Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29 Ocak 2011, 16:32   Mesaj No:6

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Kur'an dışından HÜKÜMLER ARAMAK doğrumudur?

Alıntı:
HALUK GÜMÜŞTABAK Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Aslında sorduğunuz tüm sorulara, yazdığım yazılarda cevap vermiştim. Allah temiz olan her şey sizlere helaldir diyorsa, bunu kendi nefsimizde değerlendirip ben ondan tiksiniyorum demekle inancımızı yönlendiremeyiz. Allah sizlere açıklananların haricinde her temiz şey helal kılınmıştır diyorsa, sizin saydıklarınız ancak sizi bağlar. Bundan yüz yada yüzelli yıl sonra acaba o saydıklarınıza muhtaç olmayacağınızdan eminmisinizde günü birlik düşünüyorsunuz?

(ptt memuru sıfatını Resulullaha yakıştıranlar bunalımı başlar.) demişsiniz. Acaba sizin sözünüzden şunu anlayanlar çıkmazmı? peygamberimizi Rabbin vermediği eksik hükümlerin tamamlayıcısıdır diyenlere bu durumda ne söylememiz gerekir? Bakın her ikisinde de yanlış sorular soruluyor. Bu konular daha önce konuştuğumuz konular, çok fazla konuşmak istemiyorum. Tüm bunların doğruluğunu Rabbin huzurunda göreceğiz. İkimizden birisi doğru söylüyor acaba hangimiz? Saygılarımla Halukgta

SELAM:

Haluk gümüştabak arkadaşım.
Benim fikirlerimi az çok yazılarımdam çıkarmışınızdır.Allah'ın hükümlerini uygulamada isimleri ne kadar büyük olursa olsun bir an bile tereddüt etmeden uyguladığıma şahit olmuşunuzdur.
Şahsen diyorum ki siz çok önemli bir hususu gözden kaçırıyorsunuz.Peygamberi tanımlarken adeta Atatürke tanıdığınız yetkileri Hz. Muhammed (sav) e tanımıyorsunuz.Sizinle şu konuda hem fikirim.

Peygamberin Allah'ın ortağı olmadığı kesin,peygamberde alahın koyduğu hükümler gibi hüküm koyar demek şirktir,şefaat rasulüllah demek şirktir,bunlar kesin ayetler çok açık,buraya kadar tamam.

Fakat peygamberi tanımlarken yine kurandan yola çıkarak peygamberin tanımını yapmamız gerekmektedir.Size daha evel yazmıştım nisa/60 ayeti ben kardeşimle ihtilafa düşüğümde Allah bana Allah ve rasülüne git diyor.Bu ayette Allah'tan kasıt kuran olduğu hükmü tamam peki rasüle nasıl götürecem.Yoksa bu ayet nasihmi oldu diyeceksiniz nasih mensuh konusundaki fkrinizide biliyorum.Birde şu ayete bakalım


59- Ey müminler, Allah'a itaat ediniz; Peygambere ve sizden olan devlet yetkililerine de itaat ediniz. Eğer gerçekten Allah'a ve ahiret gününe inanmışsanız herhangi bir konuda anlaşmazlığa düştüğünüzde o meselenin çözümünü Allah'a ve Peygamber'e havale ediniz. Bu sizin hesabınıza en hayırlı ve en iyi akıbet vaad eden bir tutumdur.

Şimdi bana diyebilirmisiniz ki ben anlaşmazlığımı ahirete bıraktım orada Allah ve rasülü bu işe hüküm verecek.Bu anlayışta başka bir şirke yol açmazmı.Beni ahirette yargılayacak Allah'mı yoksa Allah'ın rasülümü hangisi.

Ben anlaşmazlığımı Allah'a rasülüne nasıl havale edecem bana bunu biri anlatsın lütfen.

Yine nisa suresinde olması lazım bir ayet daha var o ayeti bulamadım.O ayet mealen şöyle idi Allah ve rasülünün arasını ayıralnarın kafir olduğunu ayen beyan açıklamtaydı.Şimdi sayın haluk arkadaşımız günümüzde kuran ve peygamber doğru tanımlanmadığı konusunda hem fikiriz.Evliya adı altında insanların kendilerini peygamberden daha üstün gördükleri ve bu fikirlerin büyük insan kitleleri tarafından benimsendiğidir bir gerçek.

Bundan yüz yada yüzelli yıl sonra acaba o saydıklarınıza muhtaç olmayacağınızdan eminmisinizde günü birlik düşünüyorsunuz?
alıntı

Bu cümleyi bir kaç kezdir kullanıyorsunuz bunu bir türlü anlamıyorum,elbetteki zaruriyet dahilinde bana açıkca haram olan domuz eti bile helaldir.Yüz yüzelli sene sonra bu zaruret meydana geldiğinde bende bana tanılmış olan bu imtiyazı kullancağım.Bunun konumuz ile hiç bir bağlantısı yok.

İnsan fıtratına ters olan ilişkiler ve helal haramlar Allah'ın rasülü tarafından bunlarda bu ayetin hükmüne girer demek kadar doğal bir şey olamaz.Şunu çok iyi biliyoruz Allah'ın rasülünün bazı içtihatları Allah tarafından derhal düzeltilmiş o içtahatların yerine yeni hükümler konulmuştur.Bunun anında düzeltilmesi peygamberin ismet sıfatının olduğuna delildir.


Allah rasülü helal haram koyma konusunda ilah olmadığna göre o halde o ayetleri nasıl anlamalıyız mealen""peygamber size iyi şeyleri helal kötü şeyleri haram kılarlar""kilit nokta burası.

Muhsin arkadaşımız bunu güzel açıklamış,ben bu ayetin başka bir boyutuna dikkat çekmek istiyorum.Şimdi diyelimki peygamber bir konu hakkında hüküm verdi bu bu konuyu Allah tekzip etmedi bu konu islamda helaldir anlamı çıkarmı? çıkmazı? Bunu cevpalayın devam edelim inşallah bende Allah ve rasülünün arasını ayıranlar ayetini bulmaya çalışayım.

ALLAH'a emanet ol ve olnuz.
Alıntı ile Cevapla