Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Mart 2011, 19:39   Mesaj No:5

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Yaş:49
Mesaj: 2.988
Konular: 339
Beğenildi:1173
Beğendi:346
Takdirleri:7784
Takdir Et:
Standart Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?

konunun etrafına sarkmaması,amacı dışında seyretmemesi,mezheb düşmanlarının ekmeğine yağ sürmemesi,mezhep ehlinin de körü körüne bağlılığın tutarsızlıklkları için bazı noktaları aydınlatmak lazım.

1-mezhepler,alimlerin hobileri,düşünceleri,kişisel uydurmaları veya dayatmaları değil,delillerini kaynaklarını dayanaklarını kuran sünnetten alan,islam şubeleridir.avamda mezhepler,sanki imam azam partisi,imam şafii örgütü,imam malik sendikası gibi anlaşılması cehaletten başka bir şey değildir.yaygın olan bu korkunç hatadan dönmenin yolu islam ilimlerinin iskelet kısmını kavramaktır.

2-mezhepler itikadı,fıkhi ve siyasi olmak üzere üç kısımdır.siyasi mezhepler konumuzun dışında olup,hiç bir bağlayıcılığı yoktur.ben mezhebli değilim diyenlerin en büyük yanılgısı,farkında olmasada, ibadetlerinde mutlaka bir mezhebe bağlılığı kaçınılmazdır.hiç bir müslüman beş vakit namaz kıldığını söyleyıpte,hiç bir mezhebe göre kılmadığını iddia etmesi mümkün değildir.bu demektir ki mezhepsizim diyenler bile mezheplerden kurtulması imkansızdır ve kurtulmasıda gerekmez.çünkü mezheplerimiz islamın ta kendisidir.

3-mezhepler 23 yıllık nubuvet döneminin,kuranın sünnet ile pratize edilişinin,günümüze kadar kurumsallaşması,kaide kuralların,islami anlamda bilimsel ilerlemesinin adıdır.yani mezhep yeni bir islam değil,var olan islamın pratize edilişinin geniş bir alanıdır.hiç bir mezhep yoktur ki,delilini kuran ve sünnetten almış olmasın.daha da açıklarsak,mezhepler işkembeden sallama ürünleri değildir.

4-mezhepler ahkam ayetlerinde ihtilafsızdır.zaten ahkam ayetleri ile açıklanan bir emir veya yasak tartışmasız kabul edilmiştir.mezhepler bu ahkam ayetlerinin açılımı üzerinde,yani teferuatta,tatbikatte görüş ayrılıklarını yine sünnetten alarak uygulamışlardır.örneğin kuranda abdest farzdır,itiraz eden olmamıştır.abdestin şartları açılımında ise imam azam dört şart ile delilini bulmuşken,imam şafii yedi şart bulmuştur.veya abdesti bozan hususlarda imam azam yabancı kadına dokunmayı kabul etmezken,imam şafii kadına dokunmayı abdesti bozanlar arasına almıştır.her iki imamın delili sünnette mevcuttur.

5-yaşayan dört meşhur mezheplerimizde muta nikahı ittifakla haram iken,şia mezhebinde helal olduğu ve uygulanması ibadet olarak görüldüğü fikri mevcuttur.
nasıl olurda bir kısım ulema kesin haram derde,bir kısım ulema kesin haram der.? sorusuna cevap verebilmek için,islam ilimlerine vakıf olmamız gerekmektedir.paldır küldür girişerek sonuca varılmaz.dört mezhep imamları derki,evet Resulullah mutaya izin vermiş bir sürede uygulanmıştır.bu uygulamayı zamanı geldiğinde kaldırmış,yasaklamıştır.şia derki kaldırıldığına dair delilinizi kabul etmiyoruz.bu derin ihtilafın sebebi kuran ile çözüm bulmamasından kaynaklanmaktadır.

derin mevzular.........
.....................................
.............................................
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla