Konu Başlıkları: yeniden dirilişe dair ayetler
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Nisan 2011, 16:59   Mesaj No:3

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: yeniden dirilişe dair ayetler

Mecnun arkadaşım öncelikle şunu belirtmekte fayda vardır.

Cenabbi ALLAH kalplerinde hastalık olanlar muhkem ayetleri bırakıp müteşabbih olan ayetlere meyil ederler. İLGİLİ yete bakalım.


""Sana bu Kitab'ı indiren O'dur. Bu Kitab'ın bir kısım ayetleri kesin anlamlı (muhkem)dir, bunlar onun özünü oluştururlar. Diğer kısmı da birden çok anlamlı (müteşabih)dir. Kalplerinde hasatlık olanlar fitne çıkarmak ve keyfi yorumlar yapmak amacı ile bu kitabın birden çok anlamlı ayetlerinin ardına düşerler. Oysa onların yorumunu sadece Allah bilir. Köklü bilgiye sahip olanlar ise "Bu Kitab `a inandık, O bütünü ile Allah katından gelmiştir" derler. Bunu ancak aklı başında olanlar düşünebilirler""
ALİ-İMRAN/7

Şimdi düşüncesini Allah'ın birliği üzere bina etmemiş insanlar Allah'ın aciz olduğuna iman etmişlerdir. Allah Kur'an da bir çok ayette mecaz kullanmıştır. Zaten alimler hep şunu söylerler Kur'an biz insanların anlayabilmesi için kolaylaştırılmış bir kitaptır.Kur'an rabbinin sözüdür fakat "RAB" ça değildir. Bu sebeple bizler birçok mütaşabbih ayetlerin manasını anlayamayabiliriz.



Örneğin rıdvan biat-ını cenabbi Allah onların elinin üstünde Allah'ın eli vardır der. Şimdi biz bu ayeti insan beyniyle tefsir edersek Allah'a haşa insan eli gibi bir el isnad etmiş oluruzki buda bizi dinden çıkarır.


YAŞAR NURİ ve benzerleri Allah'ın sosyal,siyasal,ekonomi ahkama dair açık olan Kur'an naslarını gözardı etmekte bu tür manasını Allah'tan başka kimsenin bilemediği mütaşabbih ayetlerin anlamlarının peşine düşmüşlerdir.Allah bunlara kalpleri hastalık kapmış kanser olmuşlardır demektedir.
Şimdi ayete bakalım.öncelikle


Kâlû rabbenâ emettenesneteyni ve ahyeytenesneteyni fa’terefnâ bi zunûbinâ fe hel ilâ hurûcin min sebîl(sebîlin).(Kâfirler) dediler ki: "Rabbimiz, bizi iki kere öldürdün, iki kere dirilttin, böylece günahlarımızı itiraf ettik. Artık (buradan) çıkmaya bir yol var mı?" ( mü'min 5) ALINTI.

Öncelikle şunu söyleyeyim bu ayetin numarası yanlış bu ayet mümin 11.ayettir. Cenabbi Allah ölü ve dirilmeyi canlı olan bütün yaratılmışlar için kullanır.
Örneğin: Kuru toprağa yağmurun yağması ve hayat bulması gibi.
Örenğin: Kuru bir ağacın yada çiceklerin otların bahar ile birlikte tekrar dirilmesi.şimdi şunu untmamak lazım araf suersi/172 de


""Hani Rabbin Ademoğulları’nın sırtlarından zürriyetlerini almış ve onları kendi nefislerine şahitler kılmıştı. Ben sizin Rabbiniz değilmiyim? Demiş ti. Onlar evet (sen bizim rabbimizin) şahit olduk demişlerdi kıyamet günü biz bundan habersizdik dememeniz içindi""
Araf/172

İnsanın birinci yaradışı bu ayetle sabittir. Allah bizi yarattı ve sordu ben sizin RABBİNİZ değilmiyim dedi.

Sonuç itibariyle konuyu fazla dağıtmak istemiyorum en doğrsunu Allah bilir diyorum.Reel karnasyon safsatası kalplerinde imanın filizlenmediği ateist düşüncelrin bir ürünü olduğunu söylemek sanırım yanlış bir yaklaşım olmasa gerek.

Mecnun arkadaşım inan bana bunlar tamamen suni gündemlerdir. Bizleri ne kadar Allah'ın, Tvehid,cihad, helal, haram, kafirleri dost edinme, tağutlara itaat etmeme,tağutları yıkma ayetlerinden uzaklaştırırlarsa onlar için kardır. Bizler inşallah bu tür oyunlara gelmeyelim.


Yanlış anlaşılmasın şunu söylemiyorum eğer müslümanın bazı konularda kafası karışık ise tabiki bu ayetlerin manaları ile ilgili araştırma yapacak . Benim söylediğim bu tarz meseleleri gündem haline getirmemek.Bu konuyla ilgli İbn-i Kesirin muhtasarında mümin suresi 11. ayet saife 2188 de geniş şekilde ele alınmış oradan konuyu okuyabilirler.


Bizler yeryüzünün herhangi bir bölgesinde insanlar öldürüldüğünde örneğin Gazzede,Libyada,Afkanistanda,Güney doğuda,Doğuda vs. hemen içimiz doğal olarak sızlar bu ne büyük zulümdür diyerek tepkimizi haklı olarak ortaya koymaya çalışırız. Bu elbetteki olacak.Fakat unuttuğumuz birşey var yeryüzünde en büyük zulüm ŞİRK'tir. Yaşadığımızı topraklarda Allah'ın tek ilah oluşu gasp edilmiş bu durum bizim içimizi hiç sızlatmıyor.


Adalaleti hukuku helalı haramı güvenceyi temaniatı beşeri beyinlerden bekler olmuşuz. yani anlayacağın "Fitne kalkıp din Allah'ın oluncaya kadar onlarla savaşın" düsturunu unutmuş Yaşar Nurilerin Zekeriya Siyahların bir takım laik demokrat Kur'an dışı yorumlarının peşine düşersek çok işimiz vardır demektir.

Allaha Emanet Ol ve Olun

__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla