![]() |
Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Soru Nakşi tarikatı zikri için şöyle bir hadis söyleniyor. “Ya Ebubekir gönlünü bana rabdet dilini damağına vur ve tüm gücünle (kalbinle) Allah de” bu hadisin kaynağı ve derecesi nedir? Cevap Hadis kaynaklarında bu rivayet geçmemektedir, lakin meselenin izahına dair deliller vardır. Ayrıca Tasavvuf silsilesi yolu ile Efendimiz (Sallallahü Aleyhi ve Sellem)'den kopmadan gelen Altın zincirdeki zatlar tarafından mütevatir bir hadisdir. Nakşibendiyyenin hafi zikri telkininin tarihçesi ise şöyledir; Hz. Ebû Bekr'in tasavvuftaki ve altın silsile'deki en önemli yeri hafî zikrin onun vasıtasıyla öğrenilmiş ve yaşanmış olmasıdır. Tabakat kitapları ve hakkında yapılan araştırmalar, onun hafî meşrebliğinde birleşiyor. Hz. Ömer sadakasını açıkça halkın arasında getirip teslim ettiği halde Ebû Bekir (r.a.), gizlice veriyor. Hz. Ömer, gece kıldığı namazlarda Kur'an'ı yüksek sesle okuduğu halde o, alçak sesle okumayı tercih ediyor. Niçin öyle yaptığı sorulduğunda da: "Kendisine münâcâttâ bulunduğum zatı dinliyorum. O'ndan anlıyorum ki, O, bana uzak değildir, O'nun işitmesi açısından alçak sesle, yüksek ses, birdir." karşılığını verirdi. "Ashabımın seçkinleri yıldızlar gibidir hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz" buyuran Allah Rasülü insanların karakter yapılarının farklılığına ve farklı yapılardaki insanların kendilerine benzeyen bir sahabîye uymak suretiyle doğru yolu bulacağına işaret etmektedir. Hz. Ebû Bekir, Hz. Ömer ve diğer büyük sahabîler tek tek ele alındığında hepsi büyük örnek şahsiyetler, ama karakterleri ayrı ayrı. Biri son derece dışa dönük, teklifsiz ve rahat yapıya sahip diğeri temkinli, teennili ve kısmen içe dönük bir kimlik taşıyor. Bu bakımdan hoşlandıkları şeyler ve ruhî hayatları da farklılıklar arz edebiliyor. Nitekim Hz. Ebû Bekir'de "hafî zikir" sırrı tecelli ederken, Hz. Ali ve Hz. Ömer'de "cehrî zikir" sırrı tecelli ediyor. Allah Teala Kur'an'da zikrin hafîsini de, cehrîsini de; yani gizlisini de açıktan olanını da emrediyor. (bk. el-A'raf, 7/205; el-Hacc, 22/36) Hz. Peygamber (s.a.), her iki zikrin de öğreticisi ve icracısıdır. Bu bakımdan tasavvufî telakkîye göre Hz. Peygamber (s.a.) Hz. Ebû Bekir'e Sevr mağarasında gizli zikri telkîn ve ta'lîm buyurmuştur. Hadis kaynaklarında geçmediği için, bazılarının karşı çıktığı bu rivayeti Kur'an doğrulamakta ve: "ikisi mağarada iken O, arkadaşına: "Üzülme Allah bizimle beraberdir." diyordu. (et-Tevbe, 9/40) buyurmaktadır. Maiyyeti; yani Allah ile olmak O'nu unutmamak ve hiçbir an hatırdan çıkarmamaktır. Hafi zikir de bu değil midir? Kalpdeki Allah bağını sürdürmek değil midir? Kur'an'daki zikirle ilgili emirle-re bakacak olursak onlar da iki türlüdür: Biri mutlak zikir, diğeri isim zikri. Doğrudan Allah'ı anmayı, unutunca hatırlamayı emreden ayetler (mesela: el-Ahzab, 33/41 ;el-Kehf, 18/23) mutlak zikre; "sabah akşam rabbının ismini an!" (el-İnsan, 76/25) şeklindeki ayetler isim zikrine işarettir. Mutlak zikir, bir bakıma hafi zikir sayılabilir. Bu ayetler muvacehesinde Hz. Ebû Bekr'in karakter yapısına en uygun hafî zikirle meşgul olması ve tamamen ruhî bir hal olan bu zikre aid yazılı ve sözlü rivayetlerden çok, silsile ile gönülden gönüle intikal eden bir in'i'kasın bulunması gayet tabiîdir.(medresetülmahmudiyye) |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Ashabımın seçkinleri yıldızlar gibidir hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunuz????? Aslı bacım bunun delili nedir ? |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Onlar ki ayakta dururken, otururken ve uyumak için uzandıklarında Allah'ı anar (ve) göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde inceden inceye düşünürler: "Ey Rabbimiz! Sen bunları(n hiç birini) anlamsız ve amaçsız yaratmadın. Sen yücelikte sınırsızsın! Bizi ateşin azabından koru!"(A’li İmran-191) Nakşide var olan ‘’Örtü altına girerek ve dili üst damağa yapıştırma sureti ile yaptıkları şeyi ‘’Hafi zikir’’ olarak kabul ederler. Zikir olabilmesi için kısık bir sesin çıkması lazımdır. Hz Ebubekir’e dayandırılan ve Allah Resulü Muhammed (s.a.a) tarafından öğretildiği şeklindeki rivayetlerin aslı yoktur. Düşmanların Allah resulü ve Hz Ebubekir’in peşlerinde olmaları üzere endişelenen Hz Ebubekir’e Korkma Allah bizimle beraberdir söylemiştir. Allah resulünün yapmadığı bir şeyi onun yaptığını söylemek Allah’a ve Resulüne aykırı görüş beyan etmek gibidir. Bidat davranışları eleştirdiğimizde karşımıza hemen ‘’Nakşibendî ya da Âlimler anlamadı da sizmi anlıyorsunuz’’ diyerek karşı çıkan kardeşlerimize vereceğimiz en güzel cevap: Allah Resulü ve Sahabeleri bu dini anlamadı da Nakşibendî mi İmam Rabbanimi Mevlana mı daha iyi anladı bidatleri onları mal ettiler. Allah’ın kelamında bizlere emredilen ‘’Zikir’’ eğer yeterli gelmiyor ve Allah’tan daha Allah’çı davranışlar sergileyerek Bidat ve Hurafeleri din olarak satmak Dine ekleme yapmak Kur’anı yetersiz görmektir Sapkınlıktır. Bizler Kur’anın emrettiği zikirleri yerine getirmeye gayret etmek yerine Kur’anı Mehcur bırakarak Kur’anın Allah resulünün emretmediği yapmadığı şeyleri yapmaya daha meyilli olduğumuz sürece Dünyada ezilmeye horlanmaya zulümler altında inlemeye müstahak olacağız. (Aslı bacım abinin bu sözleri sana karşı değil sakın alınma senin samimiyetinden zerre şüphem yok ama olaylara Kur’an ile bakalım derim ALLAH’A emanet olun) |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri yok abim alınmadımda nasıl uydurma neye göreki ispatlarsanız sevinirm abim.... |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Şu linkte gerekli açıklama mevcut bacım.... |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri abim imam rabbani nakşibendi mevlana iyide bunlar anlamadı mı demek degilde bu mubareklerde kurandan sünnetten hadislerden yola çıkarak zaten bi şeyler ortaya koyuyolar ki zamanın en büyük velileri alimleri eee sözlerinede delil olarak hadis ayet veriyolar ama buharinin sahihte hiç uydurma yokken uydurma deniliyo çogu hadiste öyle e biz ne yapalım bi tarafta büyüüükk alimler veliler ki ispatlarıda var bi tarafta tanımadıgımızz bilmedigimiz neye göre neyi degerlendiriyo bilmedigimiz abiler ee bunlarıda yıllardır ögrendik sahihligi konusunda bi çok sohbet dinledik bilmiyom kii valla ne dogru kim dogru en iyisi hiiççç dalmamak bu mevzulara rabbim dogru yola iletsin hiç bi hadise uydurma demem korkarım eger sahihse dinden çıkarım kaynagını bilmiyosam geçerim en dogrusu bu sanırsam neyse abim allah razı olsun .... |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Şu an misafir olduğum için yetkilerimi kullanamıyom Diğer kardeşlerimiz bakar. Tamam ablam amacım tartışmak değil zaten Dinin temel kaynağı Kur'an/Sünnet'tir . |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri okudum ama tatmin olmadım herkes başka bişey diyo araştırcam bi gidip hocalarıma filan sorcam burda paylaşırım inşallah allaha emanet olun abim... |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri İslam İfrat tefrit arasındaki ince noktaya davet eder.ne aşırı gideceksin ki kuran tabiriyle azgınlaşmak,ne geri çekileceksin ki Yine kuran tabiriyle pısırıklaşmak konumuna düşmek gerek. Ashabım Yıldızlar gibidir....hadisi şerifi algılamak için ashab kavramını çözmek gerek.kaynaklarda belirtilen en ılımlı ve en verimsiz tanım,O'nu gören herkes ashabdır.Bu görüşü kabul edersek işin içinden çıkamayız.nice beyınsizler ahlaksızlarıda bu çerveye sokmuş olacağız ki,bu ashabı kirama hakaret olur! ashabı kiramı kuran çerçevesinde tanımlamak en sağlıklı tanım olur. O'nu gören,O'na tabii olan,samimiyetinden,takvasından herhangi bir aleni taviz vermeyen,Allah ve Resulune bağlı herkes ashabdır tabiri isabetlidir. birinci tanımı alırsak yitiksevdanın itirazı yerinde olur.ikinci tanımı alırsak ortada sorun kalmaz. o hadisin sahih olmadığı doğru değildir.sahihtir ama mutevatir değildir.dolayısıyla eğer illa mutevatir hadis dışında kabul etmem dersek,elimizde sayılı hadisi şerif kalacaktır. hadis ilmine vakıf olmayanlar ezbere konuşurlar. 31 çeşit hadis vardır.evet yanlış duymadınız 31 Çeşit hadis vardır.muhadisler bunu bizelere detaylıca açıklamıştır.kortleme hadis deyıp geçmemek lazım.nasılki yediklerimizin hepsine aş diyoruz.ama yediklerimizi saysak,önemli önemsiz mecbur veya olabilir veyahut olmasada olur yiyeceklerin sayısı sınırsızdır.bir yiyecek zehirli ise tüm aşlarımız zehirlidir sonucuna varmış oluruz.bu hadis mutevatir değildir demek de aynı örneğe benzetmiş olacağız.bu cehalettir! yitiksevda kardeşimize sorsak hadis çeşitleri nelerdir neye yarar alanları nedir? hadis hadistir diyecek yada sahih hadis var uydurma hadis var der olayın içinden çıkar... değilmi yitiksevda? Lütfen ahkam kesildiğimiz konulara hakim olalım.hakim olmadığımız her konuda ahkam kesilmeyelim. Bu sorumluluktur,insanları islamdan soğutmaktır,kuşkulandırmaktır. İslam ilimleri oyuncak değildir.yukarıda savunduğun ve ispatlamaya çalıştığın ve neticesinde kabul görülmesi halinde şu sonuç çıkmış olacaktır: 1-zikir gereksizdir boş verin. 2-ashabı kiram önemsizdir bi kaç tanesi hariç hepsini boş verip takmayın. El İnsaf! Aslı ablam takmayın kafanıza bildiklerinizden soğumayın.İnnemel A'malu binniyat. |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
Ashaba önemsizdir demedim dememde ama herkes ashab değildir derim.Zikir Allah'ın kelamının tamamıdır bunu parçacı anlayışlar ile Zikire boştur demek yanlıştır demedğim birşeyi bana mal etmeyin lütfen eğer İslam hurafe ve bidatleri kutsamak ise ben o İslamdan değilim ablam... Haklısınız ablam Kur'ani ilimleri siz anlarsınız eğitimini siz almışsınız ne haddimize bu konularda konuşmak fikir beyan etmek Hadis usulü sarf nahiv bunlar sadece Belli bir kesimin malı bizim öğrenmemiz yasak illa birilerinin dizinin dibinde yıllarca beklemek lazım ancak o şekilde ilim elde edilir yoksa ilmi öğrendiğini söylemek asılsızdır .Mızraklı ilmihalini öğrenmemek,Mevlit bidatını dillendirmemek,iskat,telkini bilmemek bu dini bilmemektir iyi bilirim donzde (12) ilim elde edenleride bunu bilmeyenleri cahil sayanlarıda varsın sizin dediğiniz gibi olsun biz cahiliz konuşmamız doğru olmaz bu günden sonrada konuşmayacam fikir beyan etmeyecem özür dilerim haddime değilmiş fikir beyan etmek sayenizde anladım Allah'a emanet olun... |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Ey İnsanlar! Biz inatçı, nankör ve çetin bir zaman kaldık. Bu çağda iyi insan kötü sayılıyor, zalim kişi ise zulmünü alabildiğine arttırmakta. Bildiklerimizden faydalanmıyoruz, bilmediklerimizi ise soramıyoruz. Bir musibet başımıza gelmedikçe ondan korkmuyoruz…İmam Ali (a.s) Sünni geleneğin anlayışına göre Sahabe Allah resulü Muhammed’i (s.a.a) gören ve sohbetine katılan kişilerdir..Bu tespitin hiçbir haklı yönü yoktur olamazda bazıların yapmış olduğu katliam zulüm fısk vb fahşaları örtmek adına kendi saray mollalarının elleri ile belirlenmiş sahabe tanımıdır… Ama gerçekte ise Allah resulü sahabelerim olarak hitap ettikleri. Allah resulünün Peygamberliği süresince onunla canla malla çoluk çocuk tüm varlığı ile mücadele veren Allah’ın dininin hâkimiyeti için mücadele eden kişilerdir… Kur’andaki İslam gerçek manada 30 yıllık bir süreç içerisinde tüm berraklığı ile yaşanmıştır. Hz Ebubekir, Hz Ömer dönemlerinde siyasi karışıklıklar olmasına rağmen çok fazla tahribat yaşanmasına Halifeler izin vermemiştir Allah resulünün dizinin dibinde yetişenler onları denetlemekte ve onlarda bu denetleyicilerin söylemlerine değer vermekte idiler. Geneli Allah resulünün terbiyesi ve eğitimi ile yetişen insanlar idi… Halife Osman dönemi kendisinin ılımlı bakışı kendisinin Ölümüne sebep olmuştur. Akrabalık yakınlık anlayışı ile vali atadığı kişilerin hilekâr düzenbazlıkları gözlerini bürüyen mal ve makam sevgisi tapıcılığı hem kendini hemde hilafetini bitirmiş ve tarihte siyasi duruşu eleştirilir bir zat halini almıştır… Şahsına dil uzatılmasına karşı olmama rağmen Siyasetini benimsememekte İslam ümmetinin başına bela olan birçok kişi ve olayın başlangıç dönemini başlatmıştır… Allah kendisinden razı olsun duamdır… Allah adı ile aldatan zihniyetlerin yüz yıllardan beri hakikatleri perdelemek insanların ağzını kilitlemek için başvurdukları yöntemlerin başında ‘’Benim Sahabelerim Gökteki yıldızlardır hangisine uyarsanız hidayete erersiniz’’ Uydurma rivayeti ve benzeri yüzlerce uydurma ile dokunulmazlık zırhı sağlamışlardır… Murtaza el askerinin de söylediği: Selefe saygı adı altında sergilenen zihniyet Saltanatların ve her çağdaki yapay ilahların dayatmasıdır. Bu dayatma bazı kişileri sadece övmeyi,bazı kişilere de sadece sövmeyi değişmez kurala dönüştürmüştür… (Askeri, Ahadisu Aişe 21) Bu söyleme göre ya sövgü yada övgü başka bir yol yok.Kişilerin layık oldukları karaktere göre ya sövgü yada övgü zalim ise zalim alim ise olduğunu dile getirip müstahak oldukları eleştiriyi yapmak yok.Saltanatlar tarafından değişmez kurallara uygun tabuculuk var. Muhammed Bin Ebubekir'in Muaviyenin askerleri tarafından Muaviyenin emri ile şehid edilmesi İmam Alinin elinin ilminin terbiyesinin altında yetişmiş Sıddık iltifatına mazhar olmuş Hz Ebubekirin evladı Muaviyenin saltanat dinciliği uğruna şehid edilmesi zulüm değilmidir... Emevi Saltanatının Şehid ettikleri Sahabeleri zikredecek olursak en başta Ebu Zerr, Ammar B Yasir, Hasan, Hüseyin,Zeyd b Ali,Yahya B Zeyd, Hucr B Adi,Muhammed B Ebubekir, Ubeydullah b Adi, Abdurrahman B Adi, Kümeyl B Ziyad, Enes B Malik, Said B El Müeseyyeb,Said B Cübeyr,Abdullah B Hanzala gibi bir çok islam tarihinin Mümtaz Şahsiyetlerini Akıl almaz işkence ve Zulümler ile Şehid etmeleri kendi saltanatlarını korumak amaçlı idi. İmam Ali (a.s) 80 yıl boyunca hutbelerden lanet okutan Muaviyeyi,Nabiğanın oğlu Amr Bin As’ı, kutsallaştırdıkça kutsallaştıranlar bu yapmış olduğu ahlaksızlığı zulmü selefe saygı adı altında uygun hareket olarak görebilmektedirler.Sorgulama yasak konuşursanız selefe saygısızlık etmiş olursunuz …Muaviye gibi kişilikler kendileri sövüp sayınca bu sövdükleri zulmettikleri Evladı resul bile olsa selefe saygı anlayışına aykırı olmadığı ve zalimlik yapmış olsalar bile sahabe olduğu onlara dil uzatılamayacağı belirtilmekte… Ama bizler eleştiri yapmaya kalktığımızda İmam Aliye ve Evlatlarını hunharca katleden zihniyetin çıbanbaşı olan Muaviyeye laf söyleyince yok efendim siz Sahabeyi kirama saygısızlık ettiniz onların yaptığı onlara bizimkiler bize geçmişi neden açıyorsunuz bize ne faydası var gibi söylemler ile önümüzü kesmeye kalkmaları Saltanat dinciliğinin koruma zırhının İman esası olarak İslam’dan mış gibi sunumlarının ne denli etkili olduğu gün yüzüne çıkmaktadır.. Bugün halen iman esası olarak inanılan birçok hurafe ve bidat anlayışın kökeni fitne dönemine dayanmaktadır. Mehdi, Şefaat, Kaderci anlayış, Tekfirci anlayış, Mürcie, İnzivacı, sessiz yığınların topluluğu Ehli Sünnet vb inançların yanlışları saltanat dincilerinin aktarımlarından gelmektedir. Allah resulünün vefatı ile ortaya çıkan durum,çok hızlı ve vahim sonuçlar ortaya çıkarmıştır.Vefatından sonraki dönem sağlıklı ve anlaşma üzere atlatılamadığı için bugün var olan düşünce sistemleri meydana gelmiştir. İslam orduların büyük fetihleri ile elde edilen toprak mal ve makamlar toplumların kontrolünün elden çıkmasına sebep olmuştur. Bu servet olayından daha vahim olanı‘’İslama yeni girenler’’in teslim oldukları inanç sistemini öğrenmeleri gereken asıl öğretmenleri Sahabelerin birçoğunun fetihler sırasında Şehid olmaları bunların eski inanç ve kültürlerini İslam’a girdikten sonra kapalıda olsa sürdürmeleri ve bu inançlarındaki yanlış bilgileri dindenmiş gibi sunmaları… İkinci büyük sorun ise Makam,Mal ve Zenginlik: Savaş ganimetlerinin insanlara sağladığı rahat ortam ekonomilerinin savaşlara bağlı bir sisteme dönüşmesine sebep olmuştur.Müslümanlar Allah’ın dinini yaymak yerine zenginlik için savaşır hale geldiler.’’Ata’’ ve ‘’Haraç’’ sistemleri SÜPERZENGİNLERİN ortaya çıkmasına vesile olmuştur..Bu yüzden Hz ÖMER vefatından önce bu sistemi kaldırıp herkese eşit dağılım yapmayı istemiş sede bunu gerçekleştirmeden vefat etmiştir… Allah Resulü Muhammed’in (s.a.a) on yıl süren Devlet başkanlığı döneminde ortaya çıkan savaş vb olaylarda ölüm oranı binlerin altında iken Halife Osman’ın yanlış yönetimi sonucu önü alınamayacak derecede çatışmalar meydana gelmiş ve çatışmalarda yüz binlerce insan ölmüştür.Allah resulünün dizinin dibinde yetişen bir neslin bu denli fitneye düşmesi nasıl izah edilebilir? İmam Ali (a.s) adaletin,mazlumların bel kemiği gözetleyicisi konumunda bulunması zenginleşmelere iktidarlara karşı mücadelesi tam anlamı ile başarıya ulaşmamasının arka planında yine onun tarafında gözükmelerine rağmen dünyevi arzuların cazibesine kapılanların ihaneti vardır… 13 asır önceki olayları aktarmamızdaki amaç yaşanmış olan üzücü olayları gündeme taşımak değildir.Bu olayların hali hazırda Halkın dini olarak sunulan düşünce sistemlerine ne denli etkisi olduğunu mehdici,şefaatçi,kaderci,nakilci ehli sünnet,şia vb oluşumların doğmasındaki sebeptir… Tarihin derin izlerini anlamadan yormadan bize miras olarak gelen ve dokunulmazlık zırhları ile koruma altına alınan yönetimleri zalimleri sorgulamak onlardan ibret almak ve o hatalara tekrar düşmemek adına gereklidir sorgulanmalıdır.Bu sorgulama esnasından kimin ne dediği nasıl bakacağı çok önem arz etmemektedir Önemli olan Allah’ın ne dediği nasıl bakacağıdır… İmam Alinin Vecizelerinden bir demet : ‘’Allah cahilleri öğrenmedikleri için hesaba çekeceği gibi. Alimleride öğretmedikleri için hesaba çekeçektir.’’ Duymak ve Görmek istemeyene kimse hakkı gösteremez. Görmek istemedikten sonra körlük görmemekten üstündür |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri [QUOTE=Yitiksevda;175386]Onlar ki ayakta dururken, otururken ve uyumak için uzandıklarında Allah'ı anar (ve) göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde inceden inceye düşünürler: "Ey Rabbimiz! Sen bunları(n hiç birini) anlamsız ve amaçsız yaratmadın. Sen yücelikte sınırsızsın! Bizi ateşin azabından koru!"(A’li İmran-191) Nakşide var olan ‘’Örtü altına girerek ve dili üst damağa yapıştırma sureti ile yaptıkları şeyi ‘’Hafi zikir’’ olarak kabul ederler. Zikir olabilmesi için kısık bir sesin çıkması lazımdır. Hz Ebubekir’e dayandırılan ve Allah Resulü Muhammed (s.a.a) tarafından öğretildiği şeklindeki rivayetlerin aslı yoktur. Bize rivayetlerin aslı olmadığını kanıtlayabilirmisiniz...? sayın yitik sevda kardeşim ikincisi Allahı anmanın kuralı nedir ...? Allah c.c. bizlere hangi ayetinde şu şekilde zikredin demiştir ...? Zikrin kısık sesli olması na delil nedir ...? Bu Ayette Allahın c.c. nasıl zikrettiklerini anlattığı ulul elbab tır.Peki ne demektir bu , kimmiş bu şekilde Allahı c.c. ananlar ve burda emir kipide yok sanırım demekki Allahı c.c. zikretmenin ne bir tarifi var nede şekli .... Düşmanların Allah resulü ve Hz Ebubekir’in peşlerinde olmaları üzere endişelenen Hz Ebubekir’e Korkma Allah bizimle beraberdir söylemiştir. Allah resulünün yapmadığı bir şeyi onun yaptığını söylemek Allah’a ve Resulüne aykırı görüş beyan etmek gibidir. Bidat davranışları eleştirdiğimizde karşımıza hemen ‘’Nakşibendî ya da Âlimler anlamadı da sizmi anlıyorsunuz’’ diyerek karşı çıkan kardeşlerimize vereceğimiz en güzel cevap: Allah Resulü ve Sahabeleri bu dini anlamadı da Nakşibendî mi İmam Rabbanimi Mevlana mı daha iyi anladı bidatleri onları mal ettiler. Siz şunu karıştırıryorsunuz sahabe dönemi gibi bir dönem olamaz ve olmayacaktırda sayın yitiksevda çünki onların başında Resulü Sakaleyn vardı ... İkincisi altta sahabeyi hatta Hz Osmana kadar eleştirirken burda nasıl olurda delil sunarsınız anlamış değilim, Allah Kuranda muhacir ve ensardan razı oldum dediği halde biz nasıl Hz Osmanı eleştirme vasfı buluruz ...?Allah c.c. razı oldum dediği kişileri biz tekrar Allaha c.c. sığınarak karalamaktan korkarız ... Sâbikunun birincileri Mühacirîn ve Ensar ve ihsan ile onların ardınca gidenler, Allah onlardan razı oldu onlar da Allahtan razı oldular ve onlara altlarında nehirler akar cennetler hazırladı ki içlerinde ebeden muhalled olacaklar, İşte büyük kurtuluş budur.Tevbe - 100 Allah’ın kelamında bizlere emredilen ‘’Zikir’’ eğer yeterli gelmiyor ve Allah’tan daha Allah’çı davranışlar sergileyerek Bidat ve Hurafeleri din olarak satmak Dine ekleme yapmak Kur’anı yetersiz görmektir Sapkınlıktır. Bizler Kur’anın emrettiği zikirleri yerine getirmeye gayret etmek yerine Kur’anı Mehcur bırakarak Kur’anın Allah resulünün emretmediği yapmadığı şeyleri yapmaya daha meyilli olduğumuz sürece Dünyada ezilmeye horlanmaya zulümler altında inlemeye müstahak olacağız. (Aslı bacım abinin bu sözleri sana karşı değil sakın alınma senin samimiyetinden zerre şüphem yok ama olaylara Kur’an ile bakalım derim ALLAH’A emanet olun) Evet bu görüşünüze zaten delil istemişik... Kuran emrettiği zikirler diyorsunuz, Allah c.c. zikri teşvik etmiş hatta buyurmuşki "De ki: «Allah deyin, Rahman deyin; hangisini derseniz, hep O'nundur, o en güzel isimler.» Bununla beraber namazında çok bağırma, çok da gizleme; ikisinin arası bir yol tut." İsra - 110 Şimdi hal böyle iken nasıl olurda biz zikre bir kısıtlama getiririz ...? Sizden ricam cevaplarınızı makale şeklinde değilde kısa ve öz şekilde vermeniz kardeşim , vesselam veddua |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri [QUOTE=Esadullah;175405] Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Değerli ablam ahkam kesenlerden değilim olmamda yanlışa yanlış derim aslada çekinmem.Hakim olmadığımı nerden biliyorsunuz Ablam hadisler dinin temeli değildir..Sünni anlayışta İtikadi hususlarda dahi delil almaya kadar varan Hadis usulünü benimsemiyorum Hadisler ancak tarihe ışık tutar İtikadi hususlarda delil olamaz Ahkam kestiğimi söylemiş siniz buyrun o zaman Ablam hadis usulü ile bakalım ... ahkam kesilmeyın demek : "kesin hüküm vermeyın demektir.kesin hükmü kuranı kerim verir." bu cümleden niye ürktünüz anlamış değilim. Ashaba önemsizdir demedim dememde ama herkes ashab değildir derim. "ya yazdıklarımı okumadınız,ya taaruz psikolojisiyle okudunuz" neyı kanıtlamaya çalışıyorsunuz kestirmiş değilim."O'nu gören,O'na tabii olan,samimiyetinden,takvasından herhangi bir aleni taviz vermeyen,Allah ve Resulune bağlı herkes ashabdır tabiri isabetlidir"bu tanımı verdim sizinde geçmiş makalelerinizde aynı tanımı verdiğinizi görüyorum.ee sıkıntı ne! Zikir Allah'ın kelamının tamamıdır bunu parçacı anlayışlar ile Zikire boştur demek yanlıştır demedğim birşeyi bana mal etmeyin lütfen eğer İslam hurafe ve bidatleri kutsamak ise ben o İslamdan değilim ablam... makale ve tartışmalarınızdan haberim yok sanmayın.fikrini bilmediğim insanla tartışmam.sesli toplu zikirin doğru olmadığını her fırsatta eleştimişsiniz.hadi doğru..munferid sesli zikiride karşısınız.hadi buda doğru...sessiz zikirden ne istiyorsunuz yitiksevda :)ezber olan cümlelerinizden birisi burda geçersizdir.zikir hurafe değildir.o cümle burada geçersiz. Haklısınız ablam Kur'ani ilimleri siz anlarsınız eğitimini siz almışsınız ne haddimize bu konularda konuşmak fikir beyan etmek Hadis usulü sarf nahiv bunlar sadece Belli bir kesimin malı bizim öğrenmemiz yasak illa birilerinin dizinin dibinde yıllarca beklemek lazım ancak o şekilde ilim elde edilir yoksa ilmi öğrendiğini söylemek asılsızdır . böyle bir iddiam olmadı! Mızraklı ilmihalini öğrenmemek,Mevlit bidatını dillendirmemek,iskat,telkini bilmemek bu dini bilmemektir iyi bilirim donzde (12) ilim elde edenleride bunu bilmeyenleri cahil sayanlarıda varsın sizin dediğiniz gibi olsun biz cahiliz konuşmamız doğru olmaz bu günden sonrada konuşmayacam fikir beyan etmeyecem özür dilerim haddime değilmiş fikir beyan etmek sayenizde anladım Allah'a emanet olun... dramatizede ustasınız! konumuz mızraklı ilmihal,fuzeli ilmihal,atom ilmihal değildi. ölülere kopya vermek hiç değildi.ahkam kesilmeyın kesin hüküm vermeyın tavsiyesinde bulunduk,cevaben "sizin dininizde " ile durduruldum.tiyatro oynamıyoruz yitiksevda.bizim dinimiz sizin dininiz tabiri çok cahilane.cahilliğinizi tescil ettirmeyın lütfen! sizin tabirinizle sizin dininiz bizim dinimiz çok talihsiz olmuştur. ben ortamı yumuşatayım. sizin forumunuz sizin olsun sayın site yöneticisi. sessiz kalması gereken varsa haddini bilmesi gereken varsa o ben olmalıyım. Wesselam. |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Eyvallah bizim cahilliğimiz tescilli olsun ablam Gitmeniz hususunda bir şey söylemedim söylememde tavırlarınız kendinizi yeterli görüp başkasını cahil görmedir kızmayın ablam...Ben zikire hurafe demediğim halde neden hurafe dediğimi üstüne basa basa söylüyorsunuz anlamıyorum Allah'ın kelamı Resulünün yaptığı önerdiği bir kavramı reddetmem için çok cahil olmam lazım...Boşver ablam kızmanıza gerek yok söylediklerimde hata varsa özür dilerim niye kalp kıralım ablam... |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Konu yine çıkılmaz hale gelmeye başlıyor:) Aslında öncelikle ZİKİR kavramı kafamızda net olarak oturursa ister hafi olsun isterse cehri olsun fark etmez. Kur'an ikisine de cevaz verir. Hafi ve Cehri zikrin kaynağını sahabelerde aramaya da gerek kalmaz. Ama doğru bir bakış açısıyla olursa. Zikri biz bazı kelimeleri,lafızları tekrarlamak olarak alırsak, zikri daraltmış ve cehri mi yoksa hafi mi olduğu tartışmanın önüne geçilemez ve herkes kendi fikrinin delilini aramanın telaşına düşer durur.Benim anladığım zikir şöyledir: Namaz kılmak, hacca gitmek, oruç tutmak, infak etmek, yoksullara yardım etmek, ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını gidermek, kurban kesmek, Müslüman kardeşine gülümsemek, yemek yedirmek,Kur'an okumak,Ma'rufu emretmek, insanlara İslamı anlatmak,kötülükten dille insanları sakındırmak, hayra öncülük etmek , eşine ve çocuklarına iyi davranmak , sıla-ı rahime dikkat etmek , şirk koşmamak gibi Allah'ın razı olduğu işleri açıktan açığa yapmak CEHRİ ZİKİRdir. Müslümanlar hakkında hüsnü niyette bulunmak, bir kötülük yapacağı anda Allah aklına gelip ondan vazgeçmek,İnsanların İslama girmesi için ya da Kur'an'la insanları nasıl tanıştırırım diye endişe duymak,ızdırap duymak,insanlara karşı fitne ve fesad içinde olmamak, yalan söylememek, sözünde durmak, Peygamberleri örnek almak, Ayetlere karşı önyargısız olmak, sevdiğini Allah için sevmek ve buğzettiğine Allah için buğz etmek gibi kalbi amelleri yapmak ise HAFİ ZİKRdir. Yapılan işlerde Allah varsa ya da Allah'ı hesaba katarak amellerimizi yapıyorsak Allah'ı zikrediyoruz demektir.Gerisi lafu güzaftır. |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
Yukarda bahsettiğiniz ve sonunda da belirttiğiniz gibi İşlerde Allah c.c. varsa gerisi boştur. vesselam |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
"Ey Muhammed! Senin Ashabın benim nezdimde, gökteki yıldızlar gibidir. Bazıları diğerlerinden daha kavidirler. Her biri için bir nûr vardır. Öyleyse, kim onların ihtilaf ettikleri meselelerden birini alırsa, o kimse benim nazarımda hidayet üzeredir." Hz. Ömer der ki: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm (devamla) ilave etti: "Ashabım yıldızlar gibidir, hangisine uyarsanız hidayeti bulursunuz." “Ashabım yıldızlar gibidir Hangisine uyarsanız hidayeti bulursunuz” (Feyzu-l Kadir 4,76; Camiu’l-İlm 2/91) kaynagı belirtmek amaçlı yazdım tartışma konusu olmasınsfhfgshsfhsgh |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Aslı bacım sunduğunuz delil doğrudur sizin için ama...Konulara katılım yapmayı düşünmediğim için sorunda yok... |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri abilerimm ablalarım ya böyle yapmasak artık olmaz mı birbirimizi eleştitir dille yargılar dille konuşmasak farklı görüşler olabiler ama biraz hepimizde kırıcı oluyoruz sonuçda herkez bizimle aynı fikirde olacak diye bişey yokki saygı sevgi çerçevesinde deliller sunarak konuya aydınlık getirilse başka düşünen arkadaşalr varsa orlarda karşı tarafa kızmadan sadce yanlış gördügü yerlerin dogru bildigi şekilde düzeltse kibar kibar hem kimseninde kalbi kırılmamış incinmemiş olur artık korkar oldum tasavvuf adına bişey yazmaya biri bişey diyo öteki ordAN KIZIYO O SEN ŞUSUN BUSUN ŞUNU DEDİN digeri başka bişey sanki konu tartışılmıyoda birbirimizin sözleri davranışları tartışılıyo biraz dikkat edelim büyüklerim ya kırmayalım kimseyi kardeşiz hepimiz ben kendi adıma herkeslerden özür dilerim kırmış isemm..=( |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Aslı bacım Bakın bura herkese açık paylaşım fikir alışverişi olan Sıcak bir yuva siteden ziyade ömür boyu sürdürülecek dostluklara burda şahid olduk Herhangi bir konuda fikir beyan ettiğimde fikirden ziyade şahsımın düşünceleri hedef tahtasına oturtuluyor herkesin dediği doğru bir benim dediğim yanlış Onlar Kuran ayeti sununca doğru ben ayet sununca vay efendim bu ayet farklı ve benzeri olaylar haddinden fazla beni rahatsız ediyor Bakın size kızdığım konu dahi olmuştur hatta size fırçada atmışımdır ama asla daimi olmayıp o konu içerisinde biter Kardeşliğimize yansımaz yansıtmam FECR üstadımın bakış açısı her daim takdire şayandır ve Asla kendisinden farklı düşünmem Ama bazı kardeşlerimiz Bilmedikleri kişiler hakkında fikir beyan edip şahsa indirgemeleri alçatlma ile yadırgamaları kendi fikirlerini zıt görüş sergilendiğinde fikre değilde fikrin sahibine cahil biri gibi davranmaları yeteri kadar beni sıktı ve hemen hemen hiçbir konuda fikir beyan etmeyecek kadar nefret ettirdi hayırlısı olsun herkes neye inanıyor ve neye göre yaşıyor ise Onun Kuludur O dindendir Başkada sözüm yok Özür dilenecek bir husus yok Allah'a emanet olun... Halife Osmanı eleştirdiğimi söyleyen Esedullah kardeşime Yinede Söylüyorum Kendisine saygı duyarım Takvasından İmanından ve benzeri zerre şüphem yoktur olamazda Lakin Yönetici pozisyonu hakkında eleştiririm ve çekinmemde Eleştirmem Şahsı ile olan bir sorundan dolayı değildir Onun Merhamet yönünü kullanarak Ümmetin başına Firavunu getiren Ehlibeytin başına bela eden ve Ümmeti per perişan eden Ümeyye oğulları iledir Halife Osman, Ömer Bin Abdulaziz.İkinci Muaviye dışında hiçbirine zerre değer vermem eleştirmektende çekinmem zalim ise zalim derim buda benim görüşüm isteyen kabul eder isteyen kabul etmez kimseye zorla kabullendirmek amacında da değilimdir... |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri uy abim yaa baya kızdın sen yanında olsam dövcen beni zaten kızın yaşındayım evire çevire dövcen gibi konuştun gülümseyen000tamam abim ya bana kızma ben sana bana kızınca sinirlenince bişey demedim ki büyügümsün sakin ol amcaaa kızmaozr* amanin yaa barut olmuşun sen yaklaşana aşk olsun sopa000şimdi bunları dedim siyede kızma amca biraz sakinleş diye dedim sonra sinirini hanımdan fçocuklardan filan alın mazallah :)neyse abimm sakin ol ben daha bişey demiyom ortam yumuşasın dedim yine bana patladın alkış000 |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Allah seni Muttaki kullarından eylesin Hayırlı bereketli Allah'ın dini uğrunda mücadele eden Takva sahibi kulların zümresine ilhak eylesin Allah'a emanet ol güldürdün beni...:) |
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri Alıntı:
|
Cevap: Nakşi Hafi Zikri’nin Delilleri değerli arkadaşlar, Kurana tabii olduğuna,resulu nebi,numune kabul ettiğini iddia eden,Kuran ve nebiye göre konuşmak,yaşamak,eleştirmek,tebliğ etmek zorundadır. Kurana göre getirisi olmayan her söz,tatbikatı olmayan her tebliğ,kuranın amacına hizmet etmeyen her vesvese yerilmiştir.saldırgan,kırıcı,itici,ben kazanayım amaçlı bir tebliğ abdestsiz namaza benzer.her işimiz kurana uyarlanmalı,her işimiz kurana arz edilip onayı alınmalı... Bir müslüman, Tebliğini yapar kınayıcının kınamasından çekinmez,doğru bildiğini kurana onaylattığını korkusuzca dile getirir.. ashabı kiram bizim değerli büyüklerimizdir.bazıları kuranda övülmüştür..şahsiyetlerine,kişiliklerine dokunmadan tabii ki yanlış bildiğimiz bir fiili eleştireceğiz.. tasavufta binlerce hurafe bidat vardır.sapla samanı karıştırmadan toptancı yaklaşmadan tabii ki yanlışları deşifre edeceğiz eleştireceğiz... zikir kavramı kuranca sabit ve lazım olan bir gerçektir.ama bunu göbek atma eşliğinde yapılan zikri tabii ki rededeceğiz.. namaz kuranın temel bir emridir.ama namazı sahun yuraun maun çerçevesinde kılanları tabii ki yerden yere vuracağız.namazı eleştirmiyoruz namaz sapığını eleştiriyoruz... maddiyatı ne ebu zer gibi yok edeceğiz,ne osman gibi istifleyeceğiz nede kapitalizm gibi stok edeceğiz..rehberimiz ne ebu zer ne osman nede kapitalizmdir..üsvetun hasenemiz bize yeterlidir... almimizi ne paparazi alimleri gibi ayaklara düşüreceğiz,ne ibn arabi gibi dik kafalı olacağız,nede sıffına kapı aralayacak alimleri oynayacağız.ilmimizi amel için öğreneceğiz,imanımızı korumak ve gereklerine hizmet ettirmek için ilerleyeceğiz.. sıkıştığımız noktada lekum dinikum demeyeceğiz.gel otur gardaş çözelim şunu diyeceğiz.çözemediğimizde hucurataki ihve şemsiyesinden kopmayacağız. hayatımız,mematımız,eleştirimiz,mucadelemiz ve zikrimiz Allah için olsun. saygılar.. |
SAAT: 21:43 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.