Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31 Ocak 2011, 18:19   Mesaj No:30

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Kur'an dışından HÜKÜMLER ARAMAK doğrumudur?

SELAM

Haluk bey durmadan kızdığımı dile getiriyorsunuz,ben neden kızayım görüşünüzün kaale alınacak bir yanı yokki kızayım.Size Allah ve rasulünün arasını ayıranlar başlıklı bir reddiye yazdım eğer itirazınız varsa o yazıya yapabilirsiniz..

Her nedense gitgide basit cevaplar vermeye başladınız.Ve halen peygamber tanımınızı yapamadınız.
Ben size herhangi bir hadisten deilil vermediğim halde siz yine konuyu getirip hadislere dayandırıp,hadislerin arkasına sığınıyorsunuz.Bugün yayınladığım yazıyı okuyun sünnet anlayışımı belki biraz tasuvur edersiniz.Şimdi sizin fikirlerinizi bilmeyen insanlar birşey söylediğinizi zanedecek şu görüşünüze delil getirdiğiniz ayetlere bir bakalım

Ayetlere baktığımızda haram olarak zikredilenlerin hepsi bizlerin teneffüs ettiği ortamda yaşayan, ****bolizmaları farklı olsa da, hepsinin ortak alanı vücutlarındaki kan akışıdır. Allah bu canlı gurupları içinde açıkça uyarısını yapmıştır haramlarını belirtmiştir. Deniz ürünlerine baktığınızda karada yaşayanlar gibi kanları akışkan değildir. Dikkat ederseniz Allah deniz canlıları ile kara canlılarını farklı zikredip bakın ne söylemiş.

Maide 96: Hem size hem de yolculara bir geçimlik olarak deniz avı yapmak ve onu yemek size helal kılındı. Fakat ihramlı olduğunuz sürece karada avlanmak size haram edilmiştir. Huzurunuzda haşredileceğiniz Allah'tan korkun.


Ayete bakın Rabbim iki avı ayırıyor ve birbirinden farklı oluşunu nasıl anlatıyor bizlere. Deniz avının helal olduğunu söylüyor fakat içinden ayrım yapmıyor. İhramlı iken kara avının yasak olduğunu söylüyor. Demek ki ikisi çok farklı hayvanlar. Yine Nahl suresi 14. ayette bakın deniz ürünlerini nasıl yememiz gerektiğini söylüyor Allah.

(Ve O'dur ki, içinden taze bir et yemeniz ve kuşanacağınız bir süs çıkarmanız için denizi emrinize vermiştir. Gemileri onda yara yara gider görürsün. Böyle yapmıştır ki, O'nun kereminden nasip arayasınız ve şükredebilesiniz.)

Demek ki deniz ürünleri taze yenmelidir diyor Rabbim. Kanlarının akıtılmasından bahsetmiyor. Deniz ürünlerinin hepsinin ****bolizmaları karada yaşayan hayvanlara göre çok farklıdır ve daha önce söylediğim gibi, kanları akışkan değildir. Bu durumda onları kesmek ile kesmemek arasında fark yoktur, onun için Rabbimde bu hayvanlar için kesilme, kan akıtma şartını getirmemiştir.

alıntı

Allah aşkına bu nasıl bir yorum böyle hiçmi kuran okumuyorsunuz.NAHL/14 te deniz ürünlerini taze yiyin kara hayvanlarının etlerini bayat mı yiyin diyor.Çok komik bir yorum.Bugün soğutucu sistemleri dolayısıyla deniz ürünleri bilmem kaç yıl sonra dahi yiyilebilir,şimdi bu eskimiş deniz ürünlerinin etleri harammı oldu,böyle yorum olurmu.Hani sizin görüşünüz evrensel idi yüz elli yıl sonrasını düşünüyordunuz.Hele şu cümleniz bu dahada komik.
( Kanlarının akıtılmasından bahsetmiyor.)
alıntı
Siz buna kuranın bütünlüğünde niye bakmıyorsunuz,bana hep neden kuranın bütünlüğünde bakmıyorsunuz
diyordunuz.
maide/3- Ölü eti, kan, domuz eti, Allah'tan başkası adına kesilen, boğulmuş,(10) vurulmuş, yüksek bir yerden düşmüş, boynuzlanmış, yırtıcı hayvan tarafından yenmiş, -(henüz canlıyken yetişip) kestikleriniz hariç,-

Haluk bey bu ayet ne diyor ölü eti kan ikside haram demiyormu,yoksa benmi yanlış okuyorum,şimdizi delil olarak verdiğiniz iki ayete baklım.

(Ve O'dur ki, içinden taze bir et yemeniz ve kuşanacağınız bir süs çıkarmanız için denizi emrinize vermiştir. Gemileri onda yara yara gider görürsün. Böyle yapmıştır ki, O'nun kereminden nasip arayasınız ve şükredebilesiniz.)

Maide 96: Hem size hem de yolculara bir geçimlik olarak deniz avı yapmak ve onu yemek size helal kılındı. Fakat ihramlı olduğunuz sürece karada avlanmak size haram edilmiştir. Huzurunuzda haşredileceğiniz Allah'tan korkun

Şimdi bu iki ayetin hangisinde ölü eti ve kan helaldir diyor.Siz kalkmış diyorsunuzki eğer ölü etin içerisindeki kan haram olsaydı bunu ayette açıkca yazardı.Bende diyorumki başınızı bir kaldırın bir üstindeki ayete bakın ölü eti ve kanın haram olduğunu Allah nasıl net bir şekilde açıklamış bir görüverin,tabi görebilirsek.

Karadaki hayvanların yapıları ve denizdeki hayavnalrın yapılarının farklı olduğunu bir kaç sayfa geriye gidin benim size söylediğimi göreceksiniz.Bu ölü eti ve kan mevzusunu peygambere müracat etmeden mümkün değil açıklaymazsınız.ben aslında detaylara girmeyecektim fakat baktımki öyle ciddi bir şekilde bunu savunuyorsunizki,buna girme zorunluluğu hissettim ve delil olarak verdiğiniz ayetlerin yorumunuda,sizi komik duruma düşürmşütür.

Şunu biliyormusunuz bilemiyorum hayvanlarda asl olan kanın akıtılmasıdır.
Maide 96.ayeti yorumlarken Allahın deniz av'ı ile kara hayvanlarının av'ının arasını ayırdığını söylüyorsunuz,peki bu ayırım neye delildir maide suresinin 3. ayetinin hükmünümü kaldırıyor kan ve ölü etinin helal olduğunamı delildir,ne anlatmaya çalıştığnızı anlayabilmiş değilim.


Maide 96. ayette denizde avlanmanın helal olduğunu söylüyor,karada avlanmak nasıl helal ise denizdede avlanmak helaldir diyor o kadar.

Şimdi karada avlanmak helal bu kesin,peki karada avlanmak helaldir diye,her türlü avlanmak helaldir diye her türlü avlanma helaldir anlamınamı geliyor.bu mantık çercevisinde baktığımızda (ki sizin normalde böyle bakmanız lazım) denizde avlanmak helal bu kesin,fakat denizde her türlü avlanmak helaldir demek saçmasapan bir görüşütür.Diyeceksiniz ki peki siz neden bu kan ve ölü eti yiyrosunuz,cevabım şu

Bugünlerde tv lerdde bir reklam var denizde babamda çıksa yerim diyor,ve denizde adamın babası çıkyor

İşte ben allahın rasülünün snnetine uyuyor,Allah ile peygamberi arasını açmıyorum.

""Denizin suyu temiz,ölüsü helaldir"" işittim iman ettim yar rasulullah.

Hani biz peygamberimizin sözlerine kuran ışığı altında değerlendirip kurana uyanları alacaktık.Demekki bizim sözümüz ve özümüz bir değilmiş.hani Allah rasluünü es geçmek kimsenin haddine değildi,demekki bizim sözümüz ve özümüz aynı değilmiş.

Şimdi bu hadisin kurana,insan fıtratına,insan sağlığına aykırı bir tarafı varmı,kuran okuyan biri bunun ne kadar kuran ruhuna uyumlu bir ahenk içerisinde olduğunu görür,işte sünnetin sözlü ifadesi bu.
Ama bunu görmek için feraset gereklidir.

Ferdi arkadaşım lütfen sizden istirham ediyorum,Medineweb forum'a yakışmayan sözler kullanmayın
bırakın cevaplarını verdikçe ne kadar basit fikirler oduğunu delillerle çürütütelim

Çünki Medineweb forum ortalama günlük yediyüz ila sekizyüz arasında insan hergün ziyaret etmektedir onlara karşı en azından bu sosyal faliyetli sitenin seviyesi düşmesin lütfen.

Hiç kimse hiç kimseyi sevmek zorunda değildir.
kamer34 medineweb editörü teşekkürler

saygılarımla
Alıntı ile Cevapla