Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17 Şubat 2011, 05:56   Mesaj No:15

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Haşr 7. ayette geçen, peygamberiniz neyi verdiyse onu alın.......

selam

Haluk bey öncelikle şunu belirteyim bir arkadaşımızın makalesi fikirlerinden dolayı bir editör arkadaşımız tarafından silinmiş idi.Buna en çok tepki gösterenlerin başın da ben yer aldım.İnsanların fikirlerinden dolayı hakarete maruz kalmaları yada fikirlerini yansıtan yazılarının silinmesi ilke olarak karşı olduğum bir durumdur.

Israrla üzerinde durduğum konu kişilerin kendi ana fikirlerini gizleyip teferuatlarla meşkul olmalarıdır.Siz ana fikrinizi ortaya koyarsanız bizde bu fikirlerin islama göre ne kadar yanlış olduğunu delillerimizle ıspatlamaya çalışırdık.

Bütün mesele bu fakat siz konuyu öyle bir hale getiriyorsunuz ki adeta mazlumları oynuyorsunuz.işin doğrusu ben sizin yazılarınzı silip sizi kahraman yapmak niyetinde değilim.Çünki fikirlerinizin ku'ran eksenli olmadığı biliyorum.Siz ancak gerçek manada fikirlerinzi ortaya koyduğunuz takdirde kanıtlayabilirim.

Bunu yapmadığınız takdirde size yönelik söylediğim herşeyi ben öyle düşünmüyorum diyerek işin içinden çıkarsınız.Size daha evvel şöyle bir sual yöneltmiş idim siz peygamber döneminde yaşamış olsaydınız peygamerimiz size fare eti yemeyin dese idi ne yapardınız siz bana ben peygambere uyardım demiştiniz işte sizin bu sözünüzden dolayı samimi olmadığınızı ima ettim.

Mademki peygambere mutlak manada itaat vardır sizde bunu söylüyorsunuz o halde neden bugün peygambere başka bir gözle bakma gereği duyuyorsunuz.Şunu mertçe söyleyemiyıorsunuz peygamber
YAP İŞLET DEVRET modeilidr diyemiyorsunuz.Halbuki fikirlerinizin ana teması bu düşünce üzerine kuruludur.

Bu düşünce bana göre yada bu sitede bazı insanlara göre yanlış yada doğru olabilir bunu sizin hesaba katmamanız lazım gelir.Siz düşünclerinizi açıkca ortaya koydukça göreceksiniz hep sizin arkanızda olacağıma emin olabilirsiniz.

Sormuş olduğum peygamber tanımı ile ilgili cevabı verdiğinizi söylüyorsunuz evet doğrudur ben cümlelerinizin arasında YAP İŞLET DEVRET modelini görüyorum.Fakat bunu göremeyen binlerce insan vardır bu siteyi ziyaret eden.Siz yalın bir şekilde peygamberle ilgili düşüncelerinzi ortaya koyunki inanıp inanmama kararını insanlar versin.

Şimdi gelelim sizin peygamber ile ilgili tanımınıza.
Bizler peygamberimizin şahsına değil, tebliğ ettiği kur’ana İMAN EDİYORUZ.
cümle 1 alıntı

İşte yap işlet devret modeli bu
BU CÜMLENİZİ BİRAZ AÇARMSINIZ

Peygamberimizin konumuna gelince. Allah elçisini örnek bir insan olarak bizlere sunmuştur. Bu kur’an da ayetle de belirtilmiştir. Bizlere düşen onun örnekliğini araştırıp, ortaya çıkarmak ve onu izlemektir
cümle 2 alıntı

Haluk bey Allah aşkına yukardaki cümleniz ile bu cümleniz bir birini tutuyormu acaba.

İşte anlatmak istediğim mevzu bu siz eğer bu şekilde görüşlerinizi ortaya koyarsanız fikirlerinizin arasında ne kadar tezatlar olduğu ortaya çıkmış.Hem yukardaki cümleyi kullanmak,hemde aşağıdaki cümleyi kullanmak tam bir tezattır.

Çünki yukarıdaki cümle sizin din ile ilgili fikirlerinizin ana temasını vurgular,aşağıdaki cümleniz ise benim din anlayışmın ana temasını vurgular.

Yukarıda ki cümlenizi almazsak sizinle fikirlerimiz aynı o halde iş samimi olmaya kalmş olur.Yani aynı sizin cümlenizdeki o bizim için örnektir,onun bu örnekliği ku'ran'la sabittir biz müslümanların yapması gereken onun mükkemmel hayatını araştırıp ortaya çıkarmaktır.Bunu yapmadığmız takdirde insanlar bizim samimiyetliğimizden şüphe ederler buda gayet doğaldır.

Peygamberimiz kur’anı anlatmış, topluma kabul ettirmek için çaba harcamış ama tek bir hüküm tek bir cümle bile ilave etmemiştir. Bazılarının söylediği gibi, kur’an da olmayan hükümleri de peygamberimiz vermiştir demek, rabbim e şirk koşmaktır, ortak koşmaktır. Hükmü yalnız ben veririm diyorsa, bunun tersine bir iman söz konusu olamaz.
cümle 3 alıntı

Bakın Haluk bey cümle 2 deki düşüncenizi cümle 3 düşüncenizle paramparça ettiniz.Neden diyeceksiniz.Size ne yada bana ne yada başkasına ne peygamber dine birşeyler eklemişmi eklemişmi.

Ne siz,ne ben,nede bir başkası bu soruyu peygambere sorabilme yetkisne sahip değildir.Haluk biz peygamberi konuşuyoruz insanların düşüncelerini değil.Eğer peygamber Allah'ın dininde eksiltme yada artırma yapmış ise onun cezasını da mükafıtını da verecek merci Allah'tır.

Ne çabuk cümle 2 sdeki sözümzü unuttuk değilmi? Bizim yapmamız gereken neydi bu sözün onun söyleyip söylemeiğini araştırmak idi.Siz bu hakkı neden kendinizde görüyorsunuz bunu bir düşünün.

Bakın eğer peygamber açıkca,ayet olduğu halde,domuz eti ye derse onu deretütsüz yerim."Haşa peygamber böyle birşey demez" yani şunun için örnek veriyorum peygamberi sorgulamak bizim asla haddimze değildir o insanlar tarafından sorgulanamaz çünki.


Bakın şunu defalarca belirttim ilahlık sıfatı peygamberde yoktur peygamber Allah'ın ortağı değildir.Bu konu su götürmez bir konudur.Böyle düşünenler var ise evet şirk işlemektedirler bu kesin.

Fakt siz şunu gözden kaçırıyorsunuz peygamberi herhangi bir kralın elçisi gibi görüyorsunuz.Kral elçisini bir yere postacı olarak gönderir o elçi gidilen yerde ister kabul edilir ister kabul edilmez.İşte bu yanılgı sizi içinden çıkılmaz bir duruma sürüklemektedir.

Sizin cümle 2 de söylediğiniz sözleri kuran size söyletiyor çünki ku'ran'daki o ayetleri okuyan herkes şunu bilirki peygamber öyle sıradan kralın elçisi gibi değildir.Cümle 2 yi kurup daha sonra fakat diyerek işi asıl amacınız olan peygamberi devre dışı görme amacınıza getiryorsunuz.

Peygember ile ilgili tanımınız bu değil YAP İŞLET DEVRET modelini biraz açarsanız emin olun sizin ana fikirleriniz daha çok anlaşılır bir durum alır.
Alıntı ile Cevapla