Tekil Mesaj gösterimi
Alt 24 Aralık 2010, 23:25   Mesaj No:10

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1172
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Standart

konuyu anlamak için icithat mantığını çözmemiz lazım.bunu çözersek mezhep kavramınıda amacınıda çözeriz.
1-hakkında ayet olmayan bir konu,hadis ile çözülür.hadis kısmında ise uydurma hadisler söz konusu olduğundan,hadisler birbiri ile çelişmeye başlar.bizzat Resulullahtan gelen hadisler kurana muhalif olmaz.muhalif gibi görünen hadisler işkembeden atılmış uydurma sözlerdir.Allah şu berrak pırıl pırıl islamı kirletme girişiminde bulunan,uydurma hadisleri uyduran,rivayet eden,bile bile katkı sağlıyanlara lanet etsin!
2-hadis ile çözlümeyen konularda alimler,kuran bütünlüğünü göz ününe alarak,kuran ruhuna aykırı olmamak kaydıyla çözümler üretmişlerdir.biz buna kıyas,istihsan,ictihat gibi kvramlar diyoruz.mezheplerde itikat konusunda ihtilaf yoktur.bu konuda mezhebede gerek yoktur.muhkem ayetler ile aşikar zaten.mezheplerde hakkında kesin delil olamayan fıkhi,muamelat,siyasi gibi konularda ictihat düşünce farklılığı mevcut olup buda en doğal olandır.
3-konunun başında izah etmeye çalıştığım bir kuralı yenilemekte fayda vardır."eşyada asıl olan mubah olmasıdır" onu haram kılan harama teşvik edilmesi olayıdır.bakın uyku örneği vermiştim.uykunun haram olduğunu iddia eden ne ayet ne hadis ne mezhep nede hiçbir alim vardır.ama o uyku namahrem (kadın-erkek )kucağında ise,ibadet vaktinde uyanmayıp uyumaya devam ise,aşırı ise,nafakasına ekmeğine işine ibadetine mani ise uykunun haram olduğuna dair,kuranın,sünnetin,mezhebin ve hiç bir alimin itirazı olmaz. işte mezhep mantığı budur.
yukarıdaki uyku olayını mezheplere sunalım şimdi;
örnek hayali verelim sadece..
şafii derki uykunun haram olmaması için benim anladığım miktar 6 saat.hanbeli 5 saat.maliki 7 saat.hanefi 8 saat der.hangisi size uygunsa alırsınız.tüm mesele budur.

müzik konusuna da böyle bakmamız lazım.dinlediğiniz müzik sizi fıtratınıza zarar veriyorsa,sizi harama teşvik ediyorsa,sizi sefil yapıyorsa,olmayan hayali dertler hayatınıza katıyorsa bu haramdır.
değilse helaldir.
dikkat edilecek husus müziğin kendisi haram değildir.içeriğe gçre helal veya haram olmasıdır.

bi örnek daha..
haram meyve yok hepsi helal.ama o meyveyı içki yaparsanız haram olur.

saygılar..
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla