Tekil Mesaj gösterimi
Alt 03 Şubat 2011, 19:21   Mesaj No:20

BEDİİ HAMİT

Medineweb Paylaşımcı Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:BEDİİ HAMİT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 12750
Üyelik T.: 19 Eylül 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:HATAY
Yaş:67
Mesaj: 395
Konular: 20
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:60
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Hz Yusufun Firavunu Kafir değildi.

Kendi görüşüm olarak

SORU:
Hz yusufun egemenliğinde olan Mısır ülkesinde Allahın dininin yasaları uygulanmayacak mıdır ? Ki Hz Yusuf, kralın yasasını bir planla delmiş.Yakub peygamberin şeriatını uygulamıştır.

Yeryüzündeki ( Mısırda ) Egemenlik ve hakimiyet Hz Yusufun değil miydi ? Neden o zaman öyle bir plana başvurdu. Veya neden Allah tarafından vahiyle kendisine böyle bir yol gösterildi.


PEKİ YA BUNDAN SONRASI ?

Yani o ülkede bundan böyle hırsızlık yapanlar Hz Yakup dinin şerati ile yargılanmayacaklar mıydı ? ve hırsızlık yapan kardeşi de olsa yine de kralın yasaları mı geçerli olacaktı. Kralın yasalarına mı tabi olacaklardı, yoksa yusuf peygamberin şeriatıyla mı ülke yönetilecekti ?

Hz yusufun egemenliğinde hem kral (firavun ) ve hem de diğer vezirler ona tabi idi. Tagut yasaları ile yönetilen, Tagutların yasalarına alışmış bir topluma birden bire Allahın yasalarını uygulamak infala yol açar. Tedricen, yavaş yavaş alıştıra alıştıra bu yasalar peş peşe gelecektir. Nitekim Hz yusuf iktidarında pek çok tagut yasa değişmiş, sıra bu yasaya gelmişti.

ÖRNEK VERMEK GEREKİRSE KURANDAKİ İÇKİ YASAĞINA BENZER BU DURUM. BİRDEN BİRE YASAKLANMAMIŞ.

İşte biz Yûsuf’a böyle bir plan öğrettik. Yoksa kralın kanunlarına göre kardeşini alıkoyamazdı.........


Pek muhtemel ki, İŞTE BU OLAY SONRASI, Yani Hz yusufun bir plan ile bu yasayı delmesi sonrası, hırsızlık yapan kardeşi bile olsa kendi kardeşini yanında alıkoyacaktır.

Kralın yasasının Bu planla delinmesinden kralın haberi olmuştur.

Çünkü, ORTAYA KONULAN PLANDAN, Olan hadiselerden, çıkan haberlerden Bünyaminin hz yusufun kardeşi olduğu anlaşılmıştır. Yalnız kral değil,tüm sarayın ileri gelenlerinin haberi olmuştur. Ayrıca Hz yusuf ana ve babasını o makam koltuğuna oturtmuştu ve kardeşleri de ona secde etmişti. Kimlerin gözleri önünde ?

Firavun hz yusufun bu planla kendi yasasını bozmasına tepki vermemiştir. Çünkü O Hz yusufa tabi idi.

56- Böylece Yusuf`un o ülkedeki konumunu sağlamlaştırdık, artık o ülkenin dilediği yerinde oturabilirdi. Biz rahmetimizi dilediğimiz kimselere sunarız ve iyi davranışlıları ödülsüz bırakmayız.

O ülkedeki konumunu sağlamlaştırdık ayeti ülkenin genelinde söz sahibi idi. Egemen idi. Anlamını verir.

Böylece Yusuf`un o ülkedeki Konumu sağlamlaştırdık.Yani bu iktidar konumunda iken artık hiçbir güç ona karışamayacaktır , hiçbir güç ona müdahale edemeyecektir Ve .Allahın dışındaki Hiçbir güç artık onu bu makamdan indiremeyecektir.Çünkü,ülke yönetimindeki En büyük güç ve otorite sahibi olan Kral da ona uymuştu. Firavunun Ona uyması Ancak islamiyeti kabul etmesi Yusufun dinine tabi olması ile açıklanabilir.

Sözü edilen "yer"den maksat, Mısır da olabilir, bütün "yeryüzü" de olabilir. Çünkü Mısır, o günlerde yeryüzünün en önemli ülkesi idi.

101- Rabbim, sen bana egemenlikten pay verdin, beni olayları (ya da rüyaları) yorumlamaya ilişkin bazı bilgiler ile donattın. Ey göklerin ve yerin yaradanı! Gerek dünyada, gerek ahirette tek dayanağım sensin; canımı müslüman olarak al ve beni iyi kulların arasına kat. "

"Rabbim, sen bana egemenlikten pay verdin.."

Bu anlamda sen beni bu ülkeye yönetici kıldın, İslamı yayabilmem için belirli bir makam ve mevki verdin.( Hz muhammed , hz süleyman gibi onlara egemenlikten verdiğin pay gibi
Başlangıçta görevi ile sınırlı olan yönetim ( Maliye ) işlerinden tüm ülke yönetimimde pay sahibi olmuştur. İşte Allahın egemenliği bu.Egemenlik sadece Allah'ın tekelindedir.( Yusuf 40 )

100- Ana-babasını makam koltuğuna oturttu,...............

Neden ana ve Babasını o makama oturttu?

Artık Biz ailece bu makamda söz sahibiyiz. Ülke yönetiminde söz sahibiyiz.Yakup dininin ve şeriatını yayıcıyız.

Hz yusufun, Hz yakubu Makam koltuğuna oturtması, Bu makama önceden kendisinin oturması ve hem de babasını oturtması,şu anlama gelir ki, bu makamda ülke yönetiminin artık firavunların, atalarının dinine göre değil, ibrahim dinine göre yönetileceğidir. Allahın hükümlerinin egemen kılınacağıdır.


[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
BEDİİ HAMİT









.
__________________
EN BÜYÜK ALLAH BAŞKA BÜYÜK YOK. NE MUTLU MÜSLÜMANIM DİYENE
Alıntı ile Cevapla