Tekil Mesaj gösterimi
Alt 29 Ocak 2011, 18:40   Mesaj No:8

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Kur'an dışından HÜKÜMLER ARAMAK doğrumudur?

Sayın Andulmelik, keşke hitap şekliniz Kamer kardeşimiz gibi olsa ve kendinizden başka fikirleri alaysı anlatmaktan, davranmaktan vazgeçseniz ne güzel olacak. Bakın siz benim gibi düşünmediğiniz için, ben sizi alaya alıyor muyum? Hâlbuki siz bana böyle davranıyorsanız, benimde aynı şekilde size hitap etme hakkım doğmuş oluyor.

Değerli Kamer kardeşim size cevap vermek isterim. Siz kilit noktası olarak şu ayeti göstermişsiniz.

(peygamber size iyi şeyleri helal kötü şeyleri haram kılarlar…)

Allah bu sözüyle, benim açıkça söylediklerimden başka şeyleri de sizlere söylediğinde alın diye anlamamız mı normal, yoksa onlarca ayetinde rabbin saydığı ve sizlere gönderdiğim, elçinin sizlere kur’anı tebliğ edecek onları anlatacak, benim söylediklerimden başka asla hiçbir şey ilave etmeyecek sözlerini bir kenara bırakıp tamı ayeti anlamaya çalışmalıyız? Burası çok önemli. Eğer onlarca ayeti gör ardı ederse anlamaya çalışırsak doğru yapmış olur muyuz?


Şöyle düşünelim. Okullarda çocuklarımız okuyor. Herhangi bir dersi düşünün. Acaba öğretmenler, çocuklarımıza ellerindeki kitaplarının haricinde konuları da işleyebiliyorlar mı? Yoksa Milli Eğitimin önlerine sunduğu konularımı anlatıp öğretiyor? Hiç birimiz başka konuları da öğretiyor diyemiyoruz, çünkü onlara emir böyle verilmiş, uymak zorundalar. Milli Eğitim Bakanlığı biz velilere aynen şu sözü söylüyor. Sizler evlatlarınızı bizim öğretmenlerimize teslim ediniz. O öğretmenler evlatlarınıza en güzel bir şekilde eğitim verecek, gerekenleri öğretecektir diyor. Allah ta aynısını yapıyor, çünkü elçisine gereken tembihleri vermiş ve onun ona öğretilenden başka hiç bir şeyi öğretmeyeceğini rabbim biliyor. Bizlerde bu ayeti aynen böyle anlamalıyız.

Eğer bizlerin anlamayacağı bir konu kur’an da muhkem ayetler içinde olsaydı, acaba Allah elçisi bizlere naklederken kur’an da açıkça yazmaz mıydı, bunu da düşünelim. Hatırlayalım eğer kur’an dışından hükümlerde olsaydı, Allah elçisi hadis yazımını neden yasaklasın? Bu yasak dört halife devrinde neden devam etsin? Önce izin verdiği ama gördüğü yanlışlıklardan, kendi sözlerinin nasıl değiştirilerek karşısına geldiğini fark eden peygamberimiz, daha o devirde kur’anın devre dışı kalacağının farkına varmasından dolayı yasak getirmiştir. Bu yasağı harfiyen dört halife devri titizlikle devam ettirmiştir. Bu konuda birçok hadisler vardır biliyorsunuz. Şunu da düşünün, aynı konuda mezheplerdeki peygamberimizin sözlerinin hangisinin gerçek, onun sözleri olduğunu bilecek var mı aramızda?

Cevabınızın sonunda çok güzel bir soru sormuşsunuz ve şöyle yazmışsınız.

(Şimdi diyelim ki peygamber bir konu hakkında hüküm verdi bu konuyu Allah tekzip etmedi bu konu İslam da helaldir anlamı çıkar mı? Çıkmaz mı?)

Eğer peygamberimiz bir konuda hüküm veripte, rabbim herhangi bir ikazda bulunmamışsa, kesinlikle helaldir yani doğru bir karardır diye anlamalıyız, bunda hiçbir şüphe yok. İşte sorunda burada zaten. Acaba peygamberimiz böyle bir karar verdimi? Hangi konuda karar verdide o karar o hüküm kur’an da hiç bahsedilmemiştir? Bunun detayı, ya da kesin bilgisi, kur’an gibi emin olacağımız bir kitap var mı? Buna hangimiz, kesinlikle ben yüzde yüz eminim peygamberimiz bunu söylemiştir, böyle karar vermiştir diyebilir? Var mı bunu söyleyebilecek kişi? Gerçi bunu yazanlar, savunanlar sanırım kesin emin ki bunu söylüyor. Onlara sözüm olamaz. Ama ben böyle bir şey söyleyemem ve söylenenlere de inanmam. Çünkü Rabbim böyle bir yoldan gitmememiz için bizleri uyarıyor. Emin olmadığın bilginin ardına düşme diyor.

Bu durumda kendimize hemen soralım. Rabbim emin olmadığınız bilginin ardına düşmeyin, sorumlu olursunuz diyorsa bizlere kur’an da olmayan bir hükümden de sorumlusunuz diyenlere karşı tavrımız ne olmalıdır? Madem peygamberimiz kur’an da hükmedilmemiş bir konuda hüküm veriyor, ya da daha birçok konularda hükümler veriyor, bu durumda Rabbimin onlarca ayetinde, sizler bu kitaptan sorumlusunuz, kur’anın ipine sarılın sizi doğru yola iletecek, bizim gönderdiklerimize elçimiz ilaveler yapsaydı onun canını alırdık, türünden ayetleri ne yapacağız? Bunların hiç mi bir hükmü ikazı, anlatmak istediği yok bizlere?

Sizde inşallah Rabbim e emanet olunuz. Saygılarımla Halukgta
Alıntı ile Cevapla