Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Tesettür Konuları (https://www.forum.medineweb.net/193-tesettur-konulari)
-   -   hicap,çarşaf,örtü (https://www.forum.medineweb.net/tesettur-konulari/255-hicapcarsafortu.html)

TufeyL 18 Temmuz 2007 15:59

RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
 
Alıntı:

saki Üyemizden Alıntı
sevgili kardeşim bende bu konuyu bir süre önce araştırdım.tefsir de şöyle diyor
cilbab kelimesi çarşaf olarak çevrilmiş ama renk konusunda bir ayrıntıya değinilmemiş.lakin**günümüzde bu çarşaf siyah olmazsa olmaz gibi kalıplaşmış.ama şöyle bir şey de var diyyelim ki bir kadın beyaz bir çarşaf giyerek topluma çıksın.bu insanlar arasında garip karşılanırdı.ama siyah ve ya beyaz yerine açık renkte çarşaflar giyilebilir. ama beyaz da giyilebilir. saygılar.

Kardeşim güzel tesbit lakin önemli bi ayrıntıya değinmemişsiniz...Örtü dikkat çekmeyecek şekilde olması lazımdır ki en uygun renkte siyahtır efendim... beyaz da nur ifade eder ve bi bayanın beyaz giymesi güzelleştirir doğal olarakta dikkat çeker... diğer renkler içinde öyle pembe,yeşil vs.. bunlar dikkat çeker...siyahta dikkat çekiyor diyeceksiniz fakat o insanlarımız yüzünden bakın bi arabistanda siyah giyenler dikkat çekiyormu ? fakat yeşil gibi renklerde çarşaf giyseniz dikkat çeker..malesef türkiyedede siyah çarşaf dikkat çekmiyor değil...

selametle...

TufeyL 18 Temmuz 2007 16:07

RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
 
Alıntı:

saki Üyemizden Alıntı
sevgili kardeşim gerekli kriterleri yazdığığmı zannediyorum

Haddimize değildir kafamıza göre kriter belirlemek...Örtü dikkat çekmeyecek şekilde ve renkte olması tek kriterdir...

selametle...

neslihan 18 Temmuz 2007 18:30

RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
 
sonuç:Kur`an illa çarşaf demiyor.
:)

neslihan 18 Temmuz 2007 18:37

RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
 
çünkü o dönemde tariflerine uygun o kıyafet vardı değil mi, ondan çarşaf diye çevrilmiş herhalde o dönemde pardösü faln yoktur

Medine-web 18 Temmuz 2007 21:36

RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
 
Mutlak manada örtü İslami bir kavram iken özel bir kavmin sosyal geleneğine hastır.
Çarşaf bir giyim biçimidir.
Bu giyim biçimi, bu memleketten o memlekete, o zamandan bu zamana değişiklik arzeder.
Fakat netice itibariyle İslami hicab ilkesi her bilinçli ve aydın insanın kabul ettiği fıkhi bir kanundur.
Ama bu gün çarşaf iki ve örtü iki müteradif kelime haline gelmiştir. O zaman aydın saldırma ve hamle yapmak adına hicaba saldırıyor. Buna karşılık mutaassıplar, hicabı savunmak adına maalesef sadece çarşafı savunuyorlar. :)

kuranda çarşaf geçmemektedir rengide tipide..
kurana göre kadının vucut hatlarını belli etmiyecek her türlü giyim cilbaptır.
ben manto derim siz çarşaf dersiniz başkası çuval der bir diğeri çadır der,siyasiler türban der de der..

araç değil amaç önemlidir.ama araç amaca hizmet etmelidir.

gerisi hikaye..

Recep 19 Temmuz 2007 10:25

RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
 
"araç değil amaç önemlidir.ama araç amaca hizmet etmelidir."adminden..
ne güzel tesbit.adam gibi giyinde giydiğinin adı çuval olsun,

AŞK'ÜL İSLAM 19 Temmuz 2007 17:57

RE: Kur'an-ı Kerim'de Çarşaf Geçiyor Mu?
 
Son iki yoruma aynen katılıyorum efendim sağolasınız :)

kurtmehmet 04 Temmuz 2009 23:02

RE: hicap,çarşaf,örtü
 
Cilbâb”da renk önemli midir? Ne örtünme âyetleri, ne de onları açıklayan hadisler, kadınların, şu ya da bu renkte cilbâb giymeleri hususunda bir emir ihtiva etmektedir. Buna göre kadın, dikkat çekici olmamak şartıyla, ister siyahtan ister başka bir renkten cilbâb edinir.
Ancak ilk müslüman hanımlar ve özellikle de Rasülullah (s.a.v.)’in dönemindeki sahabe kadınlar, cilbâbın görev ve maksadını çok iyi kavradıklarından olacak ki, genellikle siyah rengi tercih etmişlerdir. Mesela Ümmü Seleme annemiz: “Ci1bâb âyeti indiği zaman, Ensar kadınları siyah giysilere büründüklerinden ötürü, başlarında kargalar varmış gibi çıktılar” demektedir Bu yönüyle de “cilbâb” ile “çarşaf’ bire bir uyum sağlamaktadır. İbn Sa’d’ın rivayetinde ise Âişe (r.a.)’ın siyah bir örtü giydiği bildirilmektedir. (et-Tabakâtü’l Kübrâ VIII/71)
Arap dilinde gecenin karanlığı cilbâba benzetilmiştir Şâirler de cilbâbı hep siyah olarak düşünmüş olacaklar ki, siyah ve koyu renkli konuları cilbâba benzete gelmişlerdir.
Ayrıca, “cilbâb”ın, verdiğimiz ta’riflerinden de anlaşılacağı gibi, asıl görevi kadının zinetlerini örtmesi, dışarıda kadının çekiciliğini azaltması ve kadını nâmahremlerinden gizlemesidir; bunu ise koyu renkler daha güzel yapar. Zir koyu renklerin gizleyicilik özelliği vardır. Buna göre; farz ya da vacip değildir belki ama, cilbâbın siyah ya da koyu renkten olması maksadına uygunluk ve sahabe hanımlarını örnek alma açısından daha güzel ve daha makbuldür.
Bundan olacak ki, müfessir Âlûsi (v_l270/1853) şunları söyler: “Sonra bilesiniz ki, bana göre günümüzde ileri düzeyde (müreffeh) hayat süren birçok kadının, evlerinden çıkarken, üst elbise olarak giydikleri örtüler de (cilbâb olamayacakları gibi), gösterilmesi yasaklanan zinetler türündendir. Çünkü bunlar, nakışlı, desenli ve göz alıcı giysilerdir. Bana göre erkeklerin, kadınlarına böylece çıkma izni vermeleri, bundan hoşlanmaları ve kadınlarının yabancı erkekler arasında bu şekilde dolaşması, “ğayret” -yani övülmüş olan mahremini kıskanma azlığındandır. Bu, yaygın bir musibet halini almıştır. Böyle yaygın musibet haline gelen şeylerden biri de; kadınların, kayınbiraderlerinden sakınmamaları, kocalarının da buna aldırmamaları, hatta çoğu zaman da bunu bizzat kendilerinin emretmeleridir... Bütün bunlar Rasülullah (s.a.v.)’in müsaade etmediği şeylerdir. La havle ve lâ kuvvete illa billah!” (Rûhu’ l-Me’âni XVII/l 46)
Bütün söylenenleri göz önünde bulundurduğumuzda, sonuç olarak cilbâb için şunlar söylenebilir:
Cilbâb, kadının evinden çıktığında başörtüsünün de üzerinden büründüğü, baştan aşağı sarkıttığı bir dış elbisesi ve üstlüktür. Cilbâbın ilk uygulamalarından anlaşılan şekle göre, kolsuz ve bürünülen-sarkıtılan bir elbise olduğu görülmektedir.
Cilbâb’ın bütün vücudu örtmesi, en uygun uygulanış biçimi olarak görülmüştür.
Cilbâb’ın asıl vazifesi, kadının vücut hatları ile süslerini örtmek ve güzelliklerini gizlemek suretiyle, bakanlara iffetli ve namuslu bir kadın olduğunu hatırlatmasıdır.
Cilbâb’da renk emredilmiş olmamakla beraber, siyah ya da koyu renkli olması, tesettürün maksadı açısından daha makbuldür.
Yurdumuzda giyilen kadın giysisi modellerinden, cilbâbın ta’rifine en uygun olanı, ‘çarşaf ve Doğu’daki ‘ehram/ihram’dır.
Çarşaf kelimesi, Farsça çarşeb’den bozmadır. Çarşeb’in aslı da gece örtüsü anlamına gelen çarşeb’dir. Yatak ve yorganda kullanılan bez örtünün adı da buradan gelir. Arapçada yatak ötüsüne milhafe dendiği gibi, cilbâba da milhafe denmektedir. Türkçede de yatak örtüsüne çarşaf dendiği gibi, tesettür için giyilen elbiseye de çarşaf denmiştir. Bu iki nesnenin Arapça’daki ve Türkçe’deki karşılıklarının aynı olması da cilbâbın en iyi temsilinin “çarşaf’ denilen giysi olduğunu ispatlamaktadır.Elmalılı Hamdi Yazır, Konyalı Mehmet Vehbi Efendi gibi âlimlerin de cilbâb kelimesini çarşaf ve peçe (milhâfe ve mikne’a) şeklinde ta’rif etmeleri de bunu göstermektedir
*Kaynak:M.Abdurrahman Taşbilek”Hicap”.


SAAT: 20:45

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306