d. İbadetlerinin sıhhati konusunda


İzninizle bende kendimi sınayayım soruları cevaplamak isterim. dayanamadım :)

1/Berr ismi iyiliğin kaynağının Allah olduğunu ifade eder c
2/Diğer sorudan kopya çekip Hayr diyorum.bunu da öğrenmiş oldumArO* a
3/Ber ismi şıklarda geçen hepsini kapsar.d şıkkı yani
4/çok güzel bir soru. d şıkkı diyorum ama c şıkkını açıklamanızı isterim
5/b çoluk çocuk herhalde aileleri hakkında-26: Şöyle derler: Doğrusu biz, geçmişte çoluk çocuğumuzun arasında, en mutlu olduğumuz anlarda bile Rabbimizin azabından çok korkardık.

Mihrinaz apla hakkını helal et.böyle damdan düşer gibi sorulara daldım:) iyi geceler hepinize

Hâdimul İslam 13Haziran 2020 11:55

Farklı birini görünce doğru sayfadamıyim acaba oldum :)))

Hoşgeldiniz. Çokta güzel yaptınız soruları cevaplamakla.
Daim olmasını da isteriz. Nurşen editimiz havada kapıyor kimseye bırakmıyor soruları Allah ondan razı olsun

Cevaplariniza gelince hepsi doğru efenimga/li/pga/li/pmsl*czk*alkış000

Her zaman bekleriz..

24. "Ber" isminin geçtiği tek ayetin Hüzün Yılı'nda nazil olan Tur süresinde yer alması, hangi mesajları taşıyor olabilir ?

a. Ne kadar darda ve zorda olursanız olun, Allah'ın bizzat iyi olduğunu, iyiliğin kaynağı olduğunu unutmayın.
b. Sizi üzen olayların sizi esir almasına izin vermeyin.
c. İlaç acıdır ama sonucu olan sıhhat tatlıdır.
d. Hepsi

Bu soruda geçen c şıkkını sordunuz açıklayayım;

İlaç acıdır ama sonucu olan sıhhat tatlıdır: Bizi üzen olaylar ilaca benzerler. Eğer damağınızın sesini dinleyip de acı olan ilacı içmezseniz, sıhhat bulamazsınız. Olayların duygular üzerindeki olumsuz yansımasına odaklanırda, onun arkasında yatan ruhumuzu tedavi eden amacını gozden kaçırırsak Kura'nın dile getirdiği şu hakikati kaçırmış oluruz: "Feinne mea'l usri yüsra. İnne mea'l usri yüsra" c*

Ber isminin tecellislerine vakıf olabilmek duasiyla. .

Devamcy

Hâdimul İslam 13Haziran 2020 12:32

26. Bakara süresi 177. âyet hangi kavramın açıklamasını yapmaktadır? Ayeti yazınız.

a. Semi', Allah'ın herşeyi işitmesinin tarifi yapılıyor
b. Birr, saf iyilik ve erdemi tarif ediyor.
c. Basir, Allah'ın herşeyi görmesini tarif ediyor.
d. Halk, en güzel şekilde yaratması

27. Bakara süresi 177.ayette tarif edilenler hakkında hangisi söylenebilir?

a. Bu âyet, heran münafıklığa dönüşmwye meyyal olan gösterişçi dindarlığı yerden yere vuruyor.
b. İmanın 5 şartı sayılmaktadır.
c. Kudüs veya Kâbe'yi kıble edinmenin aslî değil, tali birşey olduğu, aslî olanın birr (saf iyilik) olduğunu söylüyor.
d. Hepsi

28. Ali İmran süresi 92. ayeti yazınız ve bu âyetler ışığında " saf iyilik birr'le " ilgili ne söyleyebilirsiniz?

29. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

a. Berr, birr'i standart davranış haline getirendir.
b. Berr'in çoğulu ebrâr'dır.
c. Ebrâr'ın yeri cennettir.
d. Hepsi doğrudur.

30. Hangisi doğrudur?

a. Birr'e ulaşmamızı isteyen Allah'ın muradı, bizi kurtuluşu garantileyen ebrâr arasına katmaktir.
b. Hiç kimse insana, Allah kadar iyilik yapamaz. Şu halde insanda hiç kimseye Allah'a yaptığı nankörlük kadar nankörlük yapamaz.
c. İyilikten en büyük yararı bizzat yapan görür. İşte bunun için iyiliğe ödül beklenmez. İyiliğin bizzat kendisi òdüldur.
d. Yapılan her iyilik aslında başkalarına senin yaptığın değil, Allah'ın sana yaptığı bir iyiliktir.
e. İyiliğe iyilikle mukabele etmemek kötüdür. Ama iyiliğe kötülükle mukabele etmek çok daha kötüdür.
f. Hepsi

c*

Hâdimul İslam 13Haziran 2020 21:20

Hadi gençlik cevapları alayım..Tevvab Esması var sırada c*

nurşen35 14Haziran 2020 00:47

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431556)
Hadi gençlik cevapları alayım..Tevvab Esması var sırada c*

Bende bekliyorum Kara Kartal üyemiz gelir cevaplar diye:):)
Tevvab esmasına yetişir belki devam edelim o zamançay-kahve000

Hâdimul İslam 14Haziran 2020 00:57

Alıntı:

nurşen35 Üyemizden Alıntı (Mesaj 431560)
Bende bekliyorum Kara Kartal üyemiz gelir cevaplar diye:):)

Tevvab esmasına yetişir belki devam edelim o zamançay-kahve000

Editim soru gördüğün yerde affetme [emoji6]
Nasibine düşeni al, hiç bekleme/bekletme :))Gelen olursa sorular burda. Devam edelim[emoji106]

nurşen35 14Haziran 2020 01:08

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431554)
26. Bakara süresi 177. âyet hangi kavramın açıklamasını yapmaktadır? Ayeti yazınız.

a. Semi', Allah'ın herşeyi işitmesinin tarifi yapılıyor
b. Birr, saf iyilik ve erdemi tarif ediyor.
c. Basir, Allah'ın herşeyi görmesini tarif ediyor.
d. Halk, en güzel şekilde yaratması
Yüzlerinizi doğuya ve batıya çevirmeniz erdemlilik değildir. Asıl erdemli kişi Allah'a ahiret gününe , meleklere, kitaba ve peygamberlere iman eden sevdiği maldan yakınlara , yetimlere, yoksullara , yolda kalmışlara ,yardım isteyenlere ve özgürlüğünü kaybetmiş olanlara harcayan, namazı kılıp zekatı verendir. Böyleleri anlaşma yaptıklarında sözlerini tutanlar, darlıkta, hastalıkta ve savaş zamanında sabrederler. İşte doğru olanlar bunlardır ve işte takva sahipleri bunlardır
Bakara 177
B


27. Bakara süresi 177.ayette tarif edilenler hakkında hangisi söylenebilir?

a. Bu âyet, heran münafıklığa dönüşmwye meyyal olan gösterişçi dindarlığı yerden yere vuruyor.
b. İmanın 5 şartı sayılmaktadır.
c. Kudüs veya Kâbe'yi kıble edinmenin aslî değil, tali birşey olduğu, aslî olanın birr (saf iyilik) olduğunu söylüyor.
d. Hepsi
D

28. Ali İmran süresi 92. ayeti yazınız ve bu âyetler ışığında " saf iyilik birr'le " ilgili ne söyleyebilirsiniz?
Allah yolunda sevdiğiniz şeylerden harcamadıkça iyiliğe asla eremezsiniz . Ne harcarsanız Allah onu hakkıyla bilir
Ali İmran 92
Erdemlilik , ihsan , hayırlı anlamına gelen "Birr" kişiyi Allah'a yaklaştıran iman, ibadet ve ahlak ile en doğru ve en güzel hayatı yaşamaktır. Allah'ın rızasına, Cennetine, lütuf ve inayetine ulaşabilmenin şartlarından biri de kişinin sahip olduğu ve sevip bağlandığı nimetleri Allah yolunda kullanmasıdır


29. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

a. Berr, birr'i standart davranış haline getirendir.
b. Berr'in çoğulu ebrâr'dır.
c. Ebrâr'ın yeri cennettir.
d. Hepsi doğrudur.
D

30. Hangisi doğrudur?

a. Birr'e ulaşmamızı isteyen Allah'ın muradı, bizi kurtuluşu garantileyen ebrâr arasına katmaktir.
b. Hiç kimse insana, Allah kadar iyilik yapamaz. Şu halde insanda hiç kimseye Allah'a yaptığı nankörlük kadar nankörlük yapamaz.
c. İyilikten en büyük yararı bizzat yapan görür. İşte bunun için iyiliğe ödül beklenmez. İyiliğin bizzat kendisi òdüldur.
d. Yapılan her iyilik aslında başkalarına senin yaptığın değil, Allah'ın sana yaptığı bir iyiliktir.
e. İyiliğe iyilikle mukabele etmemek kötüdür. Ama iyiliğe kötülükle mukabele etmek çok daha kötüdür.
f. Hepsi

c*

F

Hâdimul İslam 14Haziran 2020 11:56

msl*czk*ga/li/p

31. *Tevbe edene yönelen
* Kullarını tevbeye yönelten
* Tevbeleri her daim kabul eden

Yukarıda hangisinin manası verilmiştir?

a. İstiğfar
b. Tevvab
c. Tayyib
d. Nedamet

32. Hangisi doğrudur?
a. Tevvab kul için kullanıldığında "daima tevbe eden" anlamına gelir
b. Allah için kullanıldığında "kendisine tevbe için yönelen kullarına mukabele eden" anlamına gelir
c. Tevbe kötülükten vazgeçmek, istiğfar; yapılan kötülüğün tutulan kaydından vazgeçmesi için Allah'a yalvarmaktır.
d. Hepsi

33. Allah kuluna niçin yönelir?

a. Kendi zatını sevgi ve merhamet ile tanıtan bir Yaratıcı'nın kuluna yonelmesinden daha doğal ne olabilir.
b. O'nun kullarına olan şevkati bir annenin avladina olan sevgi ve şevkatinden sonsuz kat daha fazladır.
c. Rabbimiz zâtını et Tevvâb olarak isimlendirmekle, hiçbir kulunu peşinen gözden çikarmadığını ifade buyurmaktadır.
d. Hepsi

34. Hangisi Tevvâb isminin tecellisidir?

a. Kulun tevbe için Allah'a yönelmesi
b. Allah'ın kendisine yönelen günahkar kula rahmetiyle yönelmesi
c. Günahkar kulun kendisine yönelişinin azlığına çokluğuna bakmaması
d. Hepsi

35. Tevbe eden kul tevbesiyle hangi mesaji vermiş olur?

a. Ben kulum kusurluyum, kusurumun farkındayım, Adem gibi tevbe edip adam olmak istiyorum.
b. Günahkar olanlar nimetler içinde sefa sürüyorlar, benim ayrıcalığım olmalı
c. Ne günah isledimde bana bu dertleri reva gördün.
d. Babamın gunahını çekiyorum, bendende evladima geçecek.

36. Tevbe nedir?

a. Tevbe bir bilinç yenilemedir
b. Özeleştiridir
c.İradenin güdülere galip gelmesini
d. Tevbe eden ben değişecegim demiş olur
e. Hepsi

37. "Günahtan daha büyük günah olan şeyler" nelerdir?

a. Günaha karşı kayıtsızlık
b. Günaha karşı aldirmazlık
c. Günahın affı konusunda umutsuzluk
d. Hepsi

38. İlahi şevkati en iyi resmeden Zümer suresi 53. Ayeti yazınız.

39. "Tevbelerin tek mercii olan Tevvâb Allah" ayetlerine 3 tane örnek veriniz

40. Bakara 30-39 arası Adem-İblis kıssası anlatılır. Bu ayetlerden ne anlamaliyiz?

a. Ademi adam eden tevbesiydi, İblisi şeytan eden günahini savunmasıydı.
b. Ademoglundan Allah hatasizlik beklememektedir
c. Kıssa tevbe kapısının her zaman açık olduğu müjdesini vermektedir
d. Hepsi

nurşen35 14Haziran 2020 18:11

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431566)

31. *Tevbe edene yönelen
* Kullarını tevbeye yönelten
* Tevbeleri her daim kabul eden

Yukarıda hangisinin manası verilmiştir?

a. İstiğfar
b. Tevvab
c. Tayyib
d. Nedamet
B

32. Hangisi doğrudur?
a. Tevvab kul için kullanıldığında "daima tevbe eden" anlamına gelir
b. Allah için kullanıldığında "kendisine tevbe için yönelen kullarına mukabele eden" anlamına gelir
c. Tevbe kötülükten vazgeçmek, istiğfar; yapılan kötülüğün tutulan kaydından vazgeçmesi için Allah'a yalvarmaktır.
d. Hepsi
D

33. Allah kuluna niçin yönelir?

a. Kendi zatını sevgi ve merhamet ile tanıtan bir Yaratıcı'nın kuluna yonelmesinden daha doğal ne olabilir.
b. O'nun kullarına olan şevkati bir annenin avladina olan sevgi ve şevkatinden sonsuz kat daha fazladır.
c. Rabbimiz zâtını et Tevvâb olarak isimlendirmekle, hiçbir kulunu peşinen gözden çikarmadığını ifade buyurmaktadır.
d. Hepsi
D

34. Hangisi Tevvâb isminin tecellisidir?

a. Kulun tevbe için Allah'a yönelmesi
b. Allah'ın kendisine yönelen günahkar kula rahmetiyle yönelmesi
c. Günahkar kulun kendisine yönelişinin azlığına çokluğuna bakmaması
d. Hepsi
D

35. Tevbe eden kul tevbesiyle hangi mesaji vermiş olur?

a. Ben kulum kusurluyum, kusurumun farkındayım, Adem gibi tevbe edip adam olmak istiyorum.
b. Günahkar olanlar nimetler içinde sefa sürüyorlar, benim ayrıcalığım olmalı
c. Ne günah isledimde bana bu dertleri reva gördün.
d. Babamın gunahını çekiyorum, bendende evladima geçecek.
A

36. Tevbe nedir?

a. Tevbe bir bilinç yenilemedir
b. Özeleştiridir
c.İradenin güdülere galip gelmesini
d. Tevbe eden ben değişecegim demiş olur
e. Hepsi
E

37. "Günahtan daha büyük günah olan şeyler" nelerdir?

a. Günaha karşı kayıtsızlık
b. Günaha karşı aldirmazlık
c. Günahın affı konusunda umutsuzluk
d. Hepsi
D

38. İlahi şevkati en iyi resmeden Zümer suresi 53. Ayeti yazınız.
De ki "Allah şöyle buyuruyor" Ey kendi aleyhlerine olarak günahta haddi aşan kullarım Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin Allah dilerse bütün günahları bağışlar, doğrusu O çok bağışlıyıcı çok merhametlidir

39. "Tevbelerin tek mercii olan Tevvâb Allah" ayetlerine 3 tane örnek veriniz
Bakara 37: Derken Adem Rabbinden kelimeler aldı. Böylece Adem'in tövbesini kabul etti. Kuşkusuz O, Tövbeleri kabul edendir. Rahmeti kesintisizdir

Tevbe 104: Bilmiyorlar mı ki kullarının tövbesini kabul eden Allah'dır, sadakaları kabul eden de O'dur. Şüphesiz Allah tövbe kapısını alabildiğine açık tutmaktadır, rahmetiyle herşeyi kuşatmaktadır

Nisa 16: İçinizden iki erkek fuhuş yaparsa onları cezalandırın. Eğer tevbe eder hallerini düzeltirlerse artık onlara ceza vermekten vazgeçin. Çünkü, Allah tevbeleri çokça kabul eden çok çok merhamet edendir


40. Bakara 30-39 arası Adem-İblis kıssası anlatılır. Bu ayetlerden ne anlamaliyiz?

a. Ademi adam eden tevbesiydi, İblisi şeytan eden günahini savunmasıydı.
b. Ademoglundan Allah hatasizlik beklememektedir
c. Kıssa tevbe kapısının her zaman açık olduğu müjdesini vermektedir
d. Hepsi

D

Hâdimul İslam 14Haziran 2020 18:22

[emoji122][emoji122][emoji106]



41. Şeytanın kendi sorumluluğunu üstlenmeyip Allah'ı suçladığı ayetlere örnek veriniz.

42. Aşağıdakilerden hangisi "günah" hususunda Kurani bir bakış açısı değildir?

a. Kurana göre babanın günahı evladı bağlamaz
b. Adem'in işlediği gunahtan bütün insanoglu sorumludur
c. Kuran sorumluluğun şahsiliğini açık ve net biçimde sòyler
d. İnsan günahkar olarak dünyaya gelmez

43. Toplumsal tevbeyle ilgili hangisi söylenemez?

a. Tevbe ahlaki bir sorumluluktur, ahlak bireyle sınırlı değildir.
b. Asr süresinde geçen "hakkı tavsiye" emri bu kapsama girer
c. Ümmet Muhammed bir òzeleştiri olan tevbeyi ibadet bilen bir ümmettir
d. Müslümanlar, sahabenin başlattığı bu eleştiri geleneğini aynı düzeyde ilerletip üst seviyeye çıkardılar.

44. Yunus Kıssası hakkında hangisi söylenemez?

a. Yunus sorumluluğu inkarcı kavme atmış, faturayı onlara kesmiştir.
b. Bu kıssa baştan sona òzeleştiri kıssasıdir.
c. Ümmet yeniden başlamak için Hz Yunus gibi tevbe etmelidir
d. Tevhidden yani hakikatten başlayarak tevbe etmelidir.

45. Kuran helak olan kavimlerin kıssalarini anlatırken aslen neye vurgu yapmaktadır?

a. Bu kavimlerin tevbe etmemelerine, istikametlerini duzeltmemelerine
b. Allah'in dilerse dilediğini yok edecegine
c. Peygamberlerin hak olduğu ve bunların mucizeler olduğu
d. Yok olabilirsiniz

46. Helak olan kavimler tevbe etselerdi uğradıkları feci akibetten kurtulabilrlermiydi?

Kara Kartal 14Haziran 2020 19:40

Alıntı:

nurşen35 Üyemizden Alıntı (Mesaj 431560)
Bende bekliyorum Kara Kartal üyemiz gelir cevaplar diye:):)
Tevvab esmasına yetişir belki devam edelim o zamançay-kahve000


Kusura bakmayın nurşen hanım öyle çok giremiyorum. Şu dersleri bir vereyim hayırlısıyla.
katılımda yaparım inşallah.
siz baya hızlı ve çok iyisiniz maşallah.
gelmişken cevap vermeye çalışayım yanlışlarımdan dolayı kınamayın lütfenma/hcup000/
mihirinaz ablanın sorular aöf soruları gibi:)

Kara Kartal 14Haziran 2020 19:56

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431568)
[emoji122][emoji122][emoji106]



41. Şeytanın kendi sorumluluğunu üstlenmeyip Allah'ı suçladığı ayetlere örnek veriniz.

42. Aşağıdakilerden hangisi "günah" hususunda Kurani bir bakış açısı değildir?

a. Kurana göre babanın günahı evladı bağlamaz
b. Adem'in işlediği gunahtan bütün insanoglu sorumludur
c. Kuran sorumluluğun şahsiliğini açık ve net biçimde sòyler
d. İnsan günahkar olarak dünyaya gelmez

43. Toplumsal tevbeyle ilgili hangisi söylenemez?

a. Tevbe ahlaki bir sorumluluktur, ahlak bireyle sınırlı değildir.
b. Asr süresinde geçen "hakkı tavsiye" emri bu kapsama girer
c. Ümmet Muhammed bir òzeleştiri olan tevbeyi ibadet bilen bir ümmettir
d. Müslümanlar, sahabenin başlattığı bu eleştiri geleneğini aynı düzeyde ilerletip üst seviyeye çıkardılar.

44. Yunus Kıssası hakkında hangisi söylenemez?

a. Yunus sorumluluğu inkarcı kavme atmış, faturayı onlara kesmiştir.
b. Bu kıssa baştan sona òzeleştiri kıssasıdir.
c. Ümmet yeniden başlamak için Hz Yunus gibi tevbe etmelidir
d. Tevhidden yani hakikatten başlayarak tevbe etmelidir.

45. Kuran helak olan kavimlerin kıssalarini anlatırken aslen neye vurgu yapmaktadır?

a. Bu kavimlerin tevbe etmemelerine, istikametlerini duzeltmemelerine
b. Allah'in dilerse dilediğini yok edecegine
c. Peygamberlerin hak olduğu ve bunların mucizeler olduğu
d. Yok olabilirsiniz

46. Helak olan kavimler tevbe etselerdi uğradıkları feci akibetten kurtulabilrlermiydi?


41_ Hicr Sresi 39: ''Rabbim, dedi; sen beni saptırdın, bunun için bende yeryüzünde (kullarına günahları) süslü püslü göstereceğim ve kesinlikle onların tümünü yoldan çıkaracağım.''
42_çok güzel bir soru b diyorum. Adem a.s ın günahını hristiyanlık insanlığa yükler ve her doğan günahkardır onlara göre
43_d gibi geliyor ama emin olamadım passuz/gn
44_ a mı b mi so/ru/x
rezil olduk gibi.angelnottn6
45 ve 46 birbiriyle bağlantılı ama drttt
nurşen editör ne cevap verir bakalım
merak eder ders felan çalışamam bekleyeyim

ALLAH'IN BİRBİRİNDEN GÜZEL İSİMLERİNİ sorularla bizlere sunmanız İLMİ BİR SİTEYE YAKIŞIR çok güzel bir ÇALIŞMA OLMUŞ.
EMEĞİ GEÇENLERİN ELLERİNE EMEĞİNE İLMİNE SAĞLIK.
klavyeyle yaz sil ancak bu kadaranlatabildim kusura bakmayın.kolay gelsin

nurşen35 14Haziran 2020 20:44

Alıntı:

Mihrinaz Üyemizden Alıntı (Mesaj 431568)
[emoji122][emoji122][emoji106]



41. Şeytanın kendi sorumluluğunu üstlenmeyip Allah'ı suçladığı ayetlere örnek veriniz.
Rabbim dedi Sen beni saptırdın Bunun için ben de yeryüzünde kullarına günahları süslü püslü göstereceğim ve kesinlikle onların tümünü yoldan çıkaracağım
Hicr 39

Madem beni yoldan saptırdın onları saptırmakiçin Senin dosdoğru yoluna oturacağım
Araf 16


42. Aşağıdakilerden hangisi "günah" hususunda Kurani bir bakış açısı değildir?

a. Kurana göre babanın günahı evladı bağlamaz
b. Adem'in işlediği gunahtan bütün insanoglu sorumludur
c. Kuran sorumluluğun şahsiliğini açık ve net biçimde sòyler
d. İnsan günahkar olarak dünyaya gelmez
B

43. Toplumsal tevbeyle ilgili hangisi söylenemez?

a. Tevbe ahlaki bir sorumluluktur, ahlak bireyle sınırlı değildir.
b. Asr süresinde geçen "hakkı tavsiye" emri bu kapsama girer
c. Ümmet Muhammed bir òzeleştiri olan tevbeyi ibadet bilen bir ümmettir
d. Müslümanlar, sahabenin başlattığı bu eleştiri geleneğini aynı düzeyde ilerletip üst seviyeye çıkardılar.
D

44. Yunus Kıssası hakkında hangisi söylenemez?

a. Yunus sorumluluğu inkarcı kavme atmış, faturayı onlara kesmiştir.
b. Bu kıssa baştan sona òzeleştiri kıssasıdir.
c. Ümmet yeniden başlamak için Hz Yunus gibi tevbe etmelidir
d. Tevhidden yani hakikatten başlayarak tevbe etmelidir.
A

45. Kuran helak olan kavimlerin kıssalarini anlatırken aslen neye vurgu yapmaktadır?

a. Bu kavimlerin tevbe etmemelerine, istikametlerini duzeltmemelerine
b. Allah'in dilerse dilediğini yok edecegine
c. Peygamberlerin hak olduğu ve bunların mucizeler olduğu
d. Yok olabilirsiniz
A

46. Helak olan kavimler tevbe etselerdi uğradıkları feci akibetten kurtulabilrlermiydi?

Evet helaktan tövbe etselerdi kurtulabilirlerdi.
Hud suresi 90. Ayette
Rabbinizden bağışlanma dileyin . Sonra O"na tövbe edin Rabbimin rahmeti kesintisizdir, çok sevendir , buyuruyor
Ayrıca bu kavimler tövbe etseydiler kurulacakları
Hud suresi 52 ve 61. Ayette de belirtilmiştir

Hâdimul İslam 14Haziran 2020 21:56

Kartal kardeş katılımın ve güzel temennilerin için teşekkür ederiz. Nurşen hocanın cevapları ile cevaplarınızı kontrol edebilirsiniz.

Hepsi doğru Nurşen hocam.
Aslında bu Esmalrdan bir bu kadar daha soru sorabilirim ama yeni haftanın konularına geçiş yapacağız. Katılımda bulunanlara teşekkür ediyorum. Bu hafta bu üç ismin çekim alanına girdik. Tevvab olan Müteâl bizleri Birr'e ulaşıp ebrâr arasına katsin...

Hâdimul İslam 14Haziran 2020 22:30

Ya Mute'âl, Ya Allah!

Ey mutlak ulu, sonsuz yüce olan Allah'ım!
Ey aşkınlıkta eşsiz ve benzersiz olan Allah'ım!
Ey kemal sıfatlarıyla muttasıf olan Allah'ım!
Ey noksan sıfatlardan münezzeh olan Allah'ım!

Ya Mute'âl Ya Allah!
Sen gayb ve şehadet âleminin âlimisin,
Bizi şanına yaraşan bir marifete erdir!
Sen şirkten ve nifaktan zarar görmekten berisin,
Bize yerdiğini yerdir, sevdiğini sevdir!


Ya Ber, Ya Allah!
Ey eşsiz ve benzersiz iyi!
Ey iyiliğin sessizlik kadar gür sesi!
Ey sonsuz iyiliğin mutlak sahibi!
Ey erdemin kesilmeyen çeşmesi!

Ya Ber, Ya Allah!
Biliriz ki iyilik Senden, kötülük bizdendir;
Bizi su katılmamış saf iyilik olan birr ile donat!
Derman Senden, dert nefsimizdendir;
Bizi ebedi kurtuluşa nail olan ebrâr içine kat!


Ya Ber, Ya Allah!
İyilik yapıp bunun ödülünü Senden bekleriz,
Bilmeyiz ki, bu da senin bize iyiliğindir.
İyiliğini üstümüzden çekme, sonra neyleriz?
Eksiğiz, noksanız, kuluz, bizi affınla sevindir!


Ya Tevvâb, Ya Allah!
Sana kulun ve elçin Hz. İbrahim'in diliyle yalvarıyoruz:


"Rabbimiz!
Senin için yaptıklarımızı kabul buyur bizden!
Yalnız Sensin tüm duaları işiten
ve gònüllerdekini bilen de yalnız Sen!


Rabbimiz!
Bizi kayıtsız şartsız sana teslim olanlardan eyle!
Soyumuzdan da ey Rabbimiz,
Sürekli sana teslim olacak Önder topluluklar var et!
Bize nasıl kulluk yapacağımızı göster ve bizi affet!
Kuşkusuz Sen tevbeleri kabul eden Tevvâb'sın!
Kullarına rahmetle muamele eden bir Rahîm'sin!"

Bakara Suresi : (127-128)

AMİN!


SAAT: 13:41

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321