Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Tefsir Çalışmaları (https://www.forum.medineweb.net/199-tefsir-calismalari)
-   -   İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali) (https://www.forum.medineweb.net/tefsir-calismalari/6714-isra-17-32ayet-ve-aciklamali-meali.html)

MERVE DEMİR 06 Ekim 2008 11:57

İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali)
 
وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً

32 Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur Buna göre yalnız zina değil, kişiyi zina etmeye sevkeden yollar da yasaklanmıştır İnsanın bu psikolojik zafını dikkate alan Kur’an-ı Kerim, prensip olarak insanı kötülüklere sevkedici sebepleri ortadan kaldırmayı amaçlamıştır


Diyanet Vakfı Meali

Emekdar Üye 06 Ekim 2008 11:58

Cvp: İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali)
 
İsrâ-17/32(Fizilal'il-Kur'an Tefsiri - Prof Seyyid KUTUB)


Çünkü o iğrenç bir kötülük ve kötü sonuçlu bir yoldur Zaten zina yasağı çocukların öldürülmesi yasağıyla haksız yere adam öldürme yasağı arasına yerleştirilmiştir
Hiç şüphesiz zina da birçok açıdan bir öldürme çeşididir Zinadan hemen sonra onun yükümlülüklerinden kurtulmaya çalışma isteği harekete geçer Eğer ana rahmindeki bu çocuk hayata terkedilirse, genellikle kötü bir hayata veya aşağılanmış bir hayata terkedilmektedir Zina bir başka açıdan da öldürme sayılır Soylar kaybolur, kanlar karışır Toplumsal çöküntü başlar Diğer toplumlar arasında ölümü andıran bir sonuçla karşı karşıya gelir Zina insanların gayri meşru yoldan kolay bir şekilde şehevi duygularını tatmin etmelerine yolaçar ve evlilik hayatını zorunlu olmayan saçma bir hayata dönüştürür Halbuki aile yeni yetişen nesil için en güzel yuvadır
Eski tarihlerden günümüze gelinceye kadar hangi toplumda hayasızlık yaygınlık kazanmışsa, mutlaka onu çözülmeye götürmüştür Amerika Birleşik Devletleri gibi genç uluslara gelince, zina bu toplumlarda daha etkilerini yeterince göstermemiştir Ve imkânları da geniştir

Kur'an-ı Kerim zinaya yaklaşmaktan dahi sakındırmaktadır Çünkü zinayı güçlü bir şehvet duygusu körüklemektedir Zina onun sebepleri vasıtasıyla kendisine yaklaşıldığında artık bir güvence kalmamış demektir Böylece zinaya düşülmesini engeller Kadın ve erkeğin başbaşa kalmasını engeller Gücü yetenlerin evlenmesini teşvik eder Evliliğe engel olan mehirlerin pahalılığı gibi, zor şartları hoş karşılamaz Namuslarını korumak amacıyla evlenmek isteyenlere yardımcı olmaya teşvik eder Namuslu, hiçbir şeyden haberi olmayan kadınlara zina iftirasında bulunmaya da en ağır cezayı uygular Namuslu, hiçbir şeyden haberi olmayan kadınlara zina iftirasında bulunmaya da en ağır cezayı uygular İslâm, toplumu gerileme ve çözülmeden korumak için daha buna benzer pek çok koruyucu ve tedavi edici önlemler almıştır



Emekdar Üye 06 Ekim 2008 12:04

Cvp: İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali)
 
İsrâ-17/32(Tefhim'ul-Kur'an Tefsiri - Mevdûdî)

32 "Zinaya yaklaşmayın, şüphe yok o, 'çirkin bir hayasızlık' ve kötü bir yoldur" Bu emir hem bireye hem de bir bütün olarak topluma hitap etmektedir Topluma gelince, ayet, toplumun zinayı önleyici ve ona yönelten sebep ve araçları ortadan kaldırıcı önlemler almasını emretmektedir
En son olarak bu madde, İslâmî hayat tarzının kanun ve düzenlemelerinin temelini oluşturmaktadır Müstehcen neşriyat ve fuhuş şiddetle yasaklanmış, sarhoş edici içkilerin içilmesi haram kılınmıştır Daha sonra da evliliği kolaylaştırıcı ve zinanın kökünü kesen yasaklar konulmuştur

Emekdar Üye 06 Ekim 2008 12:05

Cvp: İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali)
 
İsrâ-17/32(Tefsirü'l-Münir - Vehbe Zuhaylî)


Yüce Allah daha önce geçen beş hususu emir buyurduktan sonra zina, öldürmek ve yetimin malını yemekten ibaret olan üç şeyi yasaklamaktadır Çünkü o bir çeşit israf (haddi aşmak)tır" Yani zinadan en ufak bir payınız olmasın, asla onu işlemeyiniz Çünkü ona götüren sebepler sonunda zinaya götürür Çünkü zina ile aileler parçalanır, nesepler karışır Ailelerin parçalanması ile anarşi yayılır ve toplumun esasları tahrip edilir, bunalımlara kapı açılır el-Kaffal der ki: Bir insana: "Bu işe yaklaşma," denilecek olursa bu o kimseye "Bunu yapma" demekten daha pekiştirilmiş bir emirdir" buyruğu ile gerekçelendirmektedir Malik et-Taî'den Rasulullah (s)'a kadar merfû bir isnad ile Hz"
Peygamber (s)'in İmam Ahmed'in rivayet ettiği bir hadis-i şerifte genç bir delikanlıya zinaya dair oldukça beliğ ve gerçekçi bir ders verdiğini görüyoruz Hz" Artık bundan sonra o genç haram bir şeye dönüp bakmadı Artık bu onların ahlâkî değerleri arasında bir değer olmaktan çıkmıştır Bu ise oldukça kötü bir durumdur
Yüce Allah zinayı üç sıfat ile nitelemektedir: Onun hayasızlık olması, bir başka ayette oldukça gazabı gerektirici bir iş olması ve kötü bir yol olması Gazaba sebep olmasına gelince: Çünkü zina eden kadın gazaba uğrayan, tiksinilen bir varlık olur Bu ise aile sahibi olmamak, evlenmemek sonucunu doğurur ve insanın önemli hiçbir işinde kadına güvenmemesi sonucu verir Aynı şekilde bu işin zilleti, ayıbı ve çirkinliği de genellikle toplumda kadın üzerinde kalır


SAAT: 13:10

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320