Konu Başlıkları: "Tekfir de Cehalet"
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 05 Mart 2011, 04:29   Mesaj No:2

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: "Tekfir de Cehalet"

" "BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM""

O halde kafir-e kafir demek Allah’ın kitabına ve Rasulullahın sünnetine göre haktır.
Şimdi meselenin asıl yüzü şu olsa gerek, kimlerin bu terimi hak edip hak etmediği meselesidir. Kişinin öncelikle müslüman sayılabilmesi için islam dinine göre "lailaheillallah"-ı gerçek manada ikrar etmesi ve bunu bozucu fiil ve amellerden uzak durması dini sadece Allah’a has kılınması gerekmektedir.

kişi bu eylemi gerçekleştirdiği takdirde o kişinin tekfir edilmesi artık belirli şartlara bağlanmıştır. Bu şartlar şöyle özetlenebilir.

1-) Kişinin akıl baliğ olması yani çocukluk evresini tamamlamış aklını sağlıklı kullanabilmesi çağına gelmiş olmasıdır.

2-) kişinin melekelerini tam olarak kullanabilmesidir. Yani deli (mecnun) yada beyin hastalıklarından kusurlu olmaması gerekmektedir.


3-) Kişinin ikrah altında olmamasıdır. Yani can tehlikesi olmaması gerekmektedir.Eğer kişinin canına kasıt var ise kişi o anki durumu savuşturmak için şirk veya küfür sözü söyleyebilir.Ancak küfür ve şirk olan ameli yada sözü daimi bir şekilde devam ettirmesi o kişinin ikrah durumunu bozmuş olduğu anlamına gelir.

Örneğin: Şirk küfür günah amellerde süreklilik olmaz. Kişi nefsine mağlup gelerek zina hırsızlık şarap vs. haramlara işleyebilir bu haramları genelleştirip karakter haline getirmedikçe ve helal saymadığı müddetçe o kişi tekfir edilmez. Şirk ve küfür amellerde aynen böyledir. Kişi şirk ve küfür işlediğini sezdiği andan itibaren derhal tevbe edip onu terk etmelidir.

4-) hüccetin hasıl olması. Yani kişinin tekfir edilebilmesi için hayatında şirk ve küfür amelinin çok açık bariz bir şekilde gözükmesidir. Bu gözükme ancak zahire göre olmalıdır. Kişileri zan ile yada o konunun şirk yada küfür olup olmadığı ihtilaflı bir konu olduğu halde o konuyu kati kabul ederek tekfir etmek yanlıştır.
Eğer işlenen fiil şirk ve küfür bir amel ise bunu işleyen (fail) bunu küfür olarak kast etmemişse olsa bile yinede tekfir edilmesi gerekmektedir.

İslamda ihtilaflı olan fıkh-i meselelerde kişi tekfir edilmez. Kişi ihtilaflı meselelerde herhangi bir imamın yada müçtehidin görüşünü taklit edebilir. Fakat itikadi meselelerde ihtilaf olmaz ,geçmiş islam uleması arasında da ihtilaf olmamıştır.Dinin esasları hakkında islam uleması tam bir uyum içerisndedir.Burasını karıştırmamak lazımdır.

5-) İslamın kişiye ulaşmış olması. Yani kişinin islam dinine ulaşabilecek imkanlara sahip olmasıdır. Bu durum biraz karışıktır


Örneğin: Kur’an da cenabbi Allah azze ve celle nübüvetten önceki gelmiş geçmiş tüm insanlığa tebliğin ulaştığını açık bir şekilde beyan etmiştir. Nübüvetten sonra ise Hz.Muhammed (sav) kıyamete kadar sürecek tüm insanlığı peygamber olarak gönderildiğine göre insanlar bu konuda mazeretli sayılmazlar.

Ancak tam olarak bilemiyoruz belki amazonların derinliklerinde dünyadan habersiz bazı küçük insan grupları olbilir.Bunlar Allah katında belki mazeretli sayılabilirler bunu bilemiyoruz.
En doğrusunu Allah bilir.

O halde mülaza edilmesi gereken tekfir meselesi değil hangi fiilerin tekfir edilip edilmemesi meselesi olması gerekmektedir.Kişinin kafirlikten kurtulabilmesi için ne yapması nasıl bir iman gerçekleştirmesi gerekmektedir ona bakalım.

1:Bir kişinin Müslüman olabilmesi için öncelikle kelime i tevhidin manasını şartlarını bilmeli ve pratikte uygulamalıdır.

Onu bozacak söz,amel yapmamalıdır. Ayrıca bunlar kişinin anlayacağı şekilde anlatılmalı.
Çünkü kişi Müslüman olması için sadece kelime i tevhidi söyleyerek veya namaz oruç yani bir takım ibadetler yapmakla Müslüman olmaz, bu ibadetler, hata kelime i tevhit bile günümüzde İslam alametleri değildirler dolaysıyla bu kişinin Müslüman olması için yetmez.
Kişi bunları kitabi olarak bilebilir ancak pratikte uygulamayabilir veya anlamamış olabilir bunu da ancak pratik sorular sorarak öğrenebiliriz

2:kişinin kelime i tevhidin birinci rüknü yani red rüknünü gerçekleştirmesi için öncelikle tagut nedir, tagutta ibadet nasıl olur (yani teşri şirki) zamanımızın, toplumun ve muhatap kişinin küfür ve şirkleri nelerdir, İslam ı bozan şirk ve küfürler nelerdir. günümüzün tagutları kimlerdir bunları bilmeli ve kişinin anlayacağı şekilde iman edilmesi gerekmektedir.

3:Tagutlaştırılmış ve kendisine ibadet edildiğinde rıza gösteren putları,kişileri kurumları tespit etmek ve onları red etmek gerekmektedir.
4:Müslüman’ın yapması gereken şey,bu tagutların koyduğu anayasalarını tümüyle red etmek,on etmek,bu yapmacık anaysaları (şeriatleri)canlarıyla, mallarıyla, bilgileriyle, fikirleriyle, kalemleriyle, bedenleriyle, müdafaa edenleri, insanlara tatbik edenleri, onlar bu tagutlardan beri oluncaya kadar onlarla mücadele etmek gerekmektedir..

Onlar sadece Allah’ın şeriatına kalplerinde hiç bir sıkıntı duymadan teslim olmadıkça,onlardan beri olmak, buğz etmek, düşman olmak, onlara hiç bir sevgi saygı duymamak, vela göstermemek, değer vermemek, ve bu şekilde yapmak gerekmektedir.

5:kahin, sihirbaz, günümüz dini insanların heva ve hevesine uygun yorumlyan sapıran din adamlarını,dinleri hiç bir alakları olmayan şeyhlerini, türbelere tapanları, Salih dedikleri insanları Lat, Uzza gibi,Allah ile kendileri arasına aracılar koyanları, din adına ve başka gayeyle ortaya çıkan gurup, parti,veya bu kurumlarda liderlik yapanları red etmek, bunların ve destekleyenlerin aynı kategoride görmek,müslüman olmadıklarını bilmek, bu gibi oluşumlar ile hiçbir organik bağ kurmamak ve bilmek kavramak gerekmektedir..

6:Küfür düzenlerinin mahkemesini red etmek,günümüz demokrasi şirkini bilmeyen, parlamentonun mahiyetini bilmeyenlerin hiçbir şekilde mazeretli olamayacaklarını, yöneticilerin (tagutların) konumunu bilmeyen,ister bilerek veya bilmeyerek bunlara maddi manevi destek vermek,Müslümanlara karşı bunlara gerek can, mal,yazı,söz,ile destek olan bu tağutların İslam toplumunun parçalanması için kurduğu oyunlarına alet olmamak bu konularda cehaletin söz konusu olmadığını bilmek gerekmektedir.

7:genel olarak her türlü tagut i unsurlara ve destekçilerine buğz etmek, yok olmalarını temenni etmek, onlara düşmanlık göstermek, onlardan nefret etmek,bu tagutların kafir ve müşrik olduklarınıbilmek onları ortadan kaldırmak için gücünün nispetinde çalışmasının üzerine farz olduğunu bilmek.
bu şekilde inanmaya ve gereklerini yerine getirmeye çalışmaya gayret etmeli ki kelime i tevhidin red rüknünü gerçekleştirmiş olsun. Böylece genel olarak dinin aslını ilgilendiren bütün meseleleri anlamak ona göre hayatını düzenlemek gerekmektedir.

8: Red rüknünü genel olarak gerçekleştirdikten sonra.
Kabul rüknü olarak Rabbimizin rızasını hedef gözeterek ve imanın gereği olarak sadece Müslümanları sevmek, onlara vela göstermek, onların topluluğuna katılmak, sadece Müslümanları dost edinmek, kafirlere ve müşriklere vela ve dostluk göstermemek, onlara buğz etmek, düşman olmak suretiyle böylece yaptığımız ibadetlerimizi ihlasımızı insanların düşüncelerine heva ve heveslerine göre değil, Allah cc kur'an da bildirdiği Rasulullah sas sahih sünnetlerinde bizlere gösterdiği şekilde yapmalıyız.

Özetle: Allah'ı uluhiyet ubudiyet ve rubudiyet tevhidlerinde birlemek.ona hiç bir şeyi eş koşmamak.Düşücelerimizi amellerimizi günlük hayatımızı kur'an endeksli hale getirmek.İşte müslüman budur.Bu yazımda herhangi bir insanı grubu coğrafyayı hedef almadın bunlar islam dininin evrensel kurallarıdırlar.

Tüm arkadaşlarımızın bu konular hakkında duyarlı olduklarını his ediyorum akı selim bir şekilde konuya yaklaşmalrını umuyorum.Hata varsa bendendir isabet varsa rabbimdendir.

"İste bu (Kur'an), kendisiyle uyarılsınlar, Allah'in ancak bir tek ilah oldugunu bilsinler ve akil sahipleri iyice düsünüp ögüt alsınlar diye insanlara (gönderilmis) bir bildiridir.(Ültimatondur)
İbrahim/52

__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla