Konu Başlıkları: doğum günü kutlamak caizmidr
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 10 Şubat 2008, 11:11   Mesaj No:6

Belgin

Medineweb Emekdarı
Belgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Belgin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 7
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:44
Mesaj : 1.276
Konular: 640
Beğenildi:20
Beğendi:0
Takdirleri:61
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cvp: İslam'da doğum günü kutlamanın hükmü nedir?

[I]Bazı kişiler; "Yaş günü, anneler, babalar günü batıdan gelen sapıklıktır" diyorlar. Hem de bunu din adına söylüyorlar. Önce şunu sormak gerek; batıdan gelen her şeye günah denir mi? Dinimiz sadece sadce kafirlerin ibadetlerini ve haram olan adetlerin yapmayı yasaklar. Mubah olan adetlere izin verir. Peygamber efendimizin papaz ayakkabısı ve kolları kısa rum cübbesi giydiği mutabber eserlerde bildirilmektedir.

İkinci olarak doğum gününe önem vermeyi Hırıstiyanlar, Müslümanlardan öğrenip,almışlardır. Mevlid, doğum zamanı demektir. Peygamber efendimizin doğum günü, bütün Müslümanların bayramıdır. Mevlid gecesinde, Peygamber efendimizin doğduğu için sevinenler affedilir. bu gece, Peygamber aleyhisselamın doğum zamanlarında görülen halleri, mucizeleri okumak, dinlemek çok sevaptır. Kendisi de anlatırdı Eshab-ı kiram da bir yere toplanıp, okurlar ve birbirlerine anlatırlardı.

Yaş günü kutlamak ibadet değil adettir. Bu adet Hıristiyanlardan gelmiş olsa bile, ibadet olmadığı için bir Müslümanın, doğum günü, evlilik yıldönümü, anneler, babalar günü gibi günler tertip etmesinde, yılbaşılarında tebrik kartı yazmasında mahzur yoktur. Günah olmayan böyle adetleri taklit etmek caiz olur. Ancak yaş gününde mum dikmek gibi faydası olmayan adetleri yapmak uygun olmaz.

Peygamber efendimiz, uzun entari giymiş, şalvar ve pantalon giymemiştir. Şalvar giymek adette bidattir. Adette bidat olan şeyi yapmak günah değildir. Uçağa binmek de adette bidattır, günah değildir. Bunun için adet olan yerlerde kafirlerden gelmiş olsa bile, kadınların çarşaf ve erkeklerin pantalon giymeleri günah olmaz. Peygamber efendimiz, bazen Rum, bazen Arap elbisesi giyerdi.

Hakimin naklettiği "Bir kavme benzeyen onlardandır" hadis-i şerifindeki benzemek, ibadetlerde benzemektir. Kılık kıyafetle ilgili şeyler adettir. Çirkin olmayan adetlerde kafirlere benzemek günh olmaz. İbadetlerde kafirlere benzemek bazı yerlerde mekruh, bazı yerlerde haram, bazı yerlerde küfür olur. Mesela haç takan kafir olur. Fakat kafir gömleği giymek, saç uzatmak günah olmaz. Çünkü bunlar adettir.


Huzura Doğru
Osman Ünlü
__________________
Her insan hata eder. Hata işleyenlerin en hayırlıları tevbe edenlerdir.
Tirmizî, Kıyâme, 49; İbn Mâce, Zühd, 30.

Alıntı ile Cevapla