![]() |
İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali) وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً 32 Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur Buna göre yalnız zina değil, kişiyi zina etmeye sevkeden yollar da yasaklanmıştır İnsanın bu psikolojik zafını dikkate alan Kur’an-ı Kerim, prensip olarak insanı kötülüklere sevkedici sebepleri ortadan kaldırmayı amaçlamıştır Diyanet Vakfı Meali |
Cvp: İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali) İsrâ-17/32(Fizilal'il-Kur'an Tefsiri - Prof Seyyid KUTUB) Çünkü o iğrenç bir kötülük ve kötü sonuçlu bir yoldur Zaten zina yasağı çocukların öldürülmesi yasağıyla haksız yere adam öldürme yasağı arasına yerleştirilmiştir Hiç şüphesiz zina da birçok açıdan bir öldürme çeşididir Zinadan hemen sonra onun yükümlülüklerinden kurtulmaya çalışma isteği harekete geçer Eğer ana rahmindeki bu çocuk hayata terkedilirse, genellikle kötü bir hayata veya aşağılanmış bir hayata terkedilmektedir Zina bir başka açıdan da öldürme sayılır Soylar kaybolur, kanlar karışır Toplumsal çöküntü başlar Diğer toplumlar arasında ölümü andıran bir sonuçla karşı karşıya gelir Zina insanların gayri meşru yoldan kolay bir şekilde şehevi duygularını tatmin etmelerine yolaçar ve evlilik hayatını zorunlu olmayan saçma bir hayata dönüştürür Halbuki aile yeni yetişen nesil için en güzel yuvadır Eski tarihlerden günümüze gelinceye kadar hangi toplumda hayasızlık yaygınlık kazanmışsa, mutlaka onu çözülmeye götürmüştür Amerika Birleşik Devletleri gibi genç uluslara gelince, zina bu toplumlarda daha etkilerini yeterince göstermemiştir Ve imkânları da geniştir Kur'an-ı Kerim zinaya yaklaşmaktan dahi sakındırmaktadır Çünkü zinayı güçlü bir şehvet duygusu körüklemektedir Zina onun sebepleri vasıtasıyla kendisine yaklaşıldığında artık bir güvence kalmamış demektir Böylece zinaya düşülmesini engeller Kadın ve erkeğin başbaşa kalmasını engeller Gücü yetenlerin evlenmesini teşvik eder Evliliğe engel olan mehirlerin pahalılığı gibi, zor şartları hoş karşılamaz Namuslarını korumak amacıyla evlenmek isteyenlere yardımcı olmaya teşvik eder Namuslu, hiçbir şeyden haberi olmayan kadınlara zina iftirasında bulunmaya da en ağır cezayı uygular Namuslu, hiçbir şeyden haberi olmayan kadınlara zina iftirasında bulunmaya da en ağır cezayı uygular İslâm, toplumu gerileme ve çözülmeden korumak için daha buna benzer pek çok koruyucu ve tedavi edici önlemler almıştır |
Cvp: İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali) İsrâ-17/32(Tefhim'ul-Kur'an Tefsiri - Mevdûdî) 32 "Zinaya yaklaşmayın, şüphe yok o, 'çirkin bir hayasızlık' ve kötü bir yoldur" Bu emir hem bireye hem de bir bütün olarak topluma hitap etmektedir Topluma gelince, ayet, toplumun zinayı önleyici ve ona yönelten sebep ve araçları ortadan kaldırıcı önlemler almasını emretmektedir En son olarak bu madde, İslâmî hayat tarzının kanun ve düzenlemelerinin temelini oluşturmaktadır Müstehcen neşriyat ve fuhuş şiddetle yasaklanmış, sarhoş edici içkilerin içilmesi haram kılınmıştır Daha sonra da evliliği kolaylaştırıcı ve zinanın kökünü kesen yasaklar konulmuştur |
Cvp: İsrâ-17/32(Ayet ve açıklamalı meali) İsrâ-17/32(Tefsirü'l-Münir - Vehbe Zuhaylî) Yüce Allah daha önce geçen beş hususu emir buyurduktan sonra zina, öldürmek ve yetimin malını yemekten ibaret olan üç şeyi yasaklamaktadır Çünkü o bir çeşit israf (haddi aşmak)tır" Yani zinadan en ufak bir payınız olmasın, asla onu işlemeyiniz Çünkü ona götüren sebepler sonunda zinaya götürür Çünkü zina ile aileler parçalanır, nesepler karışır Ailelerin parçalanması ile anarşi yayılır ve toplumun esasları tahrip edilir, bunalımlara kapı açılır el-Kaffal der ki: Bir insana: "Bu işe yaklaşma," denilecek olursa bu o kimseye "Bunu yapma" demekten daha pekiştirilmiş bir emirdir" buyruğu ile gerekçelendirmektedir Malik et-Taî'den Rasulullah (s)'a kadar merfû bir isnad ile Hz" Peygamber (s)'in İmam Ahmed'in rivayet ettiği bir hadis-i şerifte genç bir delikanlıya zinaya dair oldukça beliğ ve gerçekçi bir ders verdiğini görüyoruz Hz" Artık bundan sonra o genç haram bir şeye dönüp bakmadı Artık bu onların ahlâkî değerleri arasında bir değer olmaktan çıkmıştır Bu ise oldukça kötü bir durumdur Yüce Allah zinayı üç sıfat ile nitelemektedir: Onun hayasızlık olması, bir başka ayette oldukça gazabı gerektirici bir iş olması ve kötü bir yol olması Gazaba sebep olmasına gelince: Çünkü zina eden kadın gazaba uğrayan, tiksinilen bir varlık olur Bu ise aile sahibi olmamak, evlenmemek sonucunu doğurur ve insanın önemli hiçbir işinde kadına güvenmemesi sonucu verir Aynı şekilde bu işin zilleti, ayıbı ve çirkinliği de genellikle toplumda kadın üzerinde kalır |
SAAT: 13:10 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.