Konu Başlıkları: Nesih mensuh konusu ve kur'an.
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19 Ocak 2011, 11:39   Mesaj No:1

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Nesih mensuh konusu ve kur'an.

Nesih mensuh konusu ve kur'an.

Kuran, Allah kelamı olduğunu bizlere ayetlerinde birçok yerinde bildirmiştir. Sizlere Kur'an'dan bazı ayetleri hatırlatmak istiyorum önce. Bakın Yaratan ayetlerinde Kur'an için ne diyor.

( Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.),( Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik.),( Rabbin asla unutkan değildir.),( Kitap` ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık),( Yoksa siz kitabın bir bölümüne inanıp da bir bölümünü inkâr mı ediyorsunuz?)


Yukarıdaki ayetleri niçin hatırlatma gereği duydum dersiniz? Çünkü Allah bu kitabın doğruluk ve adalet bakımından tamamlandığını söylüyor. Yani içinde bulunan tüm bilgiler geçerlidir ve benim emirlerimdir diyor. Birçok ayetinde tekrarladığı emri ise, KUR'AN'IN İPİNE SARILIN diye bizleri uyarıyor. Hiçbir ayetinde bir kısmını daha sonra kaldırdım demiyor. Hatta bizleri uyarısında yoksa siz bu kitabın bir bölümüne inanıp, bir bölümüne inanmıyor musunuz diye de ikaz ediyor. Eğer bir kısmının hükmü kalksa bu sözleri kullanır mıydı rabbim?

Bir an şöyle düşünelim; Hükümetler her hangi bir konuda kanun çıkardıkları takdirde ne yaparlar, kanun çıktığından itibaren diğer eski kanunu kitaplardan, anayasadan çıkartırlar. Nedeni artık bu kanunla hüküm verilmeyecektir de ondan. Onları ancak kimsenin ilgilenmeyeceği tozlu raflarda, hatıra olarak kalır. Kuran için de nesih-mensuh vardır diyenler, bu kısmı bence hiç düşünmüyorlar, yani Peygamberimiz, ya da Yüce Rabbim, hükmü kaldırılmasına rağmen, niçin Kur’an a yazılmasına izin verdi dersiniz? Peygamberimiz ya da Rabbim HÂŞÂ bunu düşünemedi mi? Ya da bizlerin kafasının karışmasını mı istedi? Elbette hayır. Birileri aklınca, haddi olmadan, hükmü olmayan ayetlerimi temizliyor Kur'an dan dersiniz? Yoksa kendilerinin yarattığı dini korumak, kendi sultanlığını devam ettirmek adına mı yapılıyor bu hükmü kalmış ayet harekâtı. Yorum sizlerin.


Peki, Kur’an da işlerine gelmeyen ayetleri temizleme hareketi neden olabilir dersiniz? Nedenini tam bilemem, ama bence tüm mezhep ve tarikatlar, kendi menfaatlerine uyan hadislerin, Kur’an da tam tersini gördüklerinde, kendi mantıklarınca yorumlar getirip, birazda nefislerinin ağır basması, kendi sözlerinin yanlışlığını kabul edememe, birazda menfaat çatışması derken, birde içimizdeki İslam a nifak sokan YAHUDİ fitnesi, neyazık ki bu iftiranın temelini oluşturmuştur. Kur'an'a, tarafsız bir mantıkla baktığınızda, tüm bu gerçekleri görüyorsunuz.


Peki, bazı insanlar kur ’ana nasıl bakıyor da, tüm bu görüşleri öne sürüyor ve bazı ayetlerin hükmü, şu ayetler geldiği için, kalkmıştır diyebiliyorlar dersiniz? Bir konu hakkında fikir belirtmek, onu tenkit etmek ya da onu yüceltmek için, bir şeyle kıyaslamak gerekir. Bizler Kur’an a hiçbir şeyi eş görmediğimiz için kıyas yapamıyoruz. Amaaa bahse konu bazı zihniyet, düşünce Kur’an`a hadisleri eş koşarsa, beşerin sözlerini doğrulamak adına kur ’ana bakarsa, tabiî ki bazı tenkit ya da değişiklikleri yapmaktan, çekinmeyecektir. Eğer sahih adı altında bazı hadislerin kur ’ana uymayan hükümleri olduğunu gördüğü halde, burada aklın ve mantığın ayarını kaçırarak, bir şeyleri feda etmekten kaçınmayacaklardır. Ağır basan taraf diğerinin hükmünü silmesi, kaldırması kaçınılmaz olacaktır. Hatta en acısı da bazı hadislerin Kur’an ayetlerini nesh ettiğini, yani hükmünü kaldırdığını söyleyecek cesareti bile gösterecektir.


Aradıklarını Kur'an'da bulamayanlar, geleneklerin öğretisini Kur'an da arayanlar, hiç düşünmeden araştırmadan bazı hadislere iman etmeyi seçmişlerdir. Tabi bu bir tercihtir. Dinde zorlama yoktur. Her kez hesabını mahşerde tek tek Allaha verecektir.
Kur'an'a bütünüyle iman etmeyen ve bazı ayetlerin hükmünün olmadığını söyleyenlere birkaç sözüm olacak. Kur’anı birkaç kez Türkçesinden okumaları ve çok iyi tarafsız bir şekilde düşünmelerini öneririm.

Tarafsız bir şekilde okuduklarında Kur'an'ın insanlara zorluklar getirmediğini, aksine kolaylıklar getirdiğini anlamaları gerekir. Kur’an içinde Nesh edilmiş, yani hükmü kaldırılmış hiçbir ayetin olmadığı, Rabbin kitaplar arasında bazı ayetleri sildiği, kaldırdığını bakın aşağıdaki ayet ne güzel açıklıyor.


( Maide 101:Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti/kaldırdı. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.)

Yukarıdaki ayeti lütfen çok iyi düşünelim. Rabbim Kur'an indirilmeye başladığında, bazı toplumlar, insanlar demek ki tedirgin olmuş ve daha önceki kitaplarda olan bazı ayetlerin değiştirildiğini görmüşler ki, rabbim bu konuda açıklık getiriyor. Bu değişikliğin nedenlerini Kur'an indirilirken sorarsanız sizlere açıklanır, yoksa daha sonra bunları sormayın diyor, Yüce Yaratan. Tabi değişikliğin nedenini de açıklıyor ve Allah onları affetti, kaldırdı diyor yani BU AYETLERİ NESH ETTİĞİNİ SÖYLÜYOR. Dikkat ederseniz Allah burada zaten Nesh olayını, yani hükmün kaldırılma konusunu, gönderdiği kitaplar arasında yaptığını çok net açıklıyor. Yoksa Kur'an içinde Nesh olduğunu onun yerine başka bir ayet gönderdiğini asla söylemiyor. Yoksa Allah şu ayetleri bizlere bu kadar açık söyler mi sizce?

Araf 52: Muhakkak biz onlara, inanacak herhangi bir kavme hidayet ve rahmet olması için, tam bir bilgi ile bölüm bölüm açıkladığımız bir kitap gönderdik.

Araf 174: Biz, ayetleri işte bu şekilde ayrıntılı kılıyoruz ki, hakka dönebilsinler.



Yukarıda ki ayetlere benzer onlarca ayet vardır. Allah kur’an için her şeyiyle tamamlandığını, eksiksiz olduğunu, bölüm bölüm açıklandığını söylüyor. Bu ve buna benzer ayetlerden de anlaşılacağı gibi, Allah görev verdiği elçisine bir ayeti gönderip daha sonra iptal ettiğini, değiştirdiğini asla söylemiyor. Eğer bunu yapmışsa da örnekler verip anlatıyor açıkça. Örneğin elçisi ile görüşmeden önce bir fakire sakada vermek gibi. Ancak zaman ve çağın farklılığı, yaşamın değişmesi, insanlığın gelişmesi konularının değişikliğinden dolayı, Allah gönderdiği kitaplar da değişiklikler yaptığını açıklamıştır. Yoksa gönderdiği aynı kitapta emrini değiştirdiğini söylemesi, yani ayetleri Nesh ettiğini belirttiğini düşünmek, sanki Rabbin geleceği görememişte, sonradan fikrini değiştirmiş anlamına gelecektir. Bunu söylemek, buna inanmak Yüce Rahmanı zerre kadar anlamamak demektir. Birde Kur'an ayetlerini, beşerin sözlerine tercih etmek anlamına gelir ki, buna inanmanın günahını doğrusu ben düşünemiyorum.


Nesh edildiğini söyledikleri ayetlerden birkaç örnek vermek isterim. Allah namaza durmadan önceki ayetlerin birinde, kendini bilmeyecek kadar sarhoş olan namaza duramaz diyor. Bu ayetin hükmünün kalktığını söyleyenler Allah'ın ne dediğini anlamak istemeyenlerdir.

Allah bir başka ayetinde içkinin kötülüğünden bahsediyor, sizleri şeytana yaklaştırır diyerek, bizleri uyarıyor. Faydası az zararı çok diyor. Tavsiyede bulunarak içkiden, kumardan uzak kalmamızı öneriyor. Bu sizin seçiminiz, yaptıklarınızdan sizler sorumlusunuz, benden sizleri uyarması diyor adeta, anlayana anlamak isteyene. Bunları yapmanız bana ibadet etmenizi engellemesin, ama huzuruma durduğunuzda kendinizi bilir durumda olun diyor. Tabi bunları anlamak çok zor değil, ama anlamak istemedikten sonra.


Yine bir ayette, peygamberimizle görüşmek isteyenler için bir fakire fidye verilmesini emreden Allah, yardımlaşmanın sadakanın alıştırılmasını yayılmasını istiyor elbette bu emriyle. Bu konuda teşvik ediyor adeta. Daha sonra gelen ayette sizlere bu emrim zor geldi değil mi diyor Rabbim ve sizleri affettim diyor. Aslında burada anlatılmak istenen Arapların hiç alışkın olmadıkları yardımlaşma, fakire yardım konusunu dile getirip, güzel bir gelenek başlatılmasını istediğidir. Buradan alınacak çok dersler vardır. Bu emri anlamayan bağnazlar, bu ayeti de örnek göstererek, bakın Allah daha önce vermiş olduğu emri kaldırdı diyebilmişlerdir. Allah boşa konuşmaz, bunu dahi anlayamamışlar demek ki. Allah geleceği görendir, elbette onlara paraya, mala, mülke taptıklarının kanıtı olarak, böyle bir ders vermiştir. Bundan Rabbin ne anlatmak istediğini dahi anlamayanlar, günümüzde bu ayetin bizlere anlatacak hiç bir şeyi olmadığını söylemektedirler. Yaradan öyle yüce ki yarattıklarını asla üzmek istemediğini, yalnız ve yalnız bizlerin doğruya yönelmemizi istediğini anlatmaya çalışıyor.


Nesih, mensuh konusunun Kur’an içinde olduğunu kabul edenler, aslında yaratanın geleceği görememiş izlenimi yarattıklarının, farkında bile değiller. Allah geleceği görendir, her şeyi bilir. Allah burada ki topluma verdiğim bir emri dahi yerine getirmekten aciz olduğunuzu gördüm, size yardımlaşmayı öğretiyorum, ama bunu bile beceremediniz dediğinin farkında bile değiller. Daha sonra gelen ayetinde, aslında kendi yüceliğini bağışlayıcılığını gösterdiğini, onlara verdiği bir emri yerine getirmedikleri halde, onları yine de bağışladığını anlamaktan, acizliği de ortaya çıkmış oluyor.


Bir başka örnek vermek isterim. Kur’an da evli ya da bekâr kişilerin, kadın ya da erkek olsun, zina yaptıklarında cezalarının ne olduğu açıkça yazılmış olmasına rağmen, nedense hala hadislerin etkisiyle yine uydurma bir hadise inanarak, zinanın cezasının recm, yani taşlanarak ölüm olduğunu iddia etmişlerdir. Bunu da izah ederken recm ayetinin bir keçi tarafından yendiği, uzun uzadıya anlatılır. Yani yine farkında olmadan Kur'an'ın şimdi eksik olduğunu söylerler, bunun bile farkına varamayandan ne bekleyebiliriz? Bu zihniyetin örnekleri o kadar çok ki.

Sözlerimin özüne gelince, Tüm bu yapılan yanlış için tutundukları ayet ise şöyle;

( "Biz bir ayetten her neyi nesh eder veya unutturursak, mutlaka ondan daha hayırlısını veya benzerini getiririz. Bilmez misin ki Allah her şeye kadirdir." )


Yukarıdaki ayeti kastederek Kur’an da hükmünün kaldırıldığı ayetlerin olacağını savunmuşlardır. Hâlbuki Allah Kur’an da birçok yerinde de bahsettiği gibi, size başka bir din getirmedim. İbrahim peygambere gelen dinin devamıdır diyerek, uyarmaktadır bizleri. İşte her peygambere gelen kitap ta, belli emirler vermiş, bunların bazılarında değişiklikler yapmıştır. Bunu yukarıda açıkça Maide 101. ayette görmüştük. Yani ondan daha iyisini getiririz derken Kur’an içinde değil, diğer kutsal kitaplar arasında hayırlısını getiririz demek istediği çok açıktır. Çünkü Allah Kur’an da gönderdiği ayetleri için eksiksiz ve tamdır diyor. Hatırlayınız Allah oruç geceleri daha önceki kitaplarında cinsel ilişkiyi yasakladığını hatırlatır ve şimdi bunu değiştirdiğini yani kaldırdığını söyler. Lütfen düşünün bu kaldırılan bilgi kur’an da var mı? Elbette yok. Demek ki kaldırılan bir bilgi ile hükmü geçerli bir bilgi aynı kitapta olması mümkün değildir. Allah bu ve buna benzer ayetleri zikrederek, bizlere açıklık getirmiştir. Bundan dolayıdır ki, kur’an da geçen hiçbir ayetin hükmünün günümüzde olmadığını söylemek, kur’an a uymadığı gibi, Rabbin açıklık getirmediği bir konuda da hüküm vermemiz bizleri kur’an dan saptıracaktır Allah korusun. Allah bu kitabın bir kısmına inanıp, bir kısmına inanmıyor musunuz derken, sizce ne anlatmak istiyor olabilir, yorum sizlerin.

Tüm bunları daha iyi anlamak ve İslam ı yaşamak için Kur’an ı anladığımız dilden birçok kez okumalıyız ki, Kurt kapanına yakalanmayalım. O yaman aldatıcı bizi Allah ile aldatmasın. Allah aklımızı kullanmamızı emreder, kullanmadan iman edenlere de bakın ne diyor.

Enfal 22: Çünkü yeryüzünde debelenenlerin Allah katında en kötüsü, akıllarını işletmeyen sağır-dilsizlerdir

SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
İbretlik bir kıssadan hisse. Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler kamer34 6 2417 21 Nisan 2011 20:45
Kendi ellerimizle cehennemin kapısını açmayalım. Makale ve Köşe Yazıları HakikaT 10 4673 12 Nisan 2011 11:36
Allah Kur'an ayetlerini elçisine, RÜYASINDA vah... Makale ve Köşe Yazıları yakuti 7 2484 20 Mart 2011 18:44
Bakara 85. ayetten almamız gereken önemli dersler. Makale ve Köşe Yazıları kamer34 6 2399 16 Mart 2011 11:48
Kader konusunu kur'an ışığında nasıl anlamalıyız? Makale ve Köşe Yazıları talibetün 5 1992 11 Mart 2011 20:19