Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   İŞİTTİK, YA İTAAT ETTİK Mİ? (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/16308-isittik-ya-itaat-ettik-mi.html)

FATİH KARAN 13 Eylül 2009 22:37

İŞİTTİK, YA İTAAT ETTİK Mİ?
 
İnsan, yaratılanlar içerisinde en değerli ve en şerefli (eşrefi mahluk) varlıktır. İnsanı, yaratılanlar içerisinde özge ve üstün kılan elbette ki kalp ve beyin değildir. Çünkü aynı organlar hayvanlarda da bulunmasına rağmen sadece fizyolojik olarak aynı görevi yapma sorumluluğu ile yükümlüdürler. Diğer yaratılan mahlukat ile fizyolojik olarak aynı görevi üstelenen kalp ve beyni, yaratılmış varlık sahasından ayırt edici unsur olarak iman ve aklı gösterilebiliriz. İnsanı mahlukat sahasında farklı kılan iki özelliği akıl ve iman olmazsa olmazı ile birlikte insanı da kendi sahasında kendinden aciz bırakan halen çözülmeyi bekleyen çok bilinmeyenli denklem misali üzerinde tefekkür ve tedebbür edilmesi gereken özellikleri de yok değil elbet.

İnsana Allah (c.c.) tarafından (tabirimi maruz görün) hamuruna ve çamuruna katılmış en önemli iki özellikten biri akletmek ki Kuran’ da bir çok yerde Allah (c.c.) “..hiç akletmez misiniz?” “..halen akletmeyecek misiniz?” “..Akleden bir kavim için..” diye buyurmuştur. Biz bu ayetleri okurken, Abdullah İbn Mesud (r.a.) tabiri ile; “Allah (c.c.)’tan bir ayet geldiğinde hemen esas duruşumuzu belirlerdik. Çünkü gelen ayette ya bir emir veya nehy içeren bir durum söz konusudur.” Bizimde aklımızı kullanarak akıl ayetlerine yaklaşmamız gerekiyor ki kayıtsız şartsız iman ettiğimizi bilelim ve belli ettirelim. Mahlukat aleminin sultanını aciz bırakan bir diğer özellik ise akletmenin tam zıddı olan “nisyan” kelime kökenli unutmak veya inkar etmektir. Her ne kadar unutmak, ademoğlunun kimi zaman küfre girmesine, gerçeğin üzerini gerek bilerek gerekse farkında olamadan örtmesine sebep olsa bile, kimi zaman da büyük bir nimet ve Allah (c.c.)’tan bir rahmet ve bir lütuf olarak algılamamızın gerektiği fikrinin önüne de geçememektedir. Büyük sıkıntılar yaşamış ve ailesinin tüm fertlerini kaybetmiş çok sıkıntılı bir insanın geçen zaman zarfında sıkıntılarını unuttuğunu ve yeni başlamış olduğu hayata kendisini isteyerek veya istemeden alıştırdığına çoğu kez şahit olmuşuzdur. Eğer unutmak gibi bir nimet ile mükafatlandırılmış olmasaydık sıkıntılar sel gibi üst üste gelirdi ve altından kalkmamızın mümkün olmadığı bir hale gelmemiz çok fazla uzun zaman almazdı. Böylesine bir nimeti bize bahşettiği için Allah (c.c.)’a defalarca şükretmemiz, dönüp dönüp hamd etmemiz gerekliliği kaçınılmaz bir gerçek.

Allah (c.c.)’ın verdiği akıl ile, Allah (c.c.)’ın inzal etmiş olduğu ayetlere, Allah (c.c.)’ın istediği gibi iman etmek, hem hepsine hem de kayıtsız şartsız iman etmek, şerksiz ve şüphesiz iman etmek, yorumsuz ve sorunsuz iman etmek. “Yoksa siz Kitabın bir kısmına iman, bir kısmını da inkar mı ediyorsunuz? Sizden bunu yapanın cezası dünya hayatında rezil olmaktan başka nedir? (2/85) Nice Kur-an’ın tamamına iman ettik söyleyip de Nisa suresi 3. ayet söz konusu olunca; “içim rahat değil”, “iman olarak evet ama manevi olarak hazır değilim”, “ayete değil ama düşünceme dur diyemiyorum” diye beyan eden, mü-mine, müvahide ve mücahidelerimiz çok sayıda. Hatta “bu ayette dahil tamamı başım-gözüm üstüne” diye belirten Salihalara rastlamak fakire nasip olmadı.

Bununla birlikte mucizeleri reddetmekten tutun, Peygamber (s.a.v.)’i saf dışı bırakıp, örneksiz ve Peygambersiz bir rehber olarak Kur-an’ı hayat tarzı edinen tasavvurlar, cennet ve cehennemin dünyada mı yoksa başka bir alemde mi kurulacağı, Allah (c.c.)’ ın ölümden sonraki hayat diye belirttiği cennet ve cehennem için kullanılan “ebed” kelimesindeki maksadı, kasdın dışında anlayıp te-vil yoluna gitmeye tutun yeni fikir akımlarının doğmasını engellemek neredeyse mümkün değil.

Tüm bu düşünce akımlarına verilebilecek tek cevap ve söylenebilecek tek kelam yine Allah (c.c.)’ dan; “Allah ve Rasulü bir işi hükme bağladığında hiçbir mü-min erkek ve hiçbir mü-min kadına o işlerinde istediklerini yapma hakları yoktur. Kim Allah’ a ve Rasulüne isyan ederse, şüphesiz apaçık bir sapıklıkla sapmış olur.”(33/36) Buraya kadar, hüküm verilmiş kısmına iman etmek, gerisi mi? Talut ve ordusunun örnek olarak gösterildiği “…nehre vardıklarında bir avuç su içenlerinde susuzlukları giderildi, kana kana içenlerinde” kıssasında olduğu gibi, kastın imtihan olduğunu belirten Allah(c.c.) “O (Allah) hanginizin daha güzel iş yapacağını denemek için ölümü ve hayatı yarattı” (67/2) - “..Biz insanı sınavdan (denemeden) geçirmek amacı ile karışım nitelikli bir sıvı damlasından yarattık.”(76/2) – “..İnsanlar yalnız “inandık” demekle hiç sınanmadan bırakılacaklarını mı sandılar?” (29/2) ayetlerinde olduğu gibi Allah (c.c.) insanın varlığının da bir imtihan olduğunu defalarca belirmiştir.

Bundan sonra mü-min bir erkeğe ve mü-mine bir kadına düşen tek görev ise “işittik ve itaat ettik” demekten başka bir şey değildir.

Emekdar Üye 14 Eylül 2009 00:28

RE: İŞİTTİK, YA İTAAT ETTİK Mİ?
 
Bundan sonra mü-min bir erkeğe ve mü-mine bir kadına düşen tek görev ise “işittik ve itaat ettik” demekten başka bir şey değildir.


Fatih abim Kaliteli Kuran'i paylaşımlarınız hayatınızın yansımasıdır Kuran'i ilimlerde çalışmalarınızı takdir ediyorum:

İşittik ama nasıl işittik bunu bilmek lazım,Kimden işittik KURANDAN mı! Peygamberden mi! Sahabelerden mi! Alim vasfına sahip Alimlerden mi! Bunlardan İşittiklerimiz amenna.Lakin bunların dışında kalan Atalardan,Sömürücü Din simsarlarından,Dini tahrif eden kesimlerden,Hurafe ve Bidatleri din olarak sunanlardan İşittiğimizi KURAN mizanına vurmadıkça İtaat etmemiz AKLIMIZI kullanmadığımızı gösterir.

Günümüz İSLAM aleminde her duyduğunu kabul eden Milyonlara rastlamak mümkün Şöyle bir söylem ile kendilerini korumaya çalışırlar ŞEYHİM dedi Abiler dedi Hocaefendiler dedi vs. Bunların dediklerinin Kuran'a ne kadar uygun olduğunu araştırmak hiçte zor değildir .Çünkü ALLAH'U Teala ayeti kerimede AKLETMEZMİSİNİZ emri bizlere örnektir.AKLETMEYEN bir toplumun yeniden KURAN'İ bir yaşamı benimseyebilmesi için, SÖZÜN nerde nasıl kullanılması gerektiğini bilmek zorundayız Biri sirke satar Tatlı dili ile biri bal satamaz Çünkü neyi nasıl nerde kullanacağını bilmediğindendir.

Bizlere düşen görev USLUBUMUZU KURAN'İ bir çizgi metodu ile düzeltebilmektir.Allah bizleri İşittik ve İtaat ettik diyen SALİH zümrelerden eylesin.İŞİTİP İTAAT etmek KURAN'A PEYGAMBERE uymaktır.

sevginin_bedeli 14 Eylül 2009 10:54

RE: İŞİTTİK, YA İTAAT ETTİK Mİ?
 
Alıntı:

FATİH KARAN Üyemizden Alıntı

Bununla birlikte mucizeleri reddetmekten tutun, Peygamber (s.a.v.)�i saf dışı bırakıp, örneksiz ve Peygambersiz bir rehber olarak Kur-an�ı hayat tarzı edinen tasavvurlar, cennet ve cehennemin dünyada mı yoksa başka bir alemde mi kurulacağı, Allah (c.c.)� ın ölümden sonraki hayat diye belirttiği cennet ve cehennem için kullanılan �ebed� kelimesindeki maksadı, kasdın dışında anlayıp te-vil yoluna gitmeye tutun yeni fikir akımlarının doğmasını engellemek neredeyse mümkün değil.


size zahmet şu mucizeler hakkında biraz bilgi verir misiniz. kuranda mucize kelimesi geçiyor mu? şayet geçmiyorsa -ki bu kelime ayet kelimesine anlam olarak dilimize girmiştir- ayet kavramından ne anlamalıyız.
eğer ki mucize var diyorsanız bunun sunnetullah ile ters düşmesi noktasını nasıl açıklayacaksınız? bu sorularımıza cevap bulursak sanırım bazı şeyleri daha iyi anlarız...
son bir soru mucizeye inanmayanları ne yapmalı/hangi kategoriye koymalıyız.?
selam ve dua ile...

FATİH KARAN 26 Eylül 2009 00:31

RE: İŞİTTİK, YA İTAAT ETTİK Mİ?
 
mucİze’nİn tanimi:

mucize “acz” kökünden türemiş olup aciz bırakan güçsüz kılan harika olay anlamına gelir.
mucize, peygamberlik iddiasında bulunan zatın elinde, inkar edenlere meydan okuduğu esnada, benzerini getirmekten inkarcıları acze düşüren fiili veya men’i bir tarzda meydana gelen harikulade bir iştir.
kur’an’da kullanilişi
kur’an’da mucize terimi için “ayat” (ayetler), nişan, burhan ve beyyine kelimeleri kullanılmıştır. örneğin (3/4 ayetindeki ayat.)
“bilinmeli ki, allah'ın mucizelerini (ayat) inkâr edenler için şiddetli bir azap vardır.” al-i İmran 3/4
kur'an’da bazi mucİze örneklerİ
salih (as)’ın kavmi semud’a verilen deve ve kavmin deveyi kesip helak olması:
araf 7/73, hud 11/64, İsra 17/59, şuara 26/155
musa (as)’a attığında canlanan asa: neml 27/10
musa (as)’a elini koltuğunun altından çıkarınca parlayan bir beyaz el: neml 27/12
musa (as)’a tufan, çekirge gibi dokuz mucize: İsra 17/101, neml 27/12
İsa (as)’ın çamurdan kuş şeklinde bir şey yapıp ona üflemesi ve onun allah’ın izniyle hemen kuş olması, kör ve alacalıları iyileştirmesi: al-i İmran 3/49
İsa (as)’ın allah’ın izniyle ölüleri diriltmesi: al-i İmran 3/49
İsa(as)’ın gökten bir sofra indirmesi: maide 5/112-115

mucİze göndermek allah’a aİttİr:

mucizeler rasullerin elinde gerçekleşse de gerçekte allah’ın iradesi ile gerçekleşirler.
en’am 6/37. o'na rabbinden bir mucize indirilseydi ya! dediler. de ki: şüphesiz allah mucize indirmeye kadirdir. fakat onların çoğu bilmezler.

en’am 6/109.
. kendilerine bir mucize gelirse ona mutlaka inanacaklarına dair kuvvetli bir şekilde allah'a andiçtiler. de ki: mucizeler ancak allah katındandır. ama mucize geldiğinde de inanmayacaklarının farkında mısınız?
29/50. "ona rabbinden (başkaca) mucizeler indirilmeli değil miydi?" derler. de ki: mucizeler ancak allah'ın katındadır. ben ise sadece apaçık bir uyarıcıyım.
26/2. bunlar, apaçık kitab'ın âyetleridir. 3. (resûlüm!) onlar iman etmiyorlar diye neredeyse kendine kıyacaksın! (kendini helak edeceksin!) 4. biz dilesek, onların üzerine gökten bir mucize indiririz de, ona boyunları eğilip kalır.
allahın izni olmadıkça peygamberler mucize getiremezler.
rad 13/38 andolsun senden önce de peygamberler gönderdik ve onlara da eşler ve çocuklar verdik. allah'ın izni olmadan hiçbir peygamber için mucize getirme imkânı yoktur. her müddetin (yazıldığı) bir kitap vardır.
mümin 40/78.andolsun, senden önce de peygamberler gönderdik. onlardan sana kıssalarını anlattığımız kimseler de var, durumlarını sana bildirmediğimiz kimseler de var. hiçbir peygamber allah'ın izni olmaksızın herhangi bir âyeti kendiliğinden getiremez. allah'ın emri gelince de hak uygulanır ve o zaman bâtılı seçenler hüsrana uğrayacaklardır.

turgutkul 28 Eylül 2009 16:22

RE: İŞİTTİK, YA İTAAT ETTİK Mİ?
 
Allah razı olsun. Kafamızda az soru işareti vardı şimdi daha da çoğaldı.

Yitiksevda 21 Ekim 2009 22:07

RE: İŞİTTİK, YA İTAAT ETTİK Mİ?
 
İnsan, yaratılanlar içerisinde en değerli ve en şerefli (eşrefi mahluk) varlıktır. İnsanı, yaratılanlar içerisinde özge ve üstün kılan elbette ki kalp ve beyin değildir. Çünkü aynı organlar hayvanlarda da bulunmasına rağmen sadece fizyolojik olarak aynı görevi yapma sorumluluğu ile yükümlüdürler. Diğer yaratılan mahlukat ile fizyolojik olarak aynı görevi üstelenen kalp ve beyni, yaratılmış varlık sahasından ayırt edici unsur olarak iman ve aklı gösterilebiliriz. İnsanı mahlukat sahasında farklı kılan iki özelliği akıl ve iman olmazsa olmazı ile birlikte insanı da kendi sahasında kendinden aciz bırakan halen çözülmeyi bekleyen çok bilinmeyenli denklem misali üzerinde tefekkür ve tedebbür edilmesi gereken özellikleri de yok değil elbet.

Mihrinaz 04Haziran 2021 13:44

İnsana Allah (c.c.) tarafından (tabirimi maruz görün) hamuruna ve çamuruna katılmış en önemli iki özellikten biri akletmek ki Kuranda bir çok yerde Allah (c.c.)" ..hiç akletmez misiniz?..halen akletmeyecek misiniz?..Akleden bir kavim için.. "diye buyurmuştur. Biz bu ayetleri okurken, Abdullah İbn Mesud (r.a.) tabiri ile; Allah (c.c.)tan bir ayet geldiğinde hemen esas duruşumuzu belirlerdik. Çünkü gelen ayette ya bir emir veya nehy içeren bir durum söz konusudur. Bizimde aklımızı kullanarak akıl ayetlerine yaklaşmamız gerekiyor ki kayıtsız şartsız iman ettiğimizi bilelim ve belli ettirelim.


SAAT: 08:40

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306