Tekil Mesaj gösterimi
Alt 21 Temmuz 2011, 19:23   Mesaj No:4

bilinmez

Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:178
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Standart Cevap: Müslümanlarda Kuran Paradoksu

Alıntı:
KARAKÖSE Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Sn: bilinmez;

Demokrasi bir hukuk sistemi değildir, bir yönetim biçimidir. Dört büyük halife biat ile seçildiler, yani bir tür demokrasi ile seçildiler diyebiliriz. Monarşide kralın yönetimi varken demokraside halkın yönetimi söz konusudur. Yani yönetim ilkelerinden söz etmiyoruz kimin yöneteceğinden söz ediyoruz. Dolayısıyla demokrasi bir faşizm değildir. şayet Demokraside halkın yönetimi söz konusu değildir, halkın sömürülmesi söz konusudur deseydiniz tartışılabilinirdi. Ancak siz demokrasi kavramını bir din olarak alıyorsanız, o zaman sizinle bu konuda tartışılmaz. Günümüz demokrasilerinin halkı sömürdüğü konusuna katılırım. Ama kavram olarak demokrasi halkın yönetimde söz sahibi olmasıdır. Allah insanları yönetmesi için melek indirmediğine göre halkı birileri yönetecek demekki, kalkıp Allah yönetmeli demek akıllara zarar bir harici yaklaşım olur.

cevab 1...Birincisi islamda HER KES İDARECİ OLARAK NE SEÇİLİR,NEDE HER KİŞİYE SEÇME HAKKI VERİLİR.

Müslümanları İDARE ETMEYE YETKİLİ OLABİLECEK VASIFLARIN HAYIZ OLABAİLECEKLER[Yani ehil olabilecek olanlar] ARASINDA Bİ SEÇİM YAPILA BİLİNİR.Yoksa sokakta tuttuğuna İDARE ETME YETKİSİ ANCAK SİZİN DEMOKRASİ DEDİĞİNİZ YÖNETİM ŞEKLİ OLAN ALLAHIN HÜKMÜNE RAĞMEN BEŞERİ HÜKÜM KOYUCULARı tayin etmek olan batıl bi din dir çünkü DİNİN KELİME ANLAMLARINDAN BİRİDE yaşama şeklindeki hükümler bütünlüğüdür...Bakın islam da bu seçme hakkı nasıl olur bi kurana baş vuralım ...

AHZAB SÜRESİ..36- Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü’ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır.

Yukarda ilk paylaşımınız ile birlikte verdiğim CEPTELEFONU ÖRNEĞİNDE OLDUĞU gibi şuan sizde KURAN İLE NE KADAR ALAKADAR İSENİZ O KADARINI ANLATA BİLİYORSUNUZ yoksa şuan yukardaki ayetten ne anlıyorsunuz..

şöyle bi yaklaşımınız da ayrıca kurandan ne kadar uzak bi anlayışınızı ispatlamışsınız ALLAH BİR MELEK İNDİRMEDİĞİNE GÖRE Bİ İNSAN YÖNETECEK EVET BURAYA KADAR DOĞRU Peki çok değerli metin bey BU İNSAN NE İLE YÖNETECEK ONA BAKALIM VEYA MÜSLÜMANLAR HANGİ VASIFTAKİ İDARECİLERE BİAT EDERLER VEYA İDARECİ OLARAK KABUL EDERLER ONU SÖYLEYİN SİZ LÜTFEN....

NİSA SÜRESİ..59- Ey iman edenler, Allah'a itaat edin; elçiye itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de. Eğer bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz, artık onu Allah'a ve elçisine döndürün. Şayet Allah'a ve ahiret gününe iman ediyorsanız. Bu, hayırlı ve sonuç bakımından daha güzeldir

tekrar ediyorum demokrasilerde İDARE ETMEDEKİ HÜKÜM ALLAH A DEĞİL,SEÇİLEN MECLİSLERDEKİ BEŞERİ HÜKÜM KOYUCULARA BIRAKILARAK ALLAHIN HÜKMÜNE RAĞMEN HÜKÜM KOYULUR VE BUDA İSLAMA GÖRE KÜFÜRDÜR...

Bakın sayın metin bey şöyle demişsiniz ALLAH YÖNETSİN DEMEK HARİCİLİK OLUR..Hiçte değil Allah yönetsin demek ALLAHIN HÜKMÜNE BAĞLI KALINSIN DIR.VE PEYGAMBERLERDE ŞU AYETTE Kİ HİTAPLA BUNU ÖRNEKLENDİRMİŞLERDİR YÖNETİCİ OLARAK KENDİLERİNE İNANANLARLA BİRLİKTE...

Ben ve benimle birlikte biat edeenlerle Allah ın hükmüne teslim olmuşlardanız[ayetin sıra nosunu şuan hatırlamıyorum]

PEKİ SİZİN DEMOKRASİ DİYE SAVUNDUĞUNUZ YÖNETİMDEKİ İDARECİLER İDARE ETTİKLERİ İLE KİMİN HÜKMÜNE KANUNUNA TESLİM OLMUŞLARDIR....





Kuran insan eğitir. Hukuk kurallarını belirler. Ama halk kendi kendini Allahın ilkeleri ile yönetebilir. Kuran A şahsı kral olsun dememiş.

CEVAB.2..DEMİŞ YUKARDAKİ NİSA SÜRESİ 59 DA SİZDEN OLAN ULUL EMİRLER YÖNETSİN YANİ ALLAHIN HÜKMÜYLE HÜKMEDENLER......

Düşünce ve adalete gelince, düşünce eğitmek demek öğreti yüklemek demektir. Kuran İslami öğretiyi insana yükleyerek düşünce geliştirir ve hukuk ilkeleri ile adaleti sağlar. Siz günümüz meclislerindeki anayasa belirleme işlerine demokrasi diyorsunuz sanırım. Ancak kavram olarak demokrasi hukuk belirlemez, sadece yönetimde söz sahibi yapar.

CEVAB..3..Metin bey demokrasi nin çıktığı ilk tarihten günümüze kadar olan süreci bile sizin dediğinizi demiyor.

Akıl vahiyden bir parçadır ve insan Allahın yeryüzündeki halifesidir. Eğer akıl hiçbir şeydir diyorsanız tüm islamdışı insanlar ve günümüz Müslüman geçinen münafıkları masumdur demeliyiz. Çünkü akıl ile bir yere varılamıyor dememiz gerekir. Şayet akıl hiçbir anlam ifade etmiyorsa, tüm insanlar hayvan hükmündedirler. Çünkü doğru ile yanlışı ayıramazlar dememiz gerekir. Oysa insan sadece aklını kullanarak Allahı bulur ve akıl ile doğru yanlışı ayırır. Akıl ile vahyi değerlendirir ve iman eder.

cevab .4. ben akıl hiç bir şeydir demedim ,siz akıl ve vahiy paralel dir dediniz bende HAYIR VAHİY AKILA YÖN GÖSTERENDİR ,AKIL TEK BAŞINA KARANLIKTADIR VAHİY ONU AYDINLIĞA ÇIKARMADAKİ İLAHİ BİLGİ DİR.Yanlışı ve doğruyu belirleyen VAHİYDİR NEYİN YANLIŞ OLDUĞUNA VAHİY KARAR VERİR BU KARARDA ALLAHIN KARARIDIR VAHİSİYLE BELİRLER[AYETLERLE VEREYİM]
BAKARA SÜRESİ...
256- Dinde zorlama (ve baskı) yoktur. Şüphesiz, doğruluk (rüşd) sapıklıktan apaçık ayrılmıştır. Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulba yapışmıştır; bunun kopması yoktur. Allah, işitendir, bilendir.
257- Allah, iman edenlerin Velisi (dostu ve destekçisi)dir. Onları karanlıklardan nura çıkarır; inkar edenlerin velileri ise tağut'tur. Onları nurdan karanlıklara çıkarırlar. İşte onlar, ateşin halkıdırlar, onda süresiz kalacaklardır.

YANİ VAHİY AKILA NEYİN YANLIŞ OLDUĞUNU NEYİN DOĞRU OLDUĞUNU BELİRTENDİR AKILDA BUNU KAVRAR VAHİY AKILDAN Bİ KADEME ÖNDEDİR VE ÖYLEDE OLMASI LAZIM DİYORUM.

Geçenlerde yeni çıkan bir dinin tebliğcisi bana dedi ki, senin aklın kördür. Bana bir kitap verdi ve bu yaratıcının sözüdür, bunu aklın kabul etmezse bile iman etmelisin yoksa küfre girersin. Kitabı okurken sakın aklının kör değerlerine inanma dedi. Sizce bu şahsa ne cevap vermeliyim. Çünkü aynen sizin yaptığınız tebliğ gibi tebliğ yapıyor. Siz ne kadar haklıysanız, sizin durumunuza göre bu şahıs da o kadar haklı olmalı. Çünkü ikinizde aklı çöpe atıyorsunuz. Sakın bana aklı çöpe atmıyorum, vahiy akla yön verir falan demeyin. Bir değeri kabul yada red önce, her şeyden önce akıl ile olur. Bu Allahın kabulü de olabilir, basit bir günlük durumda olabilir. Vahiyden önce akıl yargıda bulunur.

PEKİ ŞÖYLE SORAYIM SİZ BİR ŞEYİN DEĞERİNİ NEYLE TARTARSINIZ YANİ Bİ BİLGİ OLMADAN SADECE AKLINIZ VAR ,Ben akıl tek başına DOĞRUYU BULMADA YETERSİZDİR DİYORUM,VAHİY OLMADAN AKIL HİÇ DURUMUNA DÜŞER....

Kuran insan eğitir. Fizik matematik öğretmez. Ayrıca kuran bir telefon gibi de değildir. Telefon maddidir ve yargıda bulunamaz, düşünce eğitemez. Kuran telefonu kullanım Kılavuzu gibidir.

Ayrıca ben akla çok çok önem veririm, tüm inancımıda akıl üstüne kurmuşum. Aklımın kabul etmediği şeyide körü körüne kabul etmem.ehli sünnetin en büyük çıkmazıda aklı basit görmesi olmuştur zaten

Zaten aklı olmayan İSLAM DİNİNİN GEREKLERİNDENDE MUAFDIR,İSLAM DİNİ AKLINI VAHİYLE KULLANANLARIN DİNİDİR..Ve size şunu söyliyeyim ben ne ehli sünnet,ne şia ne müttezileyim....ne şucu nede bucuyum....Ayrıca kuranda AKLINIZI NE KADARDA AZ KULLANIYORSUNUZ,AKLEDSEYDİNİZ,AKLETMELİY DİNİZ ŞEKLİNDE ÇOK AMA ÇOK HİTABI VARKEN BEN YOK AKIL HİÇ TİR DEMEM HİÇTE KURAN MÜMİNLİĞİNE DE SIĞMAZ..

sizden bi ricam olacak DÜŞÜNCE VE KABULLERİNİZİ KURAN VE PEYGAMBERİN ÖRNEKLİĞİYLE BİRAZ ANLATIRMISINIZ VAHİYDEN ALARAK PEYGAMBER ŞÖYLE YAPMIŞTIR FALAN.....şimdiden teşekkürler..
Alıntı ile Cevapla